سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک تحلیل سیاسی

 
بازخوانی سخنان رئیس جمهور در رابطه با مفاسد:
به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق ، رئیس جمهور طی سالیان گذشته در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی صحبت هایی داشته که بازخوانی آن خالی از لطف نیست :

دیدار با دانشگاهیان علم و صنعت 1386
"...در بحث مفسدان اقتصادی به شما گفتم ما واقعاً سنگر به سنگر داریم مبارزه می¬کنیم. بسیاری از مصوبات دولت بستن راه مفاسد اقتصادی است. نمیخواهم بگویم دولت تنهاست، اما بدانید دولت در بین همه آنهایی که قدرت دستشان است و میتوانند کمک بکنند تقریباً تنهاست. اما معنایش این نیست که ما بایستیم. اصلاً نایستادیم. عصبانیتها مربوط به همین است. البته ما موردی داریم در انتخابات رئیس یک سازمانی بوده، زیر مجموعة نفت. دو تا 7 میلیارد تومان کارسازی کرده است. یک جا سند سازی کرده و یک جا هم از دست اندر کاران گرفته است. یک 5/3 میلیارد تومان هم از یک شرکت خارجی که میخواسته بیاید گاز بخرد گرفته به عنوان اینکه کارسازی کند. اطلاعات آمده، کشف کرده، رفته و اعترافات را گرفته و پرونده اش را درست کرده و تحویل داده است. امیدواریم که زورشان برسد برخورد کنند. والا آن کاری که به عهده دولت بوده ما انجام دادیم و الان هم داریم انجام می دهیم. این جزء وظیفه روزانه و دستور کار روزانه مدیران دولتی است و معنایش این نیست که صفر شده است. کسی خیال نکند صفر شده، اصلاً. ما در حال مبارزه ایم، کاهش داده ایم...»

بازدید از دانشگاه امام صادق 1385
…مبارزه با فساد و ایجاد تحول، فقط سر و صدا کردن و داد و بیداد کردن نیست. واقعاً برنامه و تدبیر می خواهد، چون مخالفتها خیلی زیاد است و طبیعی هم هست. من پیش بینی می کردم. روزی که تصمیم گرفتم وارد این عرصه شوم، از خدا چند چیز خواستم: یکی این بود که خدایا اگر بناست این مسئولیت بر عهده من باشد، دولت بی منت می خواهم. منت هیچ حزب و گروه و آدمی روی دوشش نباشد. برای اینکه بتواند تصمیم بگیرد، و الان ما داریم واقعاً تصمیم می گیریم. البته به شما بگویم که کار سخت است. نه اینکه نشدنی است. همزمان در 60 جبهه باید مراقب باشیم و برخورد کنیم. تذکر خیلی خوبی دادند برادر ما، که جایی کوتاه نیایید. من به شما می گویم خدا شاهد است، برای تبلیغ دولت یا برای ماندن یا برای توجیه، دولت در هیچ یک از این جبهه ها و در مقابل هیچ کس تا به حال کوتاه نیامده است. اگر بنا بود کوتاه بیاییم خیلی راحت بود. من فرمول بستن دهان خیلیها را بهتر از خودشان بلدم. نمی‌شود که به آنها بدهیم. نه اینکه نیامدند بگیرند، بله، در خیلی جاها آمده‌اند به زور گرفته‌اند، نه از من، از رده‌های بعدی که البته آنها را هم ان‌شاءالله پس می‌گیریم.

ما بناست اصلاح کنیم. بالاخره تیمی که تحویل ما داد اقلاً 16 سال مدیریت بخشهای گوناگون را در اختیار داشت، در همه بخشها اندیشه آورده‌اند، تئوری آورده‌اند، برنامه آورده‌اند، آدم ساخته‌اند و در بدنه رسوخ داد‌ه‌اند، حزب و باند داشتند، یعنی می‌دانستند که فلانی، برود سر کار. ما که چنین چیزی نداریم. ما باید تک تک را هم بسازیم و هم ارزیابی کنیم. کار ما سخت‌تر است. ضمن اینکه کارشکنی هم هست. کارمان سخت‌تر است، اما قطعاً نشدنی نیست. حتماً شدنی است.
من به شما بگویم که این برادر کوچک شما تا قطع دست همه فاسدها از بیت‌المال تا آخر ایستاده است…

در جمع استانداران و مدیران عامل بانکها 1384
...وقتى که مى گوییم مبارزه با فساد و سوء استفاده، مى گویند ها! این حرف را مى زنى، سرمایه داران و سرمایه گذاران فرار مى کنند. این هم از آن حرفهاى عجیب است. این بزرگ ترین توهین به ملت است. بزرگ ترین تهمت به سرمایه گذاران است. اتفاقاً محور امنیت سرمایه گذارى این است که فساد از سیستم ادارى بیرون برود. وقتى فساد هست، سلسله موانع در مقابل کار تولیدى و سرمایه گذارى شکل مى گیرد. وقتى مى گوییم فساد بیرون برود، یعنى امنیت و آرامش بیاید و کسى که مى خواهد کار کند، تولید کند، خدمات بدهد، رشد بدهد و خدمت مفید انجام بدهد، بتواند بیاید و انجام بدهد. بزرگ ترین مانع در مقابل سرمایه گذارى فساد است که امنیت اقتصادى و امنیت سرمایه گذارى را از بین مى برد.

در دیدار با جمعى از دانشجویان 1384
...من با این مخالف هستم که چهار تا آدمى را که حوزه نفوذ و تخلفشان صد هزار تومان، پنجاه هزار تومان و پنج میلیون تومان است بگیریم، آویزان کنیم، در خیابانها بچرخانیم و تلویزیون هم نشان بدهد - که البته به نظر من این کار درست است - اما به آن کسى که صد، پنجاه و دویست میلیارد مى برد، کارى نداشته باشیم و بگوییم این خیلى محترم است. چرا محترم است؟ کسى که حریم بیت المال ملت را رعایت نمى کند و به بنیانهاى استقلال یک کشور ضربه مى زند، چه حرمتى باید داشته باشد؟
من نمى گویم که قوانین را زیر پا بگذاریم. نه، قوانین را باید رعایت کنیم، اما چرا باید او حرمت داشته باشد؟ ملت نباید حرمت داشته باشد؟ منافع ملت نباید حرمت داشته باشد؟ بیت المال نباید حرمت داشته باشد؟ اما کسى که با زد و بند، البته به مرور، دهها میلیارد تومان از بیت المال را مى گیرد و مى برد و کار و کاسبى مى کند، مى آورد و مى دهد، (حرمت داشته باشد؟)...

گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم 1391

فضای عمومی اقتصاد، نیازمند امنیت است که یک وجه آن، ثبات مقررات و وجه دیگر امنیت امنیتی استو اگر این تصور درذهن فعال اقتصادی باشد که اگر مقداری از لحاظ اقتصادی ارتقا پیدا کرد در آنصورت با او برخوردهایی خواهد شد، این میتواند مشکل زا باشد.

نهادهای امنیتی و نهادهای مسئول کنترل‌ و نظارت بهتر است کنترل های اقتصادی خود را از طریق بخش اجرا، اعمال کنند تا امنیت عمومی فضای اقتصاد حفظ شود و کسی که به ملت خیانت می‌کند باید در حد تخلفش با آن فرد برخورد شود. تخلف اداری را نباید کیفری کرد و مثلاً بگوییم که اختلاس شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد