سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک افتخار و سربلندی برای خوزستانیها

سه روش جدید جراحی فک و صورت برای نخستین بار در جهان  

تیم دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز موفق به ابداع سه روش جدید در جراحی فک و صورت برای نخستین بار در جهان شد.  تیم دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز موفق به ابداع سه روش جدید در جراحی فک و صورت برای نخستین بار در جهان شد.

 استادیار گروه جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در نشست خبری در تشریح این موفقیت اظهار داشت: پس از تاسیس بخش جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال‌های 86 و 87 به عنوان اولین و تنها بخش تخصصی جراحی‌‌های فک و صورت در جنوب غرب ایران و در راستای اهداف بلندمدت تعیین شده جهت پیشرفت روزافزون این بخش تخصصی نوپا، از سال 1387 یک تیم جراحی تحقیقاتی به سرپرستی اینجانب و با نظارت دکتر شاهرخ رییسان، مدیرگروه بخش جراحی فک و صورت، با هدف ابداع و معرفی تکنیک‌های جدید جراحی‌های بازسازی و زیبایی فک و صورت تشکیل شد.

 دکتر کاظم ساوجبلاغی خیابانی افزود: پروژه اول تکنیک ایجاد چال لبخند است که  ‌از سال 87 آغاز شده ودر سال  89 نتایج آن گزارش شده است. فعالیت‌های پژوهشی پروژه دوم یعنی تکنیک تزریق چربی زیرپوست نیز در سال‌های 89 تا 90 انجام و در اواخر سال 90 نتایج آن اعلام شد و تحقیقات زیبایی چانه نیز مربوط به سال 91 است. دکتر سیدامید کیهان،‌ دستیار ارشد بخش جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی اهواز  نیز  تکنیک جدید ایجاد چال لبخند را در مقایسه با روش‌های موجود دارای عوارض کمتر و نتایج پایدار در بلند مدت عنوان کرد و افزود: این روش از طریق ایجاد و شبیه‌سازی یک وضعیت مادرزادی خاص در عضلات حالت‌دهنده صورت اجرا می‌شود و در آن از ابزار خاص جراحی و از طریق برش داخل دهانی کوچک استفاده می‌شود.

 وی افزود: این روش در معتبرترین ژورنال جراحی فک و صورت جهان (ژورنال انجمن جراحان فک و صورت آمریکا) منتشر شده و به عنوان مقاله مرجع مورد استفاده قرار می‌گیرد. دکتر کیهان در مورد دومین  تکنیک ابداعی  این گروه یاد آور شد:‌ اولین مطالعه کلینیکی مقایسه‌ای در کاربرد ترکیبی گرفت چربی و پلاسمای غنی از پلاکت نسل اول و دوم در جراحی‌های زیبایی صورت نیز انجام شده است که در جهان به عنوان اولین مطالعه پیشگام محسوب می‌شود.  وی افزود: در این مطالعه از طریق ابداع یک سیستم ارزشیابی، نتایج درمان دوبعدی و فراهم شدن امکان مقایسه دقیق‌تر وضعیت پیش و پس از عمل بیمار، نتایج بسیار مفید و ارزشمندی در این زمینه ارایه شده است. این مطالعه نیز در ژورنال انجمن جراحان فک و صورت آمریکا به چاپ رسیده است. 

این محقق در ادامه گفت: ‌یک روش جدید نیز در جراحی‌های زیبایی چانه(جنیو پلاستی) ابداع شده است. برای این روش به دلیل فرم خاص خطوط برش استخوان، نام "زیگ‌زاگ جنیوپلاستی" انتخاب شده است.  کیهان تصریح کرد: این روش خود شامل 7 روش زیرمجموعه‌ای است که بسته به نیاز هر بیمار قابل استفاده است. در این روش با شکستن استخوان چانه با الگویی به شکل زیگ‌زاگ امکان اصلاح موقعیت چانه در سه بعد فضایی ایجاد می‌شود.  وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر این روش به صورت دو مقاله در ژورنال انجمن جراحان فک و صورت بریتانیا و ژورنال انجمن جراحان زیبایی آمریکا در حال گذراندن مراحل نهایی چاپ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد