سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

میزان آلاینده‌های اهواز و آبادان؛ 7 برابر حدمجاز

رییس اداره پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: به دلیل این‌که اکنون حالت سکون در استان برقرار است، گرد و غبار با تاخیر از استان خارج می‌شود و بدین ترتیب تا آخر وقت امروز پدیده گرد و غبار در خوزستان باقی خواهد ماند.

سیروس کریمی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان،اظهار کرد: میزان آلاینده‌های هوا ناشی از پدیده گرد و غبار در ساعت 12 در شهر اهواز 1000 و در آبادان 1165 میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است که حدود 7 برابر حد مجاز هستند.

وی افزود: همچنین میزان آلاینده‌ها در این ساعت در شوشتر 312، امیدیه 632، سوسنگرد 767 و شادگان 852 میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

کریمی ادامه داد: با فعال شدن چشمه‌های گرد و غبار در مناطق شمال غربی، غرب و مرکز کشور عراق، توده گرد و غبار تشکیل شده و با توجه به سرعت باد در ساعت 4 صبح امروز که بین 5 تا 12 متر در ثانیه بوده است، گرد و غبار از منطقه شمال غربی استان و سوسنگرد وارد خوزستان شده و با تحت تاثیر قرار دادن شهرهای در مسیر خود، به اهواز رسیده است.

رییس اداره پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: یک توده گرد و غبار دیگر نیز پس از این توده وارد استان خواهد شد و به دلیل این‌که اکنون حالت سکون در استان برقرار است، گرد و غبار با تاخیر از استان خارج می‌شود، بدین ترتیب تا آخر وقت امروز پدیده گرد و غبار در خوزستان باقی خواهد ماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد