سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول


کد خبر: ۳۸۴۱۶۱
تاریخ انتشار:۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳-04 March 2014
درپی درگذشت حجت الاسلام حاج سید مصطفی فارغ ، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با صدور پیامی فوت وی را به روحانیت معظم خوزستان، مردم شریف و انقلابی دزفول و بیت مکرم ایشان تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت روحانی مبارز،نماینده اسبق مردم قهرمان دزفول ابوالشهید حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید مصطفی فارغ را به روحانیت معظم خوزستان، مردم شریف و انقلابی دزفول و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می نمایم.

محمد مخبر

گفتنی است سید مصطفی فارغ دزفولی در سال 1311در دزفول، در بیت مرحوم آیت الله حاج سید حسین فارغ دزفولی، دیده به جهان می گشاید. آقا سید مصطفی،در سن شش سالگی، در مکتبی که در آن زمان، تقریباً به صورت ملی اداره می شود، وارد می شود. سید مصطفی، دوران ابتدائی، تا مقطع دیپلم را با شرکت در امتحانات متفرقه، سپری نموده و آن گاه دروس علوم حوزوی را در محضر مراجع عالی قدر دزفول، همچون: مرحوم آیت الله نبوی، مرحوم آیت الله آقا شیخ محمد علی معزی، مرحوم آیت الله منصور سبط الشیخ انصاری تلمذ می نماید. چندی نیز در قم، از محضر درس آیت الله بروجردی و آیت الله گلپایگانی، برخوردار و در بعضی مواقع نیز در درس اصول مرحوم امام خمینی(ره)، شرکت می نماید.

حجت الاسلام سید مصطفی فارغ دزفولی ، از علمای مبارز و انقلابی و شجاع دزفول است که در دوران مبارزه با جسارت و شجاعتی کم نظیر در تظاهرات ها شرکت و در مجالس ختم شهدا به ایراد سخنرانی می پردازد.

بارها ساواک از او می خواهد تا به منبر نرود ، اما او بدون اعتنا به خطابه می پردازد و به همین دلیل به اهواز تبعید می شود و در اهواز نیز در کنار شهید دانش به مبارزات خود ادامه داده و در سال 56 به دزفول برمی گردد.

سید مصطفی فارغ در اکثر مساجد دزفول که پایگاه انقلاب بوده است سخنرانی می کند و با جسارت تمام رژیم را به باد انتقاد می گیرد و در تظاهرات ها پیشاپیش مردم است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان در دوره های دوم و سوم مجلس شورای اسلامی ، به مدت هشت سال، در سمت نمایندگی مردم دزفول، در مجلس شورای اسلامی، انجام وظیفه می نماید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد