سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار کشاورزی در استان

درپی کاهش 60 درصدی صادرات؛
محصولات کشاورزی روی دست کشاورزان مانده!
اقتصادی  11:35:36 1391/11/11
9111-6774-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول گفت: امسال مقدار زیادی محصولات کشاورزی سبزی و صیفی در خوزستان تولید شد اما به دلیل کاهش 60 درصدی صادرات بخش بیشتری از این محصولات روی دست کشاورزی مانده است.

ناصر نظرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، عنوان‌کرد: سال‌گذشته صادرکنندگان محصولات کشاورزی را سر زمین از کشاورزان خریداری و به خارج از کشور صادر می‌کردند، اما امسال به دلیل موانع صادراتی میزان صادرات کاهش یافت و این امر موجب متضرر شدن تولید‌کنندگان محصولات کشاورزی شد.

وی افزود: امسال دولت در تسهیلات‌دهی آسان‌سازی کرده تا کشاورزان اقدام به تولید بیشتری کنند اما متاسفانه قوانین و دستورالعمل‌های جدید صادراتی، صادرکنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول بیان‌کرد: بهترین محصولات کشاورزی سالم در خوزستان تولید شد اما سازمان صنعت، معدن و تجارت هیچ‌گونه محصولی را برای ذخیره‌سازی شب عید از کشاورزان خریداری نکرده‌اند.

نظرزاده اظهارداشت: امسال قیمت محصولات کشاورزی به ویژه مرکبات خیلی پایین بود، این در حالی است که قیمت مواد اولیه تولید این محصولات چند برابر شده بود.

وی خاطرنشان‌کرد: یکی از مشکلات اصلی ما که با وجود پیگیری‌های متعدد هنوز به نتیجه نرسیده، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن کشاورزان توسط بیمه تامین اجتماعی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد