سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تعیین شهردار کلانشهر اهواز ظرف 2 تا 3 روز آینده

/ بومی یا غیر بومی بودن را ملاک انتخاب شهردار قرار نداد‌ه‌ایم
رئیس شورای شهر اهواز گفت: اولین فرصت برای تشکیل جلسه تعیین شهردار امروز بعد از ظهر است و نتیجه نهایی را ظرف 2 یا 3 روز آینده چنانچه مشمول زمان نشود اطلاع خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، صبح امروز، نشست خبری رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اصحاب رسانه برگزار شد.

در این جلسه محمد جعفر فلسفی، در خصوص دلایل لغو جلسه امروز شورای شهر در رابطه با انتخاب شهردار جدید کلانشهر اهواز اظهار کرد: به طور حتم اطلاعاتی که ما در خصوص انتخاب شهردار اهواز داریم، شما نیز دارید، و به منظور انتخاب شهردار تمام افکار به سمت انتخاب جمالی‌نژاد شهردار اصفهانی متمرکز شد.

وی تصریح کرد: بر اساس تبصره 1 ماده 7، روز و ساعت تشکیل جلسات شورا 24 ساعت قبل باید به اعضای شورا ابلاغ شود، اما به دلیل حساسیت موضوع انتخاب شهردار به صورت مکتوب نیز ابلاغ شد، اما این ابلاغ به دو نفر از اعضای شورا نرسیده بود، به همین دلیل احترام این دو عضو را نگه داشتیم و جلسه لغو شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: جلسه امروز در صورت ماندن آقای جمالی‌نژاد اختصاص داشت به بحث و بررسی چکونگی انتخاب وی بود، اما از آنجایی که استان‌های دیگر به دنبال انتخاب وی بودند، آقای جمالی‌نژاد رسماً شهردار یزد شد.

فلسفی متذکر شد: به منظور انتخاب شهردار به آرا 7 تا 8 نفر از اعضا نیاز داشتیم؛ اما برخی از اعضا بر گزینه بومی تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه گزینه بومی و یا غیر بومی بودن شهردار را ملاک انتخاب شهردار قرار ندادیم، و شرایط و وضعیت خودمان را مبنا قرار دادیم، تاکید کرد: ظرف دو روز آینده در خصوص انتخاب شهردار کلانشهر اهواز به جمع‌بندی خواهیم رسید.

فلسفی با اشاره به برخی حساسیت‌های موجود در جامعه در خصوص انتخاب شهردار یاد آور شد: برخی از این حساسیت‌ها سبب ایجاد حواشی در جامعه می‌شود، که یقیناً آسیب‌های خود را خواهد داشت.

وی با تاکید بر ایجاد فضای آرام در شورا، تصریح کرد: زمانی که انتخابات هیات رئیسه شورا انجام شد، تا قبل از برگزاری انتخابات هیچ کس نمی‌دانست چه کسی قرار است رئیس شود، چرا که معتقد هستیم یک نفر نمی‌تواند در نتایج تعیین کننده باشد.

فلسفی، چگونگی جذب معاونان، پرسنل و برخی نیروها بعد از انتخاب شهردار  را از دغدغه‌های مهم شهروندان عنوان کرد، و افزود: نمی‌خواهیم بار دیگر اشتباه کنیم، به گونه‌ای که در جامعه القاء شود، که دچار مشکل شده‌ایم، یا لابی‌ها در نظر ما تاثیر گذاشته‌اند.

وی تاکید کرد: انتخاب شهردار باید به صورتی باشد، که هم رضایت شورا جلب شود، هم شاهد اتفاقات مثبت در شهرداری باشیم، و این رویکردی بود، که در انتخابات هیات رئیسه رخ داد.

فلسفی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر برنامه شورا و شهرداری جدید در کاهش بدهی‌های شهرداری چیست؟ پاسخ داد: مبلغ عنوان شده، شاید معادل یکسال اعتبارات شهرداری اهواز باشد، که معتقد هستیم از طرق مختلف می‌توان این بدهی‌ها را جبران کرد.

وی، روش نقدی و تهاتری را به عنوان برخی روش‌های مورد نظر به منظور حل مشکل بدهی شهرداری اهواز برشمرد و افزود: بستگی به شهردار آینده دارد، که چه تفکری در این خصوص اتخاذ کند، ضمن اینکه یکی از شاخص‌های انتخاب شهردار برای ما تاکید بر همین نکته بود، که شهردار از چه طریقی می‌تواند بدهی‌های شهرداری را حل کند.

رئیس شورای شهر در پایان با تاکید بر لزوم انتخاب هر چه سریعتر شهردار اهواز یاد آور شد: اولین فرصت برای تشکیل جلسه تعیین شهردار امروز بعد از ظهر است و نتیجه نهایی را ظرف 2 یا 3 روز آینده چنانچه مشمول زمان نشود اطلاع خواهیم داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد