سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های متنوع

 

اعلام آمادگی بحرین برای پذیرش منافقین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر به نقل از خبرگزاری براثا نوشت:

یک منبع مسئول در دفتر سازمان ملل متحد در بغداد اظهار داشت: مسئولان بحرین به دولت آمریکا گفته اند آمادگی اسکان گروهک تروریستی منافقین در خاک کشورشان را دارند.

اعضای گروهک تروریستی منافقین هم اکنون در پایگاه لیبرتی در نزدیکی بغداد در عراق به سر می برند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه نامه شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین را در اختیار توماس کراژسکی سفیر واشنگتن در منامه قرار داده است که در آن به آمادگی بحرین برای میزبانی و اسکان اعضای گروهک منافقین اشاره شده است.

به گفته این منبع، سازمان ملل متحد از بیم اینکه رژیم آل خلیفه از منافقین به عنوان ابزاری برای سرکوب قیام مردمی بحرین استفاده نکند، موضع خود در قبال آمادگی بحرین برای پذیرش منافقین را اعلام نکرده است.وزیر امور خارجه بحرین پیش از این در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین از تشکیل گروه دوستان ملت ایران همچون دوستان سوریه (ائتلاف کشورهای مخالف نظام حاکم در سوریه) خبر داده بود و مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین از پیشنهاد دولت بحرین مبنی بر برگزاری کنفرانس دوستان ملت ایران استقبال کرده بود.
 
 
 
ادعای مضحک مرد مسلحی که در سال 1981 به پاپ سو قصد کرد:

آیت الله خمینی به من گفت که پاپ را بکشم!

اسوشیتدپرس نوشت: مرد مسلح ترکیه ای که به پاپ ژان پال دو تیراندازی کردبار دیگر روایت ماجرای سوء قصد را عوض کرد و ادعا کرد که آیت الله روح الله خمینی شخصا به او گفته است که پاپ را بکشد!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اسوشیتدپرس نوشت: مرد مسلح ترکیه ای که به پاپ ژان پال دو تیراندازی کردبار دیگر روایت ماجرای سوء قصد را عوض کرد و ادعا کرد که آیت الله روح الله خمینی شخصا به او گفته است که پاپ را بکشد!

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، محمد علی اقصی در کتابش با عنوان "آنها به من بهشت را وعده دادند" که در ایتالیا منتشر شده ادعا کرده است که او پس از فرار از زندان های ترکیه توسط نیروهای ایران اموزش دیده و شخص آیت الله خمینی به او گفته است که به نام خدا پاپ پال را بکشد!

محمد‌علی آق‌جا مدعی شده که به وی گفته شده که پاپ منادی شیطان بر زمین است.وی در 13 می 1981 در میدان سینت پیترز به پاپ تیراندازی و او را مجروح کرد.
اقصی تنها دقایقی پس از دستگیری گفت که خود او به تنهایی برنامه ریز و مجری این ترور بوده است.
چندی بعد، او ادعا کرد که بلغارستان و کا گ ب شوروی عامل این حمله بودند. وی مدتی بعد از اظهارات خود بازگشتمحمدعلی ‌آق‌جا، که در سال‌های گذشته به‌خاطر کشتن یک روزنامه‌نگار در ترکیه زندانی شده بود، در سال 2010 از زندان ازاد شد.

 

سخنگوی واتیکان با رد اتهامات "محمد علی آقجا" ضارب ترک تبار پاپ که مدعی شده این ترور را به فرمان آیت الله خمینی رهبر فقید ایران انجام داده است،گفت که این آخرین دروغ آقجا نیز همانند دهها اتهامات و سناریوی بی اساس وی در سه دهه گذشته است.
سخنگوی واتیکان اتهامات ضارب پاپ ژان پل دوم رهبر سابق کاتولیک های جهان درباره صدور فرمان این ترور از سوی آیت الله خمینی رهبر انقلاب ایران را رد کرد.
به گزارش عصر ایران " فدریکو لمباردی" سخنگوی واتیکان در گفتگو با رادیو واتیکان با رد اتهامات" محمد علی آقجا" ضارب ترک تبار پاپ که مدعی شده این ترور را به فرمان آیت الله خمینی رهبر فقید ایران انجام داده است، گفت که این آخرین دروغ آقجا نیز همانند دهها اتهامات و سناریوی بی اساس وی در سه دهه گذشته است.
آقجا در کتاب خاطرات خود که اخیرا منتشر کرده مدعی شده است در سال 1980 و درست یک سال قبل از ترور و مضروب کردن پاپ ژان پل دوم رهبر سابق کاتولیک های جهان با آیت الله خمینی یک دیدار شبانه داشته و و در این دیدار رهبر انقلاب ایران به او دستور داده که با نام خدا باید پاپ را که "منادی شیطان!"در روی زمین است،ترور کند.
وی مدعی شده است که در دیدار شخصی با پاپ ژان پل دوم در سال 1983 در زندان این مساله را به وی اطلاع داده است اما لمباردی سخنگوی واتیکان با رد این مساله گفت:" در آن دیدار کاردینال استانیسلاو زیویژ منشی شخصی پاپ ژان پل دوم نیز حضور داشت و من صحت چنین ادعایی را از او سوال کردم و او این مساله را رد کرد . وی همچنین این ادعای آقجا را که پاپ در آن دیدار به وی پیشنهاد داده تا به مذهب کاتولیسم بگرود را رد کرد."


پیشتر ضارب پاپ ژان پل دوم مدعی شده بود که این ترور را به دستور سرویس مخفی حزب کمونیست بلغارستان و در واقع به دستور سازمان اطلاعات شوروی سابق (کی جی بی) صورت داده است.حمد علی آقجا در 13 می 1981 پاپ ژان پل دوم را ترور کرد که پاپ از این ترور جان سالم به در برد ولی زخمی شد . آقجا تا سال 2010 در زندان بود و سپس از زندان آزاد شد. وی هم اکنون 55 سال دارد.
وزیر دفاع آمریکا:
این مانور نظامی در امارات، ماموریتی برای تقویت قدرت نظامیان کشورهای عربی است تا آنها به توقف جابجایی تسلیحات ایران کمک کنند. از جمله این تسلیحات می توان به موشک هایی دوش پرتاب اشاره کرد.
وزیر دفاع آمریکا هدف مانور نظامی در امارات را مقابله با ارسال سلاح از سوی ایران عنوان کرد.

به گزارش عصر ایران، "لئون پانه تا" در مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شد ایران از طریق توزیع گسترده تسلیحات ضد هوایی در میان هم پیمانان خود، تلاش های گسترده ای برای بی ثباتی خاورمیانه آغاز کرده است.

پانه تا ادامه داد: وقتی موشک های دوش پرتاب "مانبادس" توزیع می کنید هیچ شکی وجود ندارد که این اقدام نه تنها فقط برای هواپیماهای نظامی بلکه برای هواپیماهای غیر نظامی هم یک تهدید به شمار می رود.

رویترز می نویسد: قبل از این مقامات غربی درباره گسترش امکان دسترسی به این نوع از موشک ها و خطر آنها برای هواپیماها و بالگردهای نظامی هشدار داده بودند.

گارد ساحلی یمن روز 23 ژانویه گذشته یک فروند شناور حامل محموله تسلیحاتی از جمله موشک های زمین به هوا "مانبادس" را توقیف کردند. مقامات آمریکایی مبداء این محموله را ایران و مقصد آن را مجموعه حوثی ها در شمال یمن اعلام کرده بودند. ایران بارها هر گونه دخالت در امور داخلی یمن را تکذیب کرده است.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به توقیف موشک های مانبادس در آب های یمن گفت: این برای نخستین بار است که شاهد چنین موشک هایی هستیم.

وی افزود: آمریکا تلاش ها برای رویارویی با تهدیدات از سوی ایران را افزایش می دهد. آمریکا مانور نظامی با حضور  چند کشور را در امارات برگزار می کند تا مقابله با انتقال تسلیحات از ایران بهبود یابد.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: این مانور نظامی در امارات، ماموریتی برای تقویت قدرت نظامیان کشورهای عربی است تا آنها به توقف جابجایی تسلیحات ایران کمک کنند. از جمله این تسلیحات می توان به موشک هایی دوش پرتاب اشاره کرد.

بانیتا پس از 19 ماه فعالیت در سمت وزیر دفاع آمریکا قرار است بازنشسته شود و به زودی شخص دیگری  جایگزین او شود.
سنای آمریکا از روز پنجشنبه گذشته جلساتی را برای بررسی صلاحیت چاک هاگل به عنوان وزیر دفاع جدید آغاز کرد.
امارات از روز 8 تا 19 بهمن جاری تامانور نظامی مشترک با آمریکا و چند کشور دیگر را در ساحل خلیج فارس برگزار می کند. این مانور نظامی در بخش های دریایی، هوایی و زمینی برگزار می شود.
خبرگزاری رسمی امارات درباره هدف این مانور گفته بود: رزمایش در چارچوب سلسله تمرین های مشترک با هدف بهبود اقدامات و توانمندی های ملی و همکاری بین المللی برای منع گسترش و استفاده سلاح کشتار جمعی و مواد دارای استفاده دوگانه و تبادل تجربیات در زمینه های مرتبط با مبارزه با گسترش سلاح کشتار جمعی است.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد