سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

کارنامه سفرهای استانی /
توسعه راههای خوزستان عنایت دیگردولت خدمتگزاربه این منطقه
 
اهواز - به همت دولت خدمتگزار ، استان خوزستان سال گذشته دربخش راه و ترابری ، شاهد اجرای دهها پروژه راهسازی و اصلاح راه های شهری و روستایی بود .
 
براساس گزارش اداره کل راه ترابری خوزستان با اجرای این طرح توسعه ای و نیز اصلاح راههای موجود ، میزان تصادفات خودرویی و نیز تلفات جانی کاهش چشمگیری یافته است .
منوچهر رحمانی مدیرکل راه ترابری استان خوزستان درگفت وگو با خبرنگارایرنا بهره برداری 4 کیلومتر از مجموع 130 کیلومتر محور چهار بانده ورودی شهرستان مسجد سلیمان ، اجرای پنج کیلومتر از محور چهار بانده شوشتر – ندافیه ، بهره برداری از 28 کیلومتر از محور چهار بانده آبادان – سربندر ، احداث اولین مسجد بین راهی در محور باغملک- ایذه ، بهره برداری از پل تمبی در شهرستان مسجدسلیمان ، اجرای 15 کیلومتر از محور چهار بانده اهواز –رامشیر ، بهره برداری از 12 کیلومتر از بزرگراه رامهرمز – بهبهان و افتتاح شش کیلومتر از محورمسجد سلیمان - بازفت – شهرکرد را بخشی از طرح هایی نام برد که درسال 1390 درخوزستان اجرا شده است .
وی بهره برداری از 12 کیلومتر از بزرگراه رامهرمز – بهبهان به طول 125 کیلومتر با اعتبار 840 میلیارد ریال را از پروژه های مهم راه ترابری درسال گذشته نام برد که با حمایت های استاندار خوزستان اجرایی شده است .
رحمانی بااشاره به اینکه هم اکنون 12 کیلومتر این بزرگراه آماده بهره برداری است ، افزود: با بهره برداری از این قطعه شاهد افزایش ایمنی حمل ونقل در محور مهم خواهیم بود زیرا این محور یکی از پرترددترین محورهای استان، دروازه ورودی از سمت استانهای کهگیلویه و بویراحمد و فارس می باشد که همه ساله خودروهای زیادی در این مسیر تردد می کنند.
مدیرکل راه و ترابری استان همچنین از آغاز بهره برداری از 28 کیلومتر از محور چهار بانده آبادان –سربندر توسط استاندار خوزستان و با حضور نمایندگان شهرستان های ماهشهر وسربندر ،آبادان وشادگان در سال 90 خبر داد و گفت: طول این پروزه 28 کیلومتر است که برای احداث قطعه اول این طرح تاکنون بیش از 16 میلیارد تومان از محل اعتبارات راهسازی استان هزینه شده است.
وی اضافه کرد : این محور بخشی از اتوبان ساحلی کشور محسوب می شود که با تکمیل آن شاهد برقراری ارتباط مطلوب بنادر جنوبی کشور با مرز بین المللی ایران وعراق در شلمچه خواهیم بود.
رحمانی درباره عملیات خاکریزی این پروژه هم گفت: خاکریزی به میزان یک میلیون و170 هزار متر مکعب از ویژگی های این طرح محسوب می شود
گفتنی است خوزستان دارای پنج هزار و 41 کیلومتر راه اصلی و فرعی است که شش درصد کل راههای کشور را شامل می شود و جایگاه استان در این شاخص رتبه ششم است.
به گفته رحمانی احداث 637 کیلومتر جاده جدید در سطح استان در دست مطالعه است که در صورت تصویب این طرحها شاهد انقلاب اساسی در بخش راههای استان خواهیم بود .
مدیر کل راه و ترابری خوزستان آینده وضعیت راههای استان خوزستان را روشن ترسیم کرد و افزود: تا 5 سال آینده 819 کیلومتر جاده جدید با حجم اعتبارشش هزار420 میلیارد در خوزستان احداث خواهد شد که دو مسیر اهواز –سوسنگرد –چذابه واهواز –باغملک –دهدز از جمله مسیرهایی هستند که باید کار ساخت آنها در کوتاه ترین زمان ممکن با تامین اعتبار انجام گیرد
رحمانی گفت : بخش راه و ترابری استان خوزستان با عنایت دولت عدالت محور و حمایت های استاندار خوزستان ، سال گذشته دوران پرکاری را پشت سرگذاشت . این بخش شاهد کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی چند ین طرح توسعه راه واصلاح شبکه بود که می بایست تمامی آنها تا پایان دولت دهم به بهره برداری رسیده و مردم از خدمات این دولت درزمینه داشتن راه و جاده مناسبت نهایت بهره را ببرند.
. وی به زمین زدن کلنگ احداث جاده میانبر مسجد سلیمان – همچنین جاده کمربندی غرب وجنوب غرب اهواز با حضور وزیر راه وشهر سازی ، احداث جاده کمربندی بندر ماهشهر –بندر امام خمینی (ره)با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی،- احداث جاده کمربندی جدید خرمشهر باحضور استاندار خوزستان و آغاز عملیات اجرایی احداث باند دوم محور شادگان – خور دورق ازجمله این طرح ها نام برد .
رحمانی درگفت وگو با خبرنگارایرنا یکی از شاخص ترین پروژه هایی که سال گذشته کلنگ آن با حضور معاون عمرانی وزیر کشور ، استاندار خوزستان وجمعی از مسئولین محلی به زمین زده شد، احداث پل نهم اهواز عنوان کرد که با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال آغازشد که احداث این پل فرصت مناسبی برای ایجاد تفرجگاه در شهر اهواز و حاشیه رودخانه کارون فراهم می آورد
وی تصریح کرد: این پل که دو باند رفت وبرگشت جمعاً 980 متر طول دارد تاثیرمهی در توسعه شهراهواز خواهد داشت و یکی از مکمل های احداث پل نهم بحث ساحل سازی و گسترش فضای سبز و در نهایت ایجادجاده ای ساحلی است که باید بیش از0 7 میلیارد ریال برای آن هزینه شود .
مدیر کل راه و ترابری خوزستان ساخت پل نهم را یکی از تخصص های اصلی در بخش راه دانست که تاکنون راهداران در ساخت آن موفق بودند.
وی افزود : با ساخت وتکمیل این پل که مناطق کورش و ملی راه رابه هم متصل می کند شاهد ارتباط دوسوی رودخانه کارون خواهیم بود.
رحمانی اضافه کرد : این پل که تاکنون عملیات شمع ریزی 16 شمع آن به اتمام رسیده است قرار است در آینده بخش عمده ای از ترافیک عبوری شهرستان های مسجد سلیمان ،لالی ،ایذه و هفتکل را که تا پیش از این از طریق پل کیان پارس اهواز عبور داده می شود را از خود عبور دهد.
وی اعتبار ساخت این پل را بیش از300 میلیارد ریال اعلام کرد که به دستور استاندار خوزستان به دست توانای راهداران اداره کل راه وترابری استان خوزستان ساخته خواهد شد.
منوچهر رحمانی رفع نقاط حادثه خیر و تامین ایمنی جاده ها را با هدف کاهش تصادفات و تلفات جانی ازدیگراقدمات مهم اداره کل راه ترابری استان خوزستان درسال 90 نام برد و گفت : نبود علائم رانندگی، تاریکی جاده های برون شهری و وجود موانع مختلف در جاده ها همواره رانندگان را با مشکل مواجه کرده بود .
به گفته وی اداره کل راه و ترابری خوزستان در سال گذشته با همتی وصف نشدنی وبا تلاش شبانه روزی پرسنل خدوم خود با نصب سیستم روشنایی در ورودی 3 شهر(رامهرمز، اندیمشک،هندیجان )، عملیات نصب گارد ریل در طول راههای استان خوزستان .کاشت نهال در محورهای ارتباطی استان خوزستان، بهسازی محور صیدون –امامزاده عبدالله در شهرستان باغملک ،ایمن سازی 47 نقطه پرحادثه جاده ای، ایمن سازی پیچ کویتی ها در شهرستان ایذه ، اصلاح قوس های سانحه خیزمحور مسجد سلیمان –سی مایلی، نصب بیش از 289 چراغ چشمک زن خورشیدی در طول راههای استان خوزستان در سال گذشته و ایمن سازی 37 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان خوزستان با نصب سیستم روشنایی نسبت به رفع نقاط حادثه خیر و تامین ایمنی جادهها همت گماشته است .
وی با اشاره به آغاز نصب تابلوهای اطلاعاتی سلول خورشیدی( سولار) در طول راههای استان خوزستان در سال گذشته گفت: کار نصب28 تابلو که عمدتاً تابلوهای محدودیت سرعت می باشد یک ماه به طول انجامید.
مدیر کل راه و ترابری خوزستان افزود استفاده ازاین تابلوها علی رغم داشتن صرفه جویی بالای برق، در مناطق حادثه خیزی که انرژی برق وجود ندارد نیز استفاده فراوان دارد.
رحمانی اضافه کرد : هم اکنون عملیات نصب این تابلوها در محورهای مواصلاتی اهواز-آبادان ، اهواز-شوش، اهواز- ملاثانی و اهواز-غیزانیه با هزینه بیش از یک میلیارد ریال به اتمام رسیده که نقش مهمی در روانی ترافیک عبوری ایفا می کند.
رحمانی همچنین از فعالیت های مهم اداره کل راه و ترابری خوزستان را ایمن سازی 47نقطه پرحادثه جاده ای در استان خوزستان ذکر کرد و گفت: از جمله دلایل حادثه خیز بودن این نقاط،نبود دید کافی،شعاع کم و تند بودن قوس ها، همچنین توسعه خطی روستاها در کنار جاده ها ونامناسب بودن اتصالات جاده های روستایی با محورهای اصلی و نیز نبود سیستم روشنایی بوده که بیشترین تعداد نقاط حادثه خیز در دست ایمن سازی به ترتیب مربوط به محورهای منتهی به شهرستان مسجدسلیمان با15 نقطه، محورهای منتهی به شهرستان اندیمشک با9 نقطه و مابقی مربوط به شهرهای اهواز، دزفول، رامهرمز،آقاجاری، شوشتر، رامشیر،خرمشهر وایذه می باشد.
وی اقدامات در حال انجام در این نقاط راشامل اصلاح شعاع قوسها،نصب سیستم روشنایی ،احداث کند روها واصلاح تقاطع های روستایی،وآسفالت شانه راهها اعلام کرد وگفت : برای رفع حادثه خیزی در این نقاط بیش از26 میلیارد تومان از محلهای مختلف اعتباری درنظر گرفته شده است،
مدیر کل راه و ترابری خوزستان تصریح کرد: تاکنون بیش از247 نقطه حادثه خیزدر عملیاتهای مشترک پلیس راه واداره کل راه وترابری استان خوزستان در محورهای ارتباطی این استان شناسایی شده که برای ایمن سازی این نقاط141 میلیارد اعتبار نیاز است.
رحمانی همچنین از نصب تابلوهای پیام متغیر در محورهای برون استانی خوزستان برای نخستین بار خبر داد و تصریح کرد: در این سیستم که کار نصب 7دستگاه از آن در محورهای مواصلاتی استان از جمله محور اهواز –اندیمشک به اتمام رسیده، آخرین اطلاعات راههای استان ،وضعیت ترافیکی راهها شامل باز یا بسته بودن راههای پیش رو در اختیار کاربران جاده ای قرار می گیرد .
مدیر کل راه وترابری استان خوزستان اضافه کرد: برای نصب این تجهیزات که بر روی یک نوع پانل دروازه ای خاص نصب می شود بیش از یکهزار و870 میلیارد ریال از محل اعتبارات راهداری هزینه شده است .
وی استفاده از این شیوه را در اکثر کشورهای دنیا مرسوم دانست وافزود : امروزه یکی از شیوه های کاهش تصادفات بکار گیری و استفاده از یک سیستم اطلاع رسانی یکپارچه در طول راههاست که این مهم با استفاده از سیستم محقق خواهد شد
رحمانی اظهار داشت: استان خوزستان با بیش از 15 هزار کیلومتر یکی از استانهای مهم کشور محسوب میشود که با بهره گیری از امکانات ایمنی جدید می توان میزان قابل توجهی از تصادفات جاده ای این استان را کاهش داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد