سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ایرادی بر انتخابات هیات رئیسه شورای شهر اهواز وارد نیست

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: تشکیل جلسه در فرمانداری و انتخاب هیات رییسه سنی به منظور انتخاب هیات رئیسه برای یک سال است که این کار بر اساس قانون انجام شده است و هیچ خدشه‌ای بر روند انتخاب هیات رئیسه شورای شهر اهواز وارد نیست.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، نبی‌الله خون‌میرزایی، امروز (سه‌شنبه 7 شهریورماه) در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات شورای شهر اهواز در واکنش به این سؤال که آیا اعضای شورا می‌توانند بر اساس تمایل خود در جلسات رسمی شورا حضور نیابند، اظهار کرد: اعضا می‌توانند در جلسات حضور نیابند اما تبعات این عدم حضور را باید بپذیرند.
 
وی با ابراز بی‌اطلاعی از بیانیه اعضای غایب جلسه امروز شورا که در توضیح علل این غیبت منتشر شده است، تصریح کرد: سه تن از اعضای شورا در اعتراض به فرایند انتخابات هیات رییسه شورای شهر اهواز به فرمانداری نامه نوشتند.
 
سرپرست فرمانداری اهواز ادامه داد: نامه این عزیزان را دریافت کردم و پاسخ آنها را نیز مطابق قانون و آیین‌نامه دادم. بر اساس ماده 16 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها، و همچنین مواد 2، 3 و 4 آیین‌نامه داخلی شورای اسلامی شهر و همچنین مواد 3 و 9 آیین‌نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی شوراهای شهر، برگزاری انتخابات هیات رییسه در جلسه اول شورای شهر اهواز در محل فرمانداری بر اساس قانون انجام شده است.
 
خون‌میرزایی گفت: بر اساس قانون در نخستین جلسه شورای شهر که به دعوت فرمانداری برگزار می‌شود، در ابتدا هیأت رییسه سنی شورا، انتخاب و پس از آن مراسم تحلیف برگزار می‌شود و بعد از آن نیز بر اساس ماده 16 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها که به صراحت قید کرده "اولین جلسه شوراهای موضوع قانون، طبق ماده 15 مکرر به دعوت مسئولین واحدهای تقسیمات کشوری مربوط و با هیأت رییسه سنی تشکیل می‌شود. تا هیأت رییسه شورا شامل یک رییس، یک نائب رییس و حداقل یک منشی انتخاب شوند."
 
وی ادامه داد: سایر موادی که به آنها استناد کردم، پاسخ ابهامات را داده است. بنابراین تشکیل جلسه در فرمانداری و انتخاب هیات رییسه سنی به منظور انتخاب هیات رئیسه برای یک سال است که این کار بر اساس قانون انجام شده است و هیچ خدشه‌ای بر روند انتخاب هیات رئیسه شورای شهر اهواز وارد نیست.
 
سرپرست فرمانداری شورای شهر اهواز افزود: پاسخ اعضای معترضی که نامه نوشتند را به صورت مکتوب دادم که این انتخابات کاملا قانونی و درست بوده است و در جلسه امروز شورا باید تشریف می‌آوردند زیرا ایرادی بر انتخابات هیات رئیسه شورای شهر اهواز وارد نیست.
 
خون‌میرزایی در پاسخ به انتقادات نسبت به محل برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر اهواز یعنی در فرمانداری گفت: برگزاری این انتخابات در شوراهای روستا و بخش در محل بخشداری و شورای شهر در محل فرماندار باید انجام شود و بالاخره دعوت‌کننده، میزبان است و محل دعوت، جایی است که میزبان تعیین می‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد