سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مجموعه اخبار فرهنگی . هنری . ادبی خوزستان

 

محفل شعر آیینی اربعین در اهواز برگزار شد
فرهنگی و هنری  13:8:51 1391/10/16

9110-13480-5 کد خبر

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز از برگزاری محفل شعر آیینی اربعین در اهواز  خبر داد.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ مهین موسوی گفت: به منظور گرامیداشت اربعین حسینی و ترویج شعر آیینی محفل شعر آیینی اربعین از سوی کانون ادبی کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهواز به میزبانی کتابخانه عمومی ولایت برگزار شد.وی افزود: در این مراسم که با حضور مسؤولان اداره  کل کتابخانه‌های عمومی، اداره اهواز و جمعی از شعرای برجسته و نام آشنای خوزستانی برگزار شد بر تقویت کانون ادبی و برگزاری محافل ماهانه شعر در کتابخانه‌های عمومی تاکید گردید.موسوی بیان کرد: در ادامه این مراسم مدیر کانون ادبی اهواز به معانی و مفاهیم شعر آیینی، شاخصه‌ها و جلوه‌های آن در انقلاب اسلامی، شعرای اثرگذار شعر آیینی در خوزستان به خصوص مرحوم قیصر امین‌پور و استاد حبیب‌الله معلمی پرداخت.او گفت: همچنین مراسم شعرخوانی توسط شعرای آیینی شهرستان اهواز از جمله عبدالرسول سعادت، سید لطف‌الله ناصری، فتحعلی محمد‌علی‌نژاد، علی فرهادی، استاد فقیر، رؤیا محمدی، زهرا چقاخندقی و... اجرا شد. در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس از طرف رییس اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز از شاعران برتر و برگزیده تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

لـحظه» در آبادان دیده می‌شود
فرهنگی و هنری  12:47:7 1391/10/16

9110-13280-5 کد خبر

فیلم کوتاه "لـحظه" از ساخته‌های نونا روکا، کارگردان ایتالیایی، در نشست هفتگی واحد هنرهای تصویری حوزه هنری مرکز آبادان به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ فیلم کوتاه "لحظه" برنده جوایزی از جشنواره‌های فیلم یونان، پرتغال، کرواسی و پورتوریکو شده است.

فیلم کوتاه "لـحظه" داستان مرد بی‌خانمانی را روایت می‌کند که هیچ تصوری نسبت به اتفاقات پیرامون خود ندارد.این فیلم هشت دقیقه‌ای در نشست دوشنبه (18 دی 91) از 18:30 در محل واحد هنرهای تصویری حوزه هنری مرکز آبادان به نمایش درمی‌آید.

 

حضور بنیاد نخبگان خوزستان در جشنواره منطقه‌ای خلیج فارس
علمی و آموزشی  13:55:18 1391/10/16

9110-7576-5 کد خبر
 

سرپرست بنیاد نخبگان خوزستان در تشریح برخی فعالیت‌های این بنیاد، از شرکت در جشنواره منطقه‌ای خلیج فارس و همچنین حمایت از استعدادهای برتر دانش‌آموزی در قالب اجرای "طرح شهاب" خبر داد.

دکتر محمدعلی فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی‌وآموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ  با بیان‌این‌که دفتر بنیاد نخبگان استان با هدف شناسایی استعدادهای برتر و حمایت از آن‌ها راه‌اندازی شده‌است، اظهارداشت: اقدامات انجام شده این بنیاد تاکنون شامل برگزاری نشست با بعضی از جوانان نخبه استان، برپایی غرفه بنیاد نخبگان در نمایشگاه هفته پژوهش استان و غیره بوده‌است. بنیاد نخبگان در غرفه تخصصی خود در نمایشگاه هفته پژوهش حدود 40 اثر از افراد نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان استان را به نمایش گذاشت.

وی از شرکت بنیاد نخبگان استان در جشنواره منطقه‌ای خلیج فارس، 28 و 29 دی‌ماه در هرمزگان خبر داد و افزود: خوزستان همراه با استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره که با هدف ارائه اختراعات و ابتکارات استعدادهای برتر برگزار می‌شود، حضور دارد.سرپرست بنیاد نخبگان خوزستان گفت: افراد تحت حمایت این بنیاد شامل مخترعان، مبتکران، ایده‌پردازان، افراد شرکت‌کننده در المپیادها و جشنواره‌های جوان و نفرات ممتاز کنکور هستند که می‌توانند با مراجعه به سایت بنیاد ملی نخبگان ثبت‌نام کنند؛ این افراد پس از تایید  تشکیل پرونده می‌دهند و از حمایت‌های بنیاد استفاده می‌کنند.

فیروزی از حمایت بنیاد نخبگان از استعدادهای برتر دانش‌آموزی خبرداد و ادامه‌داد: در آینده نزدیک "طرح شهاب" ویژه شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی در مقاطع مختلف در کشور اجرا می‌شود؛ این طرح به‌صورت پایلوت در 6 استان کشور در حال برگزاری است و پس از اعلام نتایج آن قرار است در سراسر کشور اجرا ‌شود. طرح شهاب با توجه به قوانین مقررات و بر اساس همکاری بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش اجرا می‌شود.وی اظهار‌داشت: در بنیاد نخبگان چیزی به نام عضویت نداریم بلکه افراد واجدالشرایط در این بنیاد حمایت می‌شوند. استعدادها باید پویایی داشته باشند تا حمایت از آن‌ها استمرار یابد. دفاتر استانی بنیاد نخبگان استعدادهای برتر استانی را شناسایی، هدایت و معرفی می‌کنند؛ میزان و نوع حمایت در بنیاد ملی نخبگان مشخص می‌شود.سرپرست بنیاد نخبگان خوزستان افزود: حمایت در این بنیاد درجه بندی می‌شود و درجه بندی حمایت بستگی به فعالیت افراد دارد.

 

تَکَم» مهمان کودکان و نوجوانان دزفولی شد
فرهنگی و هنری  13:15:20 1391/10/16
9110-13580-5 کد خبر
RSS :: پرینت

«تَکَم» یکی از جدیدترین عروسک‌های تولید شده کانون مهمان کارگاه کاردستی و ساخت عروسک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک دزفول شد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ کودکان و نوجوانان دزفولی با تلاش مربیان کانون شماره یک دزفول و برپایی کارگاه کاردستی و ساخت عروسک بچه‌های دزفولی را با جدیدترین عروسک‌های تولید شده کانون و یکی از ارزش‌مندترین ابزارهای پاس‌داشت میراث‌های آیینی اقوام ایرانی و سنت تکم‌خوانی آشنا کردند. 

سعید گل‌گل ،مسؤول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک دزفول، در این باره گفت: کارگاه کاردستی و عروسک‌سازی «تَکَم» یکی از جدیدترین عروسک‌های تولید شده کانون با حضور کودکان و نوجوانان دزفولی در این مرکز برگزار شد.وی، با بیان این که این کارگاه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با آداب و رسوم مناطق مختلف کشور برگزار شد، افزود: «تَکَم» کلمه ترکی وبه معنی بز نر قوی است که در رأس گله حرکت می‌کند. 

گل‌گل توضیح داد: تَکَم‌خوانی سابقه‌ای کهن در تاریخ ایران دارد و بیشتر در مناطق شمال غرب و نوار غربی و نوار شمالی ایران دیده می‌شود و نزدیک عید و مناسبت‌های مذهبی تَکَم چی‌ها در گوشه و کنار شهر و روستا دیده می‌شدند و تعدادی از کودکان با خواندن شعر تَکَم‌چی را همراهی می‌کردند.مسؤول اولین مرکز کانون در شهرستان دزفول یادآور شد: در این کارگاه کودکان و نوجوانان ضمن آشنایی با این آداب و رسوم با وسایل مختلفی همچون چوب، نوارهای پلاستیکی، چسب و ... این عروسک را ساختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد