سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز


"رزماری" در سخنان تلویزیونی مدعی شد: به دلیل دخالت های تهران در امور داخلی کشورهای همسایه و به ویژه در حال حاضر در کشور سوریه، نقش ایران در منطقه ، نقش منفی است. این موضوع برای کابینه انگلیس، نگران کننده است.
یک سخنگوی کابینه انگلیس گفت: ایران در منطقه نقش منفی را ایفا می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی مصر، خانم "رزماری دیویس" سخنگوی دولت انگلیس در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا  گفت: دولت انگلیس می داند که برنامه هسته ای ایران همانگونه که دولت این کشور می گوید دارای اهداف صلح آمیز نیست. می دانیم که برنامه هسته ای ایران دارای اهدافی فراتر از اهداف مسالمت آمیز است. 

رزماری در سخنان تلویزیونی مدعی شد: به دلیل دخالت های تهران در امور داخلی کشورهای همسایه و به ویژه در حال حاضر در  سوریه، نقش ایران در منطقه، نقش منفی است. این موضوع برای کابینه انگلیس، نگران کننده است. 

وی افزود: اختلافات میان انگلیس و ایران تنها محدود به برنامه هسته ای تهران نمی شود بلکه این موضوع در راس اولویت های ما قرار دارد اما نقش ایران و حزب الله لبنان در سوریه بسیار نگران کننده است. 

 

این مقام ارشد انگلیس اضافه کرد: ما برای ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای مسئله هسته ای ایران تلاش می کنیم اما این موضوع به عملکرد سران ایران بستگی دارد.  
 
رزماری دیویس با اعلام حمایت لندن از تلاش های اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه برای ازسرگیری مذاکرات میان حکومت دمشق و مخالفان گفت: این مسئله به حکومت سوریه باز می گردد همانگونه که از سخنان ابراهیمی مشخص است مسؤولیت شکست مذاکرات اخیر میان دو طرف، برعهده دولت سوریه است. 

این سخنگوی دولت انگلیس ادامه داد: ما مخالف نقش منفی حزب الله لبنان در خاک سوریه هستیم. ما در گفتگوهای خود با ایران به این موضوع هم می پردازیم. معتقدیم دخالت حزب الله لبنان در سوریه غیرقابل قبول است.    




در بیش از سه سال که از آغاز درگیری‌ها در سوریه و سپس اوج‌گیری آن تا حد یک جنگ داخلی می‌گذرد، ماهیت گروه‌های شورشی مخالف دولت، دستخوش تغییر شده و گروه‌های افراط‌گرای وابسته به القاعده، توانسته‌اند دست بالا را پیدا کنند؛ اما جدید‌ترین اخبار، حاکی از آن است که آمریکا تصمیم گرفته برای حمایت از گروه‌های نزدیک به خود، نخستین محموله از سلاح‌های سنگین را مستقیم‌ برای آنان بفرستد.
کد خبر: ۳۹۱۰۰۸
تاریخ انتشار:۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳-07 April 2014
ارسال نخستین محموله سلاح‌های سنگین آمریکایی برای شورشیان سوریدر بیش از سه سال که از آغاز درگیری‌ها در سوریه و سپس اوج‌گیری آن تا حد یک جنگ داخلی می‌گذرد، ماهیت گروه‌های شورشی مخالف دولت، دستخوش تغییر شده و گروه‌های افراط‌گرای وابسته به القاعده، توانسته‌اند دست بالا را پیدا کنند؛ اما جدید‌ترین اخبار، حاکی از آن است که آمریکا تصمیم گرفته برای حمایت از گروه‌های نزدیک به خود، نخستین محموله از سلاح‌های سنگین را مستقیم‌ برای آنان بفرستد.

به گزارش «تابناک»، دو گروه از شورشیان مخالف دولت سوریه که از سوی دولت آمریکا به ‌گروه‌های «میانه‌رو» ارزیابی شده‌اند، در روزهای اخیر نخستین محموله سلاح‌های سنگین آمریکایی را دریافت و استفاده از این سلاح‌ها را آغاز کرده‌اند. 

پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل اطلاعاتی رژیم اسرائیل ضمن انتشار این خبر می‌نویسد، این محموله شامل موشک‌های هدایت شونده پیشرفته «بی‌جی ام‌ ـ ۷۱ تاو» است که قابلیت نفوذ به بدنه تانک‌ها و همچنین استحکامات دولت سوریه از فاصله ۴ کیلومتری را دارد.
 
بنا بر این گزارش، دو گروهی که اکنون این موشک‌ها را دریافت کرده‌اند، «ارتش آزاد سوریه» به فرماندهی عبدالله البشیر، مستقر در منطقه جولان و «جبهه انقلابی سوریه» به فرماندهی جمال معروف در شمال سوریه هستند. 

دبکا می‌نویسد، هدف از فرستادن این سلاح‌ها، ایجاد تغییر در موازنه قوای موجود در سوریه به سود گروه‌های شورشی است و از سوی دیگر، این کار را می‌توان تغییری جدی در سیاست‌های دولت اوباما نسبت به سوریه دانست که تاکنون از فرستادن مستقیم سلاح‌های سنگین برای گروه‌های شوروشی خودداری کرده بود. 

به نوشته این سایت، سلاح‌های مذکور در چند روز اخیر از دو مسیر اصلی به دست شورشیان سوری رسیده است: شهر دیاربکر در جنوب شرقی ترکیه و پایگاه هوایی عظیم ملک فیصل در منطقه تبوک در عربستان سعودی و نزدیک مرز اردن. 

هم‌اکنون نیروهای تحت فرمان بشیر از منطقه جولان هدایت می‌شوند و پایگاه فرماندهی خود او در این منطقه نیز نزدیک مراکز استقرار نیروهای اسرائیلی است. نیروهای وابسته به جبهه انقلابی سوریه نیز عملیات خود را از پایگاهی در شهر انتاکیه در جنوب ترکیه هدایت می‌کنند. 

در عین حال، معروف در یکی از جدید‌ترین مصاحبه‌های خود در دوم آوریل فاش کرد که برخی از عملیات‌های گروه تحت امرش با هماهنگی و همراهی «جبهه النصره»، از گروه‌های شناخته شده وابسته به القاعده انجام می‌گیرد. به این ترتیب، مشخص می‌شود این گروه آن گونه که آمریکا ادعا می‌کند، «میانه‌رو» به شمار نمی‌رود. 

اما در طرف مقابل، به نوشته دبکا، دولت سوریه نیز با آگاهی از فرستادن سلاح‌های مذکور برای گروه‌های شورشی، شیوه عملیات‌‌ خود را تغییر داده و با توجه به آسیب‌پذیری تانک‌هایش در مقابل موشک‌های تاو آمریکایی، محور این عملیات‌ها را بر نیروی هوایی متمرکز کرده است. 

بنابراین، اکنون واشنگتن مشغول بررسی این موضوع است که آیا سلاح‌های ضد هوایی پیشرفته نیز در اختیار شورشیان قرار دهد یا خیر. این در حالی است که گفته می‌شود، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در جریان دیدار با همتای آمریکایی خود در پاریس که هفته گذشته انجام گرفت، از وی تعهد گرفته که آمریکا چنین سلاح‌هایی در اختیار شورشیان سوری نگذارد.

هزار نفر در میدان اصلی شهر "دونتسک" تظاهرات کردند و سپس ساختمان استانداری را اشغال کرده و پرچم روسیه را در بالکن طبقه دوم ساختمان برافراشتند. آنها شعار می دادنند: روسیه . روسیه
شماری از حامیان روسیه در یکی از استان های شرق اوکراین با تصرف ساختمان استانداری، خواستار برگزاری همه پرسی برای الحاق این منطقه به کشور روسیه شدند.

به گزارش عصر ایران، شماری از مردم حامی روسیه با حمله به ساختمان های دولتی در شهر "دونتسک" در شرق اوکراین، آنها را اشغال کردند و با پایین کشیدن پرچم اوکراین، پرچم روسیه را برافراشتند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از خبرنگارش در شهر دونتسک اوکراین نوشت: حدود 100 نفر از معترضین حامی روسیه ساختمان استانداری در شهر دونتسک در شرق اوکراین را به تصرف خود درآوردند و پرچم روسیه را در یکی از بالکن های ساختمان برافراشتند. 

حامیان روسیه در شهر دونتسک در شرق اوکراین

این اقدام چالشی برای کابینه اوکراین است که از اتحادیه اروپا حمایت می کند.

یک شبکه تلویزیونی اوکراینی گزارش داد: در شهر لوهانسک دیگر شهر واقع در شرق اوکراین هم دهها نفر از معترضین حامی روسیه ساختمان سازمان امنیت را اشغال کردند. در این حادثه سه نفر شامل دو نفر از معترضین و یک پلیس زخمی شدند.

بیشتر ساکنان شرق اوکراین از جمله شهر های دونتسک و لوهانسک روس زبانان و روس تبار هستند. از زمان سرنگونی حکومت "ویکتور یانوکوویتش" رئیس جمهور حامی مسکو در اوکراین و به قدرت رسیدن دولت حامی اتحادیه اروپا، شرق اوکراین با تنش ها و بحران های زیادی روبه رو است.
یانوکوویتش متولد شهر دونتسک است.

روسیه نیز دولت جدید اوکراین را نامشروع  می داند و منطقه کریمه اوکراین را به خاک خود ملحق کرد.

حمله حامیان روسیه به پلیس در شرق اوکراین

برگزاری همه پرسی در منطقه کریمه، استقلال این منطقه از اوکراین و سپس پیوستن آن به خاک روسیه، بزرگترین اختلاف میان مسکو غرب را از زمان پایان جنگ سرد تاکنون را رقم زد.

معترضین حامی روسیه در هفته های اخیر، تجمع های پرشماری را در شهرهای شرق اوکراین برگزار کردند. شهرهایی که مسافت زیادی با مرزهای مشترک با روسیه ندارند. روسیه نیز دهها هزار نفر از نظامیان خود را به بهانه برگزاری مانور نظامی، در مرزهای روسیه مستقر کرده است.

در منطقه کریمه در جنوب اوکراین نیز در ابتدا حامیان روسیه با حمله به ساختمان های کابینه و پارلمان محلی و دیگر ساختمان های دولتی، آنها را اشغال کردند. سپس نیروهای شبه نظامی حامی روسیه کنترل مراکز مهم غیرنظامی مانند فرودگاه و نظامی مانند پادگان ها را به دست گرفتند. 

البته منطقه کریمه، تنها منطقه خودمختار اوکراین بود که مقامات محلی نیز حامیان روسیه بودند و برخلاف خواست و دستورات دولت مرکزی اوکراین، اقدام به برگزاری همه پرسی استقلال و الحاق به روسیه کردند.
 
شهر دونتسک

یک شاهد عینی در این باره گفت: بیش از هزار نفر در میدان اصلی شهر دونتسک تظاهرات کردند و سپس ساختمان استانداری را اشغال کرده و پرچم روسیه را در بالکن طبقه دوم ساختمان برافراشتند. معترضین در مقابل ساختمان هم شعار می دادنند: روسیه . روسیه

شمار زیادی از نیروهای پلیس ضدشورش هم با تجمع تلاش می کردند مانع از معترضین شوند.
سخنگوی پلیس شهر دونتسک هم اعلام کرد: حدود 1000 نفر از حمله و اشغال ساختمان استانداری مشارکت داشتند که اکثر آنها جوانانی بودند که صورت های خود را پوشانده بودند. هم اکنون حدود 100 نفر در داخل ساختمان قرار دارند.

یک شاهد هم به رویترز گفت: معترضین داخل ساختمان، با استفاده از صندلی، میز و میله های فلزی تلاش می کنند موقعیت خود را تقویت کنند و مانع از پس گرفتن ساختمان شوند. آنها این اقدامات را در حضور صدها نفر از نیروهای پلیس انجام دادند.

شهر لوهانسک


تلویزیون اوکراین هم تصاویری از حمله صدها نفر به ساختمان سازمان امنیت در شهر لوهانسک نشان داد. 
 مجری یکی از شبکه های تلویزیونی از شهر  لوهانسک هم گفت: معترضین خواستار برگزاری همه پرسی در این منطقه به مانند همه پرسی منطقه کریمه برای الحاق به روسیه هستند. 
همه پرسی استقلال منطقه کریمه از اوکراین، زمینه پیوستن این منطقه به خاک روسیه را فراهم کرد.معترضین همچنین خواهان آزادی افراد معترضین زندانی توسط پلیس هستند.
یکی از زنان مشارکت کننده در اعتراضات شهر لوهانسک به شبکه پنج تلویزیون اوکراین گفت: ما نمی خواهیم به اتحادیه اروپا بپیوندیم. ما نمی خواهیم به ناتو بپیوندیم. می خواهیم فرزندانمان در صلح زندگی کنند.پلیس نیز اعلام کرد 15 نفر را در شهر لوهانسک به ظن تلاش برای سرنگونی مقامات محلی دستگیر و صدهها قبضه اسلحه و بمب های دستی و آتش زا از آنها کشف و ضبط کرد.

منابع در وزارت خارجه پاکستان می گویند که این تاخیر غیرعادی نخست وزیر را مجبور ساخت که به منظور مذاکرات جامع به انگلیس سفر کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
انلاین نیوز پاکستان نوشت: روابط تیره ایران و پاکستان دلیل اصلی تاخیرهای مداوم در تعیین زمان سفر نواز شریف نخست وزیر پاکستان به تهران است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، منابع در وزارت خارجه پاکستان می گویند که این تاخیر غیرعادی نخست وزیر را مجبور ساخت که به منظور مذاکرات جامع به انگلیس سفر کند.

در همین حال کمیسیون های وزارتی پاکستان و ایران مشغول تعیین زمان سفر به ایران هستند.

مذاکرات جامع با انگلیس موجب تقویت روابط بین لندن و اسلام آباد می شود.






یکی از سرکردگان جنبش صهیونیسم به نام روتنشتاین، در سال 1917 و قبل از صدور بیانیه ننگین بالفور، از سفیر وقت انگلیس در پاریس خواسته بود که وی را برای تأسیس رژیم صهیونیستی در خاک عربستان یاری کند.
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العالم، پایگاه اینترنتی وابسته به کتابخانه بریتانیا فاش کرد که یکی از سرکردگان جنبش صهیونیسم به نام د. م. ل. روتنشتاین، دوازدهم سپتامبر سال 1917 قبل از صدور بیانیه ننگین بالفور، از سفیر وقت انگلیس در پاریس خواسته بود که وی را برای تاسیس رژیم صهیونیستی در عربستان یاری دهد.

روزنامه صهیونیستی "هآرتص" به عنوان منتشر کننده این خبر، نوشت: این پزشک یهودی مقیم پاریس، در سال 1917 از "لورد فرنسیس" سفیر وقت انگلیس در فرانسه، خواسته بود که لندن با اعزام نیروی نظامی برای اشغال منطقه بسیار حاصلخیز "الحسه" که امروز بخشی از خاک عربستان است، زمینه تاسیس رژیم صهیونیستی را در حوزه خلیج فارس فراهم کند.

هآرتص در این خصوص به نامه‌ای اشاره کرد که به زبان فرانسه نوشته شده و پایگاه اینترنتی کتابخانه بریتانیا آن را فاش کرده است.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، روتنشتاین پیشنهاد خود را مفصل شرح داده و در نامه‌ای به سفیر وقت انگلیس در پاریس نوشته بود: من متعهد می‌شوم در بهار آینده جمعیتی بزرگ با حضور بیش از 120هزار جنگجوی یهودی تشکیل دهم تا به نیروهای نظامی انگلیسی که منطقه الحسه را اشغال خواهند کرد، ملحق شوند.

وی در این نامه اعتراف کرده است که در وهله اول به نظر می‌رسد این پیشنهاد غیر منطقی است، اما در مقابل تاکید کرده بود که با رسیدن هزار جنگجوی یهودی به منطقه مذکور برای کمک به نیروهای انگلیسی، صحت اهداف و مقاصدش ثابت خواهد شد.

بر اساس طرحی که این پزشک صهیونیست تنظیم کرده بود، بعد از حضور 30 هزار جنگجوی صهیونیست در بحرین، نیروهای انگلیسی با کمک یهودیان باید عملیات غافلگیر کننده خود را برای اشغال فوری منطقه الحسه که در آن زمان در اشغال  عثمانی (ترکیه) بود، آغاز می کردند و به این طریق زمینه تشکیل رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی از خاک عربستان فراهم می شد.

روزنامه هآرتص در ادامه خاطرنشان می کند: واقعیت این است که روتنشتاین اطلاعات نادرستی در اختیار داشته، زیرا منطقه الحسه چند سال قبل از نامه وی به سفیر انگلیس در سال 1917، در اختیار حاکمیت عربستان قرار گرفته و انگلیس ها نیز توافقنامه ای را که حاکمیت عربستان بر این منطقه را به رسمیت می شناخت، امضا کرده بودند.

به نوشته این روزنامه، با وجود تمام این مسائل، سفیر وقت انگلیس در پاریس نامه این صهیونیست را به "آرتور جیمز بالفور" وزیر خارجه وقت انگلیس ارجاع داد و وی نیز پیشنهاد این پزشک صهیونیست را رد کرد و در جواب او گفت: انگلیس قادر به انجام این کار نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد