سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرستان آبادان

 

ا

نتقاد از مدیریت یک نفر در چند دانشگاه کشور

سید حسین دهدشتی در پایان جلسه علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی به وزیر علوم گفت: متاسفانه استفاده از افراد در منصب ریاست دانشگاههای دولتی بزرگ باب شده است، جدای تخلف قانونی بودن این موضوع سئوال من این است که آیا حتی در دانشگاههای کشور قحط الرجال است و مدیر برجسته در دانشگاهها نداریم؟ یا کار دانشگاهها کم شده است و کم ارزش شده است و یا اینکه توان آقایان بسیار مضاعف است. چرا باید از یک نفر در مدیریت چند دانشگاه استفاده شود؟

وی افزود: به طور مثال باید بگویم در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر که از دانشگاههای بزرگ و منحصر به فرد کشور است همزمان ریاست آن در سال جاری دبیری دانشگاههای چند استان را عهده دار است.دهدشتی همچنین در تذکر دیگری به وزیر نیرو از وعده های وی و رئیس جمهور در ارتباط بهبود کیفیت آب شرب مصرفی مردم آبادان انتقاد کرد و اظهار داشت: چهار سال است از این وعده های وزیر و رئیس جمهور می گذرد و مردم آبادان همچنان آب شرب مصرفی خود را خریداری می کنند، تا کی باید این مردم صبر کنند، طرح آبرسانی غدیر بسیار کند پیش می رود و توجهی هم به آن نمی شود، عدم توجه به برداشت آب از سرچشمه های آب موضوعی دیگری است که ما درگیر آن هستیم و به آن توجهی نمی شود.نماینده مردم آبادان همچنین در تذکر دیگری به مدیران آب و فاضلاب استان گفت: علی رغم توجه دولت در تامین اعتبار شبکه فاضلاب آبادان در قالب اوراق مشارکت، اجرای شبکه فاضلاب توسط مدیران استان بسیار کند است و در خوشبینانه ترین حالت می توان گفت که سوء مدیریت در این موضوع وجود دارد که توجه جدی وزارت نیرو را می طلبد.

برزیل شعبه آبادان تعطیل می‌شود

اتفاقاتی که برای تیم صنعت نفت در فصل رو به پایان لیگ برتر فوتبال شکل گرفته، کم‌نظیر بوده است. این تیم تا به حال دو مربی پرتغالی‌اش را جواب گفته و مربی سوم و تازه‌واردش را سکته داده و روانه بیمارستان کرده است.

نفت آبادان در کل فصل در 25 بازی برگزار کرده‌اش فقط یک برد داشته و با 12 تساوی بیشترین توقف‌ها را تجربه کرده و خط حمله‌اش با اکتفا به 23 گل‌زده چهارمین خط حمله ضعیف فصل و خط دفاعی‌اش با پذیرش 43 گل دومین خط دفاعی ضعیف فصل بوده‌اند و فاصله‌اش با نخستین نقطه امن جدول (تیم‌های ماندگار در لیگ برتر) به 10 امتیاز بالغ می‌شود که جبران آن در 9 هفته باقیمانده از فصل جاری اگر غیرممکن نباشد، بسیار سخت است.

تیم آبادانی دور از فضا و تکنیکی که خوزستانی‌ها و عشاق فوتبال جنوب با اشاره به مهد فوتبال زیبا در آمریکای جنوبی آن را «برزیلته» نامگذاری کرده‌اند، فصل جاری را با دنیایی امید شروع کرد اما خوزه آلبرتو کاستای پرتغالی که فصل گذشته بد کار نکرده بود نتایجی را نگرفت که هواداران می‌خواستند.

مدیران نفت برای رسیدن به مقصود، او را کنار گذاشتند و هموطن آشناتر و مو نقره‌ای وی آلفردو کاسیمیرو را آوردند که یک فصل پیش‌تر خاطرات خوشی را از خود در آبادان بر جای نهاده بود اما وی نیز به جز برخی درخشش‌های زودگذر و کلکسیونی از تساوی‌ها چیزی را در دومین مقطع مربیگری‌اش در این شهر، به صنعت نفت نیاورد.

دل شیر و خوش‌خیالی بیش از حدی می‌خواست که فردی جانشینی او را بپذیرد و علی فیروزی که کمتر از یک ماه پیش جای او را گرفت و بچه خوزستان و عضو تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی 1982 بود و در هر سه سال بعد از آن هم در چند نوبت به بازی‌های ملی دعوت شد، این شهامت را داشت اما دو سه نتیجه منفی و درافتادن با برخی لیدرها و شدت اعتراض هواداران که اصلا مایل نیستند تیم محبوبشان دوباره یک دسته پایین‌تر برود، فیروزی را بعد از شکست قاطع جمعه گذشته برابر سپاهان دچار چنان فشار روحی‌ کرد که قلبش تاب نیاورد و او را روانه بیمارستان کرد که البته شکر خدا از او رفع خطر شده است.

حالا نفت است و 9 هفته خطیر و سنگین و غیرقابل وصف تا برای ماندن در لیگ برتر بجنگد و در ستیزی شرکت کند که شاید محکوم به شکست باشد و چندان امیدی از آن برنخیزد. این که امسال یک تیم بیشتر از معمول (4 تیم) به دسته‌ای پایین‌تر سقوط می‌کند تا لیگ 16 تیمی شود بر دشواری‌های کار نفت برای ابقا در لیگ برتر می‌افزاید و تمامی بازی‌ها در این مقطع از لیگ برای اکثر تیم‌ها به خصوص در صدر و اواخر جدول حکم یک فینال را دارد و بازگرداندن روحیه به تیمی که نه انتظارهای فنی را برآورده کرده و نه اتفاقات با آن سرسازگاری داشته، سخت‌تر از ارتقای فنی آن است.

همه اینها در حالی روی داده که پرسنل و سرمایه‌های انسانی نفت آبادان به گونه و در حدی نیستند که قعرنشینی‌اش را در جدول موجب شوند و وضعیت فعلی، محصول مستقیم کیفیات آنها به شمار آید.

در این تیم امثال نبی باقری‌ها، سیامک کوهنورد، مهدی دغاغله، رسول نویدکیا، هادی رمضانی، رضا خالقی‌فر و بهنام برزای که آخری در شماری از هفته‌های اخیر زننده تک گل‌های نادر این تیم بوده و خارجی‌هایی مانند هوگو ماچادو توپ زده‌اند ولی از یک سو امید و خوشبینی لازم در این جمع بعد از این همه نتایج منفی در طول فصل وجود نداشته و از جانب دیگر سیاست رویکرد به نیروهای غیربومی که چند سال است تیم‌های خوزستانی به آن روی آورده‌اند روح واحد و منسجم سابق را از این تیم آبادانی گرفته و آن را از یکدستی درآورده است و کار را به جایی رسانده که مسابقه حساس اخیر نفت با گهر در ورزشگاه تختی آبادان در حالی که جنگ حساس و مستقیم کاندیداهای سقوط به دسته‌ای پایین‌تر محسوب می‌شد، فقط قدری بیشتر از 100 نفر را به استادیوم کشاند.

از حالا می‌توان قیافه ناامید فوتبالدوستان پرتعصب آبادانی را بعد از ارجاع احتمالی‌شان به «لیگ یک» در ذهن تصور کرد که می‌پرسند گناهشان از پایبندی به این تیم تا آخرین ثانیه‌ها چه بوده و سوال می‌کنند که چرا نفت راه و روش کار در لیگ برتر را نمی‌شناسد و در اکثر سال‌های اخیر در تکاپو و استرس ماندن در لیگ برتر قرار داشته و آب خوش از گلویش پایین نرفته و دیگر «برزیلته» نیست و تکنیکش خشک شده و به چه سبب دیگر نماینده خوزستان در لیگ امسال (فولاد) سر به آسمان می‌ساید و از پدیده‌های لیگ بوده و اینک در رده سوم جدول قرار دارد و فقط 4 امتیاز کمتر از استقلال پیشاهنگ رقابت‌ها اندوخته است. راستی چرا؟

وزارت بهداشت به داد مردم برسد

جواد سعدون‌زاده اظهار کرد: روزانه بیشترین انتقادات و اعتراض‌ها و مراجعات مردمی به دفاتر نمایندگان به وضعیت رقت‌بار مراکز درمانی و بیمارستانی اختصاص دارد.

وی گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های بهشتی و طالقانی آبادان علاوه بر نامناسب بودن وضعیت بهداشتی از کمبود پزشک عمومی رنج می‌برند و این در حالی است قریب یک‌سال است که شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یافته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه به وضوح قابل مشاهده است ضعف جدی مدیریتی در دانشکده علوم پزشکی و مراکز درمانی در سطح شهرستان آبادان است که مردم و نمایندگان را به ستوه آورده است.

سعدون‌زاده تصریح کرد: در بازدید میدانی که از بیمارستان‌های شهید بهشتی و طالقانی داشتم متاسفانه پذیرش ده‌ها بیمار مراجعه کننده به این مراکز درمانی توسط یک پزشک عمومی صورت می‌گیرد و حتی کادر پرستاری و خدماتی این بیمارستان‌ها با کمبود نیرو و به تبع آن باعث عدم خدمات‌دهی مناسب به بیماران شده است.

وی افزود: مصرانه از وزارت بهداشت درخواست داریم برای رسیدگی به وضعیت رقت بار بخش درمان و بهداشت آبادان هیئت بازرسی اعزام کنند تا مردم بیش از این در محرومیت و سردرگمی قرار نگیرند.

نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به بی تفاوتی مسئولان دانشکده علوم پزشکی آبادان به رسیدگی به وضعیت بیمارستان‌های آبادان گفت: ضعف و ناکارآمدی مدیریتی در این دانشکده به وضوح مشهود است.

وی افزود: بهداشت و درمان با جان مردم سرکار دارد در این خصوص نمی‌توان خود را با تعارفات فریب داد.سعدون‌زاده خاطرنشان کرد: انتظار مردم رسیدگی فوری به وضعیت بیمارستان‌های آبادان و رفع مشکلات بهداشتی و بوی تعفنی که این واحدهای درمانی را فراگرفته است که امیدواریم وزارت بهداشت هر چه زودتر این موضوع را مدیریت کند.

تبعات ناشی از جنگ هنوز در آبادان دیده می شود

بهرام ایلخاص زاده پیش از ظهر دوشنبه در همایش نقش مردم در اجرای قانون که با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور و مسئولان محلی و اقشار مردم آبادان در حسینیه ثارالله برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم آبادان در راهپیمایی 22 بهمن افزود: مردم آبادان در 22 بهمن ماه حماسه ای دیگر آفریدند، حماسه ای همراه با احساس مسئولیت، تکلیف و ادای دین و لبیک به ندای رهبری در فراخوان 22 بهمن.

وی اظهار کرد: مردم آبادان در دوران دفاع مقدس چهار هزار و 400 شهید را تقدیم انقلاب کرد و در روز 22 بهمن ماه نیز نشان دادند که هنوز دوستدار نظام و انقلابشان هستند.

ایلخاص زاده تصریح کرد: دشمنان نظام با بکارگیری انواع توطئه‌ها قصد دارند تا مردم را نسبت به نظام و انقلاب بد بین کنند اما مردم با حضور خود در راهپیمایی نشان دادند که توطئه های دشمنان ذره ای در اراده و عشق آنان به ولایت و انقلاب کم نمی کند.

وی یادآور شد: ملت ایران فرزندان عاشورا و رمضان هستند و الگوی شهادت و مقاومت خود را از شهدای کربلا گرفته‌اند.

ایلخاص‌زاده در ادامه حضور مسئولان کشوری در منطقه را منشا خیر خواند و گفت: امید می رود تا با حضور رئیس سازمان بازرسی کشور و بازدید وی از بخشهای مختلف شهر شاهد ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به شهر باشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: کارهای فراوانی در شهر انجام شده ولی به دلیل وسعت خرابیهای ناشی از جنگ هنوز هم تبعات، مشکلات و کمبودهای فراوانی ناشی از جنگ وجود دارد که نیاز به پیگیری و رفع دارد.

وی از افتتاح واحد بنزین سازی پالایشگاه آبادان به عنوان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی نام برد و افزود: باید کارهای فراوانی در جهت عمران و آبادانی شهر صورت گیرد تا شهر آبادان به جایگاه واقعی و در خور شان خود برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد