سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



ارسال به دوستان
حال و هوای شوش بارانی است
همه‌جا خاک است؛ ایذه باران

پدیده گرد و غبار از روز گذشته اکثر مناطق خوزستان را فرا گرفته اما این در حالی است که در مناطق کوهستانی و شمالی استان وضعیت به‌گونه دیگری بوده و از این‌رو مردم این مناطق به‌علت کمتر مواجه بودن با این پدیده جوی راضی‌تر بوده‌اند.

خبرگزاری فارس: همه‌جا خاک است؛ ایذه باران

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، در این‌روزهایی که سراسر استان خوزستان سخن از خاک و برخاستن غبارهای محلی بود، بدون شک وضعیت در مناطق کوهستانی و شمالی استان مانند ایذه، مسجدسلیمان و... به‌گونه دیگری بوده و از این‌رو مردم این مناطق به‌علت کمتر مواجه بودن با این پدیده جوی راضی‌تر بوده‌اند.

از روز گذشته همزمان با وزش‌های باد در سطح استان، شرایط جوی و محیط تحت تاثیر این پدیده قرار گرفت و همراه با پراکنده شدن خاک در شهرهای مرکزی و جنوبی استان، وضعیت شهرهای شمالی به‌حالت دیگر بوده و با وجود غبارهای محلی، ابرهای بارانی در این مناطق ظاهر شده و موجب خوشحالی مردم شد.

با این‌وجود، بارش قطرات باران در شهرستان ایذه آغاز شده و این امر موجب تغییر شرایط هوایی و بخشیده شدن طراوت به آن شده است.

با توجه به احتمالات سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران تا اواخر این هفته، مردم شهرستان و به‌ویژه کشاورزان بسیار خرسند و امیدوار به ادامه‌دار بودن و افزایش شدت بارندگی در منطقه هستند.

از آخرین بارش پرقدرت در شهرستان حدود دو‌ماه می‌گذرد و از این‌رو این بارش‌های احتمالی می‌تواند موجب امیدواری دوباره به صنعت کشاورزی در شهرستان شود.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان شوش گفت: از امروز سامانه بارش‌زا وارد شهرستان می‌شود و با بارش باران، پدیده گرد و خاک نیز در این منطقه پایان می‌یابد.

علی سعدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: خاکی که هم اکنون در فضای شهرستان معلق است تا نزدیک به ظهر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از امروز سامانه بارش‌زا وارد شهرستان می‌شود و امید می‌رود با بارش باران، پدیده گرد و خاک نیز در این منطقه پایان یابد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان شوش با اشاره به ادامه باران در روزهای آینده تصریح کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز بارندگی خوبی را شاهد خواهیم بود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931120000280#sthash.wivdOV1S.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد