سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول

سید احمد آوایی، نماینده سابق دزفول خطاب به استاندار:

آیا شما تحمل می کنید ، وزیر بدون مشورت برایتان معاون تعیین کند

سایت روناش نوشت:

در راستای مشکلات اخیر به وجود آمده در دزفول و برخی مسائل و مشکلات دیگر ، به سراغ نماینده پیشین دو دوره مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس رفته و با ایشان دیداری صمیمی و دوستانه برگزار نمودیم ؛ که وی در خصوص وضعیت طرح های عمرانی ، مشکلات مردم و مدیریت موجود ، ضمن انتقاد از بکارگیری مدیران دست چندم و بله قربان گو ، گفت : شهر دزفول و حومه با حدود ۴۵۰ هزار نفر جمعیت ، پس از اهواز در استان خوزستان ، مقام دوم جمعیتی را داراست ، و به همین میزان افزایش جمعیت ، اعتبارات و رسیدگی مسئولین دولتی به این منطقه افزایشی نداشته ، و تنها راه حل آن استفاده از مدیران توانمند است .

سید احمد آوایی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به خوزستان افزود : پس از ۶ سال جاده های دسترسی به سدهای شیرین آب و سردشت احداث شده و پیشرفت فیزیکی بیمارستان تامین اجتماعی نیز در حد دیوارکشی مانده است !

وی تصریح کرد : همچنین احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی نیز در حد مشخص شدن زمین ، به حال خود رها شده است . حال باید پرسید ، چرا استاندار برای تحقق این مصوبات تلاش نمی کند ؟

این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد : طی روزهای گذشته و پس از یک سال و نیم ، فرمانداری ویژه دزفول که با سرپرست و بدون داشتن دو معاون اداره شده ؛ و اکنون که آقای عبدالرضا احسانی نیا به عنوان فرماندار ویژه دزفول معرفی شده ، برای وی معاون تحمیلی انتخاب شده است !

آوایی ضمن ابراز تعجب از این اقدام نسنجیده ، اظهار داشت : در شرایطی که کشور از تحریم های بیگانگان و سو مدیریت رنج می برد ، چرا باید استاندار خوزستان با مردم نجیب و صبور این شهر برخوردی اینگونه داشته باشد ؟

این نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد : برخی از محدودیت ها و مشکلات کشوری ، با مدیران قوی و توانا قابل جبران است ؛ و به نظر می رسد آقای استاندار فراموش کرده اند که مردم دزفول صدها مدیر توانمند در دستگاه های اجرایی کشور تقدیم کرده اند .

وی سپس از حجازی پرسید : آیا شما تحمل می کنید ، وزیر کشور بدون مشورت با شما ، برایتان معاون تعیین کند ؟! آیا این اقدام با اصول اخلاقی و عرف موجود مدیریتی سازگاری دارد ؟

ایشان با اشاره به اقدام صحیح فرماندار دزفول و نپذیرفتن معاون تحمیلی خود گفت : اگر استاندار به فرماندار خود اعتماد ندارد ، چرا با سرنوشت مردم زجر کشیده و زخم خورده از ۸ سال جنگ تحمیلی بازی می کند ؟

سید احمد آوایی با اشاره به همدلی و همراهی مسئولان بیان داشت : خوشبختانه طی ۸ سال گذشته ، با همدلی ، توانستیم دانشگاه صنعتی جندی شاپور و دانشکده علوم پزشکی را راه اندازی نموده و فرودگاه دزفول را با ۴۰ پرواز در هفته دایر کنیم ؛ و همچنین کارخانه کربن بلک ، اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی و صندوق توسعه کشاورزی را تاسیس کرده ، که خود نشان از همدلی مدیران و دوری از حاشیه سازی دارد .

وی افزود : به طور یقین تحمیل معاون به فرماندار و یا هر مدیر دیگری ، باعث اختلاف و تفرقه شده ، و همیشه بنده با این امر مخالف بوده ام ؛ چرا که حق یک مدیر انتخاب معاونت ها با توجه به شرایط موجود بوده ، و معرفی افراد به آن ها و پافشاری برای پذیرفتن ، به استقلال یک مدیر ضربه می زند .

نماینده پیشین دو دوره مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت : از استاندار خوزستان هم انتظار می رود با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها ، دقت بیشتری نموده ، چرا که بازی با احساسات مردم ، سبب ایجاد نا امیدی و بدبینی و تشدید مسائل قومی و تاثیر منفی در مشارکت مردم خواهد گردید .

درباره وضعیت پالایشگاه دزفول نیز سوالاتی مطرح که مقرر شد ، انشاالله در سفر بعدی ایشان به دزفول توضیحاتی در این باره ارائه نمایند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد