سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

قابل توجه خوزستانی های دوست داشتنی



پیشنهاد پلیس راه به طرح جامع ایمنی راه‌های خوزستان؛
چگونه می‌توان تصادفات شاخ به شاخ را کاهش داد؟
اجتماعی  13:17:35 1393/05/21
935-8314-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به پیگیری طرح جامع ایمنی راه‌های استان خوزستان گفت: پیشنهاد می‌شود در اجرای این طرح، دوربین‌ها هوشمند کنترل سرعت در جاده‌های پرتردد استان و همچنین بخشی از راه‌ها که بیشترین سهم را در حوادث رانندگی شاخ به شاخ دارند، نصب شود.

سرهنگ قاسم قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: وقوع تصادفات شاخ به شاخ نشانه این است که عرض جاده با حجم ترددها انطباق ندارد و این مسیرها باید چهاربانده شود؛ از جمله مسیرها، مسیر بهبهان-رامهرمز و سه‌راهی غیزانیه به دهدز است که ضروری است ساماندهی این مسیرها در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: به سرانجام رسیدن ساماندهی این جاده‌ها می‌تواند سهم بزرگی در کاهش تلفات و افزایش ایمنی راه‌ها داشته باشد.

رییس پلیس راه خوزستان با بیان این که دور دوم سفرهای تابستانه تا 5 مهرماه ادامه دارد، افزود: با وجود شروع دور دوم سفرها، کاهش تصادفات در جاده‌های استان را شاهد بودیم و لازم است برای کاهش هر چه بیشتر این حوادث به توصیه‌های ایمنی نیز توجه کرد. رانندگان در سفر حتما مسیر خود را به طور دقیق مشخص و محل توقف خود را نیز معلوم کنند. همچنین پیش از آغاز حرکت خودروی خود را از نظر فنی بررسی کرده و در رانندگی صبر و حوصله داشته باشند.

قدرتی به رانندگانی که برای اولین بار تجربه رانندگی در جاده را تجربه می‌کنند، توصیه کرد: آنچه که در جاده اتفاق می‌افتد با آن چه در شهر است، تفاوت دارد و لازم است مراقبت بیشتری در رانندگی در جاده اعمال شود و در صورت امکان بهتر است رانندگان در شب رانندگی نکنند.

وی افزود: در صورتی که خودروها دارای باربند باشند، لازم است رانندگان بار را در محل خود محکم کنند و ارتفاع بار بیشتر از 50 سانتی‌متر نباشد و به گونه‌ای بار در باربند جاسازی شود که در برابر باد مقاومت داشته باشد.

رییس پلیس راه خوزستان تاکید کرد: هم راننده و هم سرنشین ردیف جلو و عقب حتما کمربند ایمنی خود را در زمان حرکت ببندند چرا که آمارها نشان داده بستن کمربند ایمنی در کاهش تلفات حوادث رانندگی بسیار تاثیرگذار بوده است.

قدرتی اظهار کرد: علت چند مورد حادثه رانندگی که در شروع دور دوم سفرها درخوزستان رخ داد؛ انحراف به چپ، خستگی و خواب‌آلودگی عنوان شده و بنابراین تاکید می‌شود رانندگان برای انجام سفر استراحت کافی داشته باشند و قوانین را رعایت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد