سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

همچنان هور در آتش/ پای انتقال آب هم به آتش سوزی باز شد

کارشناسان اعتقاد دارند دلیل عمده آتش سوزى در هور العظیم نبود آب است آنها می گویند حریق در بخشهاى خشک هور اتفاق مى‌افتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،هرچند چندی پیش مدیرکل بحران خوزستان از خاموش شدن آتش در هورالعظیم خبر داد ولی دودی که دوباره سراغ خوزستانی ها آمده است از سوختن کماکان هور در آتش  خبر می‌دهد.

طبق اعلام اداره محیط زیست خوزستان دود ناشی از آتش سوری هور، علاوه بر گاز، حاوی ذرات دوده (ذرات ریز با اندازه ۲.۵ میکرون) است و آلودگی هوای شهر‌ها را گاهی تا بیش از چهار برابر حد مجاز بالا می‌برد.

کارشناسان اعتقاد دارند دلیل عمده آتش سوزى در هور العظیم نبود آب است آنها می گویند حریق در بخشهاى خشک هور اتفاق مى‌افتد.

پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس می گوید علت اصلی و اساسی آتش گرفتن تالاب آبی هورالعظیم را باید در بی آبی تالاب جستجو کرد، بنابراین برای نجات تالاب می‌بایست برگرداندن آب به رودخانه کارون از سرشاخه های دز در اولویت قرار بگیرد تا بتوان به طور ساختاری از تالاب آبی هور العظیم در برابر حوادثی همچون آتش سوزی جلوگیری  بعمل آورد.

از سوی دیگر معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت احتمال می‌رود که آتش سوزی تالاب هورالعظیم خود به خود ایجاد نشده باشد.

وی در ادامه گفته حادثه آتش سوزی تالاب هورالعظیم خسارات زیادی را به بخش عراقی این تالاب وارد کرده است که مقرر شد با همکاری سازمان محیط زیست ایران و دولت عراق، از هواپیماهای ایرانی برای خاموش کردن آتش استفاده شود.

 بنابر اعلام مرکز بهداشت خوزستان دود ناشی از این حریق تاکنون دستکم ۱۵۰ نفر را راهی مراکز درمانی کرده است؛ البته برخی آمار غیر رسمی بیش از این تعداد را اعلام می‌کنند.

 آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم به بیش از ۲۵ هزار هکتار رسیده و تا کمتر از ۵ کیلومتری مرز با ایران کشیده شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان، با اعلام غیر قابل کنترل شدن آتش سوزی هورالعظیم گفته است نزدیک 2 میلیون نفر در یک ماه اخیر در استان خوزستان در زیر سایه این دود غلیظ قرار گرفته اند.

 این نماینده تاکید کرد: با ادامه روند فعلی به احتمال زیاد آتش یک بار دیگر قسمت ایران را هم فرا خواهد گرفت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد