سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

براساس شنیده ها قرار است تا پایان سال جاری تعدادی از شعب رستوران های زنجیره ای “کی اف سی” در تهران و شهرهایی چون تبریز، مشهد، شیراز، اهواز، بندرعباس، آمل و سنندج افتتاح شود!کی‌اف‌سی مخفف (مرغ سوخاری کنتاکی به انگلیسی)، نام یک رستوران زنجیره‌ای آمریکایی است که در سال 1952 میلادی توسط کلونل هارلند ساندرز در ایالت کنتاکی آمریکا آغاز به کار کرد و در حال حاضر در بیش از یکصد کشور جهان دارای بیش از سیزده هزار رستوران است!

مدیرکل دفتر هواپیمایی جمهوری اسلامی شعبه بوشهرگفت: انجام نشدن پرواز شماره 408 صبح سه شنبه مسیر بوشهر به تهران به علت کم شدن باد لاستیک هواپیما بوده و خلبان بخاطر رعایت احتیاط و جلوگیری از بروزحادثه احتمالی در هنگام فرود، پرواز را متوقف کرده است.

 عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار پوشیدن لباس زنانه برای مردان را حتی برای سرگرمی امر ناپسندی دانست و گفت: به سخره گرفتن ارزش‌ها در یک جامعه راحت‌ترین کار غیرهنرمندانه است که بر روی مخاطب تأثیر می‌گذارد.  حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با اشاره به بحث‌هایی که درباره بازی یک هنرپیشه مرد سینما در نقش یک زن پیش آمده است، گفت: حکم پوشیدن لباس زنانه برای مردان حرام است، اما فردی به ضرورت شرعی و در مقطعی بخواهد تغییر پوشش دهد، این تغییر به طور مطلق و از نظر شرعی ممنوع نیست.وی با بیان این‌که به طور مطلق نمی‌توان گفت که انجام این کار در یک داستان از نظر شرعی اشکال دارد، افزود: اگر تغییر پوشش سبب بی‌احترامی به یک حکم شرعی شود و یا به گونه‌ای باشد که این رفتار نامشروع را در فرهنگ جامعه ترویج کند و به فرهنگ جامعه لطمه بزند کار ناپسندی است.عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار تصریح کرد: پوشیدن لباس زنانه برای مردان و یا پوشیدن لباس مردانه برای زنان جایز نیست و حتی برای سرگرمی امر ناپسندی است، اما اگر یک ضرورت شرعی مانند نجات گروهی جز با این وسیله ممکن نباشد و در این ضرورت این کار انجام شود، نامشروع نیست.وی با اشاره به ساخت فیلم‌هایی که در آن مردی در نقش زن و یا زنی در نقش مرد بازی می‌کند، اضافه کرد:‌ پس از پخش یک نمایش یا فیلم سینمایی که در آن مردی با پوشش زنانه ظاهر می‌شود و یا بالعکس، قبح این گناه ریخته شده و سبب شکسته شدن برخی مرزهای شرعی در فرهنگ جامعه می‌شود؛ این کار مذموم و ناپسند و اگر به تعداد فراوان تکثیر شده و در برابر همه دیده‌ها قرار گیرد، نامشروع است.

علی کریمی می گوید که در دوران بچگی برای تهیه کفش ورزشی با مشکل مالی مواجه بوده است.ستاره محبوب فوتبال ایران می گوید:"این حرف را تا حالا جایی نگفته ام.من باید یک کفش می خریدم که با آن به میهمانی و مدرسه بروم یا با آن فوتبال بازی کنم.چون کفشی برای فوتبال نداشتم ترجیح می دادم که یک کتانی میخی بخرم که هر دو کار را انجام دهم."

سران جریان انحراف به منظور دلجویی از برخی کاندیداهای خود به آنان اطمینان داده اند که بزودی پست هایی را در مجموعه دولت به آنان اعطا خواهد کرد.به گزارش محدوده، جریان انحراف در ادامه فعالیت های انتخاباتی ود جلسه ای را با برخی از ردصلاحیت شدگان جریان خود برگزار کرده است.سران جریان انحرافی در این جلسات ضمن حمله به یکی از نهادهای انقلابی این نهاد را عامل رد صلاحیت این کاندیداها عنوان کرده و از آنان خواسته است که در محافل مختلف به تخریب این نهاد انقلابی بپردازند.همچنین سران جریان انحراف به منظور دلجویی از برخی کاندیداهای خود به آنان اطمینان داده اند که بزودی پست هایی را در مجموعه دولت به آنان اعطا خواهد کرد.گفته می شود استانداری،معاونت برخی وزارتخانه ها از جمله پست های پیشنهادی بوده است.

* بعد از ظهر دیروز عده‌ای از طرفداران دو کاندیدای نمایندگی مجلس در مسجد علوی خرم آباد به همراه خود کاندیداها تجمع کرده و نسبت به عملکرد رئیس ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی استانداری لرستان اعتراض کردند. تجمع کنندگان از استاندار لرستان و هیأت نظارت استان خواستار اجرای درست قانون انتخابات بخصوص ماده خرید و فروش آراء و تخلفات انجام شده در حوزه‌های خرم آباد شدند. این کاندیداها که جزء افراد شاخص اصولگرا و قبلاً از نیروهای شاخص امنیتی استان بوده‌اند، از طرفداران خود خواستند بهانه به دست دشمن ندهند و اعلام نمودند یقین داریم دکتر دهمرده استاندار لرستان و اعضای هیأت نظارت استان بخصوص رئیس دفتر نظارتی لرستان نسبت به موضوع شبهه خرید و فروش آراء که در قانون انتخابات هم منع شده است و دیگر تخلفات رسیدگی خواهند کرد.

* انقلابیون لیبی به اعمال شکنجه نسبت به طرفداران قذافی متهم شده‌اند. به گزارش بازتاب امروز، یک فیلم ویدیویی کوتاه که به یوتیوب راه پیدا کرده نشان می‌دهد که انقلابیون لیبی مردانی را به اتهام مزدوری برای قذافی در قفسی نگهداری می‌کنند. براساس همین گزارش که پایگاه اینترنتی دیلی میل آن را داده، انقلابیون دست‌های این آفریقایی‌ها را که گفته می‌شود از قذافی پول می‌گرفته‌اند تا برای او بجنگند از پشت بسته و آنها را با شلیک تیر هوایی مجبور می‌کنند که پرچم سابق لیبی را که در دهانشان فرو کرده‌اند ببلعند. این فیلم نشان می‌دهد اوضاع وخیمی است که در سرتاسر لیبی فراگیر شده و هر گروه و دسته‌ای نسبت به افراد دیگر که بر آنها تسلط می‌یابد اقدام به شکنجه، آزار و اذیت و حتی قتل می‌کند. این زندانیان در هیچ دادگاهی محاکمه نشده‌اند و حتی اتهام آنها نیز ثابت نشده است. زمان و مکان دقیق این فیلم مشخص نیست اما کارشناسان معتقدند که زندانیان در یک قفس در یک باغ وحشی در طرابلس نگه‌داری می‌شوند و انقلابیون برای دیدن و اذیت و آزار کردن آنها به سراغ آنها می‌روند.

* گروهک طالبان در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای تجلیل از نوروز را حرام اعلام کرد. به گزارش عصر ایران بیانیه طالبان درحالی منتشر شد که پلیس افغانستان طی سه روز اخیر 20 مظنون را که قصد حمله به مراسم تجلیل از نوروز را داشتند، بازداشت کرده است.

سلطنت طلبها :جمهوری اسلامی بهتر از منافقینآرین وطنخواه، مدیر شبکه سلطنت طلب ایران آریایی، در اظهاراتی عجیب مدعی شد: «من طرفدار شاهزاده رضا پهلوی نیستم. من فقط دوست دارم که ایران آزاد بشود. من طرفدار آزادی ایرانیان و ایران آزاد هستم نه هوادار شخص»!!او افزود: «اما اینکه سخنان آرمانی بر زبان بیاوریم و از وحدت بگوییم بی فایده است. امکان ندارد که گروه های خارج از کشور با هم متحد بشوند. صحبت کردن در مورد جنایتکارانی مثل کادر مجاهدین خلق [منافقین] به واقع هدر دادن وقت است. مگر می شود با هر کس و ناکسی متحد شد؟ اگر قرار باشد به جای جمهوری اسلامی، "مسعود رجوی" و "مریم قجر عضدانلو" [سرکردگان منافقین] و تروریست های دست پرورده آن ها بیایند و در ایران قدرت بگیرند، بهتر است که جمهوری اسلامی سر جایش باقی بماند؛ جایگزین نخواستیم.»

***گاف شبکه 5 تلویزیونشبکه 5 سیما که مجری اش در حال گفت و گو با یکی از رای دهندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی بود، صحنه ی  شعار مرگ بر علیه ......... را به صورت زنده پخش کرد!این فرد که خود را یک زن خانه دار معرفی کرد، در برنامه زنده شبکه 5 گفت: با اینکه من یک نسل سومی هستم و جنگ و انقلاب را ندیده ام، اما می گویم : درود بر امام خامنه ای و مرگ بر .....!در این لحظه، مجری که به شدت هول شده بود ، با بیان این مطلب که "اینجا ظاهراً برخی کنترل احساسات خود را از دست داده اند"، فوراً برنامه ی زنده خود را قطع کرد.پس از پخش این اظهارات تند، مجری استودیوی شبکه 5 ، تلویحاً سخنان و شعار علیه .... را "بی ادبانه" خواند.
   جهرمی هم دادگاهی می شودمحسنی اژه ای در پاسخ به اینکه رئیس قوه قضائیه قبل از دادگاه اعلام کرده بود که 5 نفر از متهمان مفسد فی الارض هستند، گفت: این برداشت غلط رسانه ها بود زیرا آیت الله آملی لاریجانی گفته بود آنچه در کیفرخواست دادستان وجود دارد بر اساس ماده 2 قانون اخلالگران در نظام اقتصادی و ماده 4 قانون ارتشاع و کلاهبرداری 5 نفر شامل حکم مفسد فی الارض می شوند.وی در پاسخ به اینکه چرا برخی از متهمان مانند مدیرعامل سابق بانک صادرات در دادگاه حاضر نبودند، گفت: قرار مجرمیت مدیرعامل سابق بانک صادرات صادر شده است و وی نیز جزو صد نفر از متهمان است و در دادگاه حاضر خواهد شد. البته در میان این 32 متهم، متهمانی هستند که اتهامات دیگری هم دارند که به آنها رسیدگی می شود.

پیش‌بینی هواشناسی اشتباه از آب درآمدعلی‌رغم آنکه سازمان هواشناسی کشور از سیستم‌های پیشرفته برآورد وضعیت هوا برخوردار است اما پیش‌بینی‌هایش برای دیروز اشتباه از آب درآمد تا حدی که شاید بتوان گفت گرمی حضور مردم در انتخابات، تغییرات جوی را هم تحت تأثیر قرار داده و به جای آسمان بارانی، آسمانی آفتابی را نصیب تهرانی‌ها کرده بود.طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی قرار بود آسمان تهران در روز جمعه "بارانی" باشد.

***حتی یک میلیون هم هزینه نکرده‌ام"علی مطهری در پاسخ به سوال یکی از افرادی که برای شرکت در انتخابات به حسینیه ارشاد آمده بود مبنی بر اینکه هزینه تبلیغات خود را از کجا تامین می کنید گفت: من برای انتخابات حتی یک میلیون هم هزینه نکرده ام و همه تبلیغاتی که شما شاهد آن هستید از سوی حامیان مردمی انجام شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پس بیلبوردهای تبلیغاتی شما و باهنر با هزینه چه کسی تامین شده است اظهار داشت: من اطلاعی ندارم از طرف خود ایشان این تبلیغات انجام شده است.

***اولین مهر انتخابات بر شناسنامه جنتیآیت‌الله جنتی که شناسنامه خود را تعویض کرده است، هنگام مهر خوردن بر شناسنامه جدیدش اعلام کرد که این اولین مهر انتخاباتی در این شناسنامه است. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که چرا شناسنامه خود را تعویض کرده‌اید، گفت: چند وقتی است که شناسنامه‌ها را تعویض می‌کنند به همین دلیل من هم شناسنامه خود را تعویض کردم.دبیر شورای نگهبان هنگامی که می‌خواست رای خود را به صندوق بیاندازد، گفت: خدایا به آنهایی که رای می‌دهند خیر بده، به آنهایی که رای می‌آورند نیز توفیق خدمت عطا فرما. دشمنان را کور کن و با این رای‌ها دل آنها را بشکاف و آنها را نابود کن.

***عصبانیت یک مقام دولتی از اظهارات رویانیانمعاون حقوقی وزیر ورزش از اظهارات سردار رویانیان عصبانی است.احمد رسولی نژاد اظهارات رویانیان را نسجیده خوانده و از وی خواسته است که دقت بیشتری در بیان نظرات خود داشته باشد.رسولی نژاد که رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال نیز محسوب می شود به آن بخش از حرف های رویانیان معترض است که وی برد استقلال در دربی جام حذفی را به دوپینگ بازیکنان استقلال نسبت داده بود.

وقتی درددل تیتر یک شد!یکی از آبی پوشان پایتخت از اینکه درددلش برای یک خبرنگار، رسانه ای شده است دلخور است.
یکی از بازیکنان استقلال روز چهارشنبه گذشته با یکی از دوستان خبرنگارش درددل کرد و از اینکه در استقلال به او بازی نمی رسد ناخرسند بود.این بازیکن که پیشتر به همین دلیل با جریمه 15 میلیون تومانی رو به رو شده بود ناگهان متوجه شد که درددلش تیتر یک سایت خبری شده است!

 بانک اسلامی 'نور' امارات، روابط مالی خود را با ایران قطع کردبی بی سی اعلام کرد: «گزارش ها حاکی از آن است که بانک اسلامی "نور" در امارات [که بخش عمده مبادلات ارزی مربوط به صادرات نفت ایران را انجام می داد]، در اثر تحریم های آمریکا رابطه خود با ایران را قطع کرده است.»این گزارش می افزاید: «روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" به نقل از منابع مطلع نوشته است که این بانک، بزرگترین مسیر انتقال پول ارز ناشی از فروش نفت توسط ایران است. به نوشته این روزنامه حدود 60 درصد از کل پولی که ایران از طریق صادرات نفت به دست می آورد، از طریق این بانک منتقل می شد که در سال های اخیر چیزی حدود 50 میلیارد دلار در سال بود.»بی بی سی به زمان قطع شدن این روابط مالی هم اشاره ای داشت: «بر اساس گفته سخنگوی بانک اسلامی نور، به نظر می رسد که این بانک حدود دو ماه و نیم پیش روابط کاری خود را با بانک های ایرانی قطع کرده است. رئیس هیأت مدیره بانک اسلامی نور، پسر امیر دوبی است. سود معاملات بانک اماراتی نور از ایران تا حدی زیاد بود که تعبیر به شیردوشیدن از ایران از آن یاد می کنند.»

  حساب سفارت ایران درمسکومسدود شد"محمودرضا سجادی" سفیر ایران در روسیه در وبلاگ خود اعلام کرد بانک "وت ب 24" اطلاع داده که قصد دارد حساب های سفارت ایران در این بانک را مسدود کند.در یاداشت نوشته شده در وبلاگ سفیر ایران در ساعت 41 دقیقه بعد از نیمه شب دوم مارس گفته می شود: "ساعت 15 امروز کارمند مسئول کار با بانک ها در سفارت به شعبه بانک "وت ب 24" مراجعه کرد. به وی گفتند: "پرسنل سفارت باید تا ساعت 18 روز جاری تمام وجوه را از حساب های خود بردارند یا حساب های آنها بسته و موجودی این حساب ها مصادره خواهد شد".در وبلاگ سجادی خاطرنشان می شود: "کارمند سفارت به پرسنل بانک توضیح داد این مهلت خیلی کوتاه بوده و اجرای ان عملا غیر ممکن است... اما با این وجود در بانک اعلام کردند سخنان فوق الذکر دستور مدسریت ارشد بانک بوده و آنها هیچ کاری را نمی توانند انجام دهند".سفیر ایران در وبلاگ خود می نویسد: "من مجبور شدم دیدار خود را لغو کرده و شخصا به بانک بروم. در آنجا به من توضیح دادند که کارت اعتباری من مسدود شده است".

 ***بی اعتنایی بانک ها به دستورالعمل های بانک مرکزیمرسل صدیق نماینده بخش صنعت در اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه مشکلات صنعت همچنان بر سر جای خود باقی است، این نکته را گوشزد کرد که واردات برای صنعت کشور جزو ضروریات است. صدیق ادامه داد: با این حال بانک های کشور به رغم دستورالعمل های بانک مرکزی همچنان برای گشایش ال سی مانع تراشی کرده و با فعالان اقتصادی سختگیرانه برخورد می کنند.به گفته این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، بانک های کشور هر یک ساز خود را می زنند و سیاست خود را در پیش می گیرند و اعتنایی به سیاست ها و دستورالعمل های بانک مرکزی ندارند.صدیق افزود: در حال حاضر برخی بانک ها برای گشایش ال سی از فعالان اقتصادی می خواهند که 130 درصد آن را به طور نقد به بانک پرداخت کنند و پس از آن گشایش ال سی انجام می شود، این در حالی است که کمتر واحد تولیدی است که بتواند از پس پرداخت این میزان از سرمایه در گردش برآید. این فعال اقتصادی همچنین خاطرنشان کرد: قیمت مواد اولیه یک دولت و چند سیاست است به گونه ای که مشاهده می شود که برخی دستگاه های دولتی که مواد اولیه کارخانه ها را تامین می کنند در مدت دو ماه 46 درصد افزایش قیمت داشته اند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد