سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

/همایش "دانشجو و آسیب‌های روانی اجتماعی" در دانشگاه علوم پزشکی اهواز/
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان:
مدل صنعتی اعتیاد به مواد مخدر در میان جوانان تحصیل‌کرده بروز کرده‌است

علمی و آموزشی  14/12/1390  14:22:21
9012-7576-5 کد خبر
RSS :: پرینت

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در نخستین همایش ارتباط با خانواده تحت عنوان "دانشجو و آسیب‌های روانی اجتماعی" در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت: اعتیاد به مواد مخدر پدیده‌ای است که دنیا از آن متضرر شده و زمینه‌ساز بروز آ‌سیب‌های جدی اجتماعی و انحرافات مرتبط با حوزه اجتماع ‌است.

به گزارش خبرنگار علمی‌وآموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ سردار محمدرضا اسحاقی در این همایش که امروز(یکشنبه، 14 اسفندماه) در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد، اظهارداشت: یکی از آسیب‌های اجتماعی، ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است. اعتیاد به مواد مخدر از جدی‌ترین مسائل روز ایران و جهان است؛ البته ویژگی‌هایی وجود دارد که این مسئله را در کشور ما حساس‌تر کرده است.

وی ادامه‌داد: به نظر می‌رسد ریشه پدیده اعتیاد به مواد مخدر را باید در مسایل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه جست‌وجو کرد. اجتماع می‌تواند در سوق دادن افراد یا ممانعت از گرفتارشدن فردی به مواد مخدر نقش بسیاری داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت: زمانی که فرد گرفتار این بلای خانمان‌سوز شود، تمام اصول اخلاقی، معنوی و همه ابعادی که وجه اجتماعی فرد را شکل می‌دهد،‌ تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به دنبال آن فرد دچار تبعات مختلفی می‌شود.

سردار اسحاقی افزود: متاسفانه امروزه در حوزه جوانان، به‌خصوص تحصیل‌کرده‌ها، این تهدید به صورت مدل صنعتی بروز کرده است و فرد را گرفتار می‌کند.

وی ادامه‌داد: شاید این محافل، محافلی نباشد که بخواهیم از منظر علمی به این مسایل بپردازیم. خانواده‌ها و دانشجویان در حقیقت گرد هم می‌آیند چون می‌خواهند چند کلید واژه و راهکار اجرایی و عملیاتی فرا بگیرند.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان اظهارداشت: در کارگاه‌های آموزشی که در این زمینه در مدارس و دانشگاه برگزار می‌کنیم، در تلاشیم که یافته‌های خود را از مجموعه آسیب‌ها، مشکلات و پرونده‌ها، ارایه دهیم.

سردار اسحاقی گفت: امروزه با توسعه فناوری، مدل زندگی تغییراتی کرده و با گذشته‌ها متفاوت است؛ بنابراین باید مباحث روز را در نسخه‌هایی که برای جوانان خود تعیین می‌کنیم، در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: مشارکت فعال خانواده‌های دانشجویان ما یقیقا می‌تواند بسیار اثربخش و تاثیر‌گذارتر از سایر بخش‌های باشد. اما آنچه که مهم است داشتن دغدغه در خصوص مسایل جوانان است.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان افزود: الگوهای دینی و رفتار ائمه اطهار(ع) با کوچک‌تر و مردم دیگر الگوهای معین، شاخص و بدون هیچ‌گونه غبار آلودگی است. تغییرات مدل زندگی واقعیتی است که اتفاق می‌افتد. ما باید تلاش کنیم که این تغییرات با اصول در تعارض قرار نگیرند.

سردار اسحاقی گفت: گاهی وقت‌ها مدل‌ها و الگوهایی که غرب برای رفتارهای اجتماعی لحاظ می‌کند، به هیچ عنوان مناسب کشور ما نیستند.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با مباحث کاملا کاربردی و با هدف معین در کارگاه‌های آموزشی مدل‌هایی را ارایه دهیم که مسئله شفاف‌تر و روشن‌تر شود.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان تاکید کرد: پدر و مادر متوجه باشند که اگر فرزندان آن‌ها گرفتار آسیبی شد، سخت‌گیری بی‌مورد نداشته باشند. عقل این را حکم می‌کند که در این‌گونه شرایط، موضوع را با یک متخصص در میان بگذارید. بخش‌های مشاوره‌ای، هم در دانشگاه و هم در مجموعه ما هستند که به این آسیب‌ها و آفت‌ها آشنا‌ترند. برای عبور از این گردنه‌ها مشاوره علمی، مذهبی و غیره با متخصصان مشاوره داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد