سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی هنری و ادبی خوزستان

در قالب 2 کتاب
آثار ادبی کودکان خوزستانی چاپ شد

خبرگزاری فارس: 12 اثر ادبی کودکان و نوجوانان خوزستانی عضو کانون پرورش فکری در دو کتاب جدید کانون به چاپ رسید.

خبرگزاری فارس: آثار ادبی کودکان خوزستانی چاپ شد 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی کانون خوزستان، زهره تقوی اهرمی مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار داشت: سیزدهمین و چهاردهمین مجموعه از دفترهای ادبی کانون با عنوان «ابر یادگاری» و «باغ خدا» برگزیده اشعار و داستان‌های اعضای مراکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به تازگی از سوی کانون چاپ شده و گزیده‌ آثار کودکان و نوجوانان عضو مرکز آفرینش‌های ادبی نیز در آن به چاپ رسیده است.

وی «من و سنگ» نوشته‌ سمیه دریس، «گاهی...» نوشته‌ الهام چلیات، «زندگی یعنی یک چای داغ» نوشته‌ مهرانه کریم‌زاده، «پاییز» نوشته‌ خدیجه رشیدی‌نژاد، «لیموترش» نوشته‌ نیما نوری، «جنگ» نوشته اسد حسن‌زاده، «دو فرشته مهربون» نوشته سمانه سالمی، «پدر‌ها غریبه نمی‌شوند» نوشته‌ فریبا جنت مکان و «خاطره با آقای مهربان» نوشته‌ شکیبا شاکر نسب را آثار چاپ شده‌ کودکان و نوجوانان خوزستانی در سیزدهمین مجموعه از دفترهای ادبی کانون با عنوان «ابر یادگاری» معرفی کرد.

تقوی اهرمی افزود: این کتاب یک قطره از اقیانوس تخیل زلال اعضای کانون است که صمیمیت کودکانه‌ای در آن موج می‌زند و دری به دنیای زیبای بچه‌ها باز می‌کند.

وی درباره چهاردهمین مجموعه از دفترهای ادبی کانون با عنوان «باغ خدا» بیان داشت: در این مجموعه که با موضوع «بهشت» تجلی زیبای رحمت خداوند، گردآوری شده است آثار ادبی «باران که می‌بارد» نوشته‌ رضوان رضایی، «بازگرد» نوشته‌ رقیه روشنایی و «شگفت انگیز‌ترین سرزمین» نوشته‌ شکیبا شاکر نسب، اعضای کودک و نوجوان کانون خوزستان به چشم می‌خورد.

مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان خوزستان یکی از ویژگی‌های آثار ادبی کودکان و نوجوانان را‌‌ رها بودن ذهن و تخیل در آن‌ها دانست و اظهار داشت: این ویژگی‌ها بر اصالت آثار بچه‌ها می‌افزاید و جایگاه ویژه‌ای به آن می‌بخشد که ما در این دو مجموعه کتاب به وضوح آن را مشاهده می‌کنیم.

تقوی اهرمی یکی از نتایج اساسی پیشرفت فرهنگی در هر جامعه را رشد و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد زمینه‌های مناسب برای بروز خلاقیت‌های ادبی هرچه بیشتر بچه‌ها، یکی از مهم‌ترین اهداف ما در آفرینش‌های ادبی استان است که آن را تا رسیدن به هدف نهایی خود با جدیت پیگیری می‌کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد