به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی راه آهن جنوب، عبدالکریم درویشزاده، کاهش تلاقیها و افزایش سرعت قطارها را نشانه تحول در سیستم حمل و نقل ریلی دانست و اظهار کرد: افزایش سرعت قطارهای مسافری یکی از شاخصهای مهم در جابهجایی مسافر و ارزیابی عملکرد راهآهن است که با اقدامات صورتگرفته سرعت قطارهای مسافری از 90 و 120 به 160 کیلومتر بر ساعت رسیده و کاهش تلاقیها با احداث خطوط جدید، نشان از تحول عمده در اداره کل راهآهن جنوب است.
وی ادامه داد: پروژه احداث خط دوم راهآهن اهواز - بندر امام با اعتبار 131 میلیارد تومان به طول 110 کیلومتر از ایستگاه کارون شروع و به ایستگاه بندر امام (ره) خاتمه مییابد که 81 کیلومتر از مسیر حدفاصل ایستگاه میاندشت تا سربندر آماده افتتاح و بهرهبرداری است.
مدیرکل راهآهن جنوب افزود: عملیات اجرایی این خط از سال 93 آغاز و بر اساس زمانبندی انجام شده در هفته دولت سال جاری مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.
درویش زاده افزایش حمل و نقل بار و مسافر، افزایش چشمگیر سرعت قطارها، ارتقاء ایمنی و جلوگیری از اتلاف زمان سیر قطارهای مسافری و باری با توجه به دوخطه شدن محور اهواز-بندر امام را از جمله مزایای این طرح عنوان کرد.
مدیرکل راهآهن جنوب در پایان با بیان اینکه در حال حاضر میزان سرمایهگذاری راهآهن در استان خوزستان بیش از استانهای دیگر کشور است گفت: راهآهن جنوب به دلیل پروژههای گسترده در دست احداث به یکی از بزرگترین کارگاههای خطوط ریلی کشور تبدیل شده است.