سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر سیاسی

تقویت پایگاه روسیه در دمشق برای هشدار زودهنگام حمله احتمالی به ایران

 

بر اساس این گزارش به منظور هشداردهی زود هنگام به تهران درباره حمله احتمالی آمریکا یا اسرائیل، روس ‌ها پایگاه الکترونیکی و نظارتی خود در جنوب دمشق را ارتقاء داده و منابعی به آن اضافه کرده‌اند.

 

به گزارش اشراف، پایگاه اینترنتی"دبکا فایل در فوریه 2012 گزارشی با عنوان «روسیه پایگاه الکترونیکی خود در سوریه را برای هشدار به ایران درباره حمله آمریکا یا اسرائیل تقویت می ‌کند» را منتشر کرده است.

 

به گزارش اشراف، بر اساس گزارش منابع نظامی آمریکایی پایگاه اینترنتی"دبکا فایل "(DEBKAfile)، روس ‌ها پایگاه الکترونیکی و نظارتی "جبل الحاره" (Jabal Al Harrah) خود در جنوب دمشق را که در مقابل "دریای جلیله" (Sea of Galilee)  اسرائیل قرار دارد، ارتقاء داده و منابعی به آن اضافه کرده‌اند که به منظور هشداردهی زود هنگام به تهران درباره حمله احتمالی آمریکا یا اسرائیل به این کشور طراحی شده است.

این پایگاه پیش از آن که با فناوری ‌های پیشرفته و نیروی انسانی بیشتر تقویت شود، حرکت ‌های نظامی و غیرنظامی را از شمال اسرائیل گرفته تا تل‌ آویو و همچنین شمال اردن و غرب عراق تحت پوشش قرار می ‌داد. امروزه، دامنه فعالیت این پایگاه به همه قسمت ‌های اسرائیل و اردن، خلیج عقبه (Gulf of Aqaba) و شمال عربستان سعودی گسترش یافته است.

قسمت دوم پروژه مسکو برای گسترش دامنه پایگاه‌ های نظارتی خود در خاورمیانه شامل ارتقاء رادار سوری که روسیه عملیات تجهیز آن را اجرا کرده و بر "کوه صنین" (Mount Sannine) لبنان قرار دارد و برقراری ارتباط آن با تاسیسات جبل الحاره در سوریه بوده است. متخصصان روس این پروژه را هم به پایان رسانده ‌اند. روسیه اکنون توانایی آن را دارد که حرکت‌ های هوایی و دریایی آمریکا و اسرائیل را از شرق مدیترانه گرفته تا قبرس و یونان ردیابی کند.

بر اساس این گزارش توقف ناو هواپیمابر روسی "آدمیرال کوتزنتسوف" (Admiral Kutznetsov) در ماه ژانویه تا اواسط فوریه در بندر طرطوس سوریه با ماموریت ویژه نظارت بر هرگونه آمادگی اسرائیل برای حمله به ایران، سوریه یا حزب‌ا... صورت گرفته است. این ناو، شکاف حاصل از پرمشغله بودن ایستگاه اطلاعاتی روسیه در جنوب دمشق را پر کرد که شدیداً درگیر جمع ‌آوری اطلاعات درباره حرکات اپوزیسیون سوریه برای بشار اسد و کنترل هرگونه نشانه ‌ای از مداخله خارجی، چه بصورت نظامی و چه پنهانی، علیه رژیم اسد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد