سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان



هفته شانزدهم لیگ دسته دو فوتبال کشور
توقف صدرنشین توسط نفت/ دومین پیروزی حفاری

در هفته شانزدهم لیگ دسته دو فوتبال کشور، دو نماینده خوزستان به استراحت خواهند پرداخت، نفت آبادان صدرنشین را متوقف کرد، حفاری به دومین پیروزی خود دست یافت و نفت امیدیه امروز به مصاف حریف خود می‌رود.

خبرگزاری فارس: توقف صدرنشین توسط نفت/ دومین پیروزی حفاری

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در هفته شانزدهم لیگ دسته دو فوتبال کشور، دو تیم از نمایندگان استان خوزستان روز گذشته به مصاف حریفان خود رفتند، دو تیم به استراحت خواهند پرداخت و نفت امیدیه امروز به مصاف کارگر بنه گز می‌رود.

در همین چارچوب، صنعت نفت نوین آبادان پس از کسب سه برد موالی و اضافه شدن به جمع مدعیان، به بوشهر رفت تا در مقابل صدرنشین گروه، پارس جم جنوبی صف آرایی کند.این تیم در حالی به مصاف پارس جم رفت که می‌توانست با کسب یک پیروزی هم امتیاز این تیم در صدر جدول شود و کار را برای چهار هفته پایانی آسان‌تر کند، اما شاگردان بهنام سراج در ‌‌‌نهایت به تساوی بدون گل رضایت دادند تا کار را به داخل خانه و بازی‌های آینده بکشانند تا اینکه بتوانند از گروه خود صعود کنند.

آبادانی‌ها که در مقطعی از فصل با افتی شدید روبرو شدند و امتیازات زیادی را از دست دادند، حالا به فکر جبران مافات افتاده تا خود را جز چهار تیم بالای جدول کرده و به دور بعد صعود کنند.نفت آبادان با کسب این تساوی یک پله دیگر صعود کرد و با 23 امتیاز به رده سوم جدول 10 تیمی گروه دوم صعود کرد.در سوی دیگر دیگر نماینده خوزستان در گره دوم، ملی حفاری اهواز بود که فصل کابوس واری را پشت سر گذاشته است.

این تیم که به تازگی باقری‌نیا در راس کادر فنی خود می‌بیند، در اهواز به مصاف تیم نسل ابومسلم مشهد رفت و موفق شد حریف خود را با دوگل از پیش روی بردارد، اما این نتیجه نیز کفاف صعود این تیم را از قعر جدول نخواهد داد و حفاری همچنان کاندید اصلی سقوط به لیگ دسته سوم است.به نظر می‌رسد این تیم خیلی دیر به فکر کسب امتیاز افتاده، و در فاصله دو هفته مانده به پایان این رقابت‌ها در دور مقدماتی، می‌توان حفاری را اولین سقوط کننده به دسته پایین‌تر جلوه داد.حفاری در حال حاضر با کسب 12 امتیاز از 16 مسابقه خود، در قعر جدول ده تیمی گروه دوم این رقابت‌ها جای گرفته است.

اما دیگر نمایندگان استان خوزستان در این رقابت‌ها، کارون اهواز و شهرداری دزفول بودند که به سبب 9 تیمی بودن گروه این تیم در جدول، این دو تیم در این هفته با قرعه استراحت روبرو شدند.در حال حاضر کارون با 16 امتیاز در رده ششم جدول 9 تیمی گروه اول مسابقات قرار دارد، و شهرداری دزفول با 13 امتیاز در رده هشتم جدول 9 تیمی گروه چهارم جای گرفته است.همچنین دیگر نماینده استان خوزستان در این رقابت‌ها نفت امیدیه است که امروز به مصاف حریف خود خواهد رفت و طی آن، از تیم کارگر بنه گز استان بوشهر در ورزشگاه شهدای نفت امیدیه پذیرایی خواهد کرد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931113000066#sthash.mCiEUu1Y.dpuf




گزارش فارس از هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال کشور
آغاز پرقدرت فولاد و 3 امتیاز بی‌دردسر برای نفت / سقوط آزاد آبی اهواز

در هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال کشور دو برد و یک شکست حاصل کار نمایندگان استان خوزستان بود.

خبرگزاری فارس: آغاز پرقدرت فولاد و 3 امتیاز بی‌دردسر برای نفت / سقوط آزاد آبی اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در چارچوب هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال کشور تیم‌های فولاد نوین اهواز و صنعت نفت آبادان بر حریفان خود چیره شدند و استقلال اهواز با شکست نیم فصل دوم رقابت‌ها را آغاز کرد. 

در همین چارچوب، تیم صدرنشین فولاد نوین اهواز در ورزشگاه اختصاصی خود به مصاف نیروی زمینی رفت که در نیم فصل اول حتی در مقطعی صدرنشینی را تجربه کرده بود و در پایان موفق شد این تیم را با حساب چهار بر یک از پیش روی بردارد. 

فولادی‌ها که در نیم فصل اول این رقابت‌ها در حرکتی آهسته و پیوسته آرام آرام خود را به صدر جدول رساندند، با این بازی نشان دادند یک تیم منسجم و قدرتمند را در اختیار دارند که می‌توانند هر خط دفاعی را در مقابل خود شکننده کنند. 

این تیم با هدایت سیدکوروش موسوی قصد دارد به همین منوال در ادامه مسابقات به کار خود ادامه دهد تا یکی از سهمیه‌های خوزستان برای صعود به لیگ بر‌تر باشد. 

با اوج گرفتن این تیم، در آن سوی رقابت‌ها و در جدول گروه دو، نفت آبادان به گرگان رفت تا در مقابل اتکا صف آرایی کند، اما به دلیل عدم حضور تیم شمالی در میدان، این دیدار با حساب سه بر صفر به سود آبادانی‌ها اعلام شد. 

به نظر می‌رسد فوتبال خوزستان روزهای پر فروغی را در آینده پیش روی خواهد داشت و با داشتن سه تیم در لیگ بر‌تر و سه تیم در لیگ دسته اول که لااقل دو تیم از آنها مدعی جدی صعود به لیگ بر‌تر هستند.

آیا می‌توان چنین رویایی را برای این استان در نظر گرفت که در سال آینده لیگ بر‌تر، در بد بینانه‌ترین حالت این استان با چهار نماینده پا به عرصه لیگ بر‌تر بگذارد؟ یا اینکه باز هم اتفاقات غیرفوتبالی گریبان این تیم‌های شایسته را خواهد گرفت و نفت مسجدسلیمانی دیگر به راه خواهد افتاد. 

در کل اخبار خوشی از فوتبال این استان در سطح کلان فوتبال به گوش می‌رسد و امیدواریم که تفکر‌ها و مدیریت‌های فعلی تصمیمات خود را عملی و در راستای تحقق این اتفاق بزرگ، گام‌های محکم‌تری بردارند تا این استان شاهد یکی از اتفاقات نادر و البته به حق و شایسته باشد و خوزستان در سال آینده، حداقل با چهار نماینده در لیگ بر‌تر فوتبال کشور حضور پیدا کند. 

از سویی دیگر، استقلال اهواز که در نیم فصل اول مسابقات با هدایت داریوش یزدی خوش درخشیده بود، پس از اتفاقاتی که در انتهای نیم فصل برای این تیم افتاد که به جدایی و محرومیت چند بازیکن این تیم و همچنین سرمربی این تیم منجر شد، آبی کهنه کار شهر اهواز نیم فصل دوم را با یک شکست آغاز کرد و سقوط آزادی را تا رده چهارم جدول تجربه کرد. 

این تیم که مشخص بود با تغییراتی که در آن انجام شده است و البته از دست دادن داریوش یزدی از روی نیمکت، به مشکلاتی بر خواهد خورد، اولین چشمه را در بازی روز گذشته خود در برابر نساجی مشاهده کرد و راه سخت نیم فصل دوم را از این بازی استارت زد. قطعا اگر این تیم خیال صعود و راضی نگه داشتن هواداران خود را دارد، باید پشتوانه‌ای قوی و البته دارای بنیه مالی قوی‌تر را در کنار خود مشاهده کند که به نظر نمی‌رسد استقلال اهواز از چنین شرایطی برخوردار باشد، چرا که سرمربی نیم فصل نخست این تیم به دلیل مشکلات مالی از این تیم جدا شد. 

در کل نمایندگان استان خوزستان در نیم فصل دوم مسابقات کاری به مراتب حساس‌تری را در پیش روی خواهند داشت، اما نمی‌توان راه آسان آنها برای توفیق در این مرحله را نادیده گرفت، چرا که اگر منطقی به بازی‌های این تیم‌ها از جمله مسابقات نفت آبادان بنگریم، این تیم‌ها راه آسانی را برای رسیدن به لیگ بر‌تر در پیش دارند، کافی‌ست که برای کسب این عنوان کمی همت به خرج دهند.به گزارش خبرگزاری فارس، نیم فصل دوم مسابقات لیگ دسته اول از روز گذشته آغاز شد که طی آن، نفت آبادان در گرگان میهمان اتکا بود که با حاضر نشدن نماینده گرگان در زمین، این دیدار با نتیجه سه بر صفر به سود نماینده آبادان اعلام شد، همچنین استقلال اهواز در قائمشهر به مصاف دیگر تیم شمالی این رقابت‌ها در گروه اول رفته بود که آبی قدیمی شهر اهواز با دو گل از شاگردان نادر دست نشان شکست خورد و فولاد نوین اهواز در ادامه نتایج درخشان خود، در اهواز نیروی زمینی تهران را با چهار گل در هم کوبید. در ادامه این رقابت‌ها، روز شنبه 18 بهمن ماه جاری، صنعت نفت در آبادان یک بازی شش امتیازی را در پیش روی دارد و از تیم رده سومی سیاه جامگان مشهد پذیرایی می‌کند که سایه به سایه این تیم در حرکت است، استقلال اهواز در خانه به مصاف ایران جوان بوشهر می‌رود و فولاد نوین اهواز به یزد سفر می‌کند تا یک دیدار را با تیم قعر جدولی تربیت نوین برگزار کند. 

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931113000060#sthash.tTmkp8n5.dpuf




ارسال به دوستان
پیشکسوت فوتبال خوزستان:
«کی‌روش» مشکل فوتبال ما نیست/ فوتبال ایران گلخانه‌ایست

پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: مشکل فوتبال ما و تیم ملی «کی‌روش» نیست، بلکه اداره فوتبال به صورت گلخانه‌ای است.

خبرگزاری فارس: «کی‌روش» مشکل فوتبال ما نیست/ فوتبال ایران گلخانه‌ایست

عبدالرضا شاه‌غریب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در آبادان اظهار کرد: همانطور که می‌دانید ضعف‌های فوتبال ما ریشه‌ای است و کیفیت فنی تیم‌ها و بازیکنان فوتبال ما در سطح آکادمیک و باشگاه‌های مشکل دارد. 
وی ادامه داد: کی‌روش بیش از آنکه ضعف داشته باشد نقاط قوت زیادی داشته و دارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم آن را درک کنیم. 
پیشکسوت فوتبال خوزستان تصریح کرد: سرمربی پرتغالی تیم ملی با به وجود آوردن یک سبک نظم و انضباط، حضور بازیکنان جوان و ایجاد نسل تیم ملی گام به گام، ایجاد بلوغ در ساختار دفاع و حمله سریع، همدلی و جنگندگی و اجرای شروع مجددهای دقیق و حرفه‌ای، ضربات ایستگاهی در انتقال به علم روز و فوتبال دنیا از جمله انتخاب سبکی که با افزایش نرخ تلاش بازیکنان که از عوامل موثر در شدت وحدت مسابقه بوده به فوتبال ما تزریق کرده است. 
کار‌شناس فوتبال خوزستان عنوان کرد: بی‌انصافی است اگر بخواهیم شمشیر را برای سرمربی تیم ملی از رو ببندیم و تمام زحمات او را در طی این چهار سال حضور در فوتبالی که هیچ چیزش سر جای خود نیست و علم و تجربه جای خود را به رابطه و ضابطه و ورود افراد غیر فوتبالی و بعضا خودخواه و منافع طلب، بدون توجه داشتن به امانتداری و عرق تیم ملی داده است. 
وی تاکید کرد: تقصیر را بر عهده کادر فنی می‌اندازیم در حالی که تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و بر اساس آمار با هفت گل زده و 61 شوت به دروازه، سومین خط حمله قدرتمند مسابقات را در اختیار داشته است. 
پیشکسوت فوتبال خوزستان ابراز کرد: در هر صورت فکر می‌کنم نباید کارلوس کی‌روش تخریب شود، زیرا خدمات شایانی به فوتبال ما کرده است و مربی بزرگی است و در ساختار فوتبال ایران باید ابقا شود تا بتواند برنامه‌ها و استراتژی‌های خود را پیدا کند و کمک کنیم تا اینکه فوتبال ما از حالت گلخانه‌ای که بوده خارج شود. 
شاه‌غریب اشاره کرد: حضور بیشتر جوانان در مسابقات بین‌المللی و رویارویی با تیم‌های بزرگ، همینطور بالا بردن کیفیت فنی بازیکنان به خصوص در فاز حمله توسط باشگاه‌ها از طریق آموزش‌های صحیح، توجه به عواملی که در فوتبال روز دنیا بر نرخ تلاش بازیکنان تاثیرگذار هستند، نا‌هماهنگی در کیفیت فنی بازی بازیکنان ایجاد کرده است. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در نتیجه ما باید قبول داشته باشیم ایراداتی در ساختار فوتبال داریم و هزینه‌های زیادی در فوتبال می‌شود که بدون برنامه و ساماندهی است و معتقدم بهترین و عادل‌ترین کار‌شناسان، مردم هستند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931112001075#sthash.GIkKgqSz.dpuf




ارسال به دوستان
سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام:
مقابل تیم مهرام تهران محکوم به برد هستیم

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام گفت: در بازی مقابل تیم مهرام برای ماندن در کورس قهرمانی محکوم به برد هستیم.

خبرگزاری فارس: مقابل تیم مهرام تهران محکوم به برد هستیم

مهران حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد:‌ از اینکه دوباره در فینال لیگ برتر بسکتبال حضور داریم بسیار خوشحال هستیم.

وی ادامه داد:‌ در این مدت بازیکنان تیم تلاش زیادی به خرج دادند و کار مشکلی نیز برای رسیدن به فینال در پیش داشتیم.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام تصریح کرد:‌ نحوه برگزاری مسابقات به گونه‌ای بود که شرایط برای تیم ما سخت‌تر از دیگر تیم‌ها بود.

حاتمی متذکر شد: بدون شک بازی مقابل تیم مهرام تهران بازی بسیار خوبی خواهد خواهد بود و امیدواریم بتوانیم همچون دو سال قبل آنچه که مردم خوزستان استحقاق و لیاقت آن را دارند را به آنها هدیه کنیم.

تیم پتروشیمی بندر امام در چارچوب مرحله فینال لیگ ملی بسکتبال کشور دوشنبه سیزدهم بهمن‌ ماه از ساعت 15 و 30 دقیقه در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران به مصاف تیم مهرام خواهد رفت.

این دیدار که با احتساب دو دیدار مقدماتی سومین مصاف این دو تیم در مرحله نهایی به شمار می‌رود برای تیم پتروشیمی بندر امام حکم مرگ و زندگی دارد.

تیم پتروشیمی بندر امام در دو دیدار دور مقدماتی از مهرام تهران شکست خورده بود بنابراین در محله فینال دو بر صفر از این تیم عقب است و چنانچه تیم مهرام برنده این دیدار شود قهرمان این دوره از رقابت‌ها خواهد بود.

اما در صورت پیروزی تیم پتروشیمی بندر امام کار به بازی چهارم کشیده خواهد شد.

این مرحله از رقابت‌ها به صورت سه از پنج برگزار می‌شود و تیمی جام را بالای سر خواهد برد که در مجموع به سه پیروزی دست پیدا کند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931112001710#sthash.j0ZnHAe6.dpuf





ارسال به دوستان
بازیکن تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام:
تیم بسکتبال پترو شرایط بهتری نسبت به تیم مهرام دارد

بازیکن تیم پتروشیمی بندر امام گفت: تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام مقابل تیم مهرام تهران شرایط به مراتب بهتری دارد.

خبرگزاری فارس: تیم بسکتبال پترو شرایط بهتری نسبت به تیم مهرام دارد

بهنام یخچالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: بعد بازی با دانشگاه آزاد اسلامی و پیروزی بر این تیم، تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: هرچند تیم مهرام تهران 2 بر صفر از تیم ما پیش است اما در این مدت تنها یک بازی انجام داده و در شرایط مسابقه قرار ندارد در صورتی که تیم ما در این مورد شرایط بهتری نسبت به این تیم دارد.بازیکن تیم پتروشیمی بندر امام اضافه کرد: فشار بازی روی تیم مهرام است و بازیکنان این تیم استرس بیشتری خواهند داشت و ما نیز چیزی برای از دست دادن نداریم.یخچالی ادامه داد: امیدوارم با تلاش بازیکنان و کادر فنی بتوانیم بازی خوبی به نمایش بگذاریم و پیروز از زمین خارج شویم.وی در پایان متذکر شد: در صورت پیروزی در این دیدار 75 درصد راه برای قهرمانی را پیموده‌ایم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931112001771#sthash.ICFWtDvz.dpuf






سرمربی تیم بسکتبال مهرام تهران:
تیم‌های بسکتبال باید به‌ جای حواشی به فکر کار فنی باشند

سرمربی تیم بسکتبال مهرام تهران گفت: تیم‌های بسکتبال باید به‌ جای حواشی به فکر کار فنی باشند.

خبرگزاری فارس: تیم‌های بسکتبال باید به‌ جای حواشی به فکر کار فنی باشند

سید مصطفی هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: بدون شک بازی مقابل تیم پتروشیمی بندر امام بازی بسیار سختی خواهد بود چرا که این تیم، تیم و باشگاه بزرگی است.

وی ادامه داد: خود من هم چندین سال با این باشگاه کار کرده‌ام و این تیم بازیکنان بزرگی در اختیار دارد.

سرمربی تیم مهرام تهران تصریح کرد: در هر صورت بازی کردن در این فضا که فضای فینال است بسیار سخت است و تصور می‌کنم تیم‌های پتروشیمی بندر امام، دانشگاه آزاد و مهرام تهران شانس برابری برای حضور در فینال و رسیدن به قهرمانی داشتند.

هاشمی افزود: در هر صورت این قاعده ورزش است که امکان دارد در ثانیه‌های آخر سرنوشت مسابقه تغییر کند و یک تیم بازنده شود اما این دلیل نمی‌شود که در صورت باخت، کل باشگاه، مربی و بازیکنان را زیر سئوال ببریم.

وی تأکید کرد: ما باید بسکتبالی بازی کنیم که در آن حواشی نباشد و باید بیشتر به فکر کار فنی باشیم چرا که این موضوع به نفع بسکتبال کشور است.

سرمربی تیم مهرام تهران در پایان گفت: در هر صورت بی‌انصافی است اگر بخواهیم در مورد برد و باخت‌ها قضاوت کنیم.

تیم‌های مهرام تهران و پتروشیمی بندر امام در سومین دیدار مرحله فینال لیگ ملی بسکتبال کشور از ساعت 15 و 30 دقیقه دوشنبه سیزدهم بهمن‌ماه در سالن آزادی تهران به مصاف هم می‌روند.

تیم مهرام تهران که در این مرحله دو بر صفر از تیم پتروشیمی بندر امام پیش است برای رسیدن به قهرمانی تنها به یک پیروزی دیگر نیاز دارد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931112001726#sthash.Hm03QvPd.dpuf



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد