سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

 

اظهارات سودانی در نشست خبری 

آماده مناظره هستم/ یکشنبه پرنور مردم پاسخ یکشنبه سیاه / صدای قهقهه در مجالس خصوصی و ... در مجامع عمومی / سوء تدبیرهای مدیریتی سکه و ارز

ناصر سودانی در نشست خبری که در محل مهمانسرای دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد اظهار داشت: هدفمندی یارانه ها یک جراحی اجتناب ناپذیر است اما ساز و کار و شیوه های اجرایی خاص خود را می طلبد از این رو در حال حاضر برخی از نمایندگان اجرای آن را مشروط و برخی غیر قابل اجرا می دانند.

وی به اشتباهات دولت در اجرای فاز اول این قانون اشاره و خاطر نشان کرد: این طرح 5 ساله بود اما متاسفانه با شیب تند از سوی دولت در اجرا مواجه شد و نقدینگی به جای آنکه در خدمت تولید قرار بگیرد در اختیار مردم قرار گرفت در حالی که در علم اقتصاد وجود نقدینگی در جامعه بدون پشتوانه علمی و طرح های اجرایی و تولیدی بحران اقتصادی در پی خواهد داشت.

یکشنبه پرنور مردم پاسخ یکشنبه سیاه

سودانی اذعان داشت: یکشنبه هفته گذشته که متاسفانه این رفتارهای خارج از خویشتن داری در مجلس اتفاق افتاد را به یکشنبه سیاه تعبیر کرده‌ایم و یکشنبه که ملت شریف ایران در دفاع از آرمان‌ها در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافتند را به یک یکشنبه‌ای پرنور در فضای سیاسی ایران تعبیر می‌شود.

نماینده مردم اهواز افزود: متاسفانه با وجود تاکیدات رهبر انقلاب می بینیم هنوز برخی مسئولان دچار خود محوری و متاثر از فضای پیرامون و حلقه های بسته دوستان خود هستند و به جای حل اختلافات در فضای محدود آن را به فضای عمومی کشور می کشانند.

صدای قهقهه در مجالس خصوصی و ... در مجامع عمومی

وی در ادامه گفت: این گناهی نابخشودنی است و آنان باید از پیشگاه ملت عذر تقصیر بخواهند. نمی شود که در جلسات خصوصی صدای قهقهه از پس اتاقها شنیده شود اما سخنانی دور از شان مردم و مسئولان در جلسات علنی مطرح شود.

سه بیماری مزمن اقتصاد ما

این نماینده مجلس در مورد فشارهای اقتصادی موجود نیز یادآور شد: علاوه بر تحریم های شدید و بی سابقه علیه ایران و برخی سوء مدیریت ها اقتصاد کشور ما دچار سه بیماری اقتصادی مزمن است که عبارتند از وابستگی بودجه کشور به نفت، وابستگی دیرینه به یارانه ها و دولتی بودن اقتصاد کشور است.

وی در ادامه تاکید کرد: البته روابط و رانت خواری در کشور ما بر ضوابط و اصول اقتصادی غلبه دارد که می توان از آن به عنوان بیماری دیگر اقتصاد کشور یاد کرد.

سوء تدبیرهای مدیریتی سکه و ارز

وی در زمینه سوء تدبیرهای مدیریتی در داخل کشور گفت: در این سوء تدبیرها بانک مرکزی و مجموعه تیم اقتصادی دولت، ارز و سکه را وسیله‌ای برای جبران کسری بودجه خود در نظر گرفتند و به جای آن‌که ارز و سکه را با شفاف‌سازی به مردم بدهند، به افراد و شرکت‌هایی دادند که نقش واسطه‌گری را بازی کردند؛ برخی از شرکت‌های تولیدکننده کلان یا بانک‌های خصوصی و برخی اشخاص در قالب تجار و صادرکننده، ارز را با قیمت ترجیحی می‌دادند.

وی افزود: با وجود تقاضای بسیار در کشور، عرضه کاهش یافت و این شوک اقتصادی به کشور وارد شد، با وارد شدن این شوک اعلام شد که اخلال‌گران اقتصادی که در برخی دستگاه‌ها رخنه کرده‌اند باید افشا شوند و با آن‌ها برخورد شود که این برخوردها کاملا محتاطانه و با ملاحظه‌کاری بوده‌است.

آماده مناظره هستم

سودانی در خصوص انتصاب مدیران در استان و جا به جایی‌هایی که صورت می‌گیرد تاکید کرد: گزینش مسئولان در رده‌های مدیریتی براساس ضوابط خداپسندانه و تشخیص مصالح نظام نیست بلکه در این خصوص علایق شخصی و فشارهای درونی و بیرونی حاکم است و من در این مورد حاضر به مناظره هستم. 

 

 

تذکر مجدد نماینده بهبهان به صداو سیما

در جلسه علنی امروز مجلس نماینده بهبهان در تذکرکتبی به سازمان صداوسیما نسبت به پخش سریال های کم مایه آسیای شرقی اعتراض کرد.فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی با پشتوانه عظیم توسط صداو سیما به بوته فراموشی سپرده شده است.

در جلسه علنی امروز مجلس، نماینده بهبهان در تذکرکتبی به سازمان صداوسیما نسبت به پخش سریال های کم مایه آسیای شرقی اعتراض کرد.
محمدباقر شریعتی در متن این تذکر عنوان کرد: فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی با پشتوانه عظیم توسط صداو سیما به بوته فراموشی سپرده شده است.
عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی گفت : استراتژی این سازمان باید در جهت تقویت و شناسایی مبانی دینی،تاریخی و فرهنگی ایران و اسلام باشد نه اینکه رسانه ملی در اختیار فرهنگ دیگری باشد که هیچ گونه سنخیتی با فرهنگ و آداب ایران زمین ندارد.
ایشان در ادامه افزود:سرزمین اسطوره ای ایران، قهرمانان ملی و دینی بی شماری دارد و صداوسیما باید به جای پرداخت و قهرمان سازی از شخصیت های پوشالین کشورهای دیگر به قهرمانان ملی و میهنی بپردازد.

وی اظهار کرد:مگر در جنگ هشت ساله دلاورمردان ایران زمین نبوده اند که دشمن را به زانو در آورده و رشادت هایشان زبانزد عام و خاص نشد که صداو سیما به افسانه های خیالی کشورهای آسیای شرقی می پردازد.

ایشان در ادامه افزودند مگر رشادت ها و از جان گذشتگی های حسین فهمیده ها و بهنام محمدی ها و .... نیستند که با سن کم خود درس بزرگی به دشمنان اسلام و ایران دادند آن وقت چگونه صداو سیما از کنار این رشادت ها و جوانمردی ها عبور کرده و به نمایش سریال های کم مایه همت می گمارد.

شریعتی خاطرنشان کرد:دوبلاژ سریال های کم اثر و فاقد ارزش و خلاف روحیه ی ایرانی تیشه ای است که صداوسیما به فرهنگ دینی ،آداب و و سنن این مرز و بوم می زند. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد