سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ورزشی از آبادان

پشت پرده مرگ جودوکار آبادانی؛
دبیر هیات آبادان با اشاره به اولین فوتی در ایران بر اثر ضربه مغزی:
استاندارد بودن تاتامی باید بررسی شود
آمبولانسی برای این مسابقه وجود نداشت

ورزشی 11/12/1390 10:31:51
9012-7881-5 کد خبر
RSS :: پرینت

دبیر هیات جودو آبادان در مورد مرگ جواد رخ‌زیور، جودوکار آبادانی که در مسابقات دهه فجر فوت شده بود، گفت: ‌این مورد، اولین فوتی بر اثر ضربه شدید مغزی در جودو در ایران است و کارشناسان باید در این زمینه اظهار نظر کنند.

احمد امیری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: پس از این حادثه، این جودکار با ماشین شخصی به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد.

وی افزود: استاندارد بودن تاتامی مورد استفاده در این مسابقات نیز باید توسط کارشناسان بررسی شود. پزشکان علت مرگ وی را ضربه شدید مغزی عنوان کردند ولی نتیجه کالبد شکافی که حدود 20 روز پیش انجام شده، هنوز اعلام نشده است.

دبیر هیات جودو آبادان تصریح‌کرد:‌ در مورد این‌که باید زیر تاتامی از تخته استفاده شود، باید از فدراسیون استعلام بگیریم. استاندارد بودن مساحت زمین مسابقه نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد چون به نظر می‌رسد مساحت آن 12 در 12 نبوده است و باید مسوول مسابقات در این خصوص پاسخگو باشد. کارشناسان تربیت‌بدنی تاکنون راجع به این مساله نظری نداده‌اند.

وی با اشاره به نبود آمبولانس برای این مسابقه ادامه‌داد: در تمام مسابقات باید آمبولانس حضور داشته باشد. برای یک مسابقه فوتبال آمبولانس حتما باید کنار زمین حضور داشته باشد چه برسد به مسابقات رزمی؛ گویا پزشکی که در محل مسابقه حاضر بوده نیز دارای مدرک بهیاری بوده است.

امیری خاطرنشان‌کرد: ‌در 50 سال گذشته در ایران سه مورد فوتی در جودو اتفاق افتاده است؛ یک نفر از قبل دارای عارضه قلبی بوده است،‌ جودوکار دیگری نیز دچار شکستگی گردن و قطع نخاع شده و این مورد، اولین ضربه شدید مغزی در جودو است که این شاید به دلیل استاندارد نبودن تاتامی‌ها بوده است که کارشناسان باید در این مورد نظر دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد