سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



نماینده پارلمان لبنان:
پارلمان لبنان از 10 ماه پیش تاکنون در انتخاب رئیس جمهور جدید ناکام مانده است. لبنان هم اکنون رئیس جمهور ندارد و نخست وزیر با حفظ سمت به صورت موقت مسؤولیت های ریاست جمهوری را برعهده دارد.
ایران تصمیم گیر حل بن بست ریاست جمهوری لبنان استیک نماینده پارلمان لبنان گفت حل بن بست ریاست جمهوری این کشور به ایران بستگی دارد.
به گزارش عصرایران به نقل از سایت لبنانی النشره، احمد فتفت نماینده پارلمان لبنان افزود: پرونده ریاست جمهوری لبنان در گرو تصمیم ایران است و این موضوع با مذاکرات ایران و آمریکا ارتباط دارد.

 پارلمان لبنان از 10 ماه پیش تاکنون در انتخاب رئیس جمهور جدید ناکام مانده است. لبنان هم اکنون رئیس جمهور ندارد و نخست وزیر با حفظ سمت به صورت موقت مسؤولیت های ریاست جمهوری را برعهده دارد.

در این مدت پارلمان بارها رای گیری کرده است اما هیچ از کاندیداها نتوانسته اند رای لازم را برای راهیابی به کاخ ریاست جمهوری به دست بیاورند.هم اکنون دو جناح 14 مارس و 8 مارس در لبنان بر کاندیداهای خود برای ریاست جمهوری این کشور پافشاری می کنند و نتوانسته اند درباره یک کاندیدای مشترک به توافق برسند. 

در حال حاضر سمیر جعجع کاندیدای جناح 14 مارس (به رهبری سعد حریری - حزب المستقبل و مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه و نزدیک به عربستان سعودی، فرانسه و آمریکا) و میشل عون کاندیدای جناح 8 مارس (به رهبری حزب الله لبنان و حامیان ایران و سوریه) برای ریاست جمهوری لبنان هستند.
فتفت نماینده پارلمان لبنان و عضو فراکسیون حزب المستقبل به رهبری سعد حریری اضافه کرد: فکر نمی کنم در مذاکرات حزب الله لبنان و حزب المستقبل به صورت جدی به موضوع بن بست ریاست جمهوری لبنان پرداخته شود.
حزب الله لبنان و حزب المستقبل از چندی پیش با هدف کاهش تنش های سیاسی در لبنان،‌ سلسله مذاکرات دوجانبه ای را آغاز کردند. یکی از موضوعات در دستور کار این مذاکرات مشکل ریاست جمهوری این کشور است.
وی افزود: ایران تصمیم گیر اصلی در موضوع حل بن بست ریاست جمهوری لبنان است. حل این مسئله با مذاکرات ایران و آمریکا درباره مسئله هسته ای تهران مرتبط است.
او که قبل از این وزیر کشور لبنان بود ادامه داد: حزب الله لبنان از طریق میشل عون (کاندیدای جناح 8 مارس) مانع از انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان می شود. فتفت قبل از این هم گفته بود سوریه و لبنان تحت قیومیت ایران قرار دارند.
ایران بارها از توافق داخلی لبنانی ها با هدف انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور حمایت کرده است.



استیو کوهن عضو مجلس نمایندگان آمریکا: نمی دانم آیا این واکنش مناسب هست یا نه اما معتقدم که حضور در جلسه سخنرانی نتانیاهو در کنگره خطاست.
شماری از اعضای کنگره آمریکا در حال بررسی تحریم سخنرانی ضدایرانی نتانیاهو در محل کنگره هستند.
به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، قبل از این رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بدون هماهنگی با کاخ سفید از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دعوت کرد درباره موضوع هسته ای ایران در کنگره آمریکا سخنرانی کند.
این دعوت تنها چند ساعت بعد از سخنرانی سالانه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کنگره و تهدید وی به وتوی تحریم های جدید علیه ایران و حمایت از مذاکرات هسته ای با تهران انجام شد. اقدامی که با واکنش منفی کاخ سفید روبه رو شد.

برخی اعضای کنگره آمریکا به دنبال تحریم سخنرانی ضدایرانی نتانیاهو
کاخ سفید ضمن انتقاد از این دعوت بدون هماهنگی با کاخ سفید اعلام رئیس جمهور آمریکا با نتانیاهو دیداری نخواهد داشت. وزارت خارجه آمریکا هم گفت که جان کری وزیر خارجه در سفر نتانیاهو به واشنگتن با او دیداری نخواهد داشت.این  موضع گیری ها باعث شد سخنرانی آینده نتانیاهو در کنگره آمریکا به موضوع جنجالی تبدیل شود.نانسی پلوسی عضو ارشد کنگره و رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا هم گفت که سخنرانی نتانیاهو در کنگره با موضوع هسته ای می تواند علیه تلاش های دیپلماتیک واشنگتن در برنامه هسته ای ایران باشد.
حالا در جدیدترین موضع گیری ها علیه این سخنرانی، یک مجله آمریکایی نوشته است که تعدادی از اعضای کنگره در فکر عدم حضور در نشست سخنرانی نتانیاهو هستند.
قرار است نتانیاهو با سفر به واشنگتن، در تاریخ 3 مارس آینده (12 اسفند) در کنگره سخنرانی درباره برنامه هسته ای ایران انجام دهد.
برخی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز خواستار تغییر برنامه سخنرانی نتانیاهو در کنگره و انتقال زمان آن به بعد از انتخابات پارلمانی اسرائیل شده اند زیرا احزاب اسرائیلی هم اکنون درگیری رقابت های شدید انتخاباتی هستند.برخی اعضای کنگره آمریکا به دنبال تحریم سخنرانی ضدایرانی نتانیاهو
سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا دو هفته قبل از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی اسرائیل (17 مارس - 27 اسفند) است.
مجله پولیتیکو به نقل از یک مقام مسؤول در کاخ سفید نوشت: ما موضوع حضور در جلسه سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا را به خود اعضای کنگره می سپاریم.
این مجله اضافه کرد: استیو کوهن یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکاست که هم اکنون در حال بررسی گزینه عدم حضور در سخرانی نتانیاهو است.او گفت: نمی دانم آیا این واکنش مناسب هست یا نه اما معتقدم که حضور در جلسه سخنرانی نتانیاهو در کنگره خطاست.
به چالش کشیده شدن سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا را می تواند اتفاق کم سابقه در تاریخ آمریکا دانست.کنگره آمریکا یکی از مهمترین لابی های اسرائیلی هاست. علاوه بر این جمهوری خواهان در آمریکا به نتانیاهو نزدیک هستند اما نخست وزیر اسرائیل برای سخنرانی در کنگره فعلی آمریکا با اکثریت جمهوری خواه با دردسر زیادی روبه رو شده است.



اوایل ماه گذشته میلادی یک انفجار کوچک در ساختمانی در در مونته ویدئو رخ داد. بعدا اعلام شد که عامل این انفجار بمبی بوده که به صورت کامل عمل نکرده است.
 روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز جمعه مدعی شد دولت اروگوئه دو هفته قبل یک دیپلمات ایرانی را با ادعای کمک به بمبگذاری در ساختمانی در شهر "مونته ویدئو" پایتخت اروگوئه، از این کشور اخراج کرده است. 
 به گزارش فارس،  این روزنامه به نقل از «یک منبع ارشد» در کابینه رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که دلیل این اقدام، سوءظن اروگوئه نسبت به نقش این دیپلمات در بمبگذاری در ساختمانی در محوطه اطراف سفارت اسرائیل در پایتخت اروگوئه بوده است.  
اوایل ماه گذشته میلادی یک  انفجار کوچک در ساختمانی در در مونته ویدئو رخ داد. بعدا اعلام شد که عامل این انفجار بمبی بوده که به صورت کامل عمل نکرده است.  
ادعای نقش داشتن ایران در این انفجار و همچنین اینکه هدف از آن آسیب زدن به سفارت اسرائیل بوده، در حالی مطرح می‌شود که به اذعان هاآرتص، این ساختمان فاصله زیادی از محل سفارت داشته و بمب نمی‌توانسته آسیبی به سفارت بزند. 
 هاآرتص همچنین در حالی تلاش کرده این انفجار را به نوعی به حمله صهیونیست‌ها به قنیطره و ترور جهاد مغنیه فرزند فرمانده شهید حزب‌الله لبنان ارتباط دهد که انفجار ادعایی اروگوئه 10 روز پیش از آن حمله صورت گرفته است.منبع: فارس



ارتش اردن امروز جمعه، اعلام کرد، ده‌ها جنگنده اردنی عملیات بمباران مراکز آموزشی داعش و مخازن اسلحه این گروه تروریستی را روز پنجشنبه بمباران کردند.

به گزارش عصرخبر، جنگنده‌های اردن در یک عملیات گسترده که با رمز «شهیدمعاذ» آغاز شد، مواضع، پایگاه‌های آموزش نظامی و مخازن اسلحه این گروه را به شدت بمباران کردند.

طبق بیانیه ارتش اردن که از تلویزیون رسمی این کشور پخش شد، در این عملیات بیش از ۳۰ جنگنده شرکت کردند.

ارتش اردن طی بیانیه که آن را «مهم» توصیف کرد، اعلام کرد، به تلافی خون «معاذ» جنگنده‌های اردن پایگاه‌ها، مخازت اسلحه، مراکز آموزشی و دیگر مخفی گاههای این گروه «تروریستی» را مورد هدف قرار دادند و آن‌ها را نابود کردند.

بیانیه ارتش اردن اعلام کرد، تمام جنگنده‌های اردن پس از انجام عملیات سالم به پایگاه‌های خود برگشتند.

طبق این بیانیه عملیات ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه به وقت محلی انجام شد. این عملیات به تلاقی «جنایت» سوزاندن خلبان اسیر اردنی توسط داعش صورت می‌گیرد.

ارتش اردن در بیانیه خود خطاب به گروه داعش گفت: «این آغاز جنگی بی‌امان علیه شماست از این پس خواهید فهمید که اردنی‌ها چه کسانی هستند».

در بیانیه همچنین تاکید شده که ارتش اردن تا ریشه کن کردن تندروی و نابودی کامل آن به عملیات خود ادامه خواهد داد.

روز گذشته پدر خلبان کشته شده اردنی، به نقل از ملک عبدالله دوم پادشاه این کشور که برای تسلیت و شرکت در مراسم عزاداری آن‌ها در استان کرک رفته بود، گفت: «امروز ۳۰ جنگنده اردنی مواضع حساس و پایگاه‌های آموزشی داعش را بمباران کردند».

ارتش اردن تاکید کرد «این عملیات برای ریشه کن کردن این سازمان تروریستی، و نابودی «شرارت» در همه مخفیگاهای جنایتکاران آغاز شده است. ما با مردم اردن عهد می‌بندیم که جنایتکاران به جزای اعمال شان خواهیم رساند تا امنیت و صلح را برای مردم ما تضمین شود. جنایتکاران داعش بدانند که بهای تک تک موهای بدن شهید قهرمان معاذ کساسبه را خواهند پرداخت».

تلویزیون دولتی اردن شب گذشته پس از بیانیه ارتش صحنه‌هایی از عملیات و پرواز جنگنده‌های این کشور برای بمباران مواضع داعش را پخش کرد.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد