سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول



فرماندار دزفول در واکنش به خبر احتمال وجود خطر وبا:
دهیار: طبق اعلام مکتوب بهداشت شمس آباد علفهای رشد یافته در مسیر زهکش دارای مریضی هستند و بیماری وبا در این روستا رایج خواهد شد/ فرماندار دزفول: با پیگیری هایی که در رابطه با خبر منتشر شده انجام دادیم، فردی که این خبر را منتشر کرده بود به اشتباه بودن کار خود اذعان و اعلام کرد که دیگر چنین کاری انجام نمی دهد
خوزنیوز: هفته خبری مبنی بر تخلیه فضولات انسانی در وسط روستای بنوار شامی و خطر بیماری ناشی از آلودگی برای روستائیان این منطقه در سایت خبری سیاسیون درج شد. در این خبر به نقل از دهیار منطقه بنوار شامی آمده است: «زهکشی از وسط روستای بنوار شامی عبور می کند که قبلا مسیرش از وسط زمینهای کشاورزی بود حدود ۸ سال است که مسیر این زهکش عوض شده و از وسط این روستا می گذرد این زهکش معضلی شده برای روستای ما چون  تانکرهای تخلیه چاه فاضلاب، فضولات انسانی چاههای خانگی شهرستان را در یک کیلومتری این روستا درون همین زهکش تخلیه می کنند که بوی نامطبوع این فضولات تخلیه شده  در روستا کاملا حس می شود.

وی افزود : مرکز بهداشت  قبلا می گفتند چه دلیلی دارد که  خاک زمینهای کشاورزی منطقه  شما ظاهرا مریض است لذا از مرکز بهداشت شمس آباد دعوت کردیم از این زهکش و گیاهان اطراف آن آزمایش گرفتند که متوجه شدند علت مریضی خاک زمینهای کشاورزی همین  فضولات انسانی  می باشد.

متولی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی است نه دهیاری/ وی به اشتباه بودن کار خود اذعان و اعلام کرد که دیگر چنین کاری انجام نمی دهد!
کلایی در ادامه گفت: طبق اعلام مکتوب بهداشت شمس آباد علفهای رشد یافته در مسیر زهکش دارای مریضی هستند و بیماری وبا در این روستا رایج خواهد شد ما این نامه ها را تحویل شهرداری منطقه یک دزفول دادیم.

وی تصریح کرد: تاکنون موردی از بیماری وبا مشاهده نشده ولی بهداشت به ما هشدار داده که مردم روستا در خطر این بیماری هستند .

خبرنگار خوزنیوز به منظور پیگیری این مسئله با فرماندار شهرستان دزفول تماس گرفت و نظرات وی را جویا شد.

فرماندار دزفول گفت: با پیگیری هایی که در رابطه با خبر منتشر شده انجام دادیم، فردی که این خبر را منتشر کرده بود به اشتباه بودن کار خود اذعان و اعلام کرد که دیگر چنین کاری انجام نمی دهد. 

حبیب اله آصفی بیان داشت: هم چنین صحت و سقم ورود فضولات انسانی به وسط روستا در دست بررسی است و اگر صحت چنین موضوعی برای ما قطعی بود خود بیشتر از شما (رسانه ها) حساسیت به خرج می دادیم.

وی افزود: دهیاری از لحاظ مراتب سیاسی پایین ترین جایگاه را دارد و در این موارد نباید بدون مشورت با شهردار و فرماندار اظهار نظر کند؛ ممکن است با انتشار چنین خبری، منبع خبر موقعیت اجتماعی کسب کند اما به حیثیت منطقه لطمه وارد می کند.

فرماندار دزفول اعلام کرد: حتی اگر چنین کاری با نیت خیر نیز انجام شده باشد با ناشی گری همراه بوده است؛ متولی بهداشت منطقه، دانشگاه علوم پزشکی است نه دهیار. تخصص دهیار در حوزه کارهای عمرانی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد