سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

عملیات اجرایی کمربند سبز کلانشهر اهواز شروع شد
 
اهواز- در هفته منابع طبیعی و درختکاری ، عملیات اجرایی احداث کمربند سبز کلانشهر اهواز بعداز ظهر روز دوشنبه با حضور استاندار خوزستان ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز شروع شد.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، در مراسم آغازین این پروژه زیربنایی اعلام شد: برای احداث این کمربند سبز که نقش تعیین کننده و موثری در کاهش گرد خاک ، جلوگیری از فرسایش خاک ، تعدیل آب و هوا ، جلوگیری از گسترش و توسعه افقی شهر ، کاهش آلودگی صوتی ، ایجاد اشتغال و جذب مشارکت های مردمی و تعدیل دمای کلانشهر اهواز خواهد داشت 280میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
بر اساس این طرح ، کمربند سبز اهواز در دو فاز غرب و شرق تا 70کیلومتر ایجاد می شود و در آن انواع مجموعه های فضای سبز تفریحی ، ورزشی و گردشگری ایجاد خواهد شد.
با اتمام این پروژه در مدت دو سال ، هفت هزار هکتار به مساحت فضای سبز شهر اهواز افزوده می شود.
احداث کمربند سبز اهواز در ردیف بزرگترین طرح توسعه فضای سبز شهرداری اهواز محسوب می شود.
طبق برنامه قرار است در هر هکتار کمربند سبز اهواز 400تا 500 اصله نهال با گونه های کهور ، آکاسیا، بابل ، کنار ، اکالیپتوس ، ابریشم هندی ، چنال ، برهان و خرزهره غرس شود.
شهردار اهواز در مراسم شروع عملیات اجرایی کمربند سبز اهواز ، توسعه فضای سبز اهواز را از اولویت های اصلی این سازمان عنوان کرد و گفت: امسال 120هکتار فضای سبز در محدوده شهر اهواز بویژه در مناطق ساحلی کارون و محلات افزوده شده و امیدواریم در سال آینده با برنامه ریزی های انجام شده فضای سبز این کلانشهر را بیش از پیش توسعه دهیم.
'منصور کتانباف' ضمن تقدیر از همکاری و تعامل نزدیک اداره کل راه و ترابری ، منابع طبیعی ، محیط زیست ، فرماندار و استاندار خوزستان برای بسترسازی شروع این پروژه عظیم ، پیشنهاد کرد کارگروه ویژه ای در استان برای بررسی مراحل پیشرفت کمربند سبز اهواز تشکیل شود تا سرعت عمل اجرای این پروژه شتاب گیرد.
وی اجرای این پروژه را در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و توسعه ناموزن شهر اهواز موثر دانست و ابراز امیدواری کرد این پروژه در مدت زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسد.
استاندار خوزستان نیز در این مراسم ، گرد و خاک در یک دهه اخیر را یکی از معضلات استان خوزستان برشمرد و گفت: هرچند منشا پدیده گرد و خاک بیشتر در کشور عراق و به واسطه اقدامات غیرانساین دیکتاتور معدوم عراق در طی سه دهه حاکمیت در این کشور بوده است ولی ما نیز باید بتوانیم فضای سبز شهرهای استان بویژه کلانشهر اهواز را به حد قابل قبولی برسانیم تا قدری از شدت گرد و خاک کاسته شود.
' سیدجعفر حجازی ' ضمن استقبال از پیشنهاد شهرداری برای تشکیل کارگروه ویژه کمربند سیز اهواز یادآور شد مدیریت کلان استان از توسعه فضای سبز با مشارکت مردم و جلب کمک های دولت در این زمینه حمایت می کند.
وی به تاکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر صیانت از منابع طبیعی و توسعه فضای سبز اشاره و اظهار کرد: اگر هر یک شهروندان خوزستانی هر سال نهال بکارد سالانه 5/4 میلیون اصله درخت به فضای سبز استان افزوده می شود از این رو مشارکت مردم برای توسعه فضای سبز استان یک ضرورت است.
استاندار خوزستان ضمن حمایت از برنامه های شهرداری اهواز در توسعه فضای سبز در ماههای اخیر ، ضرورت همراهی و همکاری سایر دستگاههای اجرایی ذیربط با شهرداری در پیشبرد پروژه کمربند سبز اهواز تصریح کرد: شهرداری در سال جاری گام های خوبی برای توسعه و گسترش فضای سبز برداشته است که جای تقدیر دارد.
در این مراسم آیت الله 'سیدمحمدعلی موسوی جزایری' نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز اقدامات اخیر شهرداری در توسعه فضای سبز را ستود و ابراز امیدواری کرد با توسعه فضای سبز امکان بهره مندی مردم برای گردشگری و تفریح بویژه در روزهای تعطیل فراهم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد