عباس هلاکویی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: احداث تونل و ایستگاه های قطار شهری اهواز با سرعت بالایی در حال انجام است و ساخت این پروژه به هیچ وجه متوقف نشده است.
وی افزود: متاسفانه در اجرایی شدن فاینانس این پروژه با بانک عامل به توافق نرسیدیم. این بانک از بازپسگیری تسهیلات ارائه شده به این پروژه اطمینان ندارد و خواستار باز پرداخت 10در صدی تسهیلات توسط دولت است.
هلاکویی با اشاره به اینکه در پروژه فاینانس قطار شهری اهواز 50 درصد از اعتبارات مورد نیاز را بخش دولتی و 50 درصد دیگر را شهرداری باید بپردازد، گفت: فرایند ارائه تسهیلات از سوی بانک مرکزی و بانک عامل، وارد مرحله پیچیده ای شده و بانک ها در این خصوص سخت گیری های بیش از حدی را عمال کرده اند.
مدیر عامل قطار شهری اهواز تصریح کرد: دولت در هر سال 30 درصد هزینه های متروی هر شهر را که مبلغ 300 تا 400 میلیارد تومان است را به صورت سوبسید می دهد به همین دلیل بانک ها می دانند که دولت توانایی بازپرداخت تسهلات را را در اختیار دارد.
هلاکویی با بیان اینکه هر نوع ضمانت که بانک عامل در خواست کرده در شورای شهر اهواز به تصویب رسیده است، اظهار کرد: متاسفانه بانک با ارائه اسناد زمین های شهرداری اهواز به عنوان ضامن در راستای ارائه تسهیلات موافقت نکرده است.
شهردار اهواز نیز در این خصوص عنوان کرد: بانک عامل پروژه قطار شهری اهواز هنوز اعلام انصراف نکرده اما متاسفانه در مسیر ارائه تسهیلات به این پروژه سنگ اندازی می کند.
سید خلف موسوی افزود: در این زمان 70 میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای این پروژه در اختیار داریم. همچنین شهرداری اهواز پیشنهاد کرده که حدود 400 میلیارد تومان طلب این سازمان از شرکت نفت را به پروژه قطار شهری اهواز اختصاص یابد.