سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

 

منابع سوری فاش کردند رئیس سازمان اطلاعات عربستان، به جبهه النصره تروریستی در سوریه دستور داده است اعضای باند مسلح الجیش الحر(ارتش آزاد) را ترور کرده تا همه افراد مسلح تحت رهبری این جبهه قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی رسانه های سوری فاش کردند بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان اعتقاد دارد که رسیدن به تخت پادشاهی مبتنی بر شکست محمد بن نایف(پادشاه احتمالی آینده سعودی) از طریق اقدامات متعددی است.
بندر بن سلطان به سبب موفقیت در رخنه به تشکیلات امنیتی ملی سوریه و جاگذاشتن بمبهای اسرائیلی در سالن اجتماعات آن به عنوان پاداش به سازمان اطلاعات عربستان بازگشت.

بندر با همکاری اسرائیلی ها و ترک ها، چهار نفر از مقامات امنیتی سوریه را ترور کرد، وی به پست پادشاهی در عربستان چشم دوخته است تا به عنوان پاداش پایان نظام سوریه یا حداقل از طریق ترور بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به آن دست یابد.

بندر بن سلطان تا کنون در ترور بشار اسد ناکام مانده و تمام وعده هایش برای این کار در سه ماه گذشته برای انجام عملیاتی مشابه عملیات انفجار در ساختمان امنیت کشور سوریه نتیجه ای نداشته است.

وی به این دلیل که نبرد ممکن است طول بکشد و یکسره کردن آن برای گروههای مسلح به شکل کنونی غیر ممکن است، تصمیم گرفته است تا جنگجویان را به زور تحت فرماندهی جبهه النصره از شاخه های القاعده یکپارچه کند، زیرا به نظر بندر، در این صورت آنها برای شکست نظام سوریه توانمندتر خواهند شد، هر چند هزینه اش، کشته شدن صدها نفر از دیگر گروههای مسلح باشد، به طوری که بندر بن سلطان مانعی نمی بیند که برای اتحاد گروههای مسلح تحت فرماندهی جبهه النصره، این گروه به ترور تمام فرماندهان گروههای مسلحی که با پیوستن به النصره مخالفت می کنند، دست بزند.

بنابراین به دستور مستقیم بندر بن سلطان، هر یک از سرکردگان گروههای مسلح که از پیوستن به جبهه النصره، سرپیچی کنند، ترور خواهند شد.

از سرکردگان گروههایی که تحت فرماندهی القاعده در سوریه می جنگند که در حقیقت عضو القاعده نیستند، بلکه همدست سازمان اطلاعات عربستان به فرماندهی بندر بن سلطان هستند، می توان به این افراد اشاره کرد : عماد جابر العبسی ، خالد محمد الجعفری، سرکرده گروه وابسته به القاعده با عنوان "جبل عرفة"، مصطفی نبیل الشرقاوی که در اردوگاه عین الحلوه اقامت داشت، وی به باند الانصار وابسته است که به سبب دست داشتن در اقدامات تروریستی داخل و خارج اردوگاه، تحت پیگرد دستگاههای امنیتی لبنان قرار دارد.

نکته شگفت آور اینکه سازمان اطلاعات عربستان، افراد آموزش دهنده از نیروهای لبنانی(که اسرائیل این نیروها را در جریان جنگ داخلی لبنان آموزش داده بود و فرماندهی آنها را سمیرجعجع برعهده داشت) را برای پیشبرد برنامه هایش به خدمت گرفته است تا نیروهای جبهه تکفیری النصره را آموزش دهند، تناقضی که آن را کسی نمی شناسد مگر کسی که بداند سمیر جعجع همپیمان واقعی آمریکایی هاست و آنها، وی را توصیه کرده اند با وهابی ها همکاری کند

سمیر جعجع گمان می کند که مصلحت و منفعت مسیحیان لبنان در کوچاندن مسیحیان سوریه به لبنان است تا مسیحیان اکثریت را کسب کنند( یک میلیون و نیم مسیحی در سوریه زندگی می کنند)

آموزش نیروهای جبهه النصره به دست نیروهای وابسته به سمیر جعجع با هدف ارائه تجارب مشخصی در زمینه جنگ با ارتش سوریه صورت می گیرد، اسرائیلی ها پیش بینی می کنند که اعضای جبهه النصره در جنگ آینده میان تکفیریها و حزب الله شرکت کنند.

از جمله نیروهای وابسته به سمیر جعجع که در آموزش جبهه النصره شرکت دارد، جرج فایز ملقب به ابوعمار اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، حزب سمیر جعجع، 14 نیروی خود را به فلسطین اشغالی اعزام کرده تا دوره های نظامی را تحت نظارت ارتش اسرائیل پشت سر بگذرانند و صهیونیستها تجربه اخیرشان در جنگ زیر زمینی با حزب الله را در اختیار نیروهای سمیر جعجع قرار دهند.

اطلاعات دیگری نشان می دهد که یک گروه سلفی از کُردهای عراق وارد سوریه شده اند که این گروه نیز وابسته به بندر بن سلطان است و تعداد نیروهایش حدود 60 نفر است که یک عضو القاعده به نام عبدالرحمن اوغلو زین فرماندهی آنها را برعهده دارد.

فردی به نام عبدالله که تابعیت سعودی را دارد و پیش از ناآرامی های سوریه در اردوگاه عین الحلوه لبنان به سر می برد، چندین نشست با اعضای القاعده در عین الحلوه برگزار کرد که مهمترین آنها، خالد محمد آغا ملقب به ابودجاجه و الجزایری الاصل است، ابودجاجه از برجسته ترین سرکردگان امنیتی القاعده در این منطقه به شمار می رود و دارای تجربه نظامی بالایی در دوره حضورش در افغانستان بوده و از نزدیکان بن لادن سرکرده کشته شده القاعده به شمار می رود و با الظواهری هم ارتباط نزدیکی دارد.

 

روزنامه القبس به نقل از منابع امنیتی مصر مدعی شد سردار سلیمانی به درخواست سران اخوان‌المسلمین مصر از قاهره دیدار داشته است.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، روزنامه کویتی "القبس" به نقل از منابع بلندپایه امنیتی مصر ادعا کرد که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران طی دیداری 5 روزه از قاهره، با "عصام الحداد" مسئول روابط خارجی دفتر ریاست جمهوری مصر دیدار و مذاکره داشته است.
این منابع که نخواستند نامشان فاش شود تأکید کردند که موضوع مذاکرات دوطرف چگونگی تسلط و کنترل بر سرویس اطلاعات و امنیت مصر بوده است.این منابع ادعا کردند که این دیدار در یکی از مشهورترین هتل‌های شهر قاهره انجام شد و طی آن واحدهای امنیتی دفتر ریاست جمهوری مصر با ایجاد یک حصار امنیتی در اطراف هتل، مانع از ورود نیروهای پلیس وزارت کشور مصر به این هتل شدند.به گفته این منابع، رهبران اخوان‌المسلمین نه تنها از این دیدار مطلع بودند، بلکه خود هماهنگ‌کننده انجام این دیدار بودند. به ادعای این منابع، نیروهای وزارت کشور مصر به شدت از این دیدار خشمگین هستند.این منابع همچنین مدعی شدند که نیروهای امنیتی مصر موفق به رصد کردن تماس‌های مقامات ایرانی و رهبران اخوان‌المسلمین برای تأسیس نمایندگی یک خبرگزاری ایرانی در نزدیکی دفتر نخست‌وزیر مصر شده‌اند.
 
 
هرچند طی هفته های اخیر به واسطه نزدیک شدن به زمان مذاکرات ایران و گروه 1+5 از یک سو و درگیر شدن رژیم صهیونیستی در مبارزات انتخاباتی از سوی دیگر، صحبت از حمله احتمالی به ایران اندکی فروکش کرده، اما هنوز گمانه هایی در این زمینه مطرح می شود. زبیگنیو برژینسکی، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا چنین اقدامی را احمقانه ترین جنگی می داند که ممکن است آمریکا در آن درگیر شود.

به گزارش «تابناک»، زبیگنیو برژینسکی، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در زمان «جیمی کارتر» و تحلیلگر برجسته آمریکایی، در مطلبی که در روزنامه «واشنگتن پست» منتشر کرده به بررسی گمانه های مطرح درباره حمله به ایران و پیامدهای چنین اقدامی برای ایالات متحده پرداخته است.

برژینسکی با اشاره به اینکه قرار است به زودی سنای آمریکا درباره نامزدهای پست وزارت امور خارجه و وزارت دفاع این کشور تشکیل جلسه داده و اظهار نظر کند، موضوع اقدام نظامی احتمالی علیه ایران را یکی از مسائلی می داند که بار دیگر به طور جدی مطرح می شود. علاوه بر این، مطبوعات اسرائیلی اخیراً اظهارات یک عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا را منتشر کرده اند که مدعی شده این کشور تا میانه سال جدید به ایران حمله می کند.

با عنایت به این موضوعات، برژینسکی می نویسد ضروری است که موضوع جنگ یا صلح با ایران، به طور جدی مورد بررسی و موشکافی قرار گرفته و نسبت آن با منافع ملی آمریکا سنجیده شود. هرچند اوباما تاکنون با مهارت توانسته از اینکه زیر بار تعهدی مشخص برای حمله به ایران برود، اجتناب کند، اما عدم حصول توافقی با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور، ناگزیر فشارهای تندروهای داخلی و خارجی را برای اقدام نظامی علیه ایران افزایش خواهد داد.

با این حال، به عقیده این مشاور سابق امنیت ملی، ورود به یک جنگ دیگر خودخواسته، پنج پیامد مهم برای ایالات متحده دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:

1- احتمال موثر بودن حملات نظامی ایالات متحده علیه تأسیسات هسته ای ایران چقدر است؟ این تأثیر چقدر دوام خواهد داشت و هزینه انسانی آن برای مردم ایران چقدر خواهد بود؟

2- پاسخ های انتقام جویانه ایران چه خواهد بود و چه پیامدهایی برای ثبات منطقه خواهد داشت؟ بی ثباتی که پیش خواهد آمد، چقدر برای اقتصادهای اروپا و آسیا آسیب رسان خواهد بود؟

3- آیا حمله ایالات متحده را می توان در راستای استانداردهای بین المللی توجیه کرد و آیا شورای امنیت سازمان ملل، به ویژه روسیه و چین – با توجه به داشتن حق وتو – چنین اقدامی را تأیید خواهد کرد؟

4- از آنجا که اسرائیل دارای بیش از 100 سلاح هسته ای است، این استدلال که ایران ممکن است پیش از به دست آوردن یک زرادخانه قابل توجه هسته ای (از جمله توانایی قابل اتکای «حمله دوم» که به دست آوردن آن سال ها طول می کشد) به اسرائیل حمله کند، تا چه حد معتبر است؟

5- آیا به جای توسل به جنگ در یک زمینه منطقه ای آماده اشتعال، تعهدات راهبردی بدیل از سوی آمریکا می تواند ترتیباتی پایدارتر و محتاطانه تر را برای خنثی کردن تهدید بالقوه هسته ای ایران فراهم کند؟

برژینسکی بر این اساس می نویسد بهترین تخمین ها حاکی از آن است که حمله محدود آمریکا، تنها اثری موقت به همراه خواهد داشت. حملات مکرر موثرتر خواهند بود، اما موجب افزایش تلفات غیرنظامی شده و ریسک انتشار مواد رادیواکتیو نیز افزایش می یابد. علاوه بر این، ملی گرایی ایرانی نیز به سمت نفرت پایدار از ایالات متحده سوق پیدا خواهد کرد.

در مقابل، ایران می تواند با انتقام گیری خود و از طریق فعال کردن جبهه چریکی، می تواند زندگی را برای نیروهای آمریکایی در غرب افغانستان مشکل کند. ایران همچنین می تواند در عراق دست به فعالیت هایی بزند که به نوبه خود، کل منطقه را تحت تأثیر قرار داده و از طریق سوریه، به لبنان و حتی اردن انتقال خواهد یافت.

در این میان، اگرچه نیروی دریایی ایالات متحده قادر خواهد بود تنگه هرمز را باز نگه دارد، اما افزایش هزینه های بیمه برای محموله های نفتی، تأثیری منفی بر اقتصادهای اروپا و آسیا خواهد داشت و ایالات متحده مسئول این امر قلمداد خواهد شد.

با توجه به حضور ضعیف ایالات متحده در سازمان ملل – جایی که آمریکا توانست تنها حمایت 7 کشور را در مخالفت با عضویت فلسطین به دست آورد – می توان به جرأت پیش بینی کرد که حمله بدون مجوز ایالات متحده به ایران، خشم گسترده جهانی را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این، در صورتی که مجمع عمومی اقدام آمریکا را محکوم کند، نتیجه آن انزوای بی سابقه بین المللی برای این کشور است که هم اکنون نیز در آشوب طولانی مدت منطقه درگیر است.
کنگره آمریکا نیز باید توجه داشته باشد که دوستان خاورمیانه ای و اروپایی ایالات متحده که از اقدام نظامی علیه ایران دفاع می کنند، اغلب درباره آمادگی خود به ریخته شدن خون خودشان در یک منازعه جدید در خاورمیانه، سکوت می کنند.

از همه بدتر برای آمریکا اینکه اولین نفع برنده از این جنگ بی ملاحظه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهد بود که خواهد توانست نفت خود را به بهای دلخواه به اروپا بفروشد و در عین حال، با فراغ بال هرگونه که می خواهد با گرجستان و جمهوری آذربایجان رفتار کند.

با توجه به همه این ملاحظات، برژینسکی نتیجه می گیرد که عدم دستیابی به توافقی رضایت بخش با ایران، نباید توجیه دست زدن به جنگی قرار بگیرد که احتمالاً تنها به ایران محدود نخواهد ماند. در این زمینه، آمریکا باید ضمن ادامه مسیر سیاست های فعلی، با ایران به همان شکلی رفتار کند که پیشتر در قبال توانایی هسته ای اتحاد شوروی و سپس کره شمالی رفتار کرد. به این ترتیب، آمریکا باید از دست زدن به جنگی که نه مورد حمایت مردم آمریکا و نه حتی اسرائیلی هاست، اجتناب کند.

 

بر اساس یک گزارش جدید که از سوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)تهیه شده وزارت اطلاعات ایران یکی از قوی ترین دستگاه های اطلاعاتی امنیتی در جهان و خاورمیانه است.به گزارش عصر ایران این گزارش 64 صفحه ای که در ماه دسامبر گذشته تهیه شده دستگاه اطلاعاتی ایران را با 30 هزار پرسنل در زمره قوی ترین دستگاه های اطلاعاتی جهان برآورد کرده است که شعاع عملیاتی گسترده ای از خاورمیانه، اروپا تا قاره آمریکا را در بر می گیرد.در این گزارش آمده است که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران هر جا که منافع دولت جمهوری اسلامی ایران اقتضا کند وارد عمل می شود و اشراف اطلاعاتی گسترده ای دارد.
در این گزارش همچنین آمده است وزارت اطلاعات ایران علاوه بر ایرانی ها بسیاری از ملیت های دیگر از جمله انگلیسی ها و یهودیان را در استخدام دارد.بر اساس این گزارش دستگاه اطلاعاتی ایران از برخی گروه ها چون حماس و حزب الله که از سوی آمریکا در لیست گروه های تروریستی قرار دارند حمایت های همه جانبه مالی و، لجستیک و تسلیحاتی به عمل می آورد.این گزارش همچنین می افزاید وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران شعاع عملیاتی گسترده ای در سطح جهان دارد که شامل کشورهای خاورمیانه و اروپایی تا آمریکای لاتین و حتی درون خاک آمریکا می شود.
این گزارش می افزاید استراتژی ایران برای حضور در حیات خلوت آمریکا به صورت تقویت حضور گروه شیعه حزب الله در آمریکای لاتین به مورد اجرا در می آید که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در همراهی با سپاه قدس آن را عملیاتی می کنند.
در این گزارش همچنین به توان بالای شبکه اطلاعاتی امنیتی ایران در منطقه اشاره دارد و حتی می نویسد ایران درون خاک اسراییل (سرزمین های اشغالی) شبکه اطلاعاتی دارد که شامل عرب ها و حتی یهودیان اسراییلی می شود.
این گزارش همچنین می افزاید دستگاه اطلاعاتی ایران از زمان مجهز شدن به دو ایستگاه استراق سمع الکترونیکی (در سال 2006) در خاورمیانه شعاع عملیاتی خود در منطقه خاورمیانه و دریای مدیترانه را با همکاری سوریه تقویت کرده است. محل یکی از این ایستگاه ها در منطقه الجزیره در شمال سوریه و دیگری در منطقه بلندی های جولان است.این گزارش همچنین به تاسیس یک مرکز فرماندهی جنگ سایبری با توان دفاعی و هجومی از سوی ایران پس از حمله ویروس استاکس نت در ژوئن 2010 به تاسیسات هسته ای ایران اشاره کرده است.
چگونه بحران سوریه آغاز شد (3)
گروه بین‌الملل مشرق-- در  گزارش قسمت اول و دوم، نقش آل سعود در آغار بحران سوریه و چگونگی خیانت کردن اطرافیان اسد به وی بررسی شد. در این گزارش نیز سعی شده به برگ‌های برنده اسد و چشم اندازه سوریه پرداخته شود.
 پس از آغاز تحولات، مفسدان دولت و وابستگان به اخوان‌المسلمین، یکی پس از دیگری از دولت فرار کرده و به دبی و یا قطر می‌گریختند؛ در حال حاضر دولت از چنین اشخاصی به طور نسبی پاک شده است. پس از گذشت نزدیک به 2 سال از تحولات سوریه مردم کشور متوجه توطئه بین‌المللی علیه کشور خود شده و در حال حاضر، 80 درصد مردم، حامی دولت و بشار اسد هستند.

گروهی نظامی در سوریه به نام "تیم چهارم" به فرماندهی "ماهر اسد"، برادر بشار اسد وجود دارد که از نظر نظامی، تسلیحاتی و اطلاعاتی در بالاترین سطح قرار دارد. برای مثال انفجار ساختمان امنیت ملی سوریه که به دلیل خیانت یکی از مسئولان ارتش رخ داده بود، در ساعت 7.30 صبح اتفاق افتاد؛ ولی به دلیل حضور "تیم چهارم" در مکان حادثه، هیچ فردی از این خبر تا ساعت 12 مطلع نبود. "ماهر اسد"، یک شخصیت نظامی بسیار قدرتمند است. اگر "گروه چهارم" وارد صحنه درگیری سوریه شود؛ دیگر نمی‌توان برای موضوع سوریه راه حلی سیاسی پیدا کرد. پس از انفجار در ساختمان امنیت ملی در دمشق، "گروه چهارم" به مسلحان مخالف دولت در منطقه "التضامن" حمله کرد و در عرض دو ساعت بیش از دو هزار تروریست را کشت.

بشار اسد در کنار ماهر اسد


انفجار ساختمان امنیت ملی سوریه
شما در حال حاضر می‌بینید که هیچ تظاهراتی دیگر در سوریه انجام نمی‌شود زیرا اعتماد مردم به دولت در حال افزایش است. امروز بحران سوریه بسیار محدود شده، زیرا ارتش قدرت خود را گسترش داده و می‌داند که چگونه با گروه‌های مسلح مبارزه کند، از سوی دیگر بحران سوریه حامیان خود را از دست داده و فقط از سوی دولت ترکیه که "بر موج تحولات کشور سوار شده و به دنبال کسب مال است"، اداره می‌شود و راه های غیر رسمی لبنان که از طریق آن گروه‌های مسلح وارد سوریه می‌شوند.
* برگ‌های برنده سوریه:
سوریه در حال حاضر دو برگ برنده دارد یکی گروه‌های فلسطینی و دیگری کردها. در دیدار اخیر "ولید معلم"، وزیر خارجه سوریه با "جفری فلتمن"، در مقر سازمان ملل، وزیر خارجه سوریه به فلتمن هشدار داد که در حال حاضر 4000 فدایی کرد داریم و در صورت لزوم به هر یک از آنان یک موشک "کورنت" می‌دهیم تا به ترکیه حمله کنند.

"ولید معلم"، در دیدار با "جفری فلتمن"

موشک "کورنت"، یک موشک روسی است که ارتش سوریه آن را پیشرفته کرد و در اختیار حزب الله لبنان قرار داد. در سال 1995، جنگ سردی میان سوریه و روسیه رخ داد؛ روسیه در آن زمان سلاح‌های قدیمی خود را در اختیار سوریه قرار می‌داد و این باعث سردی روابط میان دو کشور شده بود؛ حافظ اسد پس از این موضوع، طرحی ارائه داد که طی آن سلاح‌های قدیمی روسیه توسط ارتش سوریه پیشرفته می‌شدند. بعد از اجرای این پروژه، در یکی از رژه‌های ارتش سوریه، سه موشک جدید با نام های "قاسیون"، "تشرین اول" و "تشرین دوم" رونمایی شد که این موشک‌ها بسیار پیشرفته بودند و روسیه به دلیل وجود این موشک‌ها ابراز تعجب کرد.


موشک "کورنت"

پس از دیدار "ولید معلم" و "جفری فلتمن"، یک موج سیاسی بسیار بزرگ به راه افتاد؛ بخشی از گروه‌های مسلح اعلام کردند؛ سوریه با آمریکا علیه مخالفان به توافق رسیدند. میان گروه‌های مسلح نیز شایعه‌ای منتشر شد که می‌گفتند؛ "آمریکا اگر می‌خواست، می‌توانست بشار اسد را در عرض یک ساعت از بین ببرد؛ پس اگر دولت اسد همچنان تا به حال پا برجاست برای این است که آمریکا نمی‌خواهد وی برود". پس از این موضوع بسیاری از مسلحان سلاح خود را تحویل دادند و تظاهرات نیز دیگر برگزار نشد.
بیش از 600 هزار فلسطینی به صورت منظم و سازمان یافته در سوریه وجود دارند؛ این فلسطینیان در پوشش گروه‌های نظامی و توسط ارتش در حال آموزش هستند. در خارج از سوریه احزاب لبنانی مانند حزب الله، حزب "امل" و حزب بعث لبنان، از طرفداران بشار اسد هستند؛ این سه حزب شاخه‌های نظامی دارند و آماده کمک‌رسانی به دولت دمشق هستند.
کردهای سوریه که جمعیت آنها بیش از 1.5 میلیون نفر است، از طرفداران دولت بشار اسد هستند. "عبدالله اوجولان"، رهبر "پ‌ک‌ک" اعلام کرده است که من 4000 فدایی دارم که همه آنها را برای بشار اسد قربانی خواهم کرد.سوریه چهار فرماند ارشد ارتش ترکیه را در اختیار دارد که ترکیه اعلام کرده بود در صورت آزادی این چهار نفر، "ریاض الاسعد"، رئیس گروه‌های مسلح مخالف دولت را به دمشق تحویل خواهد داد؛ اما سوریه اعلام کرد؛ ریاض الاسعد را که هر زمان اراده کنیم می‌توانیم دستگیر کنیم و در ازای آزادی فرمانده ترک، آزادی "عبدالله اوجولان" را می‌خواهیم. این چهار افسر ارتش ترکیه، زمانی که ارتش سوریه در عملیاتی برون مرزی در خاک ترکیه قصد دستگیری "حسین هرموش"، یکی از فرماندهان گروه‌های مسلح مخالف دولت را داشت، دستگیر شدند. وجود این چهار فرمانده ارشد ارتش ترکیه، باعث شده تا ترک‌ها هر چه قدر هم سعی در ایجاد تنش داشته باشند، هرگز با سوریه وارد جنگ نشوند.


عبدالله اوجولان

نظام و ارتش سوریه می‌دانند که کردها همیشه نسبت به اوضاع خود معترض بودند و ارتش سوریه با علم به این موضوع، تحقیقات استراتژیک درباره آنان انجام داد و مشاهده کرد که کردها درهیچ جای جهان امنیت ندارند. تمامی کردهای جهان یک ناسیونالیستی نسبت به ملیت خود دارند و آرزوی آنها ایجاد یک دولت کردی واحد است. بشار اسد در مرحله اول منطقه "حسکیه" را در اختیار کردها قرار داد؛ شناسنامه سوری برای آنها صادر کرد و به اقدام به توزیع اراضی میان آنان کرد؛ دولت سوریه همچنین مدارسی در اختیار آنها قرار داد تا زبان کردی را تدریس کنند و به آنها اجازه ورود به ارتش و پرلمان را داد. حافظ اسد حزب کارگر کردستان را تأسیس و بشار اسد این حزب را قدرتمند کرد.منطقه اشغالی جولان که بیش از چهار میلیون علوی و دروزی طرفدار بشار اسد در آن زندگی می‌کنند برگ‌ برنده دیگر بشار اسد است.
* سوریه، حماس و آرمان فلسطین:
سوریه درباره ماهیت جنبش حماس و وابستگی آن به جریان اخوان‌المسلمین اطلاع داشت؛ ولی به دلیل موضوع فلسطین و درخواست سید حسن نصرالله، به آنها اجازه ورود و فعالیت در سوریه را داد. در اولین اقدام بشار اسد دستور داد تا به فلسطینیان شناسنامه سوری و یا اقامت دائم بدهند و دستور داد تا با آنان مانند شهروندان سوریه برخورد شود. بشار اسد در میان فلسطینیان 50 هزار شغل دولتی تقسیم کرد و به ارتش دستور داد تا به آنان آموزش نظامی دهند. در حال حاضر بزرگترین ارتش فلسطین به نام "ارتش آزادی بخش" در سوریه تشکیل شده و وجود دارد. دولت سوریه هرگز به جبهه‌بندی های فلسطینی توجهی نکرد و گروهی تشکیل داد به نام "فتح انتفاضه" و فلسطینیان سوریه را در آن عضو کرد. حماس و فتح بسیار سعی کردند تا اردوگاه های سوریه را به محل نفوذ خود و مبارزه با دولت سوریه تبدیل کنند؛ ولی اقدامات بشار اسد از این موضوع جلوگیری کرد.




سه انفجار بزرگ سوریه در اردوگاه‌های فلسطینیان رخ داد که این اتومبیل‌های بمب گذاری شده متعلق به فرماندهان حماس بود که در اردوگاه یرموک در دمشق بمب گذاری شده بود.
رویگرداندن حماس از سوریه به دلیل پول‌های قطر و عربستان نیست. موضوع حماس اصلا به پول مربوط نمی‌شود؛ اگر به این صورت بود، ایران هم در حال کمک مالی به حماس است؛ ولی حماس دنباله رو عقیده خود است که همان اخوان‌المسلمین است.مخالفان سوریه اعلام می‌‎کنند که ما خواهان سرنگونی دولت هستیم ولی ادعای دفاع از قضیه فلسطین نیز دارند در حالیکه از بین رفتن دولت بشار اسد با پیمان صلح میان سوریه و اسرائیل هم زمان خواهد بود. برنامه مخالفان برکناری دولت سوریه و همچنین دولت‌های حامی مقاومت و ایجاد صلح دائم با رژیم صهیونیستی است. یکی از اشخاص مخالف دولت به نام "قدمانی" هر هفته برای دیدار با مسئولان اسرائیلی به فلسطین سفر می‌کند و ارتباط خود با اسرائیلیان را افتخار خود می‌داند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از اطلاع از برنامه مخالفان سوریه، اعلام کرد؛ که باید به مخالفان کمک کرد و در آینده با سوریه وارد صلح می‌شویم.


* تجزیه سوریه و طمع ترکیه به فاروق الشرع:

 پرچم مخالفان سوریه که بر آن سه ستاره قرمز مشخص شده است؛ پرچم سوریه در زمان استعمار فرانسه بود و منظور از سه ستاره یعنی بخش کردی، بخش سنی و بخش علوی است و مسیحیان سوری در صورت اجرای این طرح باید از کشور اخراج شوند.


پرچم مخالفان سوریه


فاروق الاشرع

"فاروق الشرع"، فرزند نظام سوریه است وی در "درعا" به دنیا آمده ولی در تمام عمرش به آنجا نرفته است و در عنایت حافظ اسد بزرگ شد. ولی در واقع هیچ دخالتی در سیاست سوریه ندارد. در حال حاضر وی بسیار پیر است و نمی‌تواند به سادگی راه رود. ترکیه فقط به دلیل آنکه وی یک فرد سنی است، سعی دارد تا آن به قدرت برسانند. مشخصا اگر فاروق الشرع وارد صحنه سیاسی دولت شود، سوریه شکست خواهد خورد و پس از فوت وی بار دیگر کشور دچار درگیری می‌شود. این گزارش برگرفته از مصاحبه خبرنگار نسیم در سوریه تهیه شده است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد