سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

رئیس اداره استاندارد خرمشهر خبر داد
مرجوع 92 محموله مغایر با استاندارهای ملی از کشور 

خبرگزاری فارس: رئیس اداره استاندارد خرمشهر از مرجوع کردن 92 محموله نامرغوب به علت مغایرت با استانداردهای ملی با همکاری گمرک خرمشهر به خارج از کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: مرجوع 92 محموله مغایر با استاندارهای ملی از کشور

سیدصادق شریفی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی به‌دلیل وظایف ذاتی خود و برای برآورده شدن حقوق شهروندان ایرانی در هیچ شرایطی اجازه ورود کالاهای بی‌کیفیت را نخواهد داد.
وی افزود: در راستای کنترل کیفیت و مرغوبیت اقلام کالاهای وارداتی از ابتدای سال تاکنون تعداد 8 هزار و 419 فقره اظهارنامه از سوی گمرک به این اداره کل ارجاع شده است.
رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر تصریح کرد: از این تعداد اظهارنامه، 7 هزار و 200 مورد در عملیات نمونه‌برداری قرار گرفته و پس از انجام آزمون بر روی این کالاها برای 5 هزار و 419 محموله وارداتی گواهینامه انطباق با استاندارد صادر شده است.
وی ادامه داد: تعداد 92 محموله نامرغوب نیز به علت مغایرت با استانداردهای ملی شناسایی و با همکاری گمرک خرمشهر به خارج از کشور مرجوع شده است.
شریفی‌نسب خاطرنشان کرد: ارزش اقلام نامرغوب مرجوع شده بیش از 13 میلیون دلار بوده که از این لحاظ از ورود خسارت مستقیم مالی بیش از 14 میلیارد ریال به مصرف کنندگان داخلی جلوگیری به عمل آمده است.
به گفته وی اگر چه خسارات ناشی از به خطر افتادن ایمنی و سلامت اجتماعی ناشی از ورود این اقلام غیرقابل محاسبه است.
وی با اشاره به اینکه عمده اقلام نامرغوب شامل: اسباب بازی کودکان، لوازم برقی خانگی، قطعات کامپیوتر، لاستیک، الکتروموتور، کولر گاز بوده، گفت: همچنین برای تعداد دو هزار و 270 محموله دیگر نیز که مشمول مقررات استاندارد اجباری نبوده با انجام 6 هزار و 810 مورد آزمون مختلف صرفاً "عملیات شناسایی و تعیین ماهیت کالا" به عمل آمده است.
رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر اضافه کرد: همه تلاش ما رد راستای ارتقای سطح کمی و کیفی عرضه محصولات به مردم است.
وی در پایان گفت: همچنین در سال جاری با ارزشی بالغ بر 25 میلیارد ریال و 421 فقره گواهینامه انطباق با استاندارد صادر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد