سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک افتخار پزشکی در خوزستان

 

برای نخستین بار در خوزستان انجام شد؛
عمل نادر جراحی همزمان برداشت و بازسازی سینه در دزفول
اجتماعی  14:11:0 1391/10/20

9110-18214-5 کد خبر

 

عمل جراحی همزمان برداشت و بازسازی سینه تاکنون به تعداد معدودی در کشور انجام شده که یکی از این اعمال روز گذشته توسط دکتر عبدالعلی عصاریان فوق تخصص جراحی سینه، در بیمارستان گنجویان دزفول انجام شد.

بیمار که خانمی میانسال بود از سرطان سینه رنج میبرد و به همین دلیل باید سینه او برداشته می‌شد. در این عمل جراحی علاوه بر برداشتن سینه، با استفاده از پروتز و چربی و بافت‌های ناحیه پشت این بیمار، سینه دیگری برای وی بازسازی و عمل موفقیت‌آمیز گزارش شد.

دکتر عبدالعلی عصاریان، فوق تخصص جراحی سینه، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: جراحی سینه و برداشتن آن به دلیل وجود تومور در سینه، در ایران انجام می‌شود ولی عمل همزمان برداشت و بازسازی سینه به ندرت انجام شده و تا به حال در استان خوزستان انجام نشده بود.

وی با بیان این که این عمل تجهیزات زیادی نیاز ندارد و به راحتی در بیمارستان گنجویان دزفول انجام شد، افزود: مهارت جراح در این زمینه الزامی است و باید توجه داشت که این عمل تنها برای بیمارانی انجام می‌شود که تومور آنها در مراحل اولیه باشد.

این جراح ادامه داد: به دلیل طولانی بودن این عمل، بیمار نباید مسن باشد یا مشکلات قلبی و عروقی داشته باشد و باید توانایی تحمل مدت زیاد بی‌هوشی را نیز داشته باشد.

عصاریان گفت: در کشورهای اروپایی این عمل به راحتی انجام می‌شود ولی در ایران بیشتر خانم‌ها اصلا از امکان بازسازی سینه اطلاعی ندارند و یا اگر هم اطلاع داشته باشند بازسازی سینه پس از چند سال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در مدت سال‌هایی که بیمار سینه ندارد، شوک زیادی به وی وارد می‌شود و از نظر روانی آسیب زیادی می‌بیند، در حالی که با این عمل می‌توان از بروز چنین مشکلات روانی برای زنان مبتلا به سرطان سینه جلوگیری کرد.

این فوق تخصص جراحی سینه گفت: برای جایگزینی سینه جدید سه راه وجود دارد. می‌توان از پروتز استفاده کرد و در صورتی که سینه بزرگ‌تر باشد علاوه بر پروتز، می‌توان از بافت و چربی ناحیه پشت نیز استفاده کرد. برای برخی افراد نیز از چربی‌های زیر شکم استفاده می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد