سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار اقتصادی استان

شرایط و چگونگی پیش فروش سکه بهار آزادی در اهواز
 
اهواز- پیش فروش سکه تمام بهار آزادی روز شنبه 13اسفند ماه با مهلت تحویل 9 ماهه در بانک ملی ایران شعبه مرکزی اهواز شروع شده و همچنان نیز ادامه دارد.
 
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا ، پیش فروش سکه تمام بهار آزادی با مهلت شش و هشت ماهه در شعبه مرکزی بانک ملی ایران در اهواز بنا به بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران متوقف شده است و تنها پیش فروش با مهلت تحویل 9ماهه بدون محدودیت میزان پیش خرید سکه انجام می شود.
به هنگام پیش خرید سکه ، ارایه کارت ملی و تصویری از آن به همراه تکمیل تعهدنامه
الزامی است.
قبول تعهدنامه با خرید و ابطال 10هزار ریال تمبر از سوی مشتری امکان پذیر می باشد.
خریدار سکه در تعهدنامه ای که از سوی بانک ارایه می شود متعهد می شود به هنگام تحویل سکه مالیات بر ارزش افزوده متعلقه را نیز پرداخت نماید و چنانچه برای دریافت سکه های پیش خرید شده تا دو ماه پس از موعد تحویل به بانک مراجعه نکند مبلغی متناسب با مدت زمان تاخیر به عنوان هزینه نگهداری و حفظ اشیاء گران بهای امانی پرداخت خواهد کرد.
میزان مالیات بر ارزش افزوده چهار تا پنج درصد متناسب با قیمت روز سکه (در بازار آزاد) خواهد بود ولی در تعهدنامه ای که مشتری آن را امضا کرده این موضوع به صراحت عنوان نشده است.
بر اساس تعهدماه پر شده از سوی مشتری ، در صورت انصراف مشتری از پیش خرید سکه قبل از موعد تحویل ، بانک موظف خواهد بود تنها اصل مبلغ پیش پرداخت را مسترد نماید.
بنا به این گزارش پیش خرید سکه در بانک ملی ایران شعبه مرکزی اهواز با شرایط اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آنچنان مورد استقبال مردم قرار نگرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد