سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از وضعیت آب در استان

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبی سازمان آب و برق خوزستان گفت: میزان آورد کل سدهای استان از ابتدای سال آبی که مهرماه است تاکنون یک‌میلیارد و 692 میلیون مترمکعب است که حدود 71 درصد سال‌های نرمال است.

فتح‌اله دهکردی عنوان‌کرد: وضعیت آورد آب در حوزه کارون 754 میلیون مترمکعب است که این میزان حدود 69 درصد سال‌های نرمال و 27 درصد بیشتر از سال‌گذشته است.
وی افزود: در حوزه دز نیز میزان آورد آب 360 میلیون مترمکعب است که نسبت به سال‌های نرمال 60 درصد و نسبت به سال‌گذشته 14 درصد افزایش داشته است. به‌طور کلی در حوزه کارون بزرگ که مجموع دو حوزه کارون و دز است، میزان آورد آب 908 میلیون مترمکعب و معادل 66 درصد سال‌های نرمال و 23 درصد بیش از سال‌های گذشته می‌باشد.
معاون سازمان آب و برق خوزستان بیان‌کرد: در حوزه کرخه با توجه به این‌که سد سیمره برای کمک به کشت محصولات کشاورزی در این حوزه کاملا تخلیه شده، میزان آورد آب در کرخه 450 میلیون مترمکعب و با احتساب ورودی سد سیمره 77 درصد سال‌های نرمال است.
دهکردی اظهارکرد: میزان آورد آب سد مارون نیز 128 میلیون مترمکعب است که نسبت به سال‌های نرمال 8 درصد بیشتر و نسبت به سال‌گذشته حدود 5/3 برابر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد