سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش اجتماعی

3 حلقه اصلی ترک مصرف مواد مخدر
اجتماعی  14:20:34 1391/10/11

9110-9914-5 کد خبر

 

یک کارشناس حوزه اعتیاد گفت: باید شیوه برخورد مناسب به معتاد در حال ترک در جامعه ترویج یابد تا انگیزه افرادی که تمایل به ترک اعتیاد دارند، افزایش یابد. اگر این افراد حمایت اطرافیان را احساس کنند، تصمیم قطعی برای رهایی از اعتیاد می‌گیرند.

دکتر مهران حق‌پرست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: علت بازگشت دوباره افراد پاک شده به سوی مصرف مواد مخدر را باید در فرد، خانواده و جامعه یافت. باید به تصمیم فردی که واقعا تصمیم می‌گیرد اعتیاد را ترک کند، احترام گذاشت زیرا بسیاری از معتادان چنین تصمیمی نمی‌گیرند و تا آخر عمر به مصرف مواد مخدر ادامه می‌دهند.

وی افزود: ممکن است اطرافیان، سال‌ها متوجه مصرف مواد مخدر توسط فرد نشوند ولی در زمان ترک شاید بسیاری متوجه شوند و بنابراین در ابتدای ترک نباید اجازه داد که فرد معتاد احساس خطر کند.

حق‌پرست ادامه داد: ابتدا خود فرد سپس خانواده و جامعه باید به وی کمک کنند. این سه حلقه اصلی در کنار هم در ترک اعتیاد افراد و عدم بازگشت مجدد آنها موثر است.

این کارشناس حوزه اعتیاد عنوان کرد: اگر یکی از این سه حلقه کار خود را درست انجام ندهد، در برنامه ترک اعتیاد موفق نخواهیم شد و یکی از دلایل بازگشت مجدد افراد پاک شده نیز همین امر می‌تواند باشد.

وی گفت: برای ترک موفق فرد معتاد ابتدا باید محیطی که در آن زندگی می‌کند اعم از شهر، کوچه، محله و در نهایت مهم‌ترین رکن هر جامعه یعنی خانواده را آماده این تصمیم بزرگ کرد. خانواده در این زمینه باید فرد را همه جانبه حمایت کند.

حق‌پرست خاطرنشان کرد: باید طرز تفکر جامعه نسبت به معتادان تغییر یابد، اینکه فرد معتاد احساس طرد شدن کند بدترین ذهنیت است. اگر معتاد پس از ترک مصرف مواد مخدر، احساس کند یک فرد طبیعی جامعه است و جامعه او را به عنوان یکی از اعضای خود می‌پذیرد، بسیاری از مشکلات در این زمینه رفع خواهد شد. در این زمینه باید در شورای مبارزه با مواد مخدر برای کار، شغل و شرایط زندگی افراد پاک شده برنامه‌ریزی کرد تا فرد احساس سربار بودن در جامعه نکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد