سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مجموعه اخبار شهرستانهای خوزستان

جاده اهوازـ هفتکل ـ شهرکرد بزرگراه می شود

مهندس دهقانی مدیرکل راه و شهر سازی استان خوزستان در جلسه ی شورای اداری هفتکل که عصر امروز یازدهم دی ماه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با دادن این خبر اضافه کرد:امسال شرایط مناسب اعتباری نداریم ولی ما این فرصت را غنیمت شمرده و خودمان را با این شرایط خواهیم سنجید.وی ادامه داد: جاده خوزستان به چهارمحال از محورهای اصلی استان است که طرح چهاربانده کردن آن از اولویت های این اداره ی کل می باشد و اگر این شرایط اعتباری پیش نمی آمد کلنگ احداث بزرگراه چهارخطه را پیشتر از این می زدیم اما انشاا... با مشارکت قرار گاه خاتم الانبیا تا قبل از پایان سال نود و یک کلنگ این پروژه به زمین زده خواهد شد .
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور امام جمعه‌ی هفتکل هم در این نشست و پیش از سخنان مهندس دهقان از عدم رسیدگی وزارات راه و شهرسازی به شهرهای حاشیه‌ی زاگرس انتقاد کرد و گفت: جاده ی هفتکل به باغملک و ایذه به جاده ی مرگ تبدیل شده و هر روز عده ای در این جاده کشته و زخمی می شوند اما متاسفانه بازهم به این مناطق کم توجهی می شود .ابراهیمی پور ادامه داد: در جلسه ای که با بهبهانی وزیر پیشین راه داشتم به وی گفتم دستهایی در کار است که به این مناطق کمتر توجه شود زیرا اینجا تنها منطقه ایران است که یک دست و خالص شیعه هستند .
مهندس بهزاد صالح بیگی فرماندار هفتکل هم در این جلسه از حضور مهندس دهقان در نشست شورای اداری شهرستان تشکر کرد و ادامه داد: مسیرهای حساس و حادثه ساز سه راهی غیزانیه ، خروجی هفتکل به طرف مسجدسلیمان ، سه راهی باغملک ، جاده دشت دنا و سیمان خوزستان و جاده ی بخش رغیوه نیاز به بازسازی و مرمت اساسی دارند که ما این مهم را از مدیرکل تقاضا کرده و ایشان نیز پذیرفتند .
کتابفروشی بین الملل اهواز در آستانه تعطیلی !

کتاب‌فروشی بین‌الملل اهواز از جمله قدیمی‌ترین کتابفروشی‌های خوزستان محسوب می‌شود که نزدیک به 51 سال است فعالیت دارد. به گزارش شوشان به نقل از ایسنا، از کتاب‌های رمان، داستان، شعر و غیره گرفته تا کتاب‌های درسی و لوازم تحریر در این کتابفروشی یافت می‌شود.این کتاب‌فروشی که بیش از نیم قرن از عمر آن می‌گذرد از آغاز فعالیت‌اش حوادث تاریخی بسیاری همچون حوادث قبل از انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی را به خود دیده اما اکنون این کتاب‌فروشی 51 ساله بعد از این همه سال فعالیت در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.عذرا شجاعی، مدیر کتاب‌فروشی بین‌الملل اهواز، در این باره گفت: حدود 51 سال همسرم مجتبی کرمانشاهانی در این محل فعالیت فرهنگی داشت و سرقفلی آن به نام وی بود اما متاسفانه اکنون با حکم تخلیه مالک زمین کتاب‌فروشی مواجه شده‌ایم.

وی افزود: همسر من 51 سال در این کتاب‌فروشی به اشاعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی پرداخت و از همان زمان مردم خوزستان از این مکان تغذیه علمی کرده‌اند.شجاعی بیان کرد: همسر من هشتم آبان 91 فوت کرد. حدود 2 هفته مانده به چهل‌ام او حکم تخلیه10روزه برای کتاب‌فروشی آمده است. چه گونه می‌شود جایی را که 51 سال فعالیت فرهنگی داشته و چندین میلیارد عنوان کتاب دارد در مدت 10 روز تخلیه کرد؟او، با بیان این که این کتاب‌فروشی 25 نفر پرسنل دارد، تصریح کرد: ما چندین میلیون بدهی با تهران و بعضی از استان‌ها داریم.گفتنی است هم‌اکنون کتاب‌فروشی بین‌الملل اهواز بسته است.

مدیر پروژه سد گتوند علیا:
جلسه سدگتوند با سازمان بازرسی تنها به بررسی مسائل کارشناسی گذشت

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه سد گتوند علیا گفت: در جلسه‌ای که در روزهای گذشته درباره سدگتوند علیا با سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد تنها مسائل کارشناسی بررسی شد و مسئله خاصی مطرح نشده است.

خبرگزاری فارس: جلسه سدگتوند با سازمان بازرسی تنها به بررسی مسائل کارشناسی گذشت

کریم شیبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گتوند اظهار کرد: جلسه برگزار شده بین متخصصان در سدگتوند علیا و سازمان بازرسی کل کشور تنها مسائل کارشناسی بررسی شده است و هیچ مسئله خاصی مبنی بر تعطیلی و تخلیه سدگتوند مطرح نشده است.وی با اشاره به اینکه جلسه با سازمان بازرسی کشور جلساتی معمولی است، خاطر نشان کرد: این نخستین جلسه‌ای نیست که با سازمان بازرسی کشور برگزار می‌شود و قبل و بعد از آبگیری سد نیز جلساتی با این سازمان برگزار شد و مسائل تخصصی و کارشناسی شده بین کارشناسان سد و سازمان بازرسی رد و بدل شده است.شیبانی با اشاره به اخباری که برای تخلیه و تغییر کاربری سدگتوند از سوی رئیس سازمان بازرسی کشور مطرح شده است، تاکید کرد: در این جلسه مطرح شد که سازمان بازرسی کشور بر این عقیده است که این خبر نباید پخش می‌شد و بر اساس اشتباهاتی این خبر منتشر شده است.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسات کارشناسی بین کارشناسان سدگتوند و سازمان بازرسی کشور ادامه پیدا می‌کند تا ابهامات در این باره برطرف شود.به گزارش خبرگزاری فارس، در روزهای گذشته حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کشور در اظهار نظری سدگتوند علیا را برای کشاورزی خوزستان تهدیدی بالقوه دانسته و گفته بود که باید این سد به طور کامل تخلیه شود و کاربری آن نیز تغییر کند.

از دو سال پیش که سدگتوند علیا برای آبگیری مهیا می‌شد دوستداران محیط زیست و میراث فرهنگی درباره پیش‌آمدهای بعدی آبگیری این سد هشدار می‌دادند ولی هیچ کس به این هشدارها توجه خاصی نداشت.علاوه بر شوری رودخانه و زمین‌های کشاورزی در روزهای گذشته اخباری مبنی بر نشت نفت به درون دریاچه سد گتوند علیا منتشر شده است که اگر چه نماینده مردم شوشتر و گتوند و برخی مسئولان سدگتوند این اتفاق را تکذیب کردند ولی سرپرست معاونت آب و آبفای کشور این موضوع را تائید کرده و اعلام کرده است که مشکل برطرف شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:
تحویل ندادن بودجه به مجلس تعمدی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی تحویل ندادن بودجه به مجلس شورای اسلامی عمدی است و برخی خیال‌هایی در سر دارند.

خبرگزاری فارس: تحویل ندادن بودجه به مجلس تعمدی است

سیدشریف حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در شرایط کنونی تعمدا دولت بودجه را تدوین نمی‌کند و به مجلس نمی‌فرستد و برخی برای این تاخیر برنامه‌ریزی کردند.

وی با اشاره به سابقه تدوین بودجه در کشور گفت: در سال‌های گذشته با نظر مثبت به این مسئله نگاه می‌کردیم ولی در شرایط کنونی تنها به این نتیجه می‌رسیم که تعمدا این بودجه تدوین نمی‌شود و به مجلس ارسال نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برخی کارشناسان معتقدند که باید بودجه در لحظات پایانی سال به مجلس ارسال شود تا همه شرایط سال آتی از نظر تحریم‌ها و قیمت نفت مشخص شود ولی این تنها به کشور در تدوین بودجه‌ای کارشناسی شده لطمه وارد می‌کند.

حسینی با تاکید بر اینکه برخی به دنبال مسائلی خاص هستند، افزود: در شرایط کنونی به دنبال ایجاد روزنه‌هایی در بودجه هستند تا بتوانند در شرایط مختلف هر طوری که بخواند از آن استفاده کنند و به این دلیل بودجه را دیر تحویل می‌دهند که مجلس به دلیل فشار کاری در بررسی بودجه این روزنه‌ها را نبیند.

وی خاطر نشان کرد: در بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم که بودجه سال‌ آینده به این زودی‌ها به مجلس ارسال نمی‌شود و به این دلیل انتظار ارسال آن را نیز نداریم.وی تاکید کرد: در شرایط کنونی وضعیت بودجه حساس است زیرا بودجه سال آینده بودجه‌ای مقاومتی است و برای دولت آینده نیز تدوین می‌شود و باید به نحوی بودجه نوشته شود که دولت آینده بتواند فعالیت خود را به درستی آغاز کند.عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: دولت بهتر است هرچه سریع‌تر بودجه را تدوین کند و برای بررسی و تصویب آن را در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد