سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

دلایل سید شریف در مخالفت با شهرستان شدن کوت عبداله ویژه  

سیدشریف حسینی ضمن مخالفت شدید در خصوص تصمیم اخیر هیات دولت و تبدیل شدن منطقه کوت عبداله به شهرستان با نام کارون گفت: این تصمیم هیات دولت در حالی است که مقدمات این تغییر مهم در این منطقه صورت نگرفته است.

شوشان: سیدشریف حسینی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت شدید در خصوص تصمیم اخیر هیات دولت و تبدیل شدن منطقه کوت عبداله به شهرستان با نام کارون گفت: این تصمیم هیات دولت در حالی است که مقدمات این تغییر مهم در این منطقه صورت نگرفته است.به گزارش شوشان ، سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برای شهرستان شدن وجود زیرساخت هایی و ایجاد سایت اداری لازم است که کوت عبداله فاقد این ویژگی است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این منطقه به لحاظ وجود امکانات آموزشی ، رفاهی و خدماتی در شمار مناطق محروم و کم برخوددار است که در ابتدا باید این مسائل تحقق می یافت. نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: این منطقه فاقد تصفیه خانه آب مناسب است و ساکنان آن بارها و بارها از قطعی مکرر آب شرب و همچنین کیفیت نازل آن گلایه داشته و دارند.وی شهرستان شدن کوت عبداله را خدمت به مردم این منطقه ندانست و با سیاسی ارزیابی کردن این تصمیم هیات دولت گفت:مسئولان نباید در لوای این تصمیم قابل تامل ، بی توجهی 20 ساله خود در عدم خدمت رسانی مناسب به این منطقه محروم توجیه کنند. حسینی تصریح کرد: مسئولان استان باید پاسخگو باشند چرا خیابان های کیانپارس چندین بار درسال آسفالت می شوند اما بسیاری از خیابان ها و کوچه های کوت عبداله، کوی زرگان و علوی سال هاست رنگ آسفالت را به خود ندیده اند.

وی ادامه داد: کودکانی که در کوت عبداله محلی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود ندارند شهرستان شدن این منطقه دردی را از مردم دوا نمی کند! حسینی ادامه داد: به عنوان نماینده مردم اهواز در خانه ملت مخافت خود را با این تصمیم هیات دولت اعلام می دارم و روز یکشنبه به رییس جمهور تذکر کتبی خواهم داد. وی گفت: حمیدیه 5/2 سال است که سلسه مراتب شهرستان شدن را طی کرده بود و به نظر من چون می خواستند حمیدیه را شهرستان کنند با شهرستان شدن کوت عبداله موافقت کردند. کوت عبداله در حالی شهرستان شد که فولاد خوزستان در خارج از محدوده این شهرستان در نظر گرفته شده است. معلوم نیست که در آینده و با تشکیل شهرداری کارون (کوت عبداله) از کدام محل باید درآمد کسب کند. حسینی ادامه داد: آیا مردم این شهر توانایی پرداخت عوارض شهرداری را خواهند داشت؟

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شهرستان باوی پس از 2 سال از شهرستان شدن هنوز فاقد سایت اداری است. ما نمایندگان مردم هستیم و سوگند یاد کردیم که از منافع مردم دفاع کنیم و جلوی ضرر و زیان آنان را بگیریم. نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شهرستان شدن حمیدیه با فاصله 5/2 کیلومتری از اهواز قابل دفاع است و این پتانسیل در این منطقه وجود داست اما این امکان در کوت عبداله وجود ندارد. 

 

نطق نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس  

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در نطق میان دستور خود اظهار داشت: علیرغم وجود بیش از هزاران هکتار زمین مستعد، کشاورزی در کنار رودخانه ها و دریاچه های بزرگ سدهای موجود بصورت دیم غیر قابل دفاع است.

متن کامل نطق میان دستور دکتر اسماعیل جلیلی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برای شادی روح شهدا و امام شهدا، بخصوص شهید 13 ساله مسجد سلیمانی بهنام محمدی که امسال به نام این شهید مزین گردیده صلوات

عرض ادب و احترام به محضر رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران اسلامی.

در شروع برخود لازم میدانم از مردم ولایت مدار، شریف و نجیب شهرستان های مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل به خصوص خانواده معظم شهدا و ایثارگران، دانشگاهیان، فرهنگیان، روحانیت معظم، ورزشکاران، کشاورزان، کارمندان و طوایف مختلف بختیاری (هفت لنگ و چهار لنگ)، سادات، عرب، ترک و سایر اقوام ساکن در حوزه انتخابیه که این حقیر را مورد لطف و اعتماد خود قرار دادند صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم. امیدوارم خداوند متعال توان خدمت به مردم این شهرستان‌ها را که بیش از 100 سال در چرخه توسعه و پیشرفت کشور موثر بوده و خود از این چرخه بازمانده اند را عطا نماید. از تمامی نمایندگان ادوار گذشته مجلس و کسانی که برای آبادانی این منطقه تلاش نموده اند سپاسگزاری می نمایم.

اکنون کشور ما در نقطه عطف خود در نظام بین المللی قرار گرفته که با گذر از آن جهش بزرگی را در بخش های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شاهد خواهیم بود. وظیفه همه بخصوص نخبگان و صاحب نظران در این شرایط تمرکز بر منافع دراز مدت کشور می باشد تا تنش ها و دعواهای سخیف و جهت دار گروه ها هزینه های بیشتر را بر کشور و مردم وارد ننمایند و تحت امر ولایت رهبر معظم انقلاب در جهت شکوفایی و تعالی کشور گام های اساسی را بردارند. امروز شاهدیم رویکرد چندگانه کشورهای استکباری در کسب فن آوریهای نوین با کشورهای مستقل بخصوص جمهوری اسلامی ایران تحمیل فشار برای متمایز نشدن آن در نظام بین المللی و دست نیافتن به الگوی موفق پیشرفت مبتنی بر معنویت دینی است.

در شرایط فشارهای سیاسی بین المللی انسجام و یکپارچگی درونی ضروری هست تا پیشرفت مستمر کشور در سایه همدلی همه قوا در سیاست گذاری، قانون گذاری، اجرا و نظارت و ایجاد ارزش افزوده در مدیریت بخش های مختلف این تمایز ما را به اهداف برنامه پنجم توسعه و چشم انداز کشور رهنمون سازد. تلاش همگانی برای تمایز کشور در بخش های مختلف نسبت به سایر کشورهای منطقه رمز موفقیت ماست.

مسئولین کشوری و استانی را به تسریع در حل مشکلات استان خوزستان و شهرستان مسجد سلیمان، لالی، اندیکا وهفتکل که با حفر اولین چاه نفت در مسجد سلیمان بیش از 100 سال در پیشرفت و آبادانی کشور نقش موثر ایفا کرده دعوت می نمایم.

در حوزه ای که به پایتخت نفتی کشور معروف است وجود بیش از 30% بیکاری در جوانان مستعد و ماهر آن قابل قبول نیست. علیرغم وجود بیش از هزاران هکتار زمین مستعد، کشاورزی در کنار رودخانه ها و دریاچه های بزرگ سدهای موجود بصورت دیم غیر قابل دفاع است. با وجود چندین دانشگاه و تربیت نیروهای متخصص و توانمند بکارگیری نیروهای غیر منطقه ای و استانی قابل تأمل است.

توجه مسئولین و مدیران بخش های دولتی و خصوصی را به فرصت ها و ظرفیت هایی معطوف می کنم که توجه به آنها حرکت توسعه را در این حوزه سرعت و هزینه های سرمایه گذاری را کاهش می دهد از جمله :

- وجود منابع سرشار آب دریاچه های 3 سد بزرگ و رودخانه کارون برای سرمایه گذاری در کشت و صنعت کشاورزی و شیلات.

- وجود دانشگاه های متنوع با تربیت نیروهای متخصص در رشته های فنی، مهندسی و پزشکی

- وجود منابع انرژی اعم از 250 میلیون متر مکعب گاز شیرین و ترش بصورت روزانه و تولید بیش از 4 هزار مگاوات برق

- وجود زمین های کشاورزی مستعد، جنگل ها و اکوسیستم متنوع و اقلیم چهار فصل برای توسعه گردشگری

- وجود میراث فرهنگی، باستانی و مراکز زیارتی و سیاحتی بخصوص در شهرستان های مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و

- وجود معاون سنگ گرانیت، گچ، خوراک کارخانه های سیمان

- وجود کارخانه های تولید سیمان با بیش از 6 هزار تن تولید سالیانه

- موقعیت استراتژیک شهرستان در دسترسی به مرکز کشور با 350 کیلومتر و بنادر خلیج فارس با 175 کیلومتر فاصله، شرایطی استثنایی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

و اما تهدیدهایی که بی توجهی به آنان خسارات و زیان های منطقه ای را افزایش می دهد:

1- افزایش مهاجرت ها به مرکز استان و سایر استانها به دلیل عدم توجه به توسعه مناسب شهری و نیازهای اولیه زندگی شهری

2- خروج نیروهای مستعد و آموزش دیده شهرستانها به دلیل کمبود حمایت در ایجاد فرصت های شغلی و کارآفرینی و امروز تنها شهرک صنعتی شهرستان در شرف تعطیلی است.

3- نابهره ور بودن مدیران و بهره گیری از رانتهای سیاسی در انتصابات شهرستانی بخصوص توسط مدیران ارشد استان

4- توزیع غیرعادلانه اعتبارت و منابع تملک دارایی ها و عمرانی و توسعه ای در شهرستان مسجد سلیمان، لآلی، اندیکا و هفتکل

از وزیر محترم نیرو تقاضا دارم:

- به وضعیت اسفبار 125 خانوار گرفتار در پشت سد گتوند رسیدگی عاجل نمایند.

- شبکه آبرسانی شهرستان های مسجد سلیمان- اندیکا و لالی و بخش رغیوه هفتکل اصلاح و آب شرب مناسب تأمین گردد.

- عملیات اجرایی سد تراز و اراضی دشت لالی که قریب به 18 سال به طول انجامیده نهایی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

- منابع لازم برای اجرای طرح فاضلاب شهری و روستایی شهرستان های مسجد سلیمان، لالی – اندیکا و هفتکل که تاکنون برای آنها اقدامی نشده در بودجه سال 92 پیش بینی گردد.

- از وزیر محترم راه و شهرسازی استدعا دارم:

- راه میان بر ملاثانی- مسجد سلیمان که 50 کیلومتر مسیر حادثه خیز را کاهش می دهد را دستور شروع به کار فرمایید.

- چهار خطه شدن محورهای مسجد سلیمان- ملاثانی

- مسجد سلیمان – لالی

- مسجد سلیمان- اندیکا

- مسجد سلیمان- هفتکل را در دستور کار شرکت ساخت قرار دهید.

- محورهای اندیکا به فارسان و کوهرنگ

- لالی به الیگودرز و لالی به اندیکا نیاز به تأمین منابع و شروع به کار دارد.

- طرح استراتژیک پاشنه زاگرس که شمال خوزستان را متصل می نماید به تعطیلی گراییده، همت کنید و پروژه را فعال نمایید.

- احداث تونل های مسیر مسجد سلیمان به دشتک علیرغم دستورات صادره شروع نگردیده است.

- راه آهن شوشتر به مسجد سلیمان برای منطقه ویژه اقتصادی حائز اهمیت ویژه است، دستور اقدام فرمایید.

از وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقاضا دارم:

- نسبت به تخصیص کادر درمانی متخصص و فوق تخصصی براساس سرانه چهار شهرستان اقدام نماید و برای

- تکمیل، تأمین و تجهیز بیمارستان مسجد سلیمان و مراکز درمان بستر در شهرستان های لالی و هفتکل و راه اندازی مرکز درمان بستر شهرستان اندیکا دستور عاجل فرمایند.

از وزیر محترم نفت تقاضا دارم:

- موضوع مصوبات یکصد میلیارد تومان پروژه های اختصاصی نفت را تأمین فرمایند.

- باتوجه به ظرفیت نیروی انسانی موجود و بیکاری بیش از 30% در شهرستان تلاش دستگاه نفت برای به کارگیری نیروهای غیربومی قابل توجیه نیست.

- تیم فوتبال محبوب نفت نیاز به حمایت مالی و ترمیم کادر مدیریتی دارد.

- برای طرح تفصیلی شهر مسجد سلیمان و هفتکل که به دلیل مالکیت شرکت نفت و حریم چاه ها امکان توسعه و نوسازی شهر را با مشکل مواجه نموده دستور عاجل صادر فرمایید.

- برای گازرسانی به شهرستان لالی و اندیکا و محلات شهر مسجدسلیمان و روستاهای آنها دستور تسریع عاجل فرمایید.

از وزیر محترم ورزش و جوانان تقاضا دارم:

- برای ایجاد نشاط و شادابی توجه به ورزش در شهرستانها باتوجه به وجود قهرمانان ملی و جهانی در رشته های وزنه برداری- کشتی – گلف- والیبال- رزمی و فوتبال نیاز توجه جدی به تأمین مالی هیئت های ورزشی و تکمیل و تجهیز سالن ها و مراکز ورزشی می‌باشد.

از وزیر محترم آموزش و پرورش تقاضامندم:

- به مشکل کمبود کادر آموزشی چهار شهرستان توجه نموده و سرانه های مربوط دانش آموزان را تأمین و پرداخت نمایند.

- همچنین توجه جنابعالی را در خصوص وضعیت نابسامان نوسازی مدارس در شهرستانهای لالی و اندیکا و هفتکل بخصوص مدارس روستایی و عشایر معطوف می کنم.

در پایان به رئیس جمهوری محترم و تیم اقتصادی دولت پیشنهاد می گردد لایحه بودجه سال 92 کشور را باتوجه به شرایطی که در آن قرار داریم با محوریت و حمایت از تولید در منابع و مصارف تهیه نماید، تا سال 92 شاهد شکوفایی اقتصاد ملی، بازگشت اعتماد به فضای کسب و کار، کاهش گرانی ها، رفع بیکاری و کاهش ظرفیت های غیر فعال صنایع گردد و از مزیت های صادراتی و فرصت های بی بدیل ایجاد شده برای اقتصاد و تولید ملی نهایت بهره برداری به عمل آید. ان‌شاءا...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد