سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبرفرهنگی

سیمای خوزستان ازضعف کارشناسی درحوزه اقوام رنج میبرد

چند دقیقه بعد، انتظار مخاطبان صداوسیمای خوزستان به پایان رسید و یک آهنگ زیبای محلی به گویش شوشتری پخش شد اما باز هم تصاویر میکس شده بر روی موسیقی، به جای اینکه از طبیعت زیبای شوشتر ...

استان خوزستان یکی از نمونه های بارز تنوع فرهنگ قومی در کشور است و سطحی نگری صداوسیمای مرکز خوزستان به حضور دیرینه ی قومیت های گوناگون در این استان، از ضعف کارشناسی در این مرکز خبر می دهد.

به گزارش آژانس خبری خوزستان (خوزنا)،‌ اقوام بومی استان خوزستان شامل لر و بختیاری، عرب، شوشتری، دزفولی و بهبهانی و.. هرکدام دارای زبان یا گویش خاص هستند، ولی در روز دوم اسفند که توسط یونسکو به عنوان روز جهانی زبان مادری نامگذاری شده است، صداوسیمای خوزستان اوج کج سلیقگی خود را نشان گذاشت و اشتباهاً ترانه ای با گویش غیر خوزستانی و ترانه ای دیگر با تصاویر غیرمرتبط را پخش نمود.

مخاطبان شبکه سیمای خوزستان در ساعت 22:50 روز جهانی زبان مادری در حالی که انتظار داشتند گلچینی از موسیقی اقوام ساکن در خوزستان را بشنوند، با کمال حیرت، شاهد پخش آهنگ کردی "سوز دل" با صدای زیبای جمشید عزیزخانی (هنرمند محترم و خواننده ی کرد کرمانشاهی) بودند و از خود پرسیدند چرا از موسیقی اقوام ساکن در استان پخش نمی شود؟

چند دقیقه بعد، انتظار مخاطبان صداوسیمای خوزستان به پایان رسید و یک آهنگ زیبای محلی به گویش شوشتری پخش شد اما باز هم تصاویر میکس شده بر روی موسیقی، به جای اینکه از طبیعت زیبای شوشتر یا آثار فرهنگی و باستانی مشهور آن شهر انتخاب شود، کاملاً از شهر دیگری انتخاب شده بود که مخاطب را دچار دوگانگی می کرد و لذت موسیقی را زائل می نمود.

در حالی که شبکه های استانی صداوسیما برای پرداختن به ظرفیت های فرهنگ محلی ایجاد شده است، دو خطای اخیر شبکه استانی صداوسیمای خوزستان آنهم در روز جهانی زبان مادری، نشان می دهد که ضعف شدید کارشناسی در این مرکز وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد