سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستان بحرانی‌ترین استان کشور است

/ سمینار بین المللی سیلاب‌ها برگزار می‌شود/پرداخت خسارت روستاییان متضرر از بلایای طبیعی
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: مبلغ 447 میلیارد ریال اعتبار با کار مزد 4 درصد برای مناطق روستایی که در حوادث غیر مترقبه دچار خسارت شده‌اند مصوب و به بانک‌های عامل ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کیامرث حاجی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن اجتماعات ساختمان جدید مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد با بیان اینکه خوزستان بحرانی‌ترین استان کشور است اظهار کرد: گرد و خاک بیش از یک دهه جزء بحران‌های مستمر استان است که دو آخر سال گذشته این بحران به اوج خود رسید.
وی چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی را تعریف مدیریت بحران عنوان کرد و افزود: چنانچه بتوانیم در مسائل بحرانی پیشگیری کنیم به طور حتم در مراحل بعد مشکلات کمتری خواهیم داشت.

 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری و حل مشکلات بحران کمیته فنی و آموزشی را با حضور دستگاه‌های اجرایی بحران، اساتید دانشگاهی، کارشناسان فنی و... تشکیل شد که نخستین برون‌رفت این کمیته برگزاری سمینار بین‌المللی سیلاب است.

*سمینار بین‌المللی سیلاب‌ها برگزار می‌شود
حاجی‌زاده در ادامه توضیح داد: سمینار بین‌المللی سیلاب‌ها برای اولین بار توسط مدیریت بحران در چهاردهم اردیبهشت‌ماه جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور، سفیر مقیم سازمان ملل در ایران، رئیس سازمان محیط‌زیست کشور، رئیس ستاد بحران کشور و... برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این سمینار آسیب‌شناسی مشکلات بحرانی استان و آموزش تصمیم‌گیران در استان است متذکر شد: بخشداران، فرمانداران و شهرداران باید در این سمینار حاضر شوند.

حاجی‌زاده تاکید کرد: سمینارهای آسیب‌شناسی بحران در شمال استان و در شهرهای شوش و دزفول و یا در شمال شرق استان که بر اساس گزارش کارشناسان بیشترین تنش‌های آبی وجود دارد برگزار شود.

وی گفت: مردم خوزستان طی این سال‌ها در برابر تمام مشکلات زیست محیطی صبوری کردند اما قرار نیست به دلیل صبوری مردم برای آنها کاری نکنیم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه ممکن است شهروندان با یک‌سری مشکلات کنار بیایند اما ضعف اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع در خصوص شرایط بحرانی را نمی‌پذیرند تصریح کرد: بنده خلاء اطلاع‌رسانی را در مدیریت بحران تشخیص دادم به همین دلیل شورای اطلاع‌رسانی تشکیل شد.

وی  ادامه داد: اگر چه هنوز در حوزه اطلاع‌رسانی نواقص وجود دارد اما علت این نواقص دستگاه‌های اجرایی است که ابزار مدیریت بحران به شمار می آِیند و باید اطلاعات پایه را به منظور اعلام تعطیلی دراختیار مدیریت بحران استان قرار دهند.

حاجی‌زاده یادآور شد: بسیاری از تجهیزات و دستگاه‌های  مربوط به حوزه مدیریت بحران در سطح استان از بین رفته بود که خوشبختانه در این دولت اصلاح شده است.

وی با تاکید بر وجود تنگناهای مالی در دولت متذکر شد: بخشی از مشکلات  تجهیزات به مشکلات مالی و اعتباری دولت بر می‌گردد که بخشی مربوط به مسائل داخلی و بخش دیگر مربوط به معضلات خارجی است.

حاجی‌زاده افزود: این به آن معنی نیست که سوء مدیریت یا ضعف مدیریتی وجود ندارد و در این خصوص مردم بهتر می‌توانند قضاوت کنند.

*کمیته اعلام تعطیلی در هنگام ورود ریز گردها راه‌اندازی می‌شود/استانداردها در حال بومی‌سازی است

وی با اشاره به انتقادات مردم مبنی بر تاخیر در اعلام تعطیلی مدارس در روزهای گرد و خاک توضیح داد: مقرر شد با حضور اداره هواشناسی، مدیریت بحران، محیط زیست و بهداشت استان کمیته‌ای تشکیل شود و در مورد میزان غلظت گرد و خاک برای اعلام تعطیلی تصمیم‌گیری شود.

حاجی‌زاده ادامه داد: چنانچه غلضت ذرات گرد و خاک از حد مورد نظر بالا رفت به طور حتم آن روز تعطیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: استاندار مورد نظر برای تعطیلی مدارس جهانی و ملی است و این استاندار  با نظر اعضای کمیته در حال بومی‌سازی است.

حاجی‌زاده در خصوص پرداخت خسارت سیل سال 95 به کشاورزان تاکید کرد: بر اساس گزارش دستگاه مورد نظر مبلغ 30 میلیارد تومان  در شورای برنامه‌ریزی استان برای مناطق شعیبیه و بنیاد مسکن مصوب شد.

وی افزود: مبلغ 447 میلیارد ریال اعتبار با کار مزد 4 درصد برای مناطق روستایی که در حوادث غیر مترقبه دچار خسارت شده‌اند نیز مصوب و به بانک‌های عامل ابلاغ شد.

حاجی‌زاده یادآور شد: برای کسانی که وسایل برقی آنها  در بحران اخیر استان  که منجر به قطعی های مکرر برق شد آسیب دید مبلغ وام 30 میلیون ریال با کار مزد چهار درصد مصوب شد.

وی تاکید کرد: با رهاسازی آب از سد کوثر مشکل تامین آب کشاورزان هندیجانی برای حل شد و کشاورزان به مانند سال‌های گذشته مشکل آب کشاورزی نخواهند داشت.

حاجی‌زاده تشکیل 14 کارگروه تخصصی در ستاد مدیریت بحران استان را از کار های اساسی این سازمان عنوان کرد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در پایان با اشاره به ورود آنفولانزای فوق حاد در اواخر سال گذشته به استان گفت: مدیریت بحران با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از توسعه این بیماری به سایر شهرها وارد عمل شد و سبب شد آنفولانزا از باغملک به شهرهای دیگر ورود نکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد