سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

استاندار خوزستان خبر داد:
سید جعفر حجازی این واحد‌ها را شامل واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر، خودمالکان، بافت فرسوده و منازل ساخته شده در قالب مسکن مهر توسط اتحادیه‌های تعاونی مسکن عنوان کرد/ در این شرایط که متقاضیان با همه مشکلات و تنگناهای مالی در تلاش برای افزایش سهم آورده خود هستند لازم است بانک‌ها فروش اقساطی تدریجی را آغاز کنند و اداره ثبت اسناد نیز در تفکیک اسناد واحدهای مسکن مهر سرعت ببخشد
استاندار خوزستان گفت: در آذرماه با حضور رئیس جمهور 14 هزار و 351 واحد مسکن مهر در شهرهای مختلف استان افتتاح و تحویل صاحبان آن‌ها می‌شود.

سید جعفر حجازی در پانزدهمین شورای مسکن استان این واحد‌ها را شامل واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر، خودمالکان، بافت فرسوده و منازل ساخته شده در قالب مسکن مهر توسط اتحادیه‌های تعاونی مسکن عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری دستگاه‌های مسئول به ویژه بانک‌ها و فرمانداران در شهرستان‌ها تا پایان دولت دهم تعهد ساخت 80 هزار واحد مسکن مهر در خوزستان محقق و عملی شود.

رئیس شورای مسکن خوزستان همچنین میزان آورده اعضای تعاونی‌های مسکن را 73 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: افزایش قابل ملاحظه سهم متقاضیان در تامین آورده مسکن مهر، نشان از انگیزه و اشتیاق آن‌ها برای تداوم کار تا مرحله نهایی و تحویل واحد مسکونی است.

حجازی تصریح کرد: در این شرایط که متقاضیان با همه مشکلات و تنگناهای مالی در تلاش برای افزایش سهم آورده خود هستند لازم است بانک‌ها فروش اقساطی تدریجی را آغاز کنند و اداره ثبت اسناد نیز در تفکیک اسناد واحدهای مسکن مهر سرعت ببخشد.

وی از افزایش میزان اعتبارات مقاوم سازی منازل روستایی خبر داد و گفت: حادثه زلزله در آذربایجان شرقی که منجر به تخریب بسیاری از منازل روستایی شد، دولت را بر آن داشت تا برای مقاوم سازی و ایمن سازی منازل روستا‌ها توجه بیشتری مبذول کرده و اعتبارات را افزایش دهد.

استاندار خوزستان ادامه داد: سهمیه استان برای مقاوم سازی امسال 11 هزار واحد مسکونی روستایی آسیب‌پذیر است اما هنوز بخش قابل توجهی از اعتبار این ردیف مربوط به سال گذشته جذب نشده و همین مسئله می‌تواند جذب اعتبار امسال را هم با مشکل مواجه کند.

حجازی استقبال روستائیان از تسهیلات مقاوم سازی را نسبتا خوب ارزیابی کرد و گفت: در دوره‌ای استقبال خوب بود اما بعد کاهش یافت و به نظر می‌رسد تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسبی در روستا‌ها برای این منظور صورت نگرفته و شاید روستاییان از این تسهیلات قرض‌الحسنه اصلا اطلاعی نداشته باشند.

وی افزود: باید برای حل این مشکل، با ائمه جمعه، شوراهای روستا و افراد تاثیرگذار دیگر مذاکره شود تا اطلاع‌رسانی از طریق آن‌ها صورت گیرد.

مرجع / فـارس 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد