سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار میراث و موزه های استان

بررسی باستان‌شناسی در لالی،‌ اندیکا و مسجدسلیمان
فرهنگی و هنری  12:27:50 1391/09/13
919-6780-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان گفت: در بررسی‌های باستان‌شناسی سه شهر این استان،‌ آثار جدیدی شناسایی شدند که انتظار کشف آن‌ها را نداشتیم.

پرویز پورفرخی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بیان کرد: در حال حاضر بررسی باستان‌شناس در سه شهر مسجدسلیمان‌، اندیکا و لالی در حال انجام است و تقریبا مراحل پایانی را سپری می‌کند. این بررسی‌ها برای نخستین‌بار در این مناطق و با هدف تهیه‌ی نقشه‌ی باستان‌شناسی انجام می‌شود.

او ادامه داد: در محوطه‌های تاریخی بررسی‌شده چند اثر جدید شناسایی شدند که احتمالا به دوره‌ی اشکانی یا پس از آن تعلق دارند. البته دوره‌ی تاریخی آن‌ها هنوز در حال بررسی است.

وی با تأکید بر این‌که تصور نمی‌شد در این مناطق، آثاری متعلق به این دوره‌های تاریخی به‌دست آید، ارائه‌ی توضیح بیشتر را به پس از پایان یافتن تحقیقات موکول کرد.

پورفرخی همچنین اظهار کرد: یک بررسی شناسایی دیگر نیز در دستور کار قرار دارد تا حرایم غرب رودخانه‌ی کر مشخص شود. برای این کار باید حدود 10 محوطه بررسی شوند و اطلاعات مربوط به آن‌ها استخراج شود. البته در گذشته بررسی‌هایی در این مناطق انجام شد، ولی حالا قرار است تحقیقات دقیق‌تری صورت گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد