سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان


بهشتی عنوان کرد:
مخالفت شورای شهر آبادان به تخریب بنای تاریخی «ژرژ یونانی»
آبادان – خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از مخالفت این شورا به تصمیم شهرداری منطقه در تخریب یک بنای تاریخی تحت نام «ژرژ یونانی» خبر داد.

فرشید بهشتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نصب پلاکاردهایی بر روی بنای یاد شده و اخطاریه تخریب آن توسط شهرداری گفت: از آنجایی که این بنا دارای قدمت تاریخی و شماره ثبت اضطراری است انجام تخریب این ساختمان به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

وی افزود: در این رابطه در نامه ای به شهردار آبادان مخالفت خود را با انجام این کار اعلام کرده و از وی خواسته شده تا از تخریب این ملک خودداری شود.

در روزهای گذشته شهرداری منطقه یک با نصب پلاکاردهایی به مالک اثر تاریخی «ژرژ یونانی» تذکر داده تا با شهرداری به مذاکره بنشیند و در غیر این صورت شهرداری یک طرفه این بنا را تخریب و در آینده نیز هزینه‌های خاکبرداری را از مالک دریافت می کند.

این ملک تاریخی  قدیمی ترین عکاسی شهر آبادان  معروف به «عکاسی یونانی» یا همان ژرژ یونانی و پسران است که همچون هزاران ساختمان نهان شده در کوچه پس کوچه های شهر همچنان ویران و مخروبه باقی مانده است.

در همین راستا مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به اینکه این اثر دارای شماره ثبت ملی است از پیگیری قانونی دخل و تصرف در بنای «جرج یونانی» آبادان خبر داد.

افشین حیدری گفت: هرگونه اقدام شهرداری آبادان در جهت تخریب «جرج یونانی» پیگر قانونی به همراه دارد.

وی افزود: بنای مذکور عکاسخانه ای تاریخی با پرونده ای ثبتی و شماره ثبت اضطراری است که از ارزش معماری و صنعتی برخوردار است.

حیدری اظهار کرد: پس از تلاشهای صورت گرفته برای ثبت این اثر تاریخی، جهت مرمت آن نیز اعتباری پیش بینی و میراث فرهنگی خوزستان نیز در این رابطه اعتبار تخصیص داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ماده 166 قانون توسعه، پنجم شهرداری آبادان بهتر است تا با عمل به  وظیفه خود در جهت مرمت و ماندگاری این اثر اعتباری را در نظر گرفته و برای ماندگاری آن بکوشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد