سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ثبت جهانی کول فرح در دستور کار است

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: شهرستان ایذه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و منطقه گردشگری کولفرح از جمله مکان‌هایی است که در حوزه تاریخی از ارزش بسیاری برخوردار بوده و برای حفظ این ارزش در فهرست موقت ثبت جهانی جای دارد.

خوزستان| ثبت جهانی کول فرح در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایذه، علیرضا ایزدی امروز در حاشیه جشنواره نوروزگاه ایذه با بیان این‌که مهمان نوازی بختیاری‌ها از دیرباز وجود داشته است، اظهار داشت: قوم غیور بختیاری و عرب  استان خوزستان از اقوام ایران و ایرانی هستند که باید به نشانه احترام در برابر آن‌ها تعظیم کرد.

وی با اشاره به جشن نوروزگاه ایذه گفت: نوروزگاه ایذه با همکاری شهرداری و شورای شهر این شهرستان برگزار شد و این قبیل جشن‌ها در ایام نوروز در واقع مسیری برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه است.

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: شهرستان ایذه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و منطقه گردشگری کولفرح از جمله مکان‌هایی است که در حوزه تاریخی از ارزش بسیاری برخوردار بوده و برای حفظ این ارزش در فهرست موقت ثبت جهانی جای دارد.

وی با اشاره به موضوع ثبت موقت اثر تاریخی کولفرح گفت: آثار ارزشمند ابتدا در فهرست ثبت موقت قرار می‌گیرند سپس بعد از بررسی‌های تخصصی در فهرست ثبت دائمی قرار می‌گیرد و تا کنون پرونده ثبتی این اثر تاریخی و ارزشمند از لحاظ کمی و کیفی انجام شده است.

ایزدی تصریح‌کرد: اقلیم شهرستان ایذه می‌تواند آن را به یکی از مکان‌های مهم خوزستان تبدیل کند که برای این موضوع برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است همچنین موسیقی سنتی این شهرستان  یکی از عالیترین شیوهها و زبان بین اقوام ما  تعریف کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد