سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر سیاسی

پوتین دست از حمایت از بشار برداشت: روزهای حکومت اسد به شماره افتاده است

 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پوتین در گفتگو با گلوب اند میل ضمن انتقادی شدید از بشار اسد، هشدار داد که روزهای حکومت اسد به شماره افتاده و باید بین حکومت او و شورشیان آتش بس اعلام شود.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، وی گفت: این بستگی به سوری ها دارد که تصمیم بگیرند چه کسی کشورشان را اداره کند. ما باید مطمئن شویم که انها از کشتن یکدیگر دست برداشته اند.

نخست وزیر روسیه در پاسخ به این سئوال که آیا اسد می تواند از این درگیری ها جان سالم به در برد، گفت: نمی دانم، مشخص است که مشکل، مشکل بزرگی است. مدت زیادی از اعلام اصلاحات گذشته و باید انها به سرعت انجام گیرد.

پوتین در بخشی از مصاحبه اشاره کرد که سوریه دیگر به مانند چند سال قبل نمی تواند بر روی روسیه حساب کند.

وی گفت: فکر نمی کنم که روابط اقتصادی ما با سوریه بیشتر از روابط ما با بریتانیا است. زمانی که اسد به قدرت رسید، در ابتدا به فرانسه و بریتانیا رفت و به مسکو نیامد. او سه سال پس از رسیدن به قدرت به روسیه امد. به همین دلیل می گویم که رابطه ی خاصی بین دو کشور برقرار نیست.

وی به صورت استعاره ای گفت: اسد را در تابوت بگذارید و اهنگ بلند هم برای او پخش کنید. او این اهنگ را نخواهد شنید برای اینکه مراسم ختمش است.

نخست وزیر روسیه افزود: هدف ما کمک به یکی از دو جناح در درگیری ها در سوریه نیست، هدف ما ایجاد اشتی است و ما به دنبال تکرار انچه در لیبی رخ داد، نیستیم.

پوتین در خصوص برنامه هسته ای ایران گفت: ایران و اسرائیل باید اظهارات ستیزه جویانه علیه یکدیگر را در خصوص برنامه هسته ای ایران کاهش دهند.

وی افزود: من حاضرم هر کاری انجام دهم تا از وقوع درگیری جلوگیری کنم.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با گلوب اند میل گفت: اگر در انتخابات پیروز شوم، مدودف را نخست وزیر می کنم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد