سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمیدرضا گرشاسبی در نشست خبری با اصحاب رسانه که بعد از ظهر امروز در محل این اداره کل برگزار شد اظهار کرد: یکی از مباحثی که باعث انگیزه در کسب مدال‌آوری می‌شود تجلیل از ورزشکاران است.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خبر داد
کسب ۷۸ مقام تیمی توسط ورزشکاران خوزستان 

وی بیان کرد: در سال 89، حدود 6 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار ورزشی به هیئت‌ها و ادارات شهرستانی تزریق کردیم که پنج میلیارد تومان از این میزان مربوط به هیئت‌هاست.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: همچنین در سال 90، بیش از 4 میلیارد و 800 میلیون تومان و در سال گذشته یک میلیارد و 350 میلیون تومان اعتبار به هیئت‌ها و ادارات پرداخت شد.

گرشاسبی اضافه‌کرد: امسال نیز تاکنون 170 میلیون تومان اعتبار پرداخت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای دومین سال متوالی به عنوان اداره کل بر‌تر کشور شناخته شدیم گفت: در سال گذشته 183 هزار ورزشکار خوزستانی در بخش قهرمانی و حرفه‌ای سازماندهی کردیم.

 

گرشاسبی افزود: همچنین 4 هزار و 500 نفر ورزشکار از خوزستان در قالب 370 تیم به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدند

وی تصریح کرد: در مسابقات کشوری 78 مقام تیمی توسط ورزشکاران استان کسب شد که از این تعداد 38 عنوان قهرمانی بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان‌کرد: همچنین در بخش انفرادی 778 مقام کشوری کسب که 289 عنوان آن قهرمانی بود.

گرشاسبی با بیان اینکه در سال گذشته 57 میزبانی کشوری و منطقه‌ای توسط خوزستان برگزار شد افزود: همچنین در این سال 409 ورزشکار خوزستانی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که از این تعداد 195 ورزشکار به عضویت تیم‌های ملی درآمدند.

وی عنوان کرد: در بخش مدال آوری 107 مدال در عرصه‌های جهانی، آسیایی و المپیک کسب کردیم که از این میزان 86 مدال آسیایی، 17 مدال جهانی و 4 مدال المپیک و پاراالمپیک بود.

گرشاسبی با اشاره به اینکه برای ارتقای سطح علمی مربیان و داوران استان 130 کلاس مربی‌گری و داوری در سال گذشته برگزار شد، گفت: همچنین 184 کلاس توجیهی و کارگاه‌های آموزشی در طول سال 91 در سطح استان برگزار شد.

وی ادامه داد: سال گذشته 27 مجمع هیئت‌های ورزشی با حضور رؤسای فدراسیون‌ها برگزار شد که تعداد 19 مجمع آن مربوط به انتخاب روسای هیئت‌های ورزشی استان بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته 44 مقام تیمی در لیگ‌های مختلف کسب شد افزود: کل تیم‌های خوزستانی حاضر در لیگ‌های کشوری 162 تیم است که 44 تیم از این تعداد مربوط به رشته فوتبال و فوتسال است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در عرصه المپیک ناشنوایان سال گذشته سه مدال کسب کرد گفت: برای نخستین بار در رقابت‌های المپیک ناشنوایان یک بانوی خوزستانی موفق به کسب مدال برنز شد در صورتی که حق وی کسب مدال طلا بود.

گرشاسبی بیان کرد: در عرصه رقابت‌های جهانی نیز 10 مدال رنگارنگ کسب کردیم که شش مدال آن طلا، دو نقره و دو برنز بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان‌کرد: همچنین سه ورزشکار خوزستانی در مسابقات جهانی حاضر به رقابت با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس نشدند.

وی تصریح کرد: ورزشکاران خوزستانی در رقابت‌های آسیایی نیز موفق به کسب 32 مدال مختلف شدند که از این تعداد 12 مدال طلا، 15 مدال نقره و پنج برنز دریافت کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از وجود یک‌هزار و 767 مکان ورزشی در استان خبر داد و گفت: این مکان‌ها مربوط به اداره ورزش و جوانان استان، سایر دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی است.

 

وی با بیان اینکه به لحاظ سرانه فضای ورزشی سومین استان کشور محسوب می‌شویم، گفت: در حال حاضر میزان سرانه ورزشی استان برای هر نفر 92/. مترمربع است.

گرشاسبی از افتتاح 11 پروژه عمرانی در سال جاری خبر داد و گفت: چهار پروژه از این تعداد به مناسبت هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در سال‌های اخیر تاکنون 122 مکان ورزشی افتتاح شده است که از این تعداد هشت ساختمان اداری، 16 سالن تمرینی و 43 سالن چندمنظوره بوده که اعتبارات هزینه شده در این پروژه‌ها 10 میلیارد تومان است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه تا شش ماه آینده هیچ شهرستان بدون استخری نخواهیم داشت، گفت: در حال حاضر 263 مکان نیمه تمام ورزشی در دست اجراست که از این تعداد 14 استخر سرپوشیده جدید در سطح استان است.

وی دلیل عقب افتادن بعضی از پروژه‌های استان را عدم همکاری شهرداری دانست و گفت: متاسفانه شهرداری به جای اینکه به ما کمک کنند در کار ما گله ایجاد می‌کنند.

گرشاسبی افزود: شهرداری‌ها برای ساخت مکان‌های ورزشی از ما عوارض طلب می‌کنند در حالی که ما قصد خدمت رسانی به شهروندان استان را داریم.

وی همچنین از احداث سالن دوهزار نفری بهبهان ظرف 25 روز آینده خبر داد و افزود: علاوه بر این فاز نخست مجموعه ورزشی بانوان معلول که دارای دو استخر و یک سالن چندمنظوره است در چند روز آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان در بخش عمرانی و پزشکی ورزشی عنوان بر‌تر کشور را به خود اختصاص داده است اضافه‌کرد: همچنین در بخش‌های فرهنگی و جوانان عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص کیفیت ورزشگاه 50 هزار نفری الغدیر اهواز نیز گفت: ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز یکی از بهترین ورزشگاه‌های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و در حال حاضر از شرایط خوبی برخوردار است.گرشاسبی ادامه داد: با توجه به بازدیدی که از این ورزشگاه داشتیم کیفیت زمین چمن و نور ورزشگاه در حال حاضر در شرایط ایده آلی قرار دارد.

 

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان:
ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز یکی از بهترین ورزشگاه‌های کشور است

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز یکی از بهترین ورزشگاه های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و در حال حاضر از شرایط خوبی برخوردار است.

خبرگزاری فارس: ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز یکی از بهترین ورزشگاه‌های کشور است 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمیدرضا گرشاسبی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بازدیدی که از این ورزشگاه داشتیم کیفیت زمین چمن و نور ورزشگاه در حال حاضر در شرایط ایده آلی قرار دارد.

وی بیان کرد: میزان نور ورزشگاه 50 هزار نفری یک هزار و 870 لوکس بوده که از استانداردهای بین‌المللی نیز بالاتر است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: هر یک از دکل‌های تعبیه شده در ورزشگاه 54 متر بوده که برای نخستین بار چنین دکلی در ورزشگاه‌های کشور نصب می‌شود، همچنین بر روی هر دکل 54 نورافکن نصب شده است.

وی با بیان این که برای نصب دکل‌ها و خرید ژنراتور 500 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است گفت: با راه‌اندازی این دکل‌ها به محض این که برق ورزشگاه قطع شود هر چهار دکل نور ورزشگاه را به شکلی تامین می‌کنند.

گرشاسبی در خصوص چمن ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز گفت: چمن ورزشگاه را به دلیل ناکارآمدی مجددا تعویض کردیم که 90 درصد کار آن تمام شده است.

وی از خرید و نصب اسکو‌برد ورزشگاه توسط باشگاه فولاد خوزستان خبر داد و گفت: پایه‌های اسکو‌برد در حال حاضر آماده شده است و تا آخر ماه جاری اسکو‌برد ورزشگاه نصب خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: اگر تا 15 مهرماه که آخرین بازدید AFC است نتوانیم اسکو‌برد ورزشگاه را نصب کنیم از میزبانی رقابت‌های باشگاه‌های آسیا محروم خواهیم شد.  

وی از دیگر ایرادات ورزشگاه را وجود جایگاه خبرنگاران در بخش vip عنوان کرد و گفت: طی بازدیدی که نمایندگان AFC از ورزشگاه انجام دادند نسبت به جایگاه خبرنگاران و رختکن ورزشگاه ایراد وارد کردند که درصدد هستیم مشکل آن را رفع کنیم.

گرشاسبی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر این ورزشگاه دارای 13 رختکن است و دیگر بازیکنان معطل نخواهند شد.

 

با تلاشی مضاعف انجام شد
فتح قله دماوند توسط یک عضو پرسنل دامپزشکی شهرستان لالی

یک عضو پرسنل شبکه دامپزشکی شهرستان لالی با موفقیت به قله ۵ هزار و ۶۷۱ متری کوه دماوند صعود کرد.

خبرگزاری فارس: فتح قله دماوند توسط یک عضو پرسنل دامپزشکی شهرستان لالی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، قله دماوند توسط یک عضو پرسنل دامپزشکی شهرستان لالی فتح شد.

یحیی اباذری از پرسنل دامپزشکی شهرستان لالی که به همراه تیم منتخب کوهنوردی خوزستان به مقصد فتح قله دماوند عزیمت کرده بود با تلاش و کوشش توانست جز معدود نفراتی باشد که بلند‌ترین بام ایران را فتح می‌کند.

این برنامه کوهنوردی که توسط هیئت کوهنوردی استان صورت گرفت، مقدمه‌ای برای انتخاب اعضای کوهنوردی خوزستان جهت صعود به ارتفاعات برون مرزی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد