سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

 

وقتی مردم از دستگاه ها ناراضی هستند انتخاب مدیر نمونه چه معنایی دارد؟

خبرگزاری آریا- یکی از نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقادی که بنده به دستگاه ها داشته ام امروز از طرف خبرگزاری آریا مطرح شده است که این مساله بسیار جای تامل دارد.

خبرگزاری آریا-  یکی از نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقادی که بنده به دستگاه ها داشته ام امروز از طرف خبرگزاری آریا مطرح شده است که این مساله بسیار جای تامل دارد چگونه ما پشت تریبون تبلیغاتی خود را ولی نعمت مردم می دانیم اما حاضر به پاسخگویی به مردم نیستیم؟ در موقعیتی که مردم از عملکرد دستگاهی ناراضی هستند انتخاب مدیر آن دستگاه به عنوان مدیر نمونه در پایان سال توسط استانداری خوزستان چه معنایی دارد؟!

« سید شریف حسینی » در گفت و گو با خبرنگار آریا در اهواز خطاب به مدیرانی که از پاسخگویی به مردم و رسانه ها طفره می روند اظهار کرد:  چنان چه مسئولی پاسخگویی را وظیفه خود نمی داند باید بداند یکی از اصلی ترین وظایف خود را فراموش کرده است چرا که تک به تک مدیران مسئولیت دارند در ارتباط با مواردی که در زیرمجموعه آنها قانونی نیست اما انجام می شود و متقابلا قانونی است اما انجام نمی شود پاسخگو باشند.

وی افزود: نمایندگان به عنوان منتخبان مردم در خانه ملت وظایف مهمی چون قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون بر عهده دارند اما فضای موجود به نحوی است که نمایندگان مجلس در اهواز تبدیل به کمیته امداد و بهزیستی شده اند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به واقعیت های موجود در جامعه فضا به سمت و سویی پیش می رود که زمانی که نمایندگان مجلس باید صرف مطالعه و بررسی لوایح و طرح ها و قوانین نموده و یا مهم تر از آن به نظارت بر اجرای قوانین به خصوص نحوه توزیع و هزینه اعتبارات در استان بپردازند و نشست هایی تخصصی با مسئولین داشته باشند صرف دیگر مسائل می نمایند.

وی با تاکید به لزوم اصلاح برخی مسائل افزود: شرایط باید اصلاح شود و به دغدغه های مردم در زمینه جوابگویی مسئولین و دغدغه های مسئولین در خصوص امکانات موجود پرداخته شود تا با آنالیز مسائل بتوانیم راه حل مناسب را برگزینیم.

حسینی با اشاره به تصوری که در جامعه خوزستان جا افتاده است گفت: گاها شاهد بیش از 6 ماه دوندگی فردی هستیم که موفق به دیدار با مسئول دستگاه مربوطه نشده است و در نهایت به دفتر نمایندگان مجلس مراجعه می نماید و با یک تماس تلفنی مشکل او حل می شود و متعاقب آن این تصور در جامعه خوزستان به وجود می آید که هرچقدر هم تلاش کنیم مسئولین به ما پاسخگو نیستند از همان اول به نماینده مجلس مراجعه کنیم بنابراین در ملاقات های عمومی نمایندگان مجلس باید پاسخگوی بیش از 600 نفر از مردم باشند که از دستگاه ها گلایه مند هستند.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی از دکتر مقتدایی استاندار خوزستان خواستار شد: انتظاری که از دکتر مقتدایی استاندار متخصص و مجرب خوزستان می رود این است که مدیرانی توانمند و پاسخگو انتخاب نماید که البته می دانم با توجه به سابقه اجرایی و قانونگذاری دکتر مقتدایی شاهد رونق مدیریت در استان خواهیم بود چرا که مسئولین نباید فقط « بله قربان گوی » بالادستان باشند بلکه باید به مردم و زیردستان خود نیز پاسخگو باشند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد