سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی

 

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در نطق میان دستور خود با بیان اینکه در حوزه ای که به پایتخت نفتی کشور معروف است وجود بیش از 30% بیکاری در جوانان مستعد و ماهر آن قابل قبول نیست، اظهار داشت: علیرغم وجود بیش از هزاران هکتار زمین مستعد، کشاورزی در کنار رودخانه ها و دریاچه های بزرگ سدهای موجود بصورت دیم غیر قابل دفاع است. با وجود چندین دانشگاه و تربیت نیروهای متخصص و توانمند بکارگیری نیروهای غیر منطقه ای و استانی قابل تأمل است.

نطق میان دستور دکتر اسماعیل جلیلی ، نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی

متن کامل نطق میان دستور دکتر اسماعیل جلیلی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برای شادی روح شهدا و امام شهدا، بخصوص شهید 13 ساله مسجد سلیمانی بهنام محمدی که امسال به نام این شهید مزین گردیده صلوات
عرض ادب و احترام به محضر رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران اسلامی.
در شروع برخود لازم میدانم از مردم ولایت مدار، شریف و نجیب شهرستان های مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل به خصوص خانواده معظم شهدا و ایثارگران، دانشگاهیان، فرهنگیان، روحانیت معظم، ورزشکاران، کشاورزان، کارمندان و طوایف مختلف بختیاری (هفت لنگ و چهار لنگ)، سادات، عرب، ترک و سایر اقوام ساکن در حوزه انتخابیه که این حقیر را مورد لطف و اعتماد خود قرار دادند صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم. امیدوارم خداوند متعال توان خدمت به مردم این شهرستان‌ها را که بیش از 100 سال در چرخه توسعه و پیشرفت کشور  موثر بوده  و خود از این چرخه بازمانده اند را عطا نماید. از تمامی نمایندگان ادوار گذشته مجلس و کسانی که برای آبادانی این منطقه تلاش نموده اند سپاسگزاری می نمایم.
اکنون کشور ما در نقطه عطف خود در نظام بین المللی قرار گرفته که با گذر از آن جهش بزرگی را در بخش های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شاهد خواهیم بود. وظیفه همه بخصوص نخبگان و صاحب نظران در این شرایط تمرکز بر منافع دراز مدت کشور می باشد تا تنش ها و دعواهای سخیف و جهت دار گروه ها هزینه های بیشتر را بر کشور و مردم وارد ننمایند و تحت امر ولایت رهبر معظم انقلاب در جهت شکوفایی و تعالی کشور گام های اساسی را بردارند. امروز شاهدیم رویکرد چندگانه کشورهای استکباری در کسب فن آوریهای نوین با کشورهای مستقل بخصوص جمهوری اسلامی ایران تحمیل فشار برای متمایز نشدن آن در نظام بین المللی و دست نیافتن به الگوی موفق پیشرفت مبتنی بر معنویت دینی است.
در شرایط فشارهای سیاسی بین المللی انسجام و یکپارچگی درونی ضروری هست تا پیشرفت مستمر کشور در سایه همدلی همه قوا در سیاست گذاری، قانون گذاری، اجرا و نظارت و ایجاد ارزش افزوده در مدیریت بخش های مختلف این تمایز ما را به اهداف برنامه پنجم توسعه و چشم انداز کشور رهنمون سازد. تلاش همگانی برای تمایز کشور در بخش های مختلف نسبت به سایر کشورهای منطقه رمز موفقیت ماست.
مسئولین کشوری و استانی را به تسریع در حل مشکلات استان خوزستان و شهرستان مسجد سلیمان، لالی، اندیکا وهفتکل که با حفر اولین چاه نفت در مسجد سلیمان بیش از 100 سال در پیشرفت و آبادانی کشور نقش موثر ایفا کرده دعوت می نمایم.
    در حوزه ای که به پایتخت نفتی کشور معروف است وجود بیش از 30% بیکاری در جوانان مستعد و ماهر آن قابل قبول نیست. علیرغم وجود بیش از هزاران هکتار زمین مستعد، کشاورزی در کنار رودخانه ها و دریاچه های بزرگ سدهای موجود بصورت دیم غیر قابل دفاع است. با وجود چندین دانشگاه و تربیت نیروهای متخصص و توانمند بکارگیری نیروهای غیر منطقه ای و استانی قابل تأمل است.
توجه مسئولین و مدیران بخش های دولتی و خصوصی را به فرصت ها و ظرفیت هایی معطوف می کنم که توجه به آنها حرکت توسعه را در این حوزه سرعت و هزینه های سرمایه گذاری را کاهش می دهد از جمله :
-    وجود منابع سرشار آب دریاچه های 3 سد بزرگ و رودخانه کارون برای سرمایه گذاری در کشت و صنعت کشاورزی و شیلات.
-    وجود دانشگاه های متنوع با تربیت نیروهای متخصص در رشته های فنی، مهندسی و پزشکی
-    وجود منابع انرژی اعم از 250 میلیون متر مکعب گاز شیرین و ترش بصورت روزانه و تولید بیش از 4 هزار مگاوات برق
-    وجود زمین های کشاورزی مستعد، جنگل ها و اکوسیستم متنوع و اقلیم چهار فصل برای توسعه گردشگری
-    وجود میراث فرهنگی، باستانی و مراکز زیارتی و سیاحتی بخصوص در شهرستان های مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و
-    وجود معاون سنگ گرانیت، گچ، خوراک کارخانه های سیمان
-    وجود کارخانه های تولید سیمان با بیش از 6 هزار تن تولید سالیانه
-    موقعیت استراتژیک شهرستان در دسترسی به مرکز کشور با 350 کیلومتر و بنادر خلیج فارس با 175 کیلومتر فاصله، شرایطی استثنایی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

و اما تهدیدهایی که بی توجهی به آنان خسارات و زیان های منطقه ای را افزایش می دهد:

1-     افزایش مهاجرت ها به مرکز استان و سایر استانها به دلیل عدم توجه به توسعه مناسب شهری و نیازهای اولیه زندگی شهری
2-    خروج نیروهای مستعد و آموزش دیده شهرستانها به دلیل کمبود حمایت در ایجاد فرصت های شغلی و کارآفرینی و امروز تنها شهرک صنعتی شهرستان در شرف تعطیلی است.
3-    نابهره ور بودن مدیران و بهره گیری از رانتهای سیاسی در انتصابات شهرستانی بخصوص توسط مدیران ارشد استان
4-    توزیع غیرعادلانه اعتبارت و منابع تملک دارایی ها و عمرانی و توسعه ای در شهرستان مسجد سلیمان، لآلی، اندیکا و هفتکل

از وزیر محترم نیرو تقاضا دارم:

-     به وضعیت اسفبار 125 خانوار گرفتار در پشت سد گتوند رسیدگی عاجل نمایند.
-     شبکه آبرسانی شهرستان های مسجد سلیمان- اندیکا و لالی و بخش رغیوه هفتکل اصلاح و آب شرب مناسب تأمین گردد.
-     عملیات اجرایی سد تراز و اراضی دشت لالی که قریب به 18 سال به طول انجامیده نهایی و مورد بهره برداری قرار گیرد.
-     منابع لازم برای اجرای طرح فاضلاب شهری و روستایی شهرستان های مسجد سلیمان، لالی – اندیکا و هفتکل که تاکنون برای آنها اقدامی نشده در بودجه سال 92 پیش بینی گردد.

-    از وزیر محترم راه و شهرسازی استدعا دارم:

-     راه میان بر ملاثانی- مسجد سلیمان که 50 کیلومتر مسیر حادثه خیز را کاهش می دهد را دستور شروع به کار فرمایید.
-    چهار خطه شدن محورهای مسجد سلیمان- ملاثانی
-    مسجد سلیمان – لالی
-    مسجد سلیمان- اندیکا
-    مسجد سلیمان- هفتکل را در دستور کار شرکت ساخت قرار دهید.
-     محورهای اندیکا به فارسان و کوهرنگ
-    لالی به الیگودرز و لالی به اندیکا نیاز به تأمین منابع و شروع به کار دارد.
-     طرح استراتژیک پاشنه زاگرس که شمال خوزستان را متصل می نماید به تعطیلی گراییده، همت کنید و پروژه را فعال نمایید.
-     احداث تونل های مسیر مسجد سلیمان به دشتک علیرغم دستورات صادره شروع نگردیده است.
-     راه آهن شوشتر به مسجد سلیمان برای منطقه ویژه اقتصادی حائز اهمیت ویژه است، دستور اقدام فرمایید.


از  وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقاضا دارم:

-     نسبت به تخصیص کادر درمانی متخصص و فوق تخصصی براساس سرانه چهار شهرستان اقدام نماید و برای
-    تکمیل، تأمین و تجهیز بیمارستان مسجد سلیمان و مراکز درمان بستر در شهرستان های لالی و هفتکل و راه اندازی مرکز درمان بستر شهرستان اندیکا دستور عاجل فرمایند.
از وزیر محترم نفت تقاضا دارم:
-     موضوع مصوبات یکصد میلیارد تومان پروژه های اختصاصی نفت را تأمین فرمایند.
-     باتوجه به ظرفیت نیروی انسانی موجود و بیکاری بیش از 30% در شهرستان تلاش دستگاه نفت برای به کارگیری نیروهای غیربومی قابل توجیه نیست.
-     تیم فوتبال محبوب نفت نیاز به  حمایت مالی و ترمیم کادر مدیریتی دارد.
-     برای طرح تفصیلی شهر مسجد سلیمان و هفتکل که به دلیل مالکیت شرکت نفت و حریم چاه ها امکان توسعه و نوسازی شهر را با مشکل مواجه نموده دستور عاجل صادر فرمایید.
-    برای گازرسانی به شهرستان لالی و اندیکا و محلات شهر مسجدسلیمان و روستاهای آنها دستور تسریع عاجل فرمایید.
از وزیر محترم ورزش و جوانان تقاضا دارم:
-     برای ایجاد نشاط و شادابی توجه به ورزش در شهرستانها باتوجه به وجود قهرمانان ملی و جهانی در رشته های وزنه برداری- کشتی – گلف- والیبال- رزمی و فوتبال نیاز توجه جدی به تأمین مالی هیئت های ورزشی و تکمیل و تجهیز سالن ها و مراکز ورزشی می‌باشد.
از وزیر محترم آموزش و پرورش تقاضامندم:
-    به مشکل کمبود کادر آموزشی چهار شهرستان توجه نموده و سرانه های مربوط دانش آموزان را تأمین و پرداخت نمایند.
-    همچنین توجه جنابعالی را در خصوص وضعیت نابسامان نوسازی مدارس در شهرستانهای لالی و اندیکا و هفتکل بخصوص مدارس روستایی و عشایر معطوف می کنم.
در پایان به رئیس جمهوری محترم و تیم اقتصادی دولت پیشنهاد می گردد لایحه بودجه سال 92 کشور را باتوجه به شرایطی که در آن قرار داریم با محوریت و حمایت از تولید در منابع و مصارف تهیه نماید، تا سال 92 شاهد شکوفایی اقتصاد ملی، بازگشت اعتماد به فضای کسب و کار، کاهش گرانی ها، رفع بیکاری و کاهش ظرفیت های غیر فعال صنایع گردد و از مزیت های صادراتی و فرصت های بی بدیل ایجاد شده برای اقتصاد و تولید ملی نهایت بهره برداری به عمل آید. ان‌شاءا...   
 
 
نماینده مردم خرمشهر در مجلس عنوان کرد
اختصاص اعتبار منطقه آزاد اروند به توسعه و عمران خرمشهر

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خرمشهر در مجلس از اختصاص اعتبار منطقه آزاد اروند به توسعه و عمران شهری خرمشهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: اختصاص اعتبار منطقه آزاد اروند به توسعه و عمران خرمشهر 

عبدالله سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: به‌دنبال جلسه‌ای که با حضور فرماندار خرمشهر در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، رسیدگی هر چه بیشتر به وضعیت عمرانی این شهرستان در دستور کار اجرایی قرار گرفت.

وی افزود: در راستای توسعه و عمران شهری نیز تصمیماتی اخذ شد که به زودی به اطلاع عموم شهروندان رسانده خواهد شد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: ما شرمنده شهروندان خرمشهری هستیم زیرا این شهر در شأن و منزلت آنها نیست.

وی اضافه کرد: با وجود گذشت این همه سال از پایان جنگ تحمیلی شهرستان خرمشهر همچنان در امر توسعه شهری و عمران و آبادی در مضیقه است.

سامری بیان کرد: در همین راستا منطقه آزاد اروند با نظارت بیشتر بر پروژه‌های عمرانی می‌تواند وضعیت خرمشهر را به گونه‌ای دیگر رقم زده و آن را از حالت بی‌رونقی خارج کند.

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر خاطرنشان کرد: در این زمینه اختصاص اعتبار می‌تواند مژده و نوید بسیار خوبی به شهروندان خرمشهری در راستای توسعه عمران شهری باشد.نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرستان خرمشهر با برخورداری از ظرفیت‌های بالای اقتصادی و تجاری می‌تواند در این امر پیشتاز بوده و عمران و آبادی را به سایر شهرها بیاموزد. 

 

 

رییس جمهوری ، دین خود را به مردم خوزستان ادا کرد

 

ˈسید شکر خدا موسوی ˈ در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: درجریان سفرنیم روزی اخیر رییس جمهوری به اهواز باپیگیری استاندار خوزستان و تلاش های نماینده ولی فقیه ،مصوبات خوبی برای به جریان افتادن برخی طرح های مهم صورت گرفت .
وی افزود: درآستانه این سفررییس جمهوری و نیز درجریان آن 14دستور از رییس جمهوری برای حل مشکلات استان خوزستان گرفتیم.
رییس مجمع نمایندگان استان بااشاره به برگزاری جلسه 20 روز پیش مجمع نمایندگان با رییس جمهوری درتهران برای بررسی و حل مسایل استان خوزستان گفت : رییس جمهوری دراین جلسه دستور شهرستان شدن حمیدیه وکوت عبدالله ( شهرستان کارون ) را صادر کردند .با این اقدام ، دهان برخی از افرادی که با مستمک قراردادن محرومیت این دو منطقه ، دم از تحزیه طلبی می زدند ، بسته شد .زیرا درصورت شهرستان شدن ، اهالی این مناطق می توانند فرمانداروتشکیلات اداری خاص خودشان را داشته باشند وبه این ترتیب خود مسوول پیگیری مشکلات و رفع محرومیت آنجا می شوند .
وی گفت: مردم هم واقعا چیزی غیر از رفع محرومیت نمی خواهند. این مناطق بسیار گسترده و پرجمعیت است و نیاز به رسیدگی هم دارد. باتوجه به اینکه خیلی از فتنه ها ،خاستگاه خود را ازحمیدیه می دانستند با شهرستان شدن این منطقه و تخصیص اعتبار خاص به آن ، این تهدید تبدیل به فرصت خواهد شد.

وی یکی دیگر از دستورات رییس جمهوری را تبدیل غیزانیه به بخش عنوان کرد.

شکرخدا موسوی گفت: ساکنان مسیر جاده ماهشهر حدفاصل برومی با وجود 700تا 800حلقه چاه نفت درمنطقه ، هنوز ازنعمت گاز شهری بی بهره اند ، با پیگیری هایی که کرده ایم مقررگردید به ساکنان این منطقه گازشهری بدهندوکارها دردست اتمام است.وی دستور دیگر رییس جمهوری را فعال شدن شورای راهبردی توسعه استان عنوان کرد و گفت: تاسیس این شورا در سفر سوم رییس جمهوری به خوزستان به تصویب رسید . قرار شد این شورا به ریاست خود احمدی نژاد وحضور استاندار وهشت وزیر اقتصادی عضو، نماینده ولی فقیه، و رییس مجمع نمایندگان برای پیگیری مسایل و مشکلات استان خوزستان تشکیل جلسه دهد .وی ادامه داد :متاسفانه از سفر سوم تا کنون این شورا صرفا یک بار تشکیل گردید که به گفته استاندار خوزستان منشا برکات بسیاری برای استان شد اما ادامه پیدا نکرد .
به گفته موسوی ،رییس جمهوری برای ادامه نشست های این شورا به معاون اول خود دستور دادند که با حضور خودجلسات را تشکیل دهند که گام بزرگی برای رفع مشکلات استان خوزستان خواهد بود.



**900میلیارد ریال اعتبارازمحل فروش اوراق مشارکت برای فاضلاب اهواز

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان ازموافقت رییس جمهوری برای اختصاص 900 میلیارد ریال اعتبار ازمحل فروش اوراق مشارکت برای احداث شبکه فاضلاب شهری اهوازکه از مصوبات سفر سوم هیات دولت به خوزستان بوده و بر زمین مانده بود ،خبر داد.موسوی گفت: بخشی از این اعتبار برای فاضلاب ملاشیه،کوت عبدالله ،شیبان و زرگان و ...است. رییس جمهوری به معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری دستورلازم را دراین خصوص دادند.

وی ادامه داد : این اعتبار مربوط به مرحله اول احداث شبکه فاضلاب است که متاسفانه دراین مرحله به فاضلاب اهواز اعتباری داده نشد وکسی هم پیگیری نکرد. به همین خاطر عملیات اجرایی طرح مسکوت ماند . با پیگیری که انجام دادیم رییس جمهوری دستورات لازم برای تامین اعتبار صادر کردند.


**2هزارمیلیارد ریال کمک اعتباری از محل فروش سهام فولاد به قطارشهری اهواز


رییس مجمع نمایندگان اهواز همچنین از دستور رییس جمهوری برای اختصاص دوهزارمیلیارد ریال اعتبار برای ادامه طرح احداث قطارشهری اهواز از محل فروش سهام شرکت فولاد خوزستان خبرداد.

موسوی با اشاره به بازدید اخیر رییس جمهور از پروژه قطار شهری اهواز گفت: دراین بازدید دکتر احمدی نژآد از حجم کار انجام شده با توجه به شرایط اقلیمی وآب وخاک استان ابراز رضایت کردند.
رییس جمهور با توجه به توضیحات استاندار خوزستان و پیگیری مجمع نمایندگان قول تامین اعتبار احداث خط اول متروی اهواز تا مسیر بقایی را دراین سفر دادند.
وی با بیان اینکه تا کنون 240دوهزارو 400 میلیاردریال برای این طرح هزینه شده ،گفت: رییس جمهوری قول مساعد دادند که درمدت باقی مانده از عمر دولت دهم اعتبار لازم را تامین کنند.
وی همچنین از دستور احمدی نژاد برای تامین اعتبار احداث و ترمیم پنج محور حادثه خیز خوزستان ازجمله محور ایذه به باغملک و استان چهارمحال بختیاری ، اهواز به سوسنگرد و بستان، همچنین مسیر ماهشهر به بندر دیلم -هندیجان و رامهرمز به اهواز وماهشهر به آبادان خبر داد .
موسوی گفت : براساس این دستور از محل فروش سهام فولاد پنج هزارمیلیارد ریال برای رفع حادثه خیزی این راهها تامین اعتبار می شود .رییس جمهوری دراین زمینه دستورات لازم را به وزیر راه ، مسکن و شهرسازی و به محرابیان مسوول طرحهای مهر ماندگار دراین خصوص دادند.
وی تصریح کرد: مجموعه نفت دراستان خوزستان یک مصوبه از مصوبات سفر سوم را که متعهد شده بود ، انجام نداده است، رییس جمهوری با تایید این موضوع به وزیر نفت دستور کتبی داد که شخصا علت قصور را رسیدگی کنند و نتیجه را به ایشان بدهند.رییس مجمع نمایندگان مردم اهواز درمجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهوری دربحث توسعه کشاورزی استان خوزستان نیزبرای ارائه تهسیلات بانکی به بنگاههای تولیدی کشاورزی دستور مساعد دادند.
شکرخدا موسوی یکی دیگر از دستورات مساعد رییس جمهوری به خوزستان برقراری مجدد وپرداخت 25درصد ضریب افزایش حقوق کارمندان دولت (مربوط به بدی اب و هوا ومناطق مرزی ) عنوان کرد .
موسوی گفت: این ضریب در سال جاری متاسفانه پس از اعمال برای کارمندان دولت پس گرفته شدوبراساس دستور رییس جمهوری ازفروردین ماه 92به کارمندان دولت دراستان پرداخت می شود.

موسوی درمجموع خدمات دولت احمدی نژاد را درخوزستان مثبت ارزیابی کرد و گفت : در دولت های نهم ودهم خدمات خوبی دربخش های مختلف به استان خوزستان داده شده است . دراین مدت پروژه های نیمه کاره از دوره های قبل به سرانجام رسید و دراکثر بخش ها اعم از صنعت کشاورزی ،انرژی ،صنایع دستی وحوزه های مختلف اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است .

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: دولت درزمینه توسعه بخش آموزش درخوزستان ، عملکرد خوبی داشته است وموجب ارتقای رتبه آموزشی این استان از 25به رتبه نهم شده واین ارتقای بسیار خوبی است .وی ادامه داد: ازدید من دولت نهم و دهم درخوزستان خوب کار کرده است . منصفانه نیست اینکه بگوییم کار نشده یا کم کار شده است .دولت درحدتوان وامکانات خود کار کرده است،ولی این اقدامات کافی نیست زیرا دراستان خوزستان کار انجام نشده زیادی داریم تا بتوانیم فاصله عقب ماندگی استان خوزستان را با استانهای همتراز کم کنیم.البته این فاصله مربوط به امروز ودیروز نیست بلکه در طی سی واندی سال به وجود آمده است.

**بدنبال کم کردن فاصله استان با استانهای همتراز هستیم

رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به تشریح عملکرد این مجمع پرداخت و گفت: نخستین اقدام ما دراین زمینه تلاش برای ایجاد یک اجماع کلی بین نمایندگان استان خوزستان وهمسو کردن تلاش ها در راستای تحقق منافع ومطالبات استان بود. دراین مسیر تا حدی موفق شدیم.
وی به جلسه خصوصی اخیرمجمع نمایندگان با رییس مجلس اشاره کرد و گفت: دو ماه پیش نشستی با رییس مجلس داشتیم که حاصل آن یک مصوبه بود که اگر همین یک مصوبه اجرایی شود به یقین سرعت توسعه و پیشرفت خوزستان چندبرابر می شود به ویژه اگر در لایحه بودجه لحاظ شود.
موسوی گفت: دراین نشست ما عنوان کردیم که برای رفع عقب ماندگی استان خوزستان نسبت به 5استان همترازآن درکشور باید فکری اساسی شود.خوزستان بااستانهای همتراز خود(فارس،اصفهان ، آذربایجان شرقی، البرز وخراسان رضوی) فاصله بسیار دارد. این فاصله به اندازه 30تا40سال توسعه و عمران است بعلاوه این استانها هیچ کدام ، همه ظرفیت های استان خوزستان را به صورت یکسان ندارند.خوزستان مثل کشتی نوح است هرنعمتی که خداوند افریده قسمتی ازآن را در خوزستان قرار داده است.رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان درمجلس شورای اسلامی گفت : دراین راستا پیشنهاد دادیم که تیم ویژه ای به خوزستان اعزام شود تا ظرفیت های تمام شهرها ی استان خوزستان را به لحاظ مسائل توسعه ای بررسی کنند.

موسوی افزود: این پیشنهاد به تصویب رسید ومقررگردید تیم عملیاتی ویژه ای با محوریت مرکز پژوهش های مجلس وپنج کمیسیون مهم مجلس (انرژی ،کشاورزی ،صنعت، برنامه و بودجه و فرهنگی) از استان خوزستان بازدید کنند وهرکمیسیون نماینده ای غیر خوزستانی را درترکیب این هیات داشته باشد و درهر شهر در معیت نماینده شهرونماینده استاندار خوزستان علت عقب ماندگی بررسی و راهکار بدهند.
شکرخدا موسوی اقدام دیگر مجمع نمایندگان استان خوزستان را برگزاری جلسه ویژه با وزیرنیرو درمهرماه گذشته دراهواز عنوان کرد و افزود: یکی از کارهای مهم دیگراین بود که با توجه به مشکلات خشکسالی ومطالبات مردم ،وزیر نیرو را به استان خوزستان دعوت کردیم .
وی افزود: در جلسه ای که با حضور مسوولان استان ن و وزیرنیرو دراهواز برگزارشد مسایل و مشکلات دو طرح بزرگ آبرسانی جنوب غرب و شمال شرق استان و انتقال آب کارون به دشت ایذه و باغملک و ماهشهر، رامهرمز و هفتگل مورد بررسی قرارگرفت .این نماینده مردم اهواز افزود: براساس این پیگیریها و موافقت هایی که حاصل شد قرارداد احداث تونل پنج کیلومتری دو منظوره (راه و نیرو) در ایذه منعقد و درحال انجام است . بودجه اجرای این طرح درسفر هیات دولت به خوزستان به تصویب رسیده بود .
شکرخدا موسوی افزود: در سفراخیر رییس جمهوری به خوزستان ، استانداراین استان دستور مجددی ازرییس جمهوری اخذ و وزیرنیرو نیز قول انجام کار را داد وطرح هم اکنون در مرحله برگزاری مناقصه محدود است.

** وزیر کشاورزی را به خوزستان دعوت خواهیم کرد

موسوی هرچند اعلام کرد که درآینده نزدیک ازوزیر جهاد کشاورزی برای بازدید از خوزستان دعوت بعمل خواهیم آورد اما گله کرد که چرا وزیری که خود خوزستانی است با گذشت حدود دو سال از انتصابش تا کنون یک سفر رسمی به استان خوزستان نداشته است.
وی گفت: این کم توجهی بسیار ناراحت کننده است ،ایشان می بایست حداقل یک سفر رسمی به استان خوزستان می داشت و با تخصیص اعتبار و بررسی طرح ها دل کشاورزان استان خوزستان را شاد می کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد