سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

چرا خانه خدا را کعبه می خوانند؟ازحضرت امام صادق (ع) سؤال شد: براى چه کعبه(خانه خدا)، کعبه نامیده شده؟ حضرت فرمودند: زیرا چهار گوشه و به شکل مربع مى‏باشد. محضر مبارکش عرض شد: براى چه چهار گوشه و به شکل مربع مى‏باشد؟حضرت فرمودند: زیرا به موازات و راستای بیت المعمور است (خانه خدا در آسمان ها که آسمانیان به گرد آن طواف می کنند) و بیت المعمور چهار گوشه و به شکل مربع مى‏باشد....عرض شد: براى چه بیت المعمور چهار گوشه و به شکل مربع است؟حضرت فرمودند: زیرا بیت المعمور به موازات عرش است و عرش چهار گوشه و به شکل مربع مى‏باشد. محضر مبارکش عرض شد: چرا عرش چهار گوشه و به شکل مربع است؟ فرمودند: زیرا کلماتى که اسلام بر آن بنا شده چهار تا است و آنها عبارتند از: سبحان اللَّه و الحمد للَّه و لا اله الّا اللَّه و اللَّه اکبر.
قاطع ترین سوره قرآندر سوره کافرون ، خداوند پیامبر را به قاطعیت در دین فرا می‌خواند و او را الگویی قرار می‌دهد تا امت پیامبر قاطعیت را از او بیاموزند و در بهترین زمان سوره کافرون را بر قلب نازنین پیامبر نازل می کند تا اورا یاری نماید . لحن سوره نشان می‌دهد در زمانی نازل شده که مسلمانان در اقلیت و کفار در اکثریت و پیامبر از ناحیه آنها سخت در فشارهای اقتصادی، اجتماعی، روانی بود و اصرار داشتند با این تحریم‌ها او را به سازش بکشانند، پیامبر دست رد به سینه همه آنها می‌زند و آنها را به طور کلی مأیوس می‌کند. درشأن نزول سوره کافرون آمده است:«گروهی از سران مشرکان قریش مانند ولید بن نعیره و عاصم بن وائل و حارث بن قیس خدمت پیامبر (ص) رسیدند. گفتند:ای محمد بیا از آئین ما پیروی کن ما نیز از آئین تو پیروی می‌کنیم و تو را در تمام امتیازات خود شریک می‌سازیم. یکسال تو خدایان ما را عبادت کن و سال دیگر ما خدای تو را عبادت می‌کنیم. اگر آئین تو بهتر باشد ما از آن با تو شریک می‌شویم و بهره خود را گرفته‌ایم و اگر آئین ما بهتر باشد تو در آیین ما شریک شده و بهره‌ات را از آن گرفته‌ای. پیغمبر فرمود: پناه بر خدا که من چیزی را همتای او قرار دهم. گفتند لااقل بعضی از خدایان ما را لمس کن و از آنها تبرک جوی ما هم تصدیق تو می‌کنیم و خدای تو را می‌پرستیم.پیامبر فرمود: من منتظر فرمان پروردگارم هستم. در این هنگام سوره کافرون نازل شده و رسول الله به مسجدالحرام آمد درحالی که جمعی از سران قریش در آنجا جمع بودند بالای سر آنها ایستاد و این سوره را تا آخر بر آنها خواند آنها وقتی پیام این سوره را شنیدند کاملاً مأیوس شدند و حضرت و یارانش را آزار دادند.»
معنای حروف الفباءیکى از یهودیان به خدمت رسول خدا (ص) آمد و امیر المؤمنین (ع) نیز در نزد آن حضرت بودند ، آن یهودی از رسول خدا (ص) پرسیدند : که حروف هجائیه (الفبا) چه فایده ای دارند ؟رسول خدا (ص) به على (ع) فرمودند : که علی جان جواب او را بده و در حقشان این چنین دعا نمودند : که بار خدایا علی را موفق نما و در کارش محکم و استوار گردان ، ‌پس على بن ابى طالب (ع) فرمودند : که هیچ حرفى از حروف الفباء نیست مگر آنکه ، آن نامى از نامهاى خداوند بلند مرتبه است ، سپس فرمودند : اما الف‏ اللَّهُ است که هیچ خدائى جز او نیست و او زنده و قیوم است ، اما باء باقى است بعد از نابودی خلق خویش و اما تاء توّاب است یعنی توبه پذیری است که توبه بندگانش را می پذیرد و اما ثاء ثابتى است که موجود است یعنی همان آیه که‏ یُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا خداوند کسانی را که ایمان آوردند در زندگی دنیا به سخن ثابت برقرار می کند و اما جیم جلّّّ ثناؤه و تقدست اسماؤه یعنى ستایشش بسیار بزرگ و نامهایش پاک و پاکیزه است و اما حاء حقى است که حىّ و حلیم است یعنى خداوندی بر حق و زنده و بردبار و اما خاء خبیر و آگاهست به آنچه بندگان می کنند و اما دال دیّّان و پاداش دهنده روز جزا است و اما ذال‏ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ‏ است که صاحب جلال و اکرام است و اما راء رئوف و مهربانست به بندگان خویش و اما زاء زینت و آرامش معبودین است و اما سین سمیع و بصیر است یعنى شنواى بینا و اما شین شاکر است که بندگان مؤمن خود را شکر می کند یعنى جزاى شکر می دهد و اما صاد صادق است در وعده و وعید خویش و اما ضاد ضار و نافع است یعنى زیان رساننده و نفع بخشنده و اما طاء طاهر و مطهّر است یعنى پاک و پاک گردانیده شده و اما ظاء ظاهر و هویدا است که آشکارکننده آیات خود است و اما عین عالم و دانا است به بندگان خویش و اما غین غیاث المستغیثین و فریادرس فریاد خواهانست از همه آفریدگانش و اما فاء فالِقُ الْحَبِّ وَ النَّوى‏ شکافنده دانه و هسته خرما است و اما قاف قادر و توانا است بر همه آفریدگانش و اما کاف کافى و کفایت کننده ای است که کسى او را همتا نبوده و نخواهد بود و نه زاده و نه زاییده شده است و اما لام لطیف و صاحب لطف به بندگانش است و اما میم مالک الملک و خداوند مملکت و پادشاهى است و اما نون نور و روشنى آسمانها از نور عرش او است و اما واو واحد و یکتاییست که یگانه صمد است نه زاده و نه زاییده شده است و اما هاء هادى و راهنما براى خلقش است و اما ((لام الف))‏ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ‏ وحده لا شریک له یعنی خدایی جز خدای واحد و بی شریک نیست و اما یاء ید و دست خدا است که بر سر خلق خود گشوده ؛ پس رسول خدا (ص) فرمودند : که این همان سخنی است که خداوند بلند مرتبه براى خود پسندیده از همه آفریدگانش(یعنی همه باید اینگونه که علی بن ابیطالب حروف الفباء را تفسیر فرمودند بپذیرند ) پس از آن ، یهودى مسلمان شد.
گریه جبرائیل بر مصایب حضرت زینب (س)روایت شده است که پس از ولادت حضرت زینب (س) ، حسین (ع) که در آن هنگام کودک سه چهار ساله بود، به محضر رسول خدا (ص) آمد و عرض کرد: خداوند به من خواهرى عطا کرده است .پیامبر(ص) با شنیدن این سخن ، منقلب و اندوهگین شد و اشک از دیده فرو ریخت . حسین (ع) پرسید: براى چه اندوهگین و گریان شدى ؟پیامبر(ص ) فرمود: اى نور چشمم ، راز آن به زودى برایت آشکار شود.تا اینکه روزى جبرئیل نزد رسول خدا (ص) آمد، در حالى که گریه مى کرد، رسول خدا (ص) از علت گریه او پرسید، جبرئیل عرض کرد: این دختر (زینب) از آغاز زندگى تا پایان عمر همواره با بلا و رنج و اندوه دست به گریبان خواهد بود؛ گاهى به درد مصیبت فراق تو مبتلا شود، زمانى دستخوش ماتم مادرش و سپس ماتم مصیبت جانسوز برادرش امام حسن (ع) گردد و از این مصایب دردناک تر و افزون تر اینکه به مصایب جانسوز کربلا گرفتار شود، به طورى که قامتش خمیده شود و موى سرش سفید گردد.پیامبر (ص) گریان شد و صورت پر اشکش را بر صورت زینب (س) نهاد و گریه سختى کرد، زهرا (س) از علت آن پرسید. پیامبر (ص) بخشى از بلاها و مصایبى را که بر زینب (س) وارد مى شود، براى زهرا(س) بیان کرد.حضرت زهرا (س ) پرسید: اى پدر! پاداش کسى که بر مصایب دخترم زینب (س) گریه کند چیست؟ پیامبر اکرم (ص ) فرمود: پاداش او همچون پاداش کسى است که براى مصایب حسن و حسین (ع ) گریه مى کند.
درمان چشم درد شیخ عباس قمی در کتاب «نامداران مکاشفه و کرامت» تألیف حجت‌الاسلام حمید احمدی جلفایی آمده است:«علی محدث‌زاده فرزند بزرگ شیخ عباس قمی می‌گوید: فراموش نمی‌کنم، زمانی که در نجف اشرف بودیم، یک روز صبح در حدود سال 1357 قمری یعنی دو سال قبل از وفاتشان از خواب برخاستند و اظهار داشتند: امروز چشمم به شدت درد می‌کند، به طوری که قادر به مطالعه و نوشتن نیستم و بسیار ناراحت به نظر می‌رسید.من در آن ایام، مشغول تحصیل بودم، رفتم به درس، ظهر که به خانه برگشتم، دیدم ایشان مشغول نوشتن هستند. عرض کردم: درد چشم‌تان بهتر شد؟ فرمود: درد من به کلی مرتفع شد. پرسیدم: چه طوری معالجه فرمودید؟ گفتند: وضو ساختم و مقابل قبله نشستم و کتاب « اصول کافی» را به چشم کشیدم، درد چشمم برطرف شد.ایشان تا پایان عمر، دیگر به درد چشم مبتلا نشد و آن کتاب «اصول کافی» که شیخ به را چشمانش کشیدند، کتابی خطی بود که به خط فقیه مشهور «ملا عبدالله تونی» صاحب کتاب «وافیه» نسخه‌برداری شده بود.»
بزرگترین زندان خبرنگاران جهان"کمیته حمایت از خبرنگاران" (CPJ) در مورد افزایش شمار خبرنگاران زندانی در برخی کشورها ابراز نگرانی کرد.در گزارشی که این سازمان منتشر کرده از ترکیه به عنوان بزرگترین زندان خبرنگاران جهان نام برده شده است. CPJ همچنین از بازداشت شماری از خبرنگاران فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. بر این اساس ترکیه با 49 زندانی خبرنگار بیشترین آمار زندانیان در بین اصحاب رسانه را در سال جاری از آن خود کرده است. این در حالی است که تعداد زندانیان خبرنگار جهان در این سال به 232 نفر افزایش یافته است. طبق گزارش کمیته حمایت از خبرنگاران کشورهایی مانند ترکیه و چین از قوانین حکومتی برای تحت فشار قرار دادن خبرنگاران و به زندان انداختن آنها بهره می گیرند.
عجیب ترین رکوردهای گینسی

بیشترین تعداد مار در دهان، رکورد بسیار عجیبی است که توسط "جک بیبی" در سال 2009 انجام شد. او توانست به مدت 10 ثانیه 11 مار مرگبار را در دهانش جای دهد و در این مدت هیچکدام او را نیش نزدند. این رکورد در کنار اینکه بسیار خطرناک است میزان زیادی نیز ریسک ابتلا به بیماری های مختلف در آن وجود دارد. در موردی دیگر"مایکل لوتیتو" یکی از افسانه های خوردن آهن، تنها کسی است که موفق به ثبت رکورد خوردن بزرگترین هواپیمای خورده شده شد.او در سال 1990 شروع به خوردن یک هواپیمای سسنا کرد و در نهایت پس از دو سال تلاش هیچ قطعه ای از هواپیما باقی نمانده بود . رکورد بیشترین مسافت پرت شدن در تصادف متعلق به"متیو مک نایت" در سال 2001 است. او با یک خودروی در حرکت تصادف کرد و 35 متر دورتر از محل حادثه به زمین رسید. او در این حادثه آسیب زیادی ندید و یکی از شانه ها و لگن او شکست . رکورد تحمل بیشترین وزن روی سر سهم "جان ایوانس" است او تا به حال چندین بار این رکورد را جابه جا کرده است اما هیچکس به رکورد او نزدیک هم نشده است. آخرین رکوردی که جان به ثبت رساند نه داشتن یک مینی ماینر 160 کیلویی روی سرش بود که توانست نزدیک به 33 ثانیه این کار را انجام دهد. سریعترین افزایش وزن در دست یک خانم به نام "دونا سیمپسون" قرار دارد. او در سال 2010 نزدیک به 273 کیلو گرم وزن داشت و تصمیم گرف در طول 2 سال تنها غذاهای چرب با کالری بالا بخورد و در این مدت توانست نزدیک به 400 کیلوگرم شود. رکورد سریع ترین کاهش وزن در دستان خانمی به نام "روزالی بردفورد" است که توانست در طول 3 سال نزدیک به 420 کیلوگرم وزن کم کند. او نیز در حین کم کردن وزن به علت سکته قلبی جان خودش را از دست داد.
مخوف ترین برنامه سازمان سیابراساس گزیده‌ای که از کتاب نویسنده معروف به نام "وال" با عنوان "درمان تا جهنم" اقتباس شده؛ نوشته شده است؛ پس از آنکه ایالات متحده از غرب ظهور کرد و روس‌ها از شرق آمدند، دولت آمریکا رو به دانشمندان ارشد دولت هیتلر آورد؛ در واقع دولت آمریکا با قصد دستیابی به دانش انتزاعی این دانشمندان را به نفع ارتش آمریکا دراختیار گرفت. هدف دیگر از نزدیک شدن به این دانشمندان ممانعت از دستیابی روس‌ها به اطلاعات دانشمندان آلمانی بود‌؛ بسیاری از این دانشمندان متخصصان شست‌وشوی مغزی و شکنجه‌های روحی و روانی بودند که تعدادی از آنها در دادگاه نورمبرگ مربوط به جرائم جنگی اعدام شدند. دولت آمریکا برنامه خود را با نام MK-ULTRA پیرو برنامه نازی‌ها در آلمان آغاز کرد؛ موش‌های آزمایشگاهی این برنامه شهروندان آمریکایی و کانادایی بودند که بدون اعلام رضایت، تحت آزمایش‌های تجربی قرار می‌گرفتند. این برنامه از ابتدای سال 1950 شروع شد و تا اواخر سال 1960 ادامه یافت؛ برخی از اهداف پروژه MK-ULTRA بهره‌برداری از روش‌هایی برای دستکاری و تحت کنترل قرار دادن وضعیت روانی افراد، تغییر کارکرد مغز که شامل تزریق محرمانه مواد مخدر و دیگر مواد شیمیایی، ایجاد محرومیت‌های حسی، انزوا و سوء استفاده‌های کلامی و جنسی بوده که در ماهیت پروژه‌های تحقیقاتی غیرقانونی و غیرانسانی سازمان جاسوسی آمریکا سیا قرار داشت و هم‌اکنون نیز موجود است. شست‌وشوی مغز افراد برای دریافت اطلاعات و شکنجه روانی توسط نیروهای ارتش آمریکا نمود خود را در زندان گوآنتانامو و دیگر داستان‌هایی که از جنگ عراق و افغانستان روایت شده نشان داده است؛ در واقع ریشه شکنجه‌ها به دانشمندان نازی آلمان بر می‌گردد که در سال 1950 به استخدام دولت آمریکا درآمدند. مواد مخدر در بازگرداندن بیماران و کسانی که تحت آزمایش سیا قرار می‌گرفتند، نقش بسیار زیادی داشت؛ همچنین مواد شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی برای کنترل ذهن مورد بررسی قرار می‌گرفت‌؛ از ماه آوریل سال 1953 آزمایش LSD نیز بدون رضایت کسانی که مورد آزمایش قرار می‌گرفتند؛ میزبان کارگران و پرسنل نظامی سیا، مأموران دولتی، پزشکان، بیماران روانی و روسپی‌ها شد؛ در این آزمایش نمک اسید باربیتوک به یک دست تزریق می‌شد و آمفتامین به دست دیگر. باربیتورات‌ها برای اولین بار تزریق شدند و به محض آنکه فرد به ظاهر تسکین یافت یا تقریباً به خواب رفت، شروع به گفتن جملات و سخنانی می‌کرد و زمان برای پرسیدن برخی سؤال‌ها فراهم می‌شد؛ دیگر داروهای مصرفی هروئین، مورفین، ام دی ام ای، ماریجوآنا، الکل و تعدادی دیگر از انواع داروهای مخرب از دیگر مواد مورد استفاده بودند؛ برخی از افراد تحت این آزمایش‌ها دچار آسیب‌های دائمی شدند. سازمان جاسوسی آمریکا CIA مدرن‌ترین تکنولوژی‌ها را برای کنترل ذهن افراد به وجود آورده که به صورت طبقه‌بندی شده در این سازمان وجود دارد. دانشمندان دولتی سامانه‌های قدرتمند کنترل اعصاب که در این سال‌ها طراحی و تکمیل شده‌اند، نام‌های دیگری همچون "سلاح‌های رادیو فرکانسی"، "سلاح‌های غیر کشنده"، "سلاح‌های تابشی الکترومغناطیس" یا "سلاح‌های روان‌گردان" به خود گرفته‌اند.
خلاقیت های ویژه در این گاو صندوق هاگاو صندوق ها را می توان به عنوان یکی از امن ترین مکان ها برای قرار دادن وسایل قیمتی نام برد. البته حتی امن ترین گاو صندوق ها نیز گاهی از شر دزدان رهایی ندارند. همیشه ایمنی نمی تواند از وسایل قیمتی شما محافظت کند ولی در برخی از مواقع کمی هوش و خلاقیت می تواند کمک به سزایی در حفظ وسایل گران قیمت داشته باشد. افراد خلاقی در سالیان اخیر اقدام به ساخت انواع گاو صندوق های غیرعادی نموده اند. این گاو صندوق ها باعث جلب نظر سارقان نمی شودند. در یک مورد گاو صندوق به شکل ساعت است. ساعت شاید به نظر بسیار ساده و همچنین بدون هیچ حالت خاصی باشد اما به عنوان یکی از گاوصندوق های ایمن در چندسال اخیر شناخته شده است. بسیاری از سارقین به دنبال ساعت نمی گردند و کسی فکرش را هم نمی کند که در پشت ساعت یک گاو صندوق باشد. گاو صندوق پریز برق نیز ، کاربرد عملیاتی ندارد و تنها می توان از آن به عنوان یک گاو صندوق کوچک برای نگه داری از وسایل قیمتی استفاده کرد. اندازه کوچک آن و همچنین قرار داشتن این پریز در سطح پایین از جمله دلایل ایمنی آن است. می توان قوطی چیپس را نیز تبدیل به گاو صندوق نمود! این جعبه های چیپس شاید به نظر بسیار ساده باشند اما توسط کارخانه درست شده اند و لایه های مقاوم تری در بدنه آن ها به کار رفته است. این قوطی ها بهترین مکان برای مخفی کردن وسایل قیمتی هستند چرا که چند عدد چیپس هم در داخل آن وجود دارد تا کاملا واقعی جلوه دهد. از دیگر انواع گاوصندوق های عجیب می توان به ؛ گاوصندوق داخل شانه سر ، گاوصندوق شمعی، گاو صندوق های نوشابه ای ، نگهداری اشیا در قوطی کنسرو و گاو صندوق در تیشرت های امنیتی اشاره کرد.در یک مورد گاوصندوقی شبیه کاهو برای قرار دادن در ظرف سبزی ها یا گوشه آشپزخانه ساخته شده است.
حکایت حرم سرای یک شاهدر کتاب «حرمسرای خاقان فتحعلی شاه قاجار» نوشته لطف الله ترقی آمده است: فتحعلی شاه قاجار دومین شاه از دودمان قاجار بود که به مدت 36 سال و 8 ماه فرمانروایی کرد.نام اصلی وی بابا خان بود ولی به هنگام تاجگذاری نام فتحعلی را که نام نیای خود فتحعلی خان قاجار بود برای خود برگزید. فتحعلی شاه در سالهای اول حکومت خود، به سرکوبی مخالفان مشغول شد. جنگ‌های ایران و روسیه در دوره قاجار که به جدا شدن سرزمینهای قفقاز از ایران انجامید در زمان این پادشاه رخ داد. روند پاره پاره شدن خاک ایران با پادشاهی او آغاز شد. تعداد زنان وی را متفاوت ذکر کرده‌اند. سرهنگ دروویل فرانسوی 700 و سرهنگ استوارت که یک سال بعد از مرگ او به ایران آمده 100 و بی نینگ 800 و مادام دیولافوا 700 و مارخام 300 و سپهر بیش از هزار یاد کرده‌اند. بعضی منابع تعداد همسران وی را 189 همسر به همراه 144 فرزند پسر ذکر کرده‌اند. از آنجا که تعداد فرزندان دختر برایش اهمیتی نداشته تعداد دخترانش در تاریخ ثبت نگردیده‌است. آغامحمدخان که خود ناتوان از زناشویی بود همواره برادرزادهٔ خود را ترغیب به ازدواج و آوردن فرزند می‌کرد و برای هر فرزند جدید به او پاداش می‌داد.
رکورددار جهانی آخرالزمان هارولد کمپینگ، یکی دیگر از کشیشان صاحب‌نام امریکاست که او هم مانند رابرتسن طرفداران زیادی در بین معتقدان مذهبی مسیحی این کشور دارد. آقای کمپینگ اما رکوردی دارد که در نوع خود بی‌نظیر است: او تا همین امروز سه مرتبه پایان دنیا را پیش‌بینی کرده است:‌ اولین بار در سال 1994/1373 که قرار بود در تاریخ 6 سپتامبر آن سال دنیا به پایان برسد. اما نه عمر دنیا تمام شد و نه روی هارولد کمپینگ. البته 18 سال طول کشید تا یک بار دیگر او جرات کند و چنین ادعایی را مطرح کند. این بار قرار شد که درروز 21 می 2011/ 1 خرداد 1390 دنیا تمام شود و 200 میلیون مسیحی به آسمان رفته و با خداوند دیدار کنند و بعد از این صعود بزرگ، زمین به گوی عظیمی از آتش تبدیل شده و با نابود کردن باقی جمعیت زمین، خود نابود شود. آن تاریخ هم ‌گذشت و دنیا نابود نشد، اما هارولد با گذشت چند روز دوباره وارد صحنه شد و با اعتماد به نفس مخصوص به خود اعلام کرد که پایان دنیا قطعی است، فقط در تاریخ اشتباه شده و به جای 21 می، در روز 21 اکتبر 2011 / 1 آبان 1390 دنیا تمام می‌شود. صدالبته که آن تاریخ هم گذشت !
بزرگ ترین قاتلان کره زمیناز انسان که بگذریم بقیه حیوانات همگی بی زبان و معصوم هستند و ما از دریچه نگاه خودمان همیشه گرگ را درنده ترین حیوان روی زمین می دانیم. مورچه ها شکارچیان قهار و ماهری هستند و قادرند تمام کره زمین را ذره ذره نابود کنند و برای تغذیه خود استفاده کنند. بررسی ها نشان می دهند مورچه ها محیط گسترده ای از جانوران را شکار می کنند اگر تمام دنیا ساکن و متحرک باشد تمام مورچه ها یک باره و یکجا میتوانند با حمله به آن را شکار کنند و به قتل برسانند مورچه ها شکارچیان موثری هستند و یکی از سازمان یافته ترین جوامع را در میان جانوران دارند. بسیاری از مورچه ها حتی جانوران با جثه ی بزرگتر از خود را می خورند و حتی اگر انسان هم در مکانی ثابت بدون حرکت باشد از طریق حس بویایی خود انسان ها را شناسایی می کنند و شروع به گزیدن و خوردن انسان ها می کنند.مورچه ها باعث افزایش اثرات متعدد ژنتیکی رفتاری و زیست محیطی می شوند و تاثیرشان بر سطح مغذی خاک و گروه های جانوری بسیار زیاد است
عجیب ترین واحد های پولی جهانبدون شک پول های جزایر سلیمان عجیب ترین پول دنیا و همچنین سنگین ترین و بزرگترین آن ها نیز هست. این پول به صورت سنگ های بسیار بزرگی است که در میان آن سوراخی وجود دارد. ارزش این پول ها به اندازه های آن است اما به تعبیری دیگر می توان تعداد افرادی که جانشان را به خاطر آن از دست داده اند را نیز به عنوان ارزش پول نام برد. این سنگ ها از دریا استخراج می شوند و در طی درست شدن و همچنین رسیدن آن به جزیره تعدادی آدم کشته می شوند. مردم جزیره پالائو پول هایی به ظاهر معمولی دارند. این پول ها که اکثرا به شکل سکه هستند دارای نقشی از حضرت مریم و همچنین نوشته هایی از انجیل اند. البته مهمترین نکته در مورد این پول ها بخش شیشه ای کوچکی است که روی آن قرار دارد. بر روی تمام سکه های این جزیره این شیشه وجود دارد و داخل آن مقداری از آب مقدس قرار دارد. در گذشته سنجاب یکی از وسیله ها تبادل کالا در روسیه بوده است. این مورد تنها در مورد پوست سنجاب نیست و تمام اعضای بدن آن به عنوان پول استفاده میشده است. مهمترین قسمت بدن سنجاب ها در آن زمان پنجه های آن بوده است که بیشترین ارزش را داشته اند. در آن زمان مردم روسیه فکر می کردند که این واحد پول از آن ها در مقابل طاعون محافظت می کند. واحد پول های فضایی هم جالب است. این واحد پول هیچگاه بر روی زمین مورد استفاده قرار نگرفته است و تنها دانشمندان آن ها را برای زمانی که می خواهند با موجودات فضایی معامله کنند ساخته اند. این پول ها دارای ترکیبات خاصی از آلیاژها هستند که ارزش های متفاوتی را به آن ها می دهد. بد نیست بدانید دلار دیزنی لند نیز وجود دارد! سرزمین دیزنی در امریکا واحد پول جداگانه خود را دارد که باید آن را در ابتدای ورودی تهیه کنید. این پول ها بی شباهت با دلارهای آمریکا نیستند و تنها از شخصیت های کارتونی در آن استفاده شده است. این در حالی است که دارای ارزش واقعی در تمامی شهرک دیزنی و همچنین مغازه های آن در سطح کشور است. این واحد پول اولین بار در سال 1987 آغاز به کار کرد. در ویتنام هم تمبر سبز رایج است.این واحد پول در ویتنام رواج دارد و به نوعی نیست که بتوان با آن هر چه که دوست داشته باشید بخرید. این تمبرها تنها برای مصارف خاصی به مردم داده میشود و حتما باید همان چیزی که تعیین شده است با آن خریداری شود. شاید به نظر به مانند کوپن ها بماند اما سختگیری در مورد آن ها بسیار زیاد است و غالبا بی کیفیت ترین اجناس به آن ها تعلق می گیرد.

*پیوند قلب گاو به انسان یک زن بریتانیایی یکی از نخستین افرادی است که از یک جراحی پیشگامانه برخوردار شده و بافتی از قلب یک گاو برای بازسازی کبد وی مورد استفاده قرار گرفت. این جراحی که از آن با عنوان پیوند عضو از حیوان به انسان یاد می شود، اندام حیوان اهدا کننده به طور کامل برداشته می شود.
*روزه‌داری یک سرباز برای محو فسادیک سرباز پلیس ولایت «بلخ» افغانستان با نیت از بین رفتن فساد اداری در این کشور از 10 ماه پیش تاکنون روزه گرفته است.به گزارش فارس، این سرباز درخصوص انگیزه خود برای این تصمیم گفت: از اینکه افغانستان به عنوان فاسدترین کشور جهان معرفی شده است، رنج می‌برد.وی تأکید کرد: اگر مسئولان دولت به تعهدات خود برای از بین بردن فساد عمل کنند، تمام مشکلات افغانستان حل خواهد شد.این پلیس انتظامی افغان که در شهر «مزار شریف» خدمت می‌کند، «نظام الدین» نام دارد و از 10 ماه پیش تا کنون روزه گرفته است تا بتواند مسئولان دولتی را متوجه فساد اداری کرده تا به شکل جدی برای از بین بردن این معضل مبارزه صورت گیرد.این نظامی افغان گفته است: تا زمانی که فساد اداری از بین نرود و امنیت سراسری در افغانستان تأمین نشود به روزه گرفتن ادامه خواهد داد.

*قهرمان جهانی که همچنان فلافل می فروشد!


صادق پاکدامن پس از 20 سال حضوردر ورزش شهرستان و استان فکر می کرد با این مدال طلای جهانی مورد حمایت قرار بگیرد اما طبق روال معمول در استان بوشهر، تنها همان روز نخست که از مسابقات جهانی وارد فرودگاه بوشهر شد تعدادی از مسئولان با انداختن دسته های گل به گردن وی وگرفتن چندین عکس درحالت های! مختلف درکنارقهرمان طلایی استان و ارسال به مطبوعات وسایت های خبری حمایت خود را اینگونه نشان داده و بعدها پاکدامن ماند و یک بدن مصدوم.
شاید خیلی ها فکر می کردند این ورزشکاربا کسب طلای جهانی به طورحتم آینده ای روشن درانتظار خواهد داشت اما پاکدامن که در سال گذشته دکه ای فلافل فروشی داشت حال همان دکه را هم ندارد و تبدیل به یک چرخ یا گاری برای حمل وسایل ولوازم شغلش! شده است.

*جایزه جهانی برای رکوردشکنی جراح ایرانی دکتر جباروند، رئیس بیمارستان فارابی، با بیشترین عمل جراحی قوز قرنیه با استفاده از حلقه‌های داخل قرنیه در جهان، موفق به دریافت جایزه معتبر Innovation Award از اتریش شد. حلقه داخل قرنیه سبب کاهش میزان آستیگماتیسم، نزدیک بینی و اعوجاج‌ های نوری می‌ شود.
* فوتبالیست ایرانی که پیراهن مارادونا را از تنش درآورد و فرار کرد!پیراهن دیگو مارادونا یکی از باارزش ترین یادگاری‌های گلزن سابق تیم ملی است.به گزارش نامه، یکی از مهاجمان گلزن پیشین فوتبال ایران کریم باوی است که بیشتر دوران بازیگری خود را در دو باشگاه فوتبال شاهین و پرسپولیس سپری کرده است.وی مدت زیادی در تیم ملی نبوده و تنها 23 بازی برای تیم ملی انجام داده اما در این مدت 10 گل به ثمر رسانده که آمار خوبی است و یکی از بهترین سرزنهای تاریخ فوتبال ایران به شمار می رود.باوی که دو ترکش در بدنش دارد خاطره ای جالب از رویارویی با مارادونا نقل کرده است. وی گفت: در یک بازی دوستانه در عربستان دو تیم ستاره های فوتبال خاورمیانه و آمریکای جنوبی برگزار شد و از من نیز دعوت کردند. مربی ما تله سانتانا، مربی وقت عربستان بود. نیمه دوم به زمین رفتم و دو تا بار با ضربه سر تیر دروازه حریف را به لرزه درآوردم.وی ادامه داد: دقایق پایانی که نزدیک شد از داور خواستم چند ثانیه مانده به پایان بازی به من خبر دهد. فکر می کرد تاکتیکی برای گلزنی دارم. وقتی با اشاره به من فهماند که به زودی سوت را می زند به جای اینکه بروم سمت دروازه حریف، به سمت مارادونا دویدم و هر جا می رفت مانند سایه دنبالش بودم. همه تعجب کرده بودند. داور که سوت را زد، دست انداختم پیراهن مارادونا را از تنش در آوردم و به سمت رختکن فرار کردم. بنده خدا کاملا متعجب شده بود. هنوز هم این پیراهن از مهمترین داشته های ورزشی ام است.
*مختار در هیچ جای تاریخ بیل نمی زد به گزارش گروه فرهنگی مشرق - مهدی ارگانی عضو شورای طرح و برنامه ریزی سیما نسبت به تحریفی بودن برخی سریال های مطرح تلویزیون واکنش های تندی نشان داد و در مورد مجموعه تاریخی مختار نامه گفت:آقای میر باقری دوست ماست اما باید تعداد اسب، نور لباس و بازیگران را کنار بگذارد و بعد میزان غلط های تاریخ اش را ببیند تا بفهمد چقدر با استاندارد فاصله دارد.
-من چهار سال در مورد تاریخ جاهلیت مطالعه کردم اما هرگز در جایی از آن ندیدم که مختار بیل زده باشد. اصلا چنین کاری در شان اون نبود. چون نوعی دنیا دوستی به حساب می امد.
*اعتراض‌مجری‌زن‌به‌استفاده‌ابزاری‌ازچادرمنصوره صامتی مجری صدا و سیما با انتشار تصاویری از مجریان صدا و سیما با حجاب چادر و بدون چادر به استفاده ابزاری از چادر اعتراض کرد.

***درخواست شیخ تونسی برای عقیم کردن زنان یهودشیخ «أحمد السهیلی» یک امام جماعت تونسی است که اخیرا طی اظهاراتی جنجالی خواستار عقیم کردن زنان یهود برای قطع شدن نسل یهودیان شد.
السهیلی که امام جماعت شهر "رادس" در جنوب شهر تونس پایتخت کشور تونس است، در یک برنامه زنده تلوزیونی سخن می گفت. وی در ادامه افزود: باید برای مقابله با یهودیان، زنانشان را عقیم کنیم تا نسل آنها خشکانده شود.
او همچنین با بالا بردن دست های خود، دعا کرده بود: پروردگارا، جرثومه ای به نام یهود را از بین ببر و حتی یک یهودی را در زمین باقی نگذار. پروردگارا، آنها را پاره پاره و تکه تکه کن و نسل آنان را نابود بفرما.

****مخالفت دو تن از مراجع با تشکل جدید در حوزه

صبح پنجشنبه تشکل جدیدی، در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء حوزه علمیه قم، اعلام موجودیت کرد که احتمال نزدیکی آن ها به جریان موجود در دولت محمود احمدی نژاد بسیار زیاد بوده و گفته می شود یکی از اهداف بسیار شاخص این تشکل، فعالیت انتخاباتی به سود کاندیدای جریان موجود در دولت، در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 خواهد بود.
عنوان این تشکل جدید حوزوی "تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه" است که طبق اعلام حجت الاسلام علی احتشام از اعضای شورای مرکزی این تشکل نوظهور حوزوی، فردا صبح اولین جلسه خود را با عنوان "حوزه پشتیبان نظام" و با سخنرانی آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله هاشمی شاهرودی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری برگزار می کنند.
ظهور چنین تشکل نوظهوری در حوزه علمیه قم، واکنش برخی از مراجع تقلید بلند پایه قم را در پی داشت چنان که آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به برگزاری "اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه قم" و نیز "نشست دوره ای اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه قم" که در 10سال گذشته و با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، مراجع تقلید شیعه در قم، شورای عالی حوزه های علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صورت گرفته است، اظهار داشت: "تشکل اساتید موجود با هماهنگی جامعه مدرسین و هیئت اساتید با تنطیم نهایی اساسنامه به صورت متحد و منسجم در راستای تقویت نظام و رهبری تدوین شده است و لزومی ندارد، عده ای بخواهند مجددا تشکلی جدیدی را در بدنه حوزه تشکیل دهند."
آیت الله صافی گلپایگانی یکی دیگر از مراجع بلند پایه حوزه علمیه قم نیز که در موضع گیری های خود و در انتقاد از دولت فعلی، صراحت خاصی دارد نیز در جمع، برخی از اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه قم گفته است که نظر بنده در خصوص تشکیل این جریان نوظهور در حوزه همان نظر آیت الله مکارم شیرازی است.
یک منبع آگاه در خصوص نگاه برخی از اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه به این تشکل جدید حوزوی، گفت: به نظر می رسد آیت الله هاشمی شاهرودی و آیت الله یزدی که به عنوان سخنرانان اولین همایش رسمی این تشکل حوزوی در نظر گرفته شده اند،‌ اطلاعات چندانی راجع به اهداف این جریان همسوی با دولت ندارند.
این منبع آگاه افزود: اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه قم با توجه به مکان برگزاری این همایش که در سالن اصلی حوزه علمیه قم یعنی سالن اجتماعات دارالشفاء حوزه علمیه قم برگزار می شود، احتمال می دهند که برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه های علمیه که نگاه متفاوتی از نگاه مراجع تقلید در موضوعات مختلف کشور دارند، در تشکیل این تشکل نوظهور حوزوی دخیل بوده اند.

***عروس بن لادن لژیونر سلطنتی انگلیس می شود!عروس رهبر سابق القاعده، اسامه بن لادن،به اعضای لژیون سلطنتی انگلستان می پیوندد. زینا با نام سابق جین فلیکس براون، که 56 سال عمر دارد، با عمر پسر بن لادن در سال 2007 یک ماه بعد از ملاقات با او در اهرام مصر، با وی ازدواج کرد.
او هم اکنون به فعالیت های خیریه ای مشغول است و این فعالیت ها را بخش مهمی از زندگی خود می داند. پیش از این منتقدان با اعطای هرگونه امتیازی به زینا در انگلستان مخالف بودند. او می گوید که تعدادی از اعضای خانواده اش در خدمت ارتش انگلستان هستند و با آنها در تماس است.
"همسر من می گوید که کسانی که به کشورش حمله کرده اند قابل احترام هستند و من نیز به این سخن اعتقاد دارم. این باور قلبی من است و این مسئله خاصی نیست که من با چه کسی ازدواج کرده ام."

***به جای برنج، کیوی و پرتقال بخورید!این روزها در هر کوچه و خیابان، وانت هایی را می بینیم که بار پرتقال و نارنگی دارند و با قیمت هایی ارزان به مشتری عرضه می کنند. همین وضعیت در مغازه های میوه فروشی هم دیده می شود و این دو محصول مرکبات به وفور و با قیمت هایی خوب عرضه می شود.
صدا و سیما هم در گزارشهایی که هر از گاهی در این شبها پخش می کند و در گفت و گوهایی که از باغداران می گیرد بر این نکته انگشت می گذارد که تولید مرکبات در کشور بسیار خوب و رو به رشد است که در این زمینه هم باید شاکر بود.
اما در این میان نکته ای وجود دارد که جای تامل برای برنامه ریزان دارد و نباید مسائلی از این دست را به راحتی تحلیل کرد.
نکته ماجرا را افرادی به خوبی حس می کنند و می فهمند که چند سال قبل به شهرهای شمالی کشور سفر کرده باشند و امسال نیز به همان نقاط رفته باشند. نکته تاسف برانگیزی که مسافران با آن مواجه می شوند، تبدیل شالیزارهای برنج به ویلا و باغ مرکبات است.
با توجه به شیوه سنتی تولید محصول برنج و بالا بودن هزینه تولید، تولید برنج برای کشاورزان به صرفه نیست و بسیار تاسف برانگیز است که برخی از همین کشاورزان هم از برنج هندی در سفره خود استفاده می کنند!
از اینجاست که بسیاری از زمین داران و کشاورزان طی سالهای اخیر شالیزارهای خود را با گل و خاک پر کرده اند و تبدیل به باغات کیوی و پرتقال و نارنگی و نارنج کرده اند و پس از آن نیز به صورت باغ ویلا به مشتریان فروخته اند.
****بازداشت 41 نفر به علت برگزاری کریسمسپایگاه خبری العهد گزارش داد که عناصر هیئت موسوم به امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی وابسته به جریان‌های افراط گرای وهابی در این کشور دیروز با حمله به منزل یک شهروند سعودی وی را به همراه 41 نفر دیگر به علت برگزاری جشن در مراسم عید میلاد مسیح (ع) بازداشت کردند.
در همین راستا مرکز بین‌المللی حمایت از حقوق و آزادی‌ها نگرانی خود را از وخامت اوضاع حقوق بشر در عربستان ابراز داشت و گفت که این وضعیت برخلاف ادعای سیاسی مسئولان سعودی در حمایت و دفاع از حقوق بشر است.

این مرکز نگرانی خود را از تلاش‌های مسئولان اجرایی عربستان برای درگیر کردن دستگاه قضایی در پیگرد فعالان حقوق بشر ابراز داشت و این کار را از یک سو ناقض استقلال دستگاه قضایی و از سوی دیگر ناقض ضمانت‌ها برای حمایت قضایی از مقوله حقوق بشر دانست.
مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادیها نگرانی خود را از تهدیدات زیاد علیه فعالان حقوق بشر در عربستان و مجازات آنها با احکام سنگین براساس محاکمه‌های غیرعادلانه ابراز داشت.

***احتمال وداع تلخ قوی ترین مرد ایران با ورزشیکی از قویترین مردان ایران بر اثر سانحه رانندگی شاید وداع تلخی با دنیای ورزش داشته باشد.
حامد امیری چند روز پیش در محور خرم‎آباد- بروجرد تصادف کرد و به شدت از ناحیه نخاع آسیب دیده است.
امیری که در بیمارستان بستری است گفت: چون مکانی برای تمرین نداشتم مجبور بودم هر روز به بروجرد بروم و برای مسابقات قوی‎ترین مردان ایران خودم را آماده کنم.
قوی‎ترین مرد لرستان در ادامه خاطرنشان کرد: به شدت از نواحی کمر و نخاع آسیب دیده‎ام و تا حالا چند بار جراحی کرده و معلوم نیست کی می‎توانم دوباره ورزش کنم.
پزشکان عنوان کرده‎اند اگر عمل‎های جراحی امیری خوب هم باشد اما برای بهبودی وی، وقت زیادی لازم است.

***واکنش رسایی به عزل وزیر بهداشتنماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از عزل وزیر بهداشت استقبال نمی‌کند.
حجت‌الاسلام حمید رسایی با اشاره به اعلام خبر برکناری خانم وحید دستجردی از وزارت بهداشت اظهار داشت: عزل و نصب وزرا از اختیارات ریاست جمهوری است همانطور که عزل و نصب معاونین در مجلس و عزل و نصب قضات و روسای دادگستری‌ها از اختیارات رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه است.
وی افزود: همانگونه که انتصاب خانم دستجردی به عنوان وزیر بهداشت با حواشی و خبرسازی بسیار همراه بود، برکناری و رفتنش از وزارت بهداشت هم با خبرسازی همراه بوده؛ بدیهی است که هر کس در این فاصله سکان این وزارتخانه را به عهده بگیرد نمی‌تواند برنامه خاص و چشمگیری را انجام دهد.
این نماینده مجلس در پاسخ به این سئول که با عزل خانم دستجردی مخالف هستید گفت: شاید اگر تحمل بیشتری از طرف رئیس جمهور یا همراهی بیشتری از طرف خانم دستجردی صورت می‌گرفت برای کشور بهتر بود.
رسایی تصریح کرد: با نوع ادبیات و گاردی که خانم وزیر در برابر مطالبات رئیس جمهور گرفته بود، بدیهی بود که احمدی نژاد او را برکنار می‌کند؛ به نظرم هر دو نفر در درجه اول به منافع کشور فکر نکردند؛ هم خانم دستجردی که از درون دولت بر ضد دولت موضع می‌گرفت و حاضر به هماهنگی در نصب مدیران عالی‌اش نبود و هم آقای رئیس‌جمهور که باید صبوری بیشتری می‌کرد چون چند ماه بیشتر به پایان کار این دولت نمانده است.

***شجریان در مقابل همسر طالبانیاخیراً "هیرو ابراهیم احمد" ؛ همسر "جلال طالبانی" و دختر "ابراهیم احمد" (از نویسندگان مبارز کُرد) به عنوان کاندیدای مورد حمایت مسعود بارزانی و برخی گروه‌های کرد برای جانشینی جلال طالبانی مطرح شده است.هیرو ابراهیم چندی پیش از محمدرضا شجریان دعوت کرد تا در اقلیم کردستان عراق به اجرای برنامه بپردازد.

*** کندشدن درباره غنی سازی در ایرانیک روزنامه آمریکایی مدعی شد ایران با کند کردن روند غنی‌سازی اورانیوم قصد دارد بن‌بست هسته‌ای با غرب را به پایان برساند.
روزنامه نیویورک‌تایمز در یادداشتی به قلم «دیوید سنگر» و «جیمز رایزن» مدعی شد بنا بر آنچه که مقامات غربی اعلام کردند، مقامات ایرانی با کندکردن روند برنامه‌های غنی‌سازی اورانیوم، قصد دارند از مقابله مستقیم با کشور‌های غربی بر سر مسئله هسته‌ای خودداری کنند.
بنا بر این گزارش، این اقدام ایران همچنین نشان از آن دارد که مقامات ایرانی تمایل بیشتری برای پایان مسئله هسته‌ای و بن‌بست با کشور‌های غربی دارند.

 ***کلوچه خورد و مردیک مرد معلول هنگام خوردن کلوچه پنجره ای در یک تفریگاه عمومی شهر وان جان خود را از دست داد.
یک مرد 50 ساله معلول که با صندلی چرخدار حرکت می کرد در یک تفریحگاه شهر وان فرانسه که به مناسبت ایام سال نو بر پا شده است از یک دکه شیرینی فروشی یک لوچه پنجره ای خرید.
وی در حال حرکت با صندلی چرخدار شروع به خوردن کلوچه پنجره ای کرد که ناگهان تکه ای از شیرینی به داخل گلویش پرید و خفه شد. چند عابر در انتظار رسیدن نیروهای اورژانس تلاش کردند جان وی را نجات دهند که تلاششان بی فایده بود.

***فروش پلیور رهبر مخالفانیک پلیور که توسط آنگ سان سوکی رهبر مخالفان دولت حاکم بر برمه (بیرمانی) بافته شده بود به مبلغ 35 هزار دلار به فروش رفت.
در جریان یک حراج برای جمع آوری کمک های مالی طرح های بهبود آموزش، یک پلیور که به دست خانم آنگ سان سوکی رهبر مخلفان دولت برمه بافته شده بود به مبلغ 35 هزار دلار فروخته شد.
این پلیور پشمی یقه هفت به رنگ های سبز، آبی و قرمز توسط یک ایستگاه رادیویی خصوصی خریداری شد و درآمد حاصل از آن به حساب بنیادی برای بهبود آموزش واریز شد.

***کارگاه های مواد مخدر در تمام نقاط مرزیدبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن در تمامی نقاط مرزی کشور کارگاه های تولید مواد مخدر صنعتی دایر کرده است.
سردار ˈبهرام نوروزی اظهار کرد: دشمن این کارگاه ها را با هدف عرضه و توزیع بیش از پیش مواد افیونی و روانگردان ها در داخل کشور راه اندازی و فعال کرده است.
وی ادامه داد: قاچاق مواد مخدر سودهای هنگفتی برای قاچاقچیان دارد و تنها طناب دار است که در دل سوداگران مرگ، اعضا شبکه ها و گروه های تهیه و توزیع مواد مخدر ترس ایجاد می کند.

***جنس چینی با دوام 1000 سال!وقتی در این دوره و زمانه جنس چینی می خریم و هنوز چند سال و یا حتی چند ماه از خرید آن نگذشته باید راهی سطل آشغال شود به این فکر می کنیم که چینی ها همه وسایلشان همینطور است و اصلا باورمان نمی شود شاید در چین وسیله ای وجود داشته باشد که بتواند بعد از 1000 سال هنوز مورد استفاده قرار گیرد.
 پل های چوبی قوس داری در چین وجود دارد که نزدیک به 1000 سال پیش ساخته شده اند و هنوز سرپا هستند و مورد استفاده روستاییان در استان های فوجیان و ژجیانگ چین قرار می گیرد.
این پل ها با طول های مختلف از جمله 63 متر و 48 متر با عرض 5 متر ساخته شده اند. نکته جالب اینجاست که صنعتگران پل ها را با استفاده از چوب های بافته شده و بصورت قوس دار می ساختند که این نشان دهنده روش ساخت و ساز چین باستان است.

***اخراج بخاطر پوشش “تحریک آمیز”!اخراج یک دستیار دندان پزشک در ایالت آیووای آمریکا بخاطر آنچه که کارفرمایش نحوه پوشش تحریک آمیز او عنوان کرده، جنجال برانگیز شد.
این زن جوان که ملیسا نلسون نام دارد، از این که دادگاه تجدید نظر هم شکایت او مبنی بر این که مورد تبعیض قرار گرفته را رد کرده، ابراز نگرانی کرده و می گوید که زندگیش نابود شده است.
ملیسا می گوید از ده سال پیش بدون هیچ مشکلی برای کارفرمایش کار می کرده ولی او از یک سال پیش شروع به انتقاد از نحوه پوشش او کرده و آن را تحریک آمیز دانسته است.
*** مکانی بسیار خطرناک برای زنانکمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که شرق کنگو به ویژه برای زنان یکی از خطرناک‌ترین مناطق جهان است. این کمیساریا تاکنون گزارش‌های متعددی درخصوص تجاوز جنسی دریافت کرده است.
شورشیان کنگو، که به گروه‌ ام 23 شهرت یافته اند همواره در این کشور متهم به تجاوز به دختران و زنان جوان بوده اند.
با این همه این اتهام حتی از ارتش دولتی نیز به دور نیست و گروهی انگشت اتهام را به سوی آنان هم نشانه می گیرند.

***ترور یک روحانی بدست وهابیونمردان مسلح به یک روحانی مسلمان در اوستیای شمالی در جمهوری روسیه حمله کرده و او را کشتند.
تیراندازی ها و بمب گذاری ها برای پلیس و مقامات روزانه در ناآرامی های قفقاز شمالی روسیه اتفاق می افتد اما خشونت در اوستیای شمالی که منطقه ای عمدتا مسیحی است، تاکنون غیر معمول بوده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، افراد مسلح به معاون مفتی اوستیای شمالی ایبراگیم دودارف 34 ساله چندین بار به سرش شلیک کردند در حالی که او در اواخر روز چهارشنبه در حال رانندگی در نزدیکی مرکز استان ولادی قفقاز بود.
این قتل حداقل ششمین قتل رهبران مذهبی مسلمان در امسال بوده است که به احتمال زیاد تنش های بین مسلمانان رادیکال و میانه رو را به همراه خواهد داشت..

***دیدگاه جدید شبکه وهابی در مورد امام زمانشبکه های وهابی که تا روزهای گذشته منکر امام زمان (عج) بودند این روزها از حرف خود برگشتند و ایده ای تازه مطرح می کنند.
کارشناس شبکه وهابی نور که در برنامه "حقیقت های پنهان تاریخ" سخن می گفت، مدعی شد که اشکالی ندارد ما به امام زمانی که در آینده بدنیا می آید، ایمان بیاوریم.
وی گفت: « مگر چه اشکالی دارد که ما به ولادت مهدی که در آینده به دنیا خواهد آمد، و رهبری جامعه اسلامی را بعنوان آخرین خلیفه، بدست خواهد گرفت، به این فرد ایمان بیاوریم.»
گفتنی است که این تناقض گویی شبکه های وهابی در حالی است که در این هفته برخی از کارشناسان این شبکه ها منکر وجود امام زمان (عج) و یا مرگ این امام شده بودند.

  *** خاتمی خودش را لو داد!سایت رادیو فردا نوشت: «محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، می‌گوید درحالی که برگزارکنندگان و ناظران انتخابات آینده ریاست جمهوری، جانبدارانه برخورد می‌کنند چطور نباید نگران چگونگی برگزاری این انتخابات بود. به گزارش روز دوشنبه، (چهارم دی‌ماه) وبسایت بنیاد باران، محمد خاتمی، در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگ اصلاح‌طلبان نسبت به اظهارات ناظران و برگزارکنندگان انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 ابراز نگرانی کرد.»
به نظر می رسد منظور خاتمی از سخنان جانبدارانه، اظهارات برخی از مسئولان مبنی بر عدم امکان حضور فتنه گران در انتخابات به خاطر خیانت هایشان است. البته ابراز نگرانی خاتمی از این سخنان چیز چندان عجیبی نیست!
رادیو فردا افزود: «محمد خاتمی، با اشاره به انتشار برخی مواضع و سخنان در تریبون‌های رسمی و غیررسمی اینگونه اظهارات را توسط برخی از افراد که باید ناظر و برگزارکننده بیطرف انتخابات باشند نگران‌کننده توصیف کرد. رئیس جمهور پیشین ایران گفت: "در این موقعیت شاهدیم که جریانات و افرادی که دستشان در امر انتخابات باز است؛ مواضعی می‌گیرند که نگرانی‌ها را در جمع کثیری از دوستداران و مدافعان انقلاب دوچندان می‌کنند. امروز حتی ناظران انتخاباتی هم جانبدارانه برخورد می‌کنند. بنابراین آیا نباید جریان اصلاحات نگران وضعیت موجود و آینده انتخابات باشد؟ بدون شک این موضع‌گیری‌ها نمی‌تواند تضمین‌کننده برگزاری یک انتخابات خوب و در تراز جمهوری اسلامی ایران باشد."»

*** ناگفته هایی از ارتباط همسر امیرقطر با شیخ قرضاویتاکنون سوالات بیشماری درباره رابطه "شیخه موزه مسند"، همسر پرنفوذ امیر و "شیخ یوسف قرضاوی" وجود داشته و رابطه نزدیک این دو همواره از برای بسیاری از ناظران سوال برانگیز بوده است.
چراکه شیخ قرضاوی به لطف همین رابطه بود که از امتیازات بسیاری بر خوردار و موجب شد از گزند "حسنی مبارک" که او را از مصر تبعید کرده بود، در امان بماند، این درحالی است که قرضاوی جز قطر پناهگاهی برای خود نیافته بود.
قرضاوی پس از ورود به قطر به تابعیت این کشور دست یافت و تقریبا به عنوان فتوا دهنده خصوصی امیر قطر و همسرش شیخه موزه تبدیل شد. اما این روابط حسنه چندان دیری نپایید و پس از مدتی خبرهایی منتشر شد که اظهار می کرد، موزه به همسر مطلقه قرضاوی کمک کرده تا علیه شیخ در دادگاه الجزایر شکایت و قرضاوی را متهم کند که پس از طلاق به وی تعدی و تجاوز کرده است و این مهر تاییدی بر تیره شدن روابط موزه و قرضاوی باشد.
این منابع می افزایند: شیخ قرضاوی از مدت ها پیش کینه امیر قطر و همسرش را به دل گرفته بود و مترصد فرصتی بود تا انتقام لازم را از آنها بگیرد، به همین منظور و در ابتدای کار از "عبد الرحمن"، پسرش خواست که به مصر بازگردد و از تابعیت قطری خود صرف نظر کند و نقش یکی از رهبران انقلاب مصر را بازی کند. سپس شیخ حمد را تشویق کرد تا "اسامه"، یکی از پسرانش را به عنوان سفیر قطر در قاهره منصوب کند تا به این وسیله امکان سلب تابیعتش را راحت تر کند.
اما مهمترین اقدام قرضاوی مامور کردن دخترش به دست بردن در ویکپیدیا و قرار دادن اطلاعاتی مبنی بر اینکه شیخ یوسف قرضاوی مانع استقبال امیر قطر از "شیمون پرز"، رئیس رژیم صهیونیستی شده واز او خواسته بود، پس از دست دادن و خوش آمد گویی به پرز دستشش را بشوید. همچنین از دخترش خواست که در این سایت تاکید کند که آمریکا شیخ را از ورود به این کشور منع کرده است.
***فتنه مذهبی در راه است روزنامه صهیونیستی هاآرتص از اجرای طرح تفکیک هویتی دروزی ها از سایر اعراب فلسطین اشغالی، در مدارس دروزی ها خبر داده است.
وزارت آموزش رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد بحران هویتی در میان دروزی های فلسطین اشغالی و معرفی آن ها به عنوان طایفه ای جدا از اعراب، تدریس ادبیات عرب را از برنامه های درسی دانش آموزان دروزی حذف کرده است.
به نوشته پایگاه اطلاع رسانی حزب الوفد مصر، هاآرتص بر اساس مطالعه انجام شده در مرکز پژوهش های "وان لیر" رژیم صهیونیستی خبر داده است که نوشته های ادبا و شعرای عرب و فلسطینی های سرشناسی که دارای رویکرد ضد صهیونیستی یا انقلابی اند، از جمله محمود درویش، امیل حبیب و غسان کنفانی؛ و نیز مواد درسی مربوط به خیزش عربی قرن 19، از این پس در مدارس دروزی ها تدریس نخواهد شد.
از سوی دیگر در متون دینی که در مدارس درزوی ها تدریس می شود، ادعا شده که میان یهودیان و دروزی ها پیمان 3 هزار ساله وجود دارد.
به نوشته هاآرتص، مطالب و متونی که به ارتباط دروزی ها با اعراب و مسلمانان اشاره داشته باشد، از کتاب های آموزشی مدارس دروزی ها حذف شده است.

*** آغاز فعالیت انتخاباتی احمدی نژادسایت صدای آمریکا نوشت: «محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، روز پنج‌شنبه، هفتم دی ماه، نسبت به آنچه فعالیت‌های انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران خواند، هشدار داد و گفت که او نباید از موقعیت دولت برای انتخابات ریاست جمهوری استفاده کند.
آقای باهنر که در همایش سراسری "جبهه پیروان خط امام و رهبری" سخنرانی می‌کرد، محمود احمدی‌نژاد را یکی از "قطب‌های" انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران دانست که به گفته وی، فعالیت‌های خود را آغاز کرده است...

 سال آینده دومین دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به پایان می‌رسد و از این رو امکان نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم وجود ندارد. با این حال فعالان سیاسی و افرادی که در بدنه حاکمیت ایران هستند می گویند که محمود احمدی‌نژاد به دنبال پیاده کردن سیستم "پوتین- مدودف" است و قصد دارد تا از نامزدی اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر پیشین خود حمایت کند.
محمدرضا باهنر در سخنان روز پنجشنبه خود گفت: آقای رییس جمهور اگر چه می‌گوید که برای انتخابات کاری نمی‌کند اما ما دم خروس را می‌بینیم که بیرون زده است و این حرف‌ها را باور نمی‌کنیم و مشخص است که رییس جمهوری برنامه جدی برای انتخابات دارد.

*** از بن لادن هم رشوه گرفته اند!سایت رادیو کوچه نوشت: «روز چهارشنبه، ٢6دسامبر، گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد، اسامه بن‌لادن مجبور شد تا برای ساخت خانه‌اش در ابیت‌آباد، ‌به یک مامور اداره دارایی پاکستان، بدون اینکه این کارمند از هویت رهبر القاعده اطلاع داشته باشد، رشوه بدهد.»
به گزارش روزنامه تایمز هندوستان،‌ بن‌لادن مبلغ پنجاه‌ هزار روپیه پاکستانی به پاتواری (مامور محلی امور مالی و اداری) پرداخت تا بتواند مجوز ساختن یک عمارت سه‌طبقه با دیوار پنج‌متری و سیم‌خاردار را در ابیت‌آباد که نزدیک یک آکادمی نظامی است، بگیرد.
جزئیات این رشوه ‌ستانی، پس از ترجمه دفترچه خاطرات روزانه اسامه بن‌لادن که به همراه ١٣٧هزار سند دیگر، از خانه بن‌لادن به دست نیروهای امنیتی افتاده است، فاش شد.

***گازگرفتگی در مسجد مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از گازگرفتگی 19 نوجوان در یکی از مساجد خیابان فدائیان اسلام خبر داد.
حسن عباسی گفت: ساعت 3 و 9 دقیقه بامداد امروز یک مورد گازگرفتگی در خیابان فدائیان اسلام به اورژانس اعلام شد که بلافاصله 12 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی ها مشخص شد به علت نشت گاز منوکسیدکربن از دودکش بخاری 19 نوجوان در داخل مسجد دچار گازگرفتگی شده اند. افراد حاضر در مسجد به بیمارستان فیروزآبادی منتقل شده و خوشبختانه این حادثه مورد فوتی نداشت.

***ویدیوی سرکاری کانادایی تعدادی دانشجوی کانادایی با ارسال یک ویدیوی دروغین بر روی سایت یوتیوب میلیون‌ها کاربر را فریب دادند.
این ویدیو نشان می دهد که یک عقاب طفل خردسالی را با استفاده از پنجه‌هایش از روی زمین بلند کرده و چند ثانیه‌ای به دنبال خود می کشد، اما در نهایت آن را به زمین می اندازد، در حالی که فرد دیگری که ظاهرا پدر بچه است به دنبال کودک خود می دود.
این ویدیو تنها یک روز پس از آپلود شدن 5 میلیون بیننده پیدا کرد و بسیاری از سایت ها و شبکه های خبری آن را پخش کرده و به اظهارنظر در مورد آن پرداختند.

پس از مدتی یک مدرسه رسانه های دیجیتال در کانادا به نام Centre NAD اعتراف کرد که طراحی این ویدیوی قلابی توسط عده ای از دانشجویان این مدرسه صورت گرفته و کاربران را به مشاهده یک ویدیوی قلابی دیگر از فرار نامتعارف یک پنگوئن دعوت کرد.

***دردسر فیس‌بوک برای خواهرمدیر خانواده مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک هم از دست مشکلات مربوط به تنظیمات حریم شخصی این سایت در امان نیستند.
خواهر مارک زاکربرگ روز چهارشنبه عکسی را بر روی نمایه شخصی خود در فیس بوک ارسال کرد و تصور می کرد این عکس تنها توسط اعضای خانواده قابل دیدن خواهد بود.
اما وی در اشتباه بود، زیرا تنظیمات حریم شخصی این عکس طوری تنظیم شده بود که عکس یاد شده توسط غریبه ها هم قابل رویت باشد. یک مدیر بازاریابی که این عکس را دیده بود بلافاصله آن را بر روی حساب کاربری خود در سایت توییتر ارسال کرد و 40 هزار نفر از افرادی که در توییتر وی را تعقیب می کردند این عکس را دیدند و آن را به طور گسترده ای در اینترنت پخش کردند.

***تن فروشی زن قهرمانی
یکی از دوندگان زن ملی دوهای نیمه استقامت آمریکا اقرار کرده که پس از دوران ورزش حرفه‌ایش سال گذشته به تن فروشی مشغول بوده است.
سوزی فیور هملیتون 44 ساله که متأهل و دارای یک فرزند است در رقابتهای المپیک 1992، 1996 و 2000 برای تیم ملی دومیدان آمریکا دویده بود و هم اکنون اقرار کرده که به دلیل افسردگی و مشکلات ناشی از ازدواج به تن فروشی پرداخته است.

وی سال گذشته به ازای دریافت 600 دلار برای هر ساعت برای شرکتی در لاس وگاس کار می‌کرده و البته در لس آنجلس، هیوستون و شیکاگو نیز فعالیت‌هایی داشته است.
وی با افشای رازش توسط یک سایت خبری آمریکایی بیان کرده که اشتباه بزرگی را مرتکب شده و انتظار ندارد تا مردم او را درک کنند.

***درمان بیماری یک زن توسط سگ خانم "آنیک"35 ساله دچار نوعی بیماری نادر است که روزانه تا 6 بار دچار حمله های خواب میشود و حتی نمیداند چه مدت زمان خوابیده است.
پزشکان به او پیشنهاد کردند با کمک یک سگ آموزش دیده در طول روز از شر حملات خواب خلاص شود . این سگ که مدت 1 سال آموزش دیده است هر بار صاحبش دچار حمله میشود با لیسیدن کف پا و گوشها و دستهای صاحبش او را بیدار میکند.
این زن بلژیکی 35 ساله که باید از پدر و مادر پیر خود هم مراقبت کند گاهی روزانه تا 16 ساعت در خواب بوده است. حال او با کمک این سگ کوچک به زندگی عادی باز گشته است.او میگوید گاهی حتی در ایستگاه اتوبوس و یا در فروشگاه دچار حمله میشدم و این مرا به شدت آزرده می ساخت و گاهی هم درحال پخت غذا خوابم میبرد که این مسئله بسیار خطرناک بود و زندگی ام به کلی مختل شده بود.

 *** شکنجه سخت اما قانونی!به نوشته روزنامه نیویورک تایمز "مایکل مورل" رئیس موقت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا-سیا- از فیلم جدیدی که به عملیات بازداشت "اسامه بن لادن" می پردازد انتقاد کرد.
مورل ادعا کرده است که این فیلم درباره نقش بازجویی های سخت در یافتن سرنخ محل اختفای بن لادن، مبالغه می کند.
به گزارش صدای آمریکا، او روز جمعه در پیامی درباره فیلم سی دقیقه پس از نیمه شب (Zero Dark Thirty) گفت: «این فیلم این تصویر اشتباه را ترسیم می کند که تکنیک های سخت، که بخشی از برنامه سابق ما در بازداشت و بازجویی بود کلید یافتن بن لادن بوده است. این تصویر اشتباه است.»
آقای مورل در پیام خود همچنین می گوید: «واقعیت این است که سرنخ های متعدد اطلاعاتی تحلیلگران سیا را کمک کرد تا نتیجه بگیرند بن لادن در "ابوت آباد" مخفی شده است.»
ابوت آباد شهری در پاکستان است که گروه تفنگداران ویژه آمریکا در مه 2011 طی عملیاتی رهبر گروه القاعده را در آنجا از پای درآوردند.
البته به اعتراف مورل «برخی سرنخ ها از زندانیانی استخراج شد که تحت بازجویی های طاقت فرسا قرار گرفتند. اما منابع بسیار دیگر نیز در این میان دخیل بود.»
این تکنیک ها از جمله شامل "واتربردینگ" (ایجاد حس خفگی در آب) نیز بوده است.
 

دعای امام حسین(ع) در پیشامدهای عظیماز حضرت زین‌العابدین علیه السلام روایت شده که می‌فرمایند: "پدرم در روز عاشورا مرا به سینه خویش چسبانید و در حالی که از زخم‌هایشان خون، فوران می‌کرد، فرمود: ای فرزند! دعایی را که فاطمه علیها السلام آن را به من آموخت فراگیر، او از رسول الله صلی الله علیه و آله و آن حضرت نیز از جبرییل آن را فرا گرفته بود تا در حوائج، مهمّات، اندوه و حوادث تلخی که بر او وارد می‌شود و پیش‌آمدهای عظیمی که رخ می‌دهد آنرا بخواند."سپس فرمود: بخوان: بِحَقِّ یس وَ الْقُرآنِ الْکَرِیمِ وَ بِحَقِّ طه وَ الْقُرآنِ الْعَظِیمِ یا مَنْ یَقْدِرُ عَلَی حَوائِجِ السّائِلِینَ یا مَنْ یَعْلَمُ ما فِی الضَّمِیرَ یا مُنَفِّسَ عَنِ الُمَکُرُوبِینَ یا مُفَرِّجَ عَنِ الْمَغْمُوْمِینَ یا راحِمَ الشَّیْخِ الْکَبیرِ یا رازِقَ الطِّفْلِ الصَّغِیرِ، یا مَنْ لا یَحْتاجُ اِلَی التَّفْسِیرِ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِی کَذا وَ کَذا به جای«و افعل بی کذا و کذا» حاجات خود را ذکر کنی. (دعوات، قطب‌الدین راوندی، ص54)
پیش بینی ظهور مختار ثقفیآیت‌الله العظمی خوئی درباره مختار می‌نویسد: « اخبار و روایاتی که درباره مختار رسیده، دو قسم است: نخست؛ اخباری در مدح و ستایش او و دوم؛ اخباری که در مذمت اوست. اما اخبار در مدح، قوی‌تر و برتر است.» در کتب « ملاحم و فتن» از طرق شیعه و سنی از پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) و روایاتی به عنوان پیشگویی حوادث آینده، به چشم می‌خورد.یکی از حوادثی که در اختبار غیبی پیامبر و ائمه(ع) وجود دارد قیام و شهادت امام حسین(ع) و حوادث بعد از آن از جمله قیام مختار است.«مقدس اردبیلی» روایتی از امام علی(ع) نقل می‌کند که حضرت فرمود:«به زودی فرزندم حسین، کشته خواهد شد، ولی دیری نخواهد پایید که جوانی از قبیله «ثقیف» قیام خواهد کرد و از این ستمکاران، انتقام خواهد گرفت به طوری که تعداد کشته‌های آنان به 383 هزار نفر خواهد رسید.»ممکن است بعضی این رقم را دور از واقعیت و اغراق‌آمیز تلقی کنند، اما آنچه مسلم است در واقعه قیام مختار، جمع کثیری از دشمنان اهل‌بیت(ع) و مسببان فاجعه کربلا به هلاکت رسیدند، البته سران آنان که اغلب در عراق بودند، به دست مختار و یارانش کشته شدند که تعداد آنان را می‌توان چندین هزار تن، تخمین زد و از آنجا که در جریان فتح کوفه، تعداد زیادی از دشمنان اهل‌بیت کشته شدند و در شورش بعد از پیروزی مختار نیز جمع بسیاری در معرکه هلاک گشتند و در ماجرای جنگ ابراهیم که منجر به شکست لشکر شام، به فرماندهی ابن‌زیاد شد، طبق تواریخ معتبر از لشکر 80 هزار نفری شام، تعداد اندکی جان سالم به در بردند، بنابر این، رقم فوق بعید نیست.
«طی الارض» چیست؟طی الارض یعنی:« در لحظه ای به هر جای زمین رفتن». طی الارض، امری است غیر عادی و مافوق قدرت طبیعی انسان و انجام آن، برای کسی میسر است که سلسله علل طبیعی را تحت تصرف قدرت خود درآورد. مهمترین مسئله دراین باره کسب معرفت نفس است که انسان بداند می تواند با سیر و سلوک صحیح و مشروع، مظهر تجلی اسماء و صفات الهی گردد. برای رسیدن به این معرفت، پاک‌سازی خود از آلودگی‌های نفسانی و آراسته شدن به صفات الهی، طبق شریعت الهی، مهمترین کار می باشد. بر طبق حدیث «قرب نوافل»، انسان می تواند تا جایی پیشرفت کند که خداوند، چشم و گوش و زبان و… او گردد؛ یعنی همه¬ کارهای او الهی شود. البته سلوک در این مسیر حتماً باید با مددگیری از اهل بیت(ع) و تحت اشراف استادی اهل سیر و سلوک انجام شود .آیا طی الارض که بزرگان دینی ما انجام می‌دادند با کاری که بعضی از مرتاض‌ها(رد شدن از دیوار چین) انجام می‌دهند تفاوتی دارد؟ اما طی الارض از این جهت که کاری است که هر انسانی توان انجام آن‌را ندارد با کار مرتاض‌ها فرقی نمی‌کند به طور واضح‌تر اینکه وجه اشتراک طی الارض و کارهای مرتاض‌ها در این است که از دست هر کسی بر نمی‌آید و فقط کسانی که یکسری سختی‌هایی را تحمل کرده‌اند چه انسان خوبی باشند و چه انسان بد به آن دست می‌یابند زیرا ریاضت و نتایج آن، تحت نظام علّی و معلولی قرار دارد؛ یعنی، اگر علت (به مشقّت انداختن جسم) ایجاد شد، معلول (تقویت روح در بعدی از ابعاد) نیز حاصل می‌شود. حال این علّت و معلول، ممکن است در قالب یک نظام ارزشی و الهی شکل بگیرد و یا ممکن است خارج از این نظام باشد. درست مثل یک چاقوی تیز که می‌توانیم در راه صحیح و یا غلط از آن بهره‌برداری کنیم و ممکن است این چاقو از طریق صحیح تیز شده باشد و یا از راه غصبی. بنابراین تقویت روح چیزی شبیه تیز کردن چاقو است. لکن در سایه ریاضت‌های دینی، علاوه بر اینکه نفس انسان قدرتمند می‌شود و او به کمالاتی می‌رسد؛ به سعادت واقعی و جاودان نیز دست می‌یابد. این امری است که با ریاضت‌های غیر دینی حاصل نمی‌شود . اختلافات بسیاری بین طی الارضی که توسط سلوک عرفانی مذهبی بدست می‌آید با طی الارضی که با ریاضت‌های مرتاض‌های هندی حاصل می‌شود،می‌باشد .
چند دعای ناب از کودکانجشنواره بین‌المللی «دستهای کوچک دعا» سه سال است که در تبریز برگزار می‌شود . این جشنواره دعاهای بچه‌های دنیا را جمع ‌آوری می‌کند و برگزیدگان را به تبریز دعوت و به آنها جایزه می‌دهد. دعاهایی که می‌خوانید از بچه‌های ایران است. لطفاً آمین بگوئید:« آرزو دارم سر آمپول‌ها نرم باشد!»،« خدای مهربانم! من در سال جدید از شما می‌خواهم اگر در شهر ما سیل آمد فوراً من را به ماهی تبدیل کنی!»،« ای خدای مهربان! پدر من آرایشگاه دارد. من همیشه برای سلامت بودن او دعا می‌کنم. از تو می‌خواهم بازار آرایشگاه او و همه آرایشگاه‌ها را خوب کنی تا بتوانم پول عضویت کانون را از او بگیرم چون وقتی از او پول عضویت کانون را می‌خواهم می‌گوید بازار آرایشگاه خوب نیست!»،« خدای عزیزم! من تا حالا هیچ دعایی نکردم. میتونی لیستت رو نگاه کنی. خدایا ازت میخوام صدای گریه برادر کوچیکم رو کم کنی!»،« خدایا! یک جوری کن یک روز پدرم من را به مسجد ببرد.»،«خدای عزیزم!در سال جدید کمک کن تا مادربزرگم دوباره دندان دربیاورد آخر او دندان مصنوعی دارد!»، « آرزوی من این است که ای کاش مامان و بابام عیدی من را از من نگیرند. آنها هرسال عیدی‌هایی را که من جمع می‌کنم از من می‌گیرند و به بچه‌ آنهایی می‌دهند که به من عیدی می‌دهند!»،« بسم الله الرحمن الرحیم. خدایا! از تو می‌خواهم که برادرم به سربازی برود و آن را تمام کند. آخه او سرباز فراری است. مادرم هی غصه می‌خورد و می‌گوید کی کارت پایان خدمت می‌گیری؟»،« ای خدا! کاش همه مادرها مثل قدیم خودشان نان بپزند من مجبور نباشم در صف نان بایستم!»،« خدایا! کاری کن وقتی آدم‌ها می‌خوان دروغ بگن یادشون بره!»،« خدایا! یک برادر تپل به من بده!!»،« خدایا! تمام بچه‌های کلاسمان زن داداش دارند از تو می‌خواهم مرا زن دادش دار کنی!»
نخستین «آیت‌الله» در جهان تشیع«علامه حلی» هنوز به بلوغ و سن تکلیف نرسیده بود که به مقام عالى اجتهاد نایل آمد. او در 28 سالگی به مقام مرجعیت دست یافت تا برای اولین بار از سوی علما «آیت الله» نامیده شود. علامه حلی در یک خانواده علمى و روحانى متولد شد. از کودکى به تحصیل علم و کسب کمال پرداخت.علامه حلی هنوز به بلوغ و سن تکلیف نرسیده بود که از تحصیل علومی که برای اجتهاد لازم بود فراغت یافت و به مقام عالى اجتهاد نایل آمد و از همان روزها آوازه فضل و نبوغ و هوش سرشار او همه جا طنین افکند و آینده بسیار درخشانى را به او نوید داد.علامه از اعجوبه‏‌‌هاى روزگار بود. در فقه، اصول، کلام و عقاید، منطق، فلسفه، رجال و... کتاب‌‌های بسیار مفید و ماندگار نوشته است. حدود صد کتاب از آثار خطى یا چاپى او شناخته شده و خیلی‌ها شناخته نشده است.علامه حلی در ایام جوانی مرجع تقلید شیعیان شد.در کتب فنی و تخصصی کلمه «علامه» که می‌گویند مراد فقها و بزرگان، علامه حلی است. از این رو در میان علمای شیعه، تنها علامه حلی است که به طور مطلق و بدون ذکر نام، «علامه» خطاب می‌شود. علامه حلی، اولین عالمی است که لقب «آیت الله» برایش دادند. پس از رحلت محقق حلى، زعامت و مرجعیت شیعیان به علامه حلى منتقل شد و این بار امانت الهى بر دوش با کفایت او گذاشته شد. بدین سبب به لقب مقدس و شریف «آیت الله» مشهور شد که در آن روزگار(نیمه دوم قرن هفتم ه.ق) تنها او به این لقب خوانده مى‌‌شد و هر کس، آیت الله مى‌‌گفت منظورش علامه حلى بود.آرامگاهش در نجف اشرف و در بارگاه ملکوتى مولایش امیرالمؤمنین على علیه‌‏السلام قرار دارد.
تاثیر فیسبوک براحساسات براساس بررسی‌های جدید مشخص شده است که بیشتر کاربران فیس بوک در واقع پس از گذراندن وقت خود در این شبکه اجتماعی احساس نارضایتی و ناخرسندی دارند. در تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه کانتربری نیوزیلند کیفیت احساسات افراد طی انجام فعالیت‌های مختلف در یک روز مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق محققان بررسی کردند که افراد مختلف چه فعالیت هایی طی روز انجام می‌دهند و این فعالیت‌ها را از لحاظ احساساتی همچون شادی، خوشحالی، تعهد و بی‌ارزش بودن در چه رتبه‌ای قرارمی دهند. در این بررسی مشخص شد که وقت گذراندن در فیس بوک در میان بدترین 10 فعالیتی قرار گرفت که احساس ناخوشایندی به افراد می دهد. وقت گذراندن در فیس بوک از نظر کاربران همچنین در زمره فعالیت هایی قرار گرفته که از ارزش کمتری در مقایسه با دیگر فعالیت‌های روزانه برخوردار بوده است. در بررسی‌های دیگری در مورد احساس افراد به دنبال استفاده از فیس بوک نشان می دهد که بسیاری از کاربران فیس بوک افراد غمگین و دلتنگی شده اند چون آنها معتقدند که شور و نشاط زندگی دوستانشان بیشتر از آنهاست. براساس تحقیقات دیگری در دانشگاه ادینبورگ مشخص شد که هر چه قدر افراد دوستان زیادی در فیس بوک داشته باشد، تنش های ذهنی بیشتری برای استفاده از فیس بوک دارند. همچنین دوست شدن با افراد خانواده و یا همکاران در فیس بوک نیز افزایش استرس را برای کاربر عضو به همراه دارد. این در حالی است که فقط 55 درصد از والدین بر صفحات فیس بوک فرزندانشان نظارت داشته اند . براساس یافته‌های بدست آمده مشخص شده است که کاربران فیس بوک یکسری از رفتارهای خاص خود را در زمان ارتباط در این سایت با دوستانشان بروز نمی دهند چون نگران هستند تصویری منفی از آنها در فیس بوک ترسیم شود.
بالاترین و پایین‌ترین سطح زندگی در جهانیک گروه تحقیقاتی در آخرین تحقیقات جهانی خود اعلام کرده ؛ شهر وین با یک میلیون و 700هزار نفر جمعیت از نظر پویایی ، فرهنگی و خدمات درمانی درصدر بهترین پایتخت‌های جهان قرار دارد اما قیمت مسکن در این شهر رو به افزایش است.آثار تاریخی و معماری به جا مانده از دوران قدیم از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می رود.هزینه سیستم حمل و نقل عمومی در وین روزانه فقط یک یورو است.این مجموعه تحقیقاتی ؛ 39 شاخص از جمله ثبات سیاسی ، خدمات درمانی ، آموزش و پرورش ، جرم و جنایت ، رفاه و حمل و نقل را در نظر می گیرد.دو کشور آلمان و سوئیس در بین ده شهر برتر هر کدام سه شهر دارند.آتن پایتخت یونان که درگیر مشکلات شدید اقتصادی است در شهرهای غرب اروپا در پایین ترین رده قرار دارد. ونکوور در سراسر قاره آمریکا در رتبه های بالا قرار دارند و شهر اوکلند در نیوزیلند در منطقه آسیا - اقیانوس آرام در رتبه سوم است. دبی در خاورمیانه و آفریقا از رتبه خوبی برخوردار است . پانزده شهر از بیست شهری که در قعر جدول رده بندی بدترین شهرها قرار دارند در این منطقه واقع شده اند که در این میان می توان به لاگوس در نیجریه ، باماکو در مالی ، خارطوم در سودان و انجامنا در چاد اشاره کرد.مردم بغداد پایتخت عراق در پایین ترین سطح زندگی قرار دارند.
شگفت‌انگیزترین مقیاس‌های دنیاتعجب نکنید اگرمتوجه شوید که مقیاس‌های عجیبی در این کره خاکی وجود دارد. می‌دانید که قیمت ساندویچ‌های مک دونالد در تمام دنیا به یک قیمت است. نویسندگان مجله اکونومیست برای اولین بار در جستجوی راهی عادلانه برای مبادله ارز دو کشور،از قیمت این محصول بهره بردند. این روش را میگ مک نام گرفت. قیمت دلار در کشورهای مختلف متفاوت است برای مثال یک مک دونالد در آمریکا 3/75 دلار و در انگلیس 2/29 پوند است، در حالی که قیمت مک دونالد یک قیمت واحد در تمام دنیاست. با این روش می توان محاسبه کرد که پوند انگلیس 28 درصد از دلار آمریکا باارزش تر است. همه با مقیاس زمین فوتبال آشناییم. زمین فوتبال یکی از اندازه‌هایی است که در سراسر دنیا به عنوان مقیاس از آن استفاده می شود. برای مثال می گویند این زمین برابر با 17 زمین فوتبال است. این اندازه گیری در سراسر دنیا وجود دارد زیرا مساحت زمین فوتبال در تمام دنیا استاندارد است. در مقیاسی دیگراگر شما در انگلیس دوجین خمیر نانوایی بخواهید به جای 12 عدد به شما 13 عدد داده می شود. در واقع یکی از آنها مجانی خواهد بود. این به خاطر مهربانی فروشنده نیست بلکه دوجین برای نانواها به معنی 13 است نه 12. در قرن 13 طبق قانون انگلیس، اگر نانوایی کم فروشی کرده و به مردم نان کمی می داد، دستش با تبر قطع می شد، به همین خاطر نانواها تصمیم گرفتند برای حفظ دستانشان به مردم نانی بیشتر از تقاضا بدهند. یعنی به جای 12 عدد، 13 عدد که این مقیاس به خصوص در انگلیس تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده است.بد نیست بدانید که چشم برهم زدن هم یک مقیاس است. چندین دهه پیش ساعت‌ها به جای اینکه بر حسب 24 ساعت باشند به واحدهای 10 تایی تقسیم شده بود. یعنی یک روز 10 ساعت، هر ساعت 100 دقیقه و هر دقیقه 100 ثانیه یا یک چشم بر هم زدن بود. هر چشمک زدن 0/864 ثانیه طول می کشد و به همین خاطر بود که چشمک زدن هم واحدی برای اندازه گیری شد. در گذشته به جای استفاده از مقیاس «اسب بخار» که معادل با 746 وات است از «خربخار» استفاده می کردند. این میزان برابر با یک سوم نیروی اسب بخار یعنی حدود 250 وات است.
رضاخان و لقب کبیر!ساختن لقب یکی از ویژگی‌های پادشاه ایران است. این پادشاهان سعی می‌کردند برای خود القابی دست و پا کنند تا ابهت خود را میان مردم افزایش دهند. در همین رابطه «ویپرت بلوشر» سفیر آلمان درایران در بخشی از سفر نامه خود می‌گوید: روزی یکی از سیاستمداران ایرانی پیش من آمد و گفت:به تحریک دادگر، رئیس‌مجلس، در بین نماینده‌ها مشغول تبلیغاتند که در قطعه‌ای از طرف مجلس به رضاشاه عنوان« کبیر» اعطا شود. وی می‌خواست نظر مرا در این‌مورد بداند. در جوابش گفتم: عنوان کبیر تا به‌حال هیچ‌گاه باتصویب مجلس به احدی داده نشده، بلکه همواره تاریخ آنرا به اشخاص اعطا کرده‌است. تاریخ هم در این مورد کج طبع است؛ چه، تا به حال به سزار و ناپلئون چنین عنوانی نداده است. فکرش را هم نمی‌شود کرد که مجلس بخواهد بر تاریخ پیشی بگیرد و به خودی‌خود فرمانی صادر کند که بر طبق آن فرمانروای معینی در فلان ساعت باید کبیر باشد!
انتقام با سرقت اطلاعات فوق سری سازمان اطلاعات سوئیس به سیا (CIA) و ام آی سیکس (MI6) هشدار داد اطلاعات فوق محرمانه این سازمان توسط تکنیسین ناراضی بخش آی تی به سرقت رفته است. کارمند ارشد ناراضی ده ها ترابایت اطلاعات مربوط به مبارزه با تروریست‌ها را که سازمان فدرال اطلاعات سوئیس (NDB) گرد آوری کرده، روی هارد پرتابل ریخته و با خود برده است.مظنون که نامش فاش نشده در اواخر تابستان امسال (سپتامبر) بازداشت شده و بعد از بازرسی و گرفتن هاردهای حاوی اطلاعات توسط پلیس فدرال سوئیس از زندان آزاد شده است.تحقیقات نشان می دهد وی اطلاعات را داخل هارد کپی کرده و از ساختمان آژانس فدرال امنیت و اطلاعات سوئیس بیرون برده است.ظاهرا سازمان‌هایی مانند سیا و ام آی سیکس انگلیس (MI6) اطلاعات محرمانه خود برای مبارزه با آنچه آنها تروریست می نامند، به اشتراک می گذارند و اطلاعات به سرقت رفته می تواند شامل چنین اطلاعاتی باشد.قسمتی از این اطلاعات مربوط به کسانی است که در کشورهای خود از چنگ مالیات فرار کرده و سعی می کنند پولهای خود را در بانکهای سوئیس ذخیره کنند.مظنون بسیار هوشمند بوده و آنقدر معتمد بوده که دسترسی ادمین به دیتای سازمان اطلاعات را به وی داده بودند. جالب اینجاست که مظنون نسبت به ناامنی در سازمان اطلاعات به مقامات مافوق خود در اوایل امسال شکایت کرده بود.منابع آگاه می گویند هنگام بازداشت هاردها را پیدا کرده و ابزار مورد نظر را قبل از فروش شان به کشورهای خارجی، از او باز پس گرفته اند اما مطمئن نیستند که وی کپی دیگری از آنها گرفته باشد.
هندوستان کشور سنن عجیب است، سرزیمن 72 ملت در گوشه گوشه‌اش شاهد آیین‌های متنوع و متعدد است. راه رفتن روی آتش ، یکی از این سنت‌های عجیب است. هر ساله در جنوب هند و در یک جشن بزرگ ، افراد باید با پای برهنه راحت و به آرامی روی آتش قدم بردارند. در این مراسم هر ساله افراد زیادی نیز بر اثر سوختگی راهی بیمارستان می شوند. هندوستانی‌ها نیز بسان اسپانیایی‌ها به گاوبازی توجه خاصی دارند. مراسم آنان 100 برابر از مراسم رایج در اسپانیا خطرناک‌تر است.دراین مراسم که در روز جشن برداشت محصول انجام می شود، تعدادی گاو خطرناک میان جمعیت رها می‌شوند. مردم هیچ جان‌پناهی ندارند. مردم نه می‌توانند گاوها را در قید کنند و نه می توانند آنان را بکشند! طی ده سال گذشته بالغ بر 200 نفر در این مراسم جانشان را از دست داده اند. انداختن نوزادان از دیگر رسوم عجیب این کشور است. مطابق این رسم هر ساله در آخرین ماه میلادی تعداد زیادی بچه از بام یک معبد در هند به پایین انداخته می شوند تا نوزادها در زندگی خودشان از سلامت کافی و شانس برخوردار باشند. این معبد که نزدیک به 60 متر ارتفاع دارد هر ساله مملو از جمعیت بی‌شماری می شود که می خواهند فرزندانشان را به پایین پرتاب کنند. این مراسم به عنوان یکی از مراسم های بسیار خطرناک و عجیب در دنیا شناخته می شود که چند بار تا مرز تعطیلی نیز رفته است. در موردی دیگر، در معبد اصلی شهر کارناتکا در جنوب هند وقتی وارد شوید به شما دستور می‌دهند تا روی زمین بخوابید و قل بخورید. این مراسم در حالی انجام می شود که روی زمین دورریخته هایی از غذاهای معبد قرار دارد و به گفته هندی آنها این کار باعث می شود تا به بیماری‌های پوستی دچار نشوید. دولت هند این مراسم را نیز به علت غیر بهداشتی بودن و همچنین خرافات آن ممنوع اعلام کرده است.
قدیمی‌ترین بازی روی زمین احتمالا قدیمی‌ترین بازی روی زمین، طناب کشی باشد, ولی نه بین انسان ها، بلکه در داخل یک سلول. سلول‌ها از این بازی برای تقسیم سلولی استفاده می‌کنند، و حالا پژوهشگران توانسته‌اند به اندازه‌گیری نیرو‌های وارد شده در زمانی بپردازند که یک تک سلولی این بازی را آنجام می‌دهد.
به گزارش نیوساینتیست، هیروزاکو تانیموتو و ماسیکی سانو در دانشگاه توکیوی ژاپن، به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که چه چیزی در طول تقسیم دیکتیوستلیوم (یک کپک لجنی که در تمام دوران تکامل حیات بر روی زمین، هیچ تغییری نداشته است) رخ می‌دهد. این کپک از برآمدگی‌ها یا «پاها»ی کوچکی برای کشیدن خود بر روی یک سطح استفاده می‌کند.این دو نفر، کپک را بر روی سطح انعطاف پذیری قرار دادند که با مهره‌های فلورئورسان احاطه شده بود و با استفاده از میکروسکوپ نیروی کششی متوجه شدند که چطور این جاندار الگوی مهره‌ها را تغییر شکل می‌دهد: هرچه تغییر شکل بیشتر باشد، نیرو نیز بزرگ‌تر خواهد بود.زمانی که دیکتیوستلیوم حرکت می‌کند، معمولا نیرویی معادل 10 نانونیوتن (هر نانو معادل یک میلیاردیوم است) اعمال می‌کند، اما این دونفر دریافتند که این مقدار در هنگام تقسیم دوبرابر می‌شود. این امر سبب می‌شود تا سلول از پایه‌اش برای کشیدن خود در مسیرهای مخالف هم استفاده کند و این مثل این است که با خودش بازی طناب کشی را انجام دهد.به گفته تانیموتو نیروهای درگیر در این طناب کشی، در حدود 100 میلیارد بار کوچک‌تر از نیروی‌هایی هستند که انسان در بازی خود به کارمی‌برد.
پرستش زنی کوتاه قد در هندیک زن در هند به دلیل قد بسیار کوتاهش (82 سانتی متر)، مشهور شده و هر روز دهها نفر برای دیدار و پرستش وی در شهر مقدس هاریدوار هند حاضر می شوند."انجالی بارما"65ساله روزانه با حضور بسیاری از مردم در معبد خود روبه رو است.دوستدارانش از او می خواهند تا برایشان در زمینه های متنوعی از جمله موفقیت در کسب ویزای دیگر کشورها یا پیروزی در قمار دعا کنند. او روزانه پذیرای 40 نفر از شهروندان هندی است.انجالی می گوید: مردم در برابر من خم می شوند. من از این حرکت خوشم نمی آمد زیرا بسیار کوچک هستم اما هم اکنون این کار را دوست دارم. این وضعیت باعث شده ثروت بسیاری داشته باشم. مردم معتقدند من فرد مقدسی هستم.انجالی در سال 1947 در خانواده ای ثروتمند به دنیا آمد و برای چند سال به مدرسه رفت ولی او در مدرسه مسخره می شد به همین دلیل در 10سالگی مدرسه را ترک کرد تا اینکه به وسیله مالک یک سیرک دزدیده شد و برای سال های متمادی در آنجا باقی ماند.او می گوید که برای چند ماه در سیرک زندانی بود ولی درخواست های مالک سیرک را برای انجام فعالیت های نمایشی رد کرد تا اینکه توانست از سیرک فرار کند.انجالی هنگامی که 20 ساله بود، پدرش درگذشت. برادرانش برخلاف توصیه والدین از خواهر کوچکتر خود نگهداری نکرده و او را طرد کردند. او می گوید که هم اکنون زندگی خوبی دارد و همه دوستدارانش را فرزند خود می داند.
ویژگی‌های عجیب تیزهوشانبسیاری از تحقیقات نشان می دهد افرادی که چپ دست هستند هوش بالاتری دارند و تست های مختلف هوش را با نمره های بالا پاس می کنند. محققان به این نتیجه رسیده اند که چپ دست ها به بخش هوش خودشان بیشتر دسترسی دارند اما این بدین معنی نیست راست دست ها به این بخش دسترسی ندارند.تحقیقات زیادی در مورد ترتیب تولد و میزان هوش انجام شده است که در آن دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که فرزندانی که به عنوان فرزند اول به دنیا می آیند هوش به نسبت بالاتری از باقی بچه ها دارند.محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که افرادی که تحصیلات بیشتری دارند و بیشتر درس خوانده اند میزان بیشتری مو روی بدنشان دارند.در گذشته هوش را با افسردگی و حال بد یکسان می دانستند در حالی که در سال های اخیر دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که هرچه احساسات بیشتر و خوشحالی بیشتر در افراد وجود داشته باشد آن ها هوش و استعداد بیشتری در یادگیری دارند. در تحقیقات مشخص شده که کشورهایی که مصرف شکلات بیشتری دارند تعداد جوایز نوبل بیشتری نیز دریافت کرده اند.البته دانشمندان این تحقیقات را خیلی درست نمی دانند اما عده ای دیگر آن را نشانه در مورد هوش می دانند.
تصور ایرانیان از عسل طبیعیشکرک زدن عسل دلیل بر تقلبی بودن آن نیست، بلکه نشانه طبیعی بودن آن است.مهمترین خاصیت عسل ضد میکروب بودن آن است و نقش بزرگی در جلوگیری از سرطان و بیماریهای قلبی دارد و با اینکه عسل بسیار شیرین کننده است نه تنها برای دندان و لثه مضر نیست بلکه لثه را سالم و دندان‌ها را سفید می‌کند.سطح کالری عسل بسیار پایین است و در مقایسه با سایر مواد قندی به میزان چهل درصد کالری کمتری دارد، ولی انرژی آن بالاست و باعث اضافه وزن نمی‌شود. در ایران تصور بر آن است که عسل شکرک زده تقلبی است.گویا شکرک زدن عسل به قدری مشکل ایجاد کرده است که بعضی از تولیدکنندگان عسل به جای اطلاع‌رسانی صحیح، عسل را پس از استخراج به مدت 30دقیقه در دمای 60درجه نگه می‌دارند تا دیگر شکرک نزند، ولی به طور کلی تمام آنزیم‌ها و خواص عسل را از بین می‌برند و یک ماده شیرین و بدون خاصیت به نام عسل تحویل مصرف کننده می‌دهند.
استفاده مفید پرندگان از سیگار زندگی شهرنشینی فقط برای انسان‌ها جدید و پر از چالش نیست.موجودات دیگری که در کنار انسان‌ها در شهرها زندگی می‌کنند، از گربه‌ها و کلاغ‌ها گرفته تا پرنده‌های کوچک، مجبورند که خود را با سبک زندگی تازه، مواد و خوراکی‌های تازه و مسائل تازه وفق دهند تا بتوانند زنده بمانند.به نظر می‌رسد پرنده‌های شهری، خود را با زندگی در شهر حسابی وفق داده‌اند و کم‌کم دارند می‌آموزند که چه‌طور از یافتنی‌های درون شهر برای ساختن لانه‌های بهتر استفاده کنند.برای نمونه،مطالعه جدید محققین نشان می‌دهد پرندگان یاد گرفته‌اند از ته‌سیگار، به نحوی مفید در ساخت لانه خود استفاده کنند.به گفته محققین، پرنده‌های شهری، ته‌سیگار‌ها را در لانه‌های خود جا می‌دهند تا هم، حشره‌های ریز مزاحم را از خود دور کنند و هم، لانه‌های خود را عایق کرده باشند.

*ویزیت بیماران توسط خانم منشی منشی مطبی که در نبود متخصص و جراح چشم پزشک، چشم‌های بیماران را معاینه می‌کرد، دستگیر شد. رئیس تعزیرات حکومتی ورامین گفت: این منشی که زنی سی ساله است، چهار روز در هفته بر صندلی متخصص تکیه می‌زد و چشم‌ بیماران را معاینه می‌کرد. مثنوی افزود: با گزارش‌های مردمی و بررسی بازرسان شبکه بهداشت و درمان ورامین، تخلف این منشی محرز و مطب نیز پلمب شد. وی خاطرنشان کرد: چشم پزشک متخصص این مطب دو روز در هفته از تهران به این مطب می‌آمد و بیماران را درمان می‌کرد. رئیس تعزیرات حکومتی ورامین گفت: منشی متخلف بابت معاینه چشم‌ بیماران، حق ویزیت متخصصان را دریافت می‌کرد.پرونده این متخلف به سازمان نظام پزشکی ارجاع شد.
* حق حجاب زنان روس در بوشهر نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از دریافت حق حجاب توسط زنان روس در بوشهر خبر داده و گفت: زنان روس حق حجاب را می گیرند، اما حجابشان را رعایت نمی کنند. سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در گفت و گو با سپاس ، از پرداخت حق حجاب به زنان روس شاغل در نیروگاه بوشهر خبر داده و از این اتفاق ابراز ناخرسندی کرد.وی با بیان اینکه زنان روسی در نیروگاه بوشهر با وجود دریافت حق حجاب، اما حجاب خود را رعایت نمی کنند، گفت: در حالی که برای روس ها در بوشهر، کمپ اختصاصی در نظر گرفته شده است، اما بالاخره این افراد در بازارهای بوشهر هم حضور میباند و این در حالی است که در عمده موارد بد حجابند و حجابشان را رعایت نمی کنند.موسوی نژاد درباره میزان دریافتی زنان روسی بابت حق حجابشان، اعلام بی اطلاعی کرد.
*معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور می شود؟در محافل سیاسی گمانه زنی هایی در باره تغییرات قریب الوقوع در کابینه شنیده می شود.بر اساس یکی از این گمانه ها نجار از وزارت کشور عزل، و محمدرضا رحیمی معاون اول فعلی احمدی نژاد به عنوان سرپرست وزارت کشور منصوب و برای اخذ رای اعنماد به مجلس معرفی می شود. گفته می شود پیش بینی دولتی ها این است که با توجه به نزدیک بودن انتخابات، رحیمی از سد مجلس خواهد گذشت.همچنین گفته می شود قرار است، غلامحسین الهام به عنوان معاون اول رئیس جمهور منصوب شود.
*حمله اینترنتی بی‌فرجام به یکی از ادارات دولتیشنیده شد که رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌شمالی از دستگیری کارمند خاطی که به داده‌های رایانه‌ای سازمان محل کار خود حمله کرد، خبر داد. سرهنگ الله‌وردی گفت: پیرو شکایت یکی از سازمان‌های دولتی درباره دسترسی غیرمجاز فرد یا افرادی به داده‌های رایانه‌ای این سازمان، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند. وی گفت در بررسی‌ها مشخص شد؛ هیچ‌گونه تخریب داده‌ها و سرقت اطلاعاتی صورت نگرفته و افزود: پس از انجام تحقیقات متهم که از کارکنان این سازمان بود، شناسایی شد که این فرد در مواجهه با ادله به جرم خود اعتراف کرد.
*هوشنگ امیراحمدی نخستین کاندیدای ریاست‌جمهوریشنیده شد که یک کمیته از صاحبان تجارت و بازرگانان در آمریکا با همکاری هوشنگ امیراحمدی، نام وی را به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری بعدی ایران در خردادماه 1392 معرفی کرد. لحظه آنلاین نوشت؛ این کمیته ادعا کرده است در شرایطی که ایران در وضعیت اقتصادی سختی بسر می‌برد و همچنین احتمال جنگ با آمریکا افزایش یافته است، کاندیدا شدن هوشنگ امیراحمدی برای ریاست‌جمهوری ایران ضرورت دارد.
*رژه مانکن ها در سالن یک دستگاه دولتیبرنامه جذب مانکن برای شوی لباس در شیراز این بار در یک سالن متعلق به یک دستگاه دولتی برگزار شد و دهها دختر و پسر جوان در این طرح که هراز گاهی برپا می شود شرکت کردند.به گزارش صراط، برنامه مدلینگ که صفحه ای در فیس بوک طرح فراخوان آن را به عهده دارد آزادانه در هتل ها و سالن های شهر شیراز برنامه شوی خود را به اجرا می گذارد و صدها دختر و پسر زیبا! را در آن مکان ها گردهم جمع کرده و زیباترین آن ها را انتخاب می کنند.
صفحه مورد نظر در شبکه اجتماعی که بیش از هفت هزار بار لایک خورده است، تصاویر برخی از این دختر و پسران را منتشر می کند تا دیگران نظر خود را پیرامون چهره و ترکیب لباس آنها بدهند. این صفحه همچنین تعدادی از عکس های همایش های خود که در جمهوری اسلامی ایران و در شهر شیراز برگزار شده است را به نمایش گذاشته است.این تصاویر بی حیایی، بارها انعکاس یافته اما اراده ای برای جمع کردن بساط این بی عفتی ها وجود ندارد که نمونه آن برگزاری آزادانه این همایش در مکانی متعلق به دولت ارزش گرا است!اولین همایش مدلینگ در 22 اسفندماه 90 و دومین همایش در 28 تیرماه سال جاری در هتل چمران شیراز برگزار شد و دست اندرکاران این طرح! سومین آن را با عنوان تقدیر از مانکن ها در کمال ناباوری در مجموعه فرهنگی هنری فرهنگیان شیراز که متعلق به آموزش و پرورش این شهر است برپا کرده اند.
* درآمد یازده میلیاردی برگزاری کنکور
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور سال 91 بیش از 11 میلیارد تومان درآمد داشت و این سازمان به شکل درآمد- هزینه اداره می‌شود. به گزارش فارس، ابراهیم خدایی در مورد میزان درآمد سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار داشت: این سازمان به صورت درآمد- هزینه‌ای و خودکفا اداره می‌شود.وی ادامه داد: سازمان سنجش آموزش کشور به صورت درآمد هزینه اداره شده، به گونه‌ای که درآمدهای این سازمان از طریق برگزاری آزمون تامین می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که گردش مالی کنکور سال 91 چقدر بود، گفت: حجم گردش مالی کنکور وابسته به تعداد داوطلبان است، به طور مثال اگر یک میلیون نفر ثبت نام کنند، بابت هر نفر 10 هزار و 500 تومان دریافت می‌شود که مجموع این مبلغ بیش از 10 میلیارد تومان می‌شود.
* نخست وزیر، عامل سکته آقای رئیس جمهور! یک پایگاه خبری کرد عراق نوشت که دلیل سکته جلال طالبانی رییس جمهوری عراق مشاجره لفظی وی با نوری مالکی نخست وزیر عراق بوده است. وب سایت خبری " اوستا کرد " عراق با انتشار گزارشی در این باره نوشت مالکی و طالبانی در آخرین دیدارشان که در روز 17 دسامبر در بغداد انجام شد ، با هم مشاجره کردند و طالبانی پس از این مشاجره سکته مغزی کرد.
دلیل اصلی این مشاجره ادعاهای "فخری کریم" سخنگوی ریاست جمهوری عراق بود که پیشتر با انتشار مقاله ای در روزنامه متعلق به موسسه خود (المدی) از پیشنهاد مالکی به طالبانی برای اقدام دولت اقلیم کردستان عراق برای اشغال منطقه موصل و الصاق آن به کردستان عراق خبر داده بود.مالکی پس از انتشار این مطلب آن را تکذیب کرد اما به دلیل موقعیت و جایگاه فخری کریم به عنوان سخنگوی جلال طالبانی دولت و نهادهای امنیتی عراق از بازداشت وی خودداری کردند


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد