سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش نگران کننده



مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: کاهش 46 درصدی میانگین بارش​های جوی در چند ماه اخیر یکی از عوامل اصلی فوران گرد و خاک است.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- کوروش بهادری در سمینار علمی بررسی کانون​های ریزگردها، عوامل، اثرات و راهکارهای مقابله با آن که امروز (27 بهمن​ماه) در اهواز برگزار شد، عنوان کرد: از آنجایی که خوزستان در معرض جریانات جوی با فشار زیاد است و با وجود شن​های روان و عدم بارش، به محض وزش باد زمینه برای فوران گردوخاک فراهم می​شود.

 

وی افزود: عوامل اصلی گرد و خاک​های اخیر، وزش بادهای تند و شدید بر روی بیابان​های مستعد فوران و حرکت صعودی باد به سمت استان، به شمار می​رود.

 

مدیرکل هواشناسی خوزسان تصریح کرد: خوزستان جزو استان​های کم​بارش کشور است که وجود شن​زارهای روان در استان و عدم بارش، شرایط غیرمساعدی را برای آن رقم می​زند.

 

بهادری بیان کرد: امسال وضعیت کمبود بارش​های جوی در خوزستان به ویژه در شهرستان​های آبادان و خرمشهر خیلی وخیم است.

 

وی اظهار کرد: امروز در ساعت 3 بعدازظهر شاهد وزش بادهای تند همراه با گردوخاک در استان می​شویم که بیشتر در اهواز، آبادان، ماهشهر، و دشت​آزادگان وقوع می​یابد.

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به راهکارهای مقابله با پدیده ریزگردها خاطرنشان کرد: تقویت ایستگاه‌های پایش وضعیت جوی مانند سیستم​های پیش‌آگاهی هشداردهنده مناطق درگیر بحران، تقویت سیستم​های ناوبری فرودگاهی برای پرواز در شرایط بد آب و هوایی که فرودگاه‌های استان به این سیستم مجهز نیستند، ایجاد طرح​های ضد سیستمی آبخیز دارای کوتاه​مدت در جهت تغییر اقلیم منطقه و آب​رسانی و احیای تالاب​های استان از جمله موارد اساسی مقابله با پدیده ریزگردها به شمار می​روند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد