سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش جزئیات یک حادثه

بریدگی کابل‌های برق فشار متوسط حادثه آفرید
آخرین وضعیت "پرهام" 6 ساله با 50 درصد سوختگی
اجتماعی  9:50:35 1391/09/20

919-18214-5 کد خبر
 

ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا هر روز در زندگی اتفاقات مختلفی روی دهد و شاهد حوادث بسیاری باشیم. گاهی افراد حادثه‌دیده میان‌سال‌اند، گاهی جوان، گاهی نوجوان و گاهی کودک. کودکان قشر بی‌دفاعی هستند و هر اتفاقی که برایشان بیافتد دل دیگران را به درد می‌آورد. "پرهام حیدری" نیز یکی از این کودکان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _منطقه خوزستان_ چهار روز پیش، پرهام شش ساله از یکی از خانه‌های خیابان 12 متری اول نبش خیابان 20 منطقه "منبع‌آب" اهواز برای خرید نان از خانه بیرون می‌رود و لابد فکر می‌کند که چند دقیقه دیگر دوباره در خانه است. اما همه چیز این‌گونه پیش نمی‌رود. ساعتی پیش از خروج پرهام از خانه، یک کابل برق از پایه بریده شده و در خیابان افتاده است.

پرهام هنگام رد شدن از کنار کابل بریده‌شده، دچار برق‌گرفتگی با برق فشار متوسط می‌شود. او اکنون با بیش از 50 درصد سوختگی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز بستری است.

آقای زمانی یکی از اهالی محل است که خود او صحنه سوختگی را دیده، وی به خبرنگار ایسنا _منطقه خوزستان_ توضیح داد: "چند روزی بود که کابل برق قرمز می‌شد و جرقه می‌زد. برخی از اهالی محل نیز با اداره برق تماس گرفتند ولی نتیجه‌ای حاصل نشد. تا این‌که چهار روز پیش ساعت هشت ونیم صبح کابل برق برید و افتاد وسط خیابان. مردم نیز از آن مکان عبور می‌کردند. ما هم به اداره برق تماس گرفتیم و منتظر شدیم تا بیایند و آن را تعمیر کنند.در همین زمان‌ها کودکی که داشت از خیابان عبور می‌کرد دچار سوختگی شد و پس از تماس با آتش‌نشانی کودک به بیمارستان طالقانی منتقل شد. سوختگی کودک هم خیلی شدید بود. بعد از آن در ساعت 14:30 بود که نیروهای اداره برق مراجعه کردند و کابل را تعمیر کردند."پرهام به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل می‌شود. دکتر مهران گل‌بهار، رییس این بیمارستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا _منطقه خوزستان_ گفت: "چهار روز پیش کودکی را با سوختگی زیاد به بیمارستان آوردند. از همان روز نیز کودک به دلیل وضعیت سوختگی وسیع، در ICU بستری است. این کودک حداقل 50 درصد دچار سوختگی شده و ناحیه صورت و اندام او همه درگیر شده‌اند.:

رییس بیمارستان طالقانی اهواز با تصریح این‌که در هنگام ورود بیمار به بیمارستان هرچه والدین گفته باشند در پرونده وی درج می‌شود، ادامه داد: " والدین این کودک گفته‌اند که به وسیله جریان برق دچار سوختگی شده است. بیمارستان نمی‌تواند مشخص کند که دلیل واقعی سوختگی چه بوده و پزشکی‌قانونی چنین مواردی را بررسی می‌کند.این کودک در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت است ولی والدین او اصرار دارند که وی را به بیمارستان دیگری منتقل کنند. در این مورد نیز بیمارستان موافقت خود را اعلام کرده است."پرهام با سوختگی وسیع در بیمارستان بستری است و پدر و مادرش منتظر بهبود وضعیت او پشت در.

آقای حیدری، پدر پرهام شش ساله، که به وسیله کابل برق دچار سوختگی شده، به خبرنگار ایسنا _منطقه خوزستان_ گفت:"پس از این‌که پرهام دچار سوختگی شد، سریع به بیمارستان مراجعه و او را بستری کردیم. از اداره برق هم مراجعه کردند و گفتند که هزینه‌های ناشی از سوختگی را می‌پذیرند و برای درمان پرهام تلاش می‌کنند.من می‌خواهم پرهام را به بیمارستان شهید چمران تهران ببرم تا بهتر درمان شود ولی هزینه بیمارستان 20 ملیون تومان است و از وسع من خارج است که امیدوارم اداره برق هزینه‌درمان را زودتر پرداخت کند تا بتوان برای پرهام کاری کرد."

این تمام اتفاقاتی بود که در آن روز و روزهای بعد رخ داد. اداره برق نیز در پاسخگویی به این حادثه برآمده است.علی‌رضا شکرخدایی، سرپرست روابط عمومی اداره توزیع برق اهواز، در این باره به خبرنگار اجتماعی ایسنا _منطقه خوزستان_ اظهار کرد: "هر بار که در شهرهای استان حوادث مربوط به باران و باد و مسایل این‌چنینی رخ می‌دهد، اتفاقات بسیاری در مسیرهای جریان برق افتاده و انفجارهای کوچکی به دلیل برخورد سیم‌ها رخ می‌دهد. در بارندگی اخیر نیز هزار و 79 خانه دچار چنین انفجارهای کوچکی شدند که پس از هر طوفان، حوادث این‌چنینی طبیعی است و زیاد پیش می‌آید.دلیل این اتفاق‌ها نیز وجود درخت‌ها در مسیر شبکه برق است. با وزش باد برخی درختان قطع شده و موجب اتصال در سیم‌های برق می‌شوند. شهرداری نیز اجازه نمی‌دهد که این درخت‌ها قطع شوند.

چند روز پیش نیز در منطقه "منبع آب" یکی از کابل‌های فشار متوسط که جریان برق در آن 33 هزار کیلوولت بود، دچار اتصالی شده و پاره شد. البته از اداره برق نیز به محل مراجعه و مشکل سیم مربوطه رفع شد.یک کودک نیز دچار سوختگی شد که واحد ایمنی اداره توزیع برق در حال بررسی موضوع است. هزینه‌های مربوط به این حادثه نیز تقبل شده چرا که کل وزارت نیرو بیمه است و بیمه این هزینه را می‌پردازد و جای ناراحتی نیست."

این حادثه هم مثل حوادث دیگری که هر روزه جای‌جای شهرها رخ می‌دهد فراموش می‌شود. شاید پرهام هم کاملا بهبود یابد و دوباره به خانه برگردد. شاید هم لکه‌های سوختگی تا پایان عمر همراه او باشد و به آنها عادت کند. شاید و خیلی شایدهای دیگر که می‌تواند رخ دهد.با شرح این وقایع نمی‌خواهیم انگشت تقصیر به سویی گرفته باشیم، تنها باید یادآوری کرد که پاییز است و دو روز دیگر هم زمستان می‌شود و سرما و سوز و باد و باران همه با هم از راه می‌رسند و هر لحظه ممکن است این باد و باران‌ها کار دست کسی بدهد. ممکن است اتفاق‌های ناگواری بیافتد که قابل جبران نباشد.شهر اهواز در موقعیت جغرافیایی ویژه و در میان یک دشت قرار دارد و در معرض وزش بادهای موسمی است. باید تلاش کرد که از همه وقایع بد احتمالی پیشگیری شود، از هر چیزی که ممکن است آرامش خانواده‌ای را بر هم بزند.

گاهی افتادن یک درخت، گاهی اتصالی یک کابل، گاهی لیز بودن خیابان‌ها، گاهی طوفان شدید؛ گاهی حتی باران برای‌مان حادثه‌ساز می‌شود. نگذرایم پدیده‌های زیبای طبیعت موجب دردهای ناگوار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد