سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

شهردار آبادان : مردم بی بضاعت آبادان توانایی فرستاندن فرزندانشان به مدرسه ندارند !

شوشان: شهردار آبادان گفت: هدف ما جلوگیری از مهاجرت معکوس مردم از شهرستان آبادان است.

 محمودرضا شیرازی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با توجه به حجم بالای نیازهای عمرانی و خرابی‌های به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در شهرستان آبادان، فاصله زیادی تا افق تعریف شده‌ای داریم که در حال گام برداشتن به سوی آن هستیم.

وی با بیان اینکه باید امید به ماندن در آبادان را در میان شهروندان افزایش دهیم، گفت: هدف ما جلوگیری از مهاجرت معکوس مردم به خارج از آبادان و فراهم کردن انگیزه‌ای برای ادامه اقامت آنها در این شهر است.

شهردار آبادان با اشاره به بضاعت پایین بعضی از اقشار مردم در شهرستان آبادان افزود: در آبادان بسیار شاهد مردم بی‌بضاعتی هستیم که گاهی نیازهای مالی آنها حتی مانع از این می‌شود که فرزندان خود را برای تحصیل به مدرسه بفرستند و این فرزندان متأسفانه ترک تحصیل کرده و در اغلب موارد به شغل‌های کاذبی روی‌ می‌آورند که نه تضمین کننده آینده آنهاست و نه آینده شهر، بنابراین باید به نحوی از ادامه این روند جلوگیری کنیم.

شیرازی ادامه داد: در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبادان در روزهای گذشته طرح‌هایی پیشنهاد شد که برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و رفع نیازهای مالی و تحصیلی آنها بسیار موثر خواهد بود و می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی آنان را برطرف کند.

وی تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت تحصیلی فرزندان شهر تنها وظیفه والدین آنها نیست بلکه همه ما باید در راستای اعتلای سطح علمی شهر که از محیط مدرسه شروع می‌شود تلاش کنیم تا فرزندانمان بتوانند در آینده نام آبادان را در همه زمینه‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی بر بلندای قله‌های افتخار ثبت کنند.

شهردار آبادان همچنین به استقرار نظام آموزشی جدید در مدارس اشاره و خاطر نشان کرد: هر یک از ما والدین فرزندانی هستیم که دانش‌آموزان این شهر را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل همه باید نگران آینده تحصیلی آنان باشیم.

شیرازی افزود: با توجه به اینکه تغییرات مداوم در نظام‌های آموزشی در دهه اخیر مشکلات زیادی را برای دانش‌آموزان به وجود آورده‌است، تغییر این نظام به صورت کلی می‌تواند موجب بروز نگرانی‌هایی از بابت وضعیت آموزشی دانش‌آموزان شده و حتی به آموزش و پرورش هم لطمه‌های را وارد کند.

وی اظهار کرد: اعمال هر تغییری در هر زمینه‌ای نیاز به اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی دارد چرا که ممکن است این تغییرات باعث بدبینی مردم جامعه به نظام شود که در آن صورت می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به اجتماع وارد ‌کند.

شهردار آبادان با بیان اینکه در صورت حفظ نظام‌های آموزشی سابق امکان حفظ نخبه‌های علمی در کشور وجود داشت، ادامه داد: امروز می‌بینیم که بسیاری از متخصصان و نخبگان ایرانی در خارج از کشور به افراد موفقی تبدیل شده‌اند که اگر در ایران باقی‌ می‌ماندند می‌توانستند خدمات زیادی را به هموطنان خود ارائه دهند.

شیرازی در پایان گفت: با توجه به اینکه از تغییرات گذشته در نظام آموزشی تجربیات خوبی در ذهن نداریم امیدواریم آموزش و پرورش به کمک صدا و سیما اقدام به اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی شهروندان نسبت به جزئیات این نظام آموزشی کند تا علاوه بر جلوگیری از سردرگمی فرزندان از اتلاف زمان و سرمایه نیز جلوگیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد